abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:47:14 #26
372522 me_gusta
cp, mijn cp, ja mijn ceepeeee!
pi_118353004
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja, en die No fly zone is pas na 1991 ingesteld. Dus de mensen in het zuiden van Irak hebben er helemaal niks aan gehad.
Tientallen duizenden onschuldige mensen.
En die van de KRG is ook in 1991 opgesteld dus dat zegt niet veel.
dag 84: de FOK!kers hebben niet door wie ik ben
dag 91: alles verloopt volgens plan, de honden zijn niet op de hoede
dag 128: paniek, OVERAL PANIEK
dag 155: Miljoenen doden, de overname van FOK! zal gesmeerd lopen
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:50:53 #27
372522 me_gusta
pi_118353318
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:47 schreef waht het volgende:
Een verdeeld Irak is niet erg, mits de olieproductie op peil blijft.
De KRG werkt momenteel aan een oliepijpleiding via Turkije.
Daarmee kunnen ze straks 500,000 vaten olie per dag exporteren.
In 2017 zal dat tussen de 2 en 3 miljoen vaten olie per dag zijn. En dit is dan enkel de olie-productie en export van de KRG, zelfs zonder de betwiste Koerdische gebieden (Kirkuk, Khanaqin etc.). Met die Koerdische gebieden terug, zal de olie-productie v/d KRG op minstens 3 miljoen vaten olie per dag zitten in 2017-2018. Dit is meer dan wat de VAE produceert & exporteert op het moment.

Ik heb hier nog wat nieuwsartikelen & bronnen van. Als je geïnteresseerd bent post ik die wel.

Maar ja, waar het dus op neer komt: de KRG is nu al 90% onafhankelijk van Bagdad. Straks, als ze zelf zulke grote eenheden olie produceren en exporteren en daarmee in de top 5 van olie exporteer komen te staan, zullen ze Irak waarschijnlijk wel vaarwel zeggen. En dat is hun goed recht. Alle Iraakse regeringen sinds de verdeling van Koerdistan hebben het Koerdische volk onderdrukt. Ze hebben Koerdische burgers afgemaakt met wapens die aangeschaft zijn van olie dat gewonnen werd uit Koerdische bodem.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:57:40 #28
372522 me_gusta
pi_118353850
Wanneer was de laatste keer dat de burgemeester van Groningen een officiele uitnodiging kreeg van de President van Rusland, Vladimir Putin?

quote:
Massoud Barzani to visit Russia after Eid

"We will announce the purpose of the visit during the visit itself,"

Omed Sabah, spokesperson of the Kurdistan Region's Presidency Office said that Kurdish President Massoud Barzani will be visiting Russia in November, soon after Eid al-Adha.

Sabah said President Barzani has received an official invitation from the Russian President, Vladimir Putin, to visit Moscow. He rejected claims that Barzani's visit is linked to the recent meeting between Iraqi Prime Minister Nuri Maliki and President Putin in Moscow.

"We will announce the purpose of the visit during the visit itself," Sabah said in an interview with a local Kurdish news website. "Russia is an important country for Kurdistan Region and Iraq, both politically and diplomatically," he added.

The visit will be the first by a top Kurdish official to Russia in recent memory. Diplomatic aides for the Kurdish President said that energy sources in Kurdistan Region will be high on the agenda when talks begin between Kurdish and Russian delegations in Moscow. Gasprom, Russia's giant oil company, has already shown interest in Kurdish natural resources.

Source: http://www.kurdishglobe.n(...)792B2DC7B394F6D736F1
  woensdag 24 oktober 2012 @ 00:39:59 #29
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_118359273
^O^
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_118359581
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat. Dit is zoiets als Groningers die hun aardgas willen verkopen.
Andersom: Hollanders die het Gronings aardgas als Hollands willen verkopen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118360823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:47 schreef waht het volgende:
Een verdeeld Irak is niet erg, mits de olieproductie op peil blijft.
The only thing that matters.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118360976
Trouwens best slim van Turkije om mee te werken en een interne oorlog te triggeren. Sneaky sneaky :9 _O-
pi_118361054
Lang leve dat zwarte goedje, houdt heel die idiote regio in onze greep en ze blijven elkaar verzwakken met interne ruzietjes waar niemand hier ook maar ene fuck om geeft zolang het maar blijft vloeien dat spul.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118361121
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Groningen heeft geen olie in de grond.

Maar oké, dit opent de weg naar een grootschalige burgeroorlog. Ben benieuwd.
Mwa, wel gas.
En contacten met Gazprom.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118362886
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:50 schreef me_gusta het volgende:

[..]

De KRG werkt momenteel aan een oliepijpleiding via Turkije.
Daarmee kunnen ze straks 500,000 vaten olie per dag exporteren.
In 2017 zal dat tussen de 2 en 3 miljoen vaten olie per dag zijn. En dit is dan enkel de olie-productie en export van de KRG, zelfs zonder de betwiste Koerdische gebieden (Kirkuk, Khanaqin etc.). Met die Koerdische gebieden terug, zal de olie-productie v/d KRG op minstens 3 miljoen vaten olie per dag zitten in 2017-2018. Dit is meer dan wat de VAE produceert & exporteert op het moment.

Ik heb hier nog wat nieuwsartikelen & bronnen van. Als je geïnteresseerd bent post ik die wel.

Maar ja, waar het dus op neer komt: de KRG is nu al 90% onafhankelijk van Bagdad. Straks, als ze zelf zulke grote eenheden olie produceren en exporteren en daarmee in de top 5 van olie exporteer komen te staan, zullen ze Irak waarschijnlijk wel vaarwel zeggen. En dat is hun goed recht. Alle Iraakse regeringen sinds de verdeling van Koerdistan hebben het Koerdische volk onderdrukt. Ze hebben Koerdische burgers afgemaakt met wapens die aangeschaft zijn van olie dat gewonnen werd uit Koerdische bodem.
De hamvraag is: hebben ze ook een veiligheidsapparaat & leger?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_118362984
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:47 schreef me_gusta het volgende:

[..]

En die van de KRG is ook in 1991 opgesteld dus dat zegt niet veel.
Ja, dat zegt dus wel veel, dat Lieberman er niks van snapt.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 08:45:57 #37
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_118363181
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 01:51 schreef Voorschrift het volgende:
Lang leve dat zwarte goedje, houdt heel die idiote regio in onze greep en ze blijven elkaar verzwakken met interne ruzietjes waar niemand hier ook maar ene fuck om geeft zolang het maar blijft vloeien dat spul.
Mooi toch? Het zijn bijna allemaal onnozelen daar over de zuidgrens heen die echt helemaal niemand in de wereld mist. Als ze elkaar opblazen blijft de olie wel stromen.
pi_118363379
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik zal zo ff http://en.wikipedia.org/wiki/The_Second_Ottoman_Empire aanmaken

Oftewel een internet pagina zegt niks als de grote landen er niet achterstaan.
Wat hij getoond heeft bestaat gewoon, Turk!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:17:50 #39
372522 me_gusta
pi_118367136
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 01:51 schreef Voorschrift het volgende:
Zit je toch fout mee. De KRG lokt Bagdad expres uit, het is niet iets wat spontaan gebeurt.
En hiervoor krijgen ze hulp. Ambassades van Groot-Britannië hebben zich bijvoorbeeld teruggetrokken uit Basra (Zuid-Irak, Arabieren) en zich gevestigd in de hoofdstad van de KRG, Erbil.

Ook kennen de Barzanis een lange en goede relatie met Israël. Israël is een zeer invloedrijk & machtig land in het MO en heel het Westen is de slaaf van Israël. Dus dat zegt voldoende over de zogenaamde ''grip'' waar jij het over hebt.

Maar vertel mij nou eens, als het Westen echt zo'n grip heeft op het MO:

- Waarom voorkomen ze dan geen oorlogen? Door oorlogen stijgen de brandstofprijzen.
- Waarom kost een liter benzine in Nederland ¤1,82 (ongeveer, schommelt veel) en in Irak of Iran ¤0,10? Het Westen faalt best wel om producten die zij ''bezitten'' (zoals jij het suggereert) niet goedkoper aan te kunnen bieden.
- De mensen die invloed hebben in het MO staan ver boven jou in de maatschappij. Het gaat dan enkel om de hoogste top met invloeden. Bijvoorbeeld oliebedrijven. Die mensen geven geen fuck om wie dan ook. Het is dan het beste dat jij het dan niet hebt over dat het Westen het MO in zijn greep heeft. Dat is namelijk niet zo. Zij geven net zoveel om jou als dat zij geven om een Afrikaanse boer met polio.
pi_118367270
De KRG wordt steeds arroganter, met hun Peshmerga's in Syrië en hun verkoop van IRAAKSE olie voor eigen gewin, terwijl de rest van het land tien jaar geleden in de oorlog nog enorme schade opliep. Walgelijk gedrag.

Het is te hopen dat Turkije dat boevennest in de nabije toekomst bezet en dat de KRG daarna wordt afgeschaft. Blijkbaar is het gebied nog niet klaar voor autonomie, gezien de misbruik die ervan wordt gemaakt.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_118367480
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:21 schreef Leevancleef het volgende:
De KRG wordt steeds arroganter, met hun Peshmerga's in Syrië en hun verkoop van IRAAKSE olie voor eigen gewin, terwijl de rest van het land tien jaar geleden in de oorlog nog enorme schade opliep. Walgelijk gedrag.

Het is te hopen dat Turkije dat boevennest in de nabije toekomst bezet en dat de KRG daarna wordt afgeschaft. Blijkbaar is het gebied nog niet klaar voor autonomie, gezien de misbruik die ervan wordt gemaakt.
Ze maken misbruik van de zwakte van Irak. En het is toevallig zo dat de belangen van de VS en Turkije nu overeenkomen met die van de KRG. Als dat eenmaal over is laten ze de KRG als een baksteen vallen.
pi_118370234
Zolang Barzani’s en Talabani’s de dienst uitmaken in dat Koerdische regio bestaat er geen Koerdistan. Het is gewoon een extra provincie van Turkije aangezien zij alles doen wat Turkije zegt en daarbij in de zadel worden geholpen door Turkije.
De ‘Koerdische’ olie die zij verkopen gaat rechtstreeks naar Turkse broekzakken of hen eigen broekzakken.

En leuk dat ze steun krijgen van Rusland, Amerika, GB en Israel maar hoe vaak hebben deze landen de Koerdische bevolking al niet laten vallen? Dus het is beetje raar dat ze hierop steunen.
Wil je het over een Koerdische regio hebben, dan kan je het beste naar de Koerdische regio in Turkije kijken. Ondanks dat Turkije dit deel heeft veroverd hebben ze er nog steeds niet zoveel macht erover als ze dat hebben in de zuidelijke deel wat eigenlijk tegenwoordig gewoon een provincie is van Turkije.
pi_118370504
Als deze burgeroorlog nou komt nadat die in Syrië voorbij is, dan levert dat echt weer goede tv en nieuwsberichten op. _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_118371989
Irak hoeft niet heel bang te zijn, uiteindelijk beslist Turkije inderdaad hoever deze de Koerden in Noord-Irak kunnen gaan. Met de Syrische Koerden erbij zal overigens de verdeeldheid verder toenemen, wat al deels zichtbaar is onder de Koerden. De anti-Turkse Syrische Koerden zullen het Barzani erg moeilijk gaan maken als zij ruzie gaan maken met Turkije. Wat dat betreft zit Barzani in een lastige positie. Daarnaast verwachten veel Koerden van hem dat hij hard is in de onderhandelingen naar Bagdad toe en bijv. een nieuwe volkstelling en/of eventuele onafhankelijkheid uitroepen. Dit terwijl Barzani met handen en voeten is gebonden aan wat o.a. Amerika en Turkije willen, en niet willen. Eenzijdig zoiets uitroepen zonder hun steun is onmogelijk, maar of Koerden dat begrijpen betwijfel ik. Al met al zijn zij niet zo eensgezind als het allemaal lijkt. En de Syrisch-Koerdische kwestie en verdeeldheid daar is een splijtzwam die ook Noord-Irak grote problemen kan gaan geven met belangrijke bevriende naties. De Koerden in Noord-Irak kunen helemaal niets zonder de steun van Amerika en Turkije voor een onafhankelijke staat. En laat Turkije nou net (slim) een hele belangrijke strategische partner van Amerika zijn die samen ook bespreken wat hun houding en grenzen zijn naar het Koerdische volk toe.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:23:33 #45
372522 me_gusta
pi_118378023
Ik heb familie die daar in de politiek zit en wat jullie zeggen is nergens op gebaseerd en onwaar.
Turkije heeft totaal geen macht in de KRG. Een aantal controleerbare feiten:

- Turkije heeft al 30 jaar moeite met 5000 PKK'ers, slecht bewapend. Het Turkse leger heeft het de afgelopen tijd zéér zwaar te verduren gehad (meer dan 700 doden in minder dan 3 maanden tijd). De Turkse regering verbied journalisten het oorlogsgebied te betreden om zo te voorkomen dat het negatieve nieuws naar buiten komt. Interesse van buitenaf voor dit langdurige conflict is minder en staat in de schaduw van het grotere, dodelijkere en recente conflict in Syrië.

- Peshmerga leger bestaat uit 300,000 man. Zwaar bewapend, goed getraind, guerilla ervaring en getraind door de VS & Israël. Nieuwe wapens zijn aangeschaft en Koerdische piloten worden getraind. Het Turkse leger kan de KRG dus zeker niet bezetten, aangezien ze al moeite hebben met een zwak bewapend en slecht getraind verzetsstrijders groep van 5000 man.

- Turkije heeft veel vijanden in het MO. Syrië en Iran mogen Turkije niet, Griekenland en Cyprus ook niet en Israël ook niet. De VS heeft schijt aan Turkije wanneer er een conflict is tussen Turkije en Israël. En laat de KRG & Israël nou goed met elkaar om gaan. Turkije verdient veel aan de KRG. Als zij de KRG dreigen te bezetten, is dat een oorlogsverklaring en schending van internationale verdragen. Turkije zal uit de VN gekickt worden en/of aangevallen worden. De KRG is namelijk rijk aan olie (70+ miljard vaten bewezen voorraad). Zoals we allemaal weten en kunnen begrijpen: de VS zal het Turkse leger ruïneren wanneer ze aan deze belangrijke grondstof dreigen te komen of de economie van een bondgenoot dreigen in te storten.

ExxonMobil is namelijk vooral actief in de KRG en hebben daar gunstige voorwaarden.
Amerikaanse politic, waaronder John McCain, hebben Barzani & de KRG bezocht.

Mensen, wordt wakker. Dit is geen 1991 meer of een tijd waarin de Turken denken alles te kunnen controleren. Het Ottomaanse rijk is lang verleden tijd en het Koerdische nationalisme en steun van buitenaf groeit met de dag. Als Iran aangevallen wordt, zal ook dat deel van Koerdistan bevrijd worden en met Syrië processing. Turkije zal dan he-le-maal niets kunnen doen.

Nog een feit:

- Als het zo doorgaat met de voortplanting in Turkije, zullen de Koerden over een bepaalde tijd de meerderheid uitmaken in Turkije. Turkije onderdrukt de Koerden in het Oosten en houdt ze arm. Armoede = wanhoop en wanhoop = religie en religie = anti-communisme (PKK, communistisch = atheïstisch). Hierdoor hopen zij dat de steun aan de PKK en het Koerdische nationalisme ingedrukt wordt. Hier zijn zij echter ingefaald. Er zijn meer dan 30 Koerdische revoluties geweest in ''Turkije'' sinds de verdeling van Koerdistan in de jaren '20 van de vorige eeuw. Turkije zal er niet inslagen om de assimilatie politiek te laten werken en het Koerdische volk, een volk van meer dan 45 miljoen mensen, zal uiteindelijk krijgen waar het recht op heeft: vrijheid, onafhankelijkheid en gelijkheid. De onderdrukkers & bezetters; Iran, Syrië en Turkije, weigeren deze mensenrechten aan de Koerden. Maar zoals we allemaal weten: geen één overheersing duurt voor eeuwig. Zo hebben we allemaal gezien hoe het Ottomaanse Rijk anaal vernederd werd en keihard opgesplitst werd door de dominante Westerse machten, die nog steeds heersen over de Turkse politiek. Waarom denken jullie dat Turkije Syrië niet durft aan te vallen? Omdat Baas VS dat liever niet heeft. Erdogan heeft blijkbaar geen zin om ontmaagd te worden door een neger lul ;).
pi_118378704
“We share Turkey’s determination that Syria must not become a haven for PKK terrorists, whether now or after the departure of the Assad regime,” Secretary of State Hillary Clinton said on a recent visit to Turkey.

Amerika heeft Turkije keihard nodig in het nieuwe Midden-Oosten. Turkije spreekt met Amerika af waar en tot hoever de Koerden mogen gaan en naar die pijpen moet Barzani dansen. Barzani heeft niets te willen bij deze grootmachten waar zijn Iraaks-Koerdische volk van afhangt in de internationale geo-politiek. Overduidelijk gewoon. En Barzani weet dondersgoed dat eenzijdig vechten voor een onafhankelijk Koerdistan onmogelijk is zonder internationale steun. Overigens is Barzani realistisch genoeg om dit ook allemaal in te zien. Waar hij echter geen controle over heeft zijn de Syrische Koerden, en als die Turkije gaan aanvallen of aanvallen ondersteunen brengen zij hun broeder Barzani echt in moelijke problemen. Die moet gaan kiezen tussen Turkije & Amerikaanse relaties en/of Syrische Koerden die Turkije lastig vallen. Ik denk dat Syrie dan ook voor Barzani een hoofdpijndossier is waar veel grote gevaren schuilen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_118378722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:21 schreef Leevancleef het volgende:

Andersom juist: zij gaan niet achterover hangen en afwachten tot de rest van Irak eindelijk eens klaar is met elkaar opblazen voordat ze zichzelf economisch kunnen gaan ontwikkelen maar nemen nu gewoon het initiatief, iets wat vrijwel elke autonome regio op de planeet zou doen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:47:26 #49
351780 Piye
King of Kush
pi_118378975
TS is zeker Koerdisch? Ik vraag me af of Koerdistan binnenkort een onafhankelijke staat zal worden, maar ik weet er te weinig van om daar veel zinnigs over kwijt te kunnen.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_118380141
TS weet de Turkse users altijd wel op de kast te jagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')