abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:14:52 #1
372522 me_gusta
cp, mijn cp, ja mijn ceepeeee!
pi_118327694
quote:
Kurdistan begins international oil exports, defying Baghdad

Mon Oct 22, 2012 10:23am EDT

* Kurdish oil sold into international markets via Powertrans

* Trafigura, Vitol become first customers loading ships in Oct

* Baghdad says it alone has right to control over Iraq oil, gas

By Jessica Donati and Peg Mackey

LONDON, Oct 22 (Reuters) - Kurdistan has begun selling its oil into international markets in independent export deals that further challenge Baghdad's claim to full control over Iraqi oil after first signing independent exploration deals with foreign oil majors last year.

The move is likely to enrage the government, which is still locked in a battle with Exxon Mobil over its independent deal with Kurdistan last year to explore for oil in six Kurdish blocs. But it also paves the way towards greater Kurdish autonomy as Baghdad has long insisted it alone has the right to market Iraqi oil and gas products.

By involving two of the world's largest trading houses, Trafigura and Vitol, Kurdistan has made it difficult for Baghdad to retaliate, as it depends on those firms for a proportion of its refined oil imports like gasoline and diesel. If Baghdad were to decide to shop elsewhere, it could face paying much higher prices for its fuel.

Trafigura snapped up the first cargo of Kurdish light oil -- known in the industry as condensate -- offered for delivery in October via the intermediary Powertrans. The oil was trucked across the country from a Kurdish field to Turkey, where it loaded at the start of the month.

Vitol was quick to follow, becoming the second major oil firm to buy Kurdish oil marketed independently of Baghdad, picking up a second 12,000 tonne cargo of condensate for loading at the end of the month. At around $890 a tonne, each shipment is worth over $10 million.

Iraqi officials say any deals independently agreed with Kurdistan are illegal and trading Kurdish oil and gas products without the central government's consent amounts to smuggling.

"Iraq maintains its right to legally pursue all those who participate in smuggling the property of the Iraqi people locally or internationally," said Iraq's government spokesman Ali Dabbagh, commenting on the Kurdish sales of oil to the Swiss trading houses.

Trafigura declined to comment, while Vitol confirmed it had bought a parcel of Kurdish origin for loading in Turkey, declining to comment any further on the deal.

"The small parcel was bought in a public tender, FOB Toros terminal, Turkey. No further comment," spokesman Mark Ware said.

In addition to supplying Baghdad with products, Vitol also has two term deals to buy Iraqi crude in 2012 for a total of around 22,000 barrels of oil per day (bpd).

EXPANSION

Kurdistan's potential as a major oil producer and exporter has proved to have greater weight with foreign oil firms than warnings by Baghdad that signing contracts with the autonomous region could put their contracts in the south at risk.

Exxon Mobil has been followed by other majors including Chevron, Total and Gazprom, as production-sharing deals with Arbil are seen as a far better arrangement than Baghdad's fee-for-service contracts.

Similarly, on the trading side, better prospects in the north have caught the attention of major oil traders, who are now prepared to risk Baghdad's anger to gain a foothold in Kurdistan while the region heads towards greater autonomy.

"Because this flow (exports from Kurdistan) is meant to be huge. Crude, naphtha, LPG, condensate, but yes, very political," said an oil trader, commenting on the logic for risking relations with Baghdad.

So far, Kurdistan's export volumes are tiny in comparison to its daily exports via national pipelines, moving around 1,000 tonnes of oil per day (about 8,000 bpd) to Turkey by truck, but deliveries are on the rise.

A Kurdish industry source in Arbil said condensate volumes were expected to reach 1,500 tonnes per day (about 12,000 bpd) by the end of October and more trucks would be made available towards the end of the year.

Kurdistan began its own exports of oil over the summer, swapping condensate for refined products such as diesel and kerosene with Turkey to help plug a product shortfall it says was created by Baghdad.

The trade agreement was endorsed by Ankara, but Baghdad said the deliveries by truck were illegal.

Kurdistan, autonomous with its own government and armed forces since 1991, gets central government funding and uses national pipelines to ship its oil.

The process has however been stop-start over the years due to a long-running feud between Baghdad and Arbil over oil and land rights. Exports were halted in April in a dispute over payments from Baghdad to companies working in the region and restarted in August.

In September a new deal was agreed with the central government on crude exports (set at 200,000 bpd in the last quarter of the year) and supply of refined oil products.

On Monday, Iraqi Kurdistan said it had agreed to raise exports to 250,000 barrels of oil per day (bpd) in 2013 if Baghdad pays operators in the autonomous region.

However the recent agreements solve only a few points of a broader feud between Baghdad and Kurdistan over oil exports, energy policy and territory.
Reuters: http://www.reuters.com/ar(...)dUSL5E8LM7HB20121022

Binnenkort bij u in het Midden-Oosten: Koerdistan (1 / 4) rood.

[ Bericht 2% gewijzigd door me_gusta op 23-10-2012 14:29:52 ]
dag 84: de FOK!kers hebben niet door wie ik ben
dag 91: alles verloopt volgens plan, de honden zijn niet op de hoede
dag 128: paniek, OVERAL PANIEK
dag 155: Miljoenen doden, de overname van FOK! zal gesmeerd lopen
pi_118327739
Die vragen gewoon om een burgeroorlog. Zullen de Amerikanen leuk vinden :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:17:21 #3
372522 me_gusta
pi_118327792
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Die vragen gewoon om een burgeroorlog. Zullen de Amerikanen leuk vinden :')
Heb je het bericht gelezen? Er staat:

Kurdish oil

Lijkt mij sterk dat je hen kunt verbieden hun eigen olie te verkopen :').

Exxon Mobil is een Amerikaans olie (bedrijf?) dat daar actief is. Ze hebben voor Erbil gekozen in de 'vete' tussen Erbil en Bagdad.
pi_118327856
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:17 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Heb je het bericht gelezen? Er staat:

Kurdish oil

Lijkt mij sterk dat je hen kunt verbieden hun eigen olie te verkopen :').
Kurdistan bestaat niet :') Hoe wil je dan zeggen dat het "hun" eigen olie is.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:19:52 #5
372522 me_gusta
pi_118327886
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_Kurdistan

Kurdistan Region
(Kurdish)
Herêmî Kurdistan
(Arabic)
Iqlm Kurdistn al-Irq

Government Parliamentary Democracy
- President Massoud Barzani
- Prime Minister Nechirvan Barzani

http://en.wikipedia.org/wiki/Kurdistan_Regional_Government

Parliament

Position Portfolio Name Party

President General Affairs Massoud Barzani Kurdistan Democratic Party of Iraq
Vice President General Affairs Vacant since 2009[3] Patriotic Union of Kurdistan

Prime Minister General Affairs Nechervan Idris Barzani Kurdistan Democratic Party of Iraq
Deputy Prime Minister General Affairs Imad Ahmad Sayfour Patriotic Union of Kurdistan
Minister Minister for the Interior Abdul Karim Sultan Sinjari Kurdistan Democratic Party of Iraq
Minister Minister for Finance & the Economy Bayiz Talabani Patriotic Union of Kurdistan
Minister Minister for Justice Sherwan Haidary
Minister Minister of Peshmerga Affairs Jafar Mustafa Ali Patriotic Union of Kurdistan
Minister Minister for Transport and Communication Jonson Siyaoosh
Minister Minister for Education Asmat Muhamad Khalid
Minister Minister for Health Rekawt Hama Rasheed
Minister Minister for Labour and Social Affairs Asos Najib Abdullah Patriotic Union of Kurdistan
Minister Minister for Endowments & Religious Affairs Kamil Ali Aziz Islamic Movement of Kurdistan
Minister Minister for Agriculture & Water Resources Serwan Baban
Minister Minister for Housing and Reconstruction Kamaran Ahmed Abdullah
Minister Minister for Planning Ali Osman Haji Badri Sindi
Minister Minister for Higher Education and Scientific Research Ali Saeed
Minister Minister for Martyrs and Anfal Affairs Majid Hamad Amin Jamil Patriotic Union of Kurdistan
Minister Minister for Culture & Youth Kawa Mahmoud Shakir Kurdistan Communist Party
Minister Minister for Electricity
Minister Minister for Natural Resources Ashti Hawrami
Minister Minister for Municipalities & Tourism Dilshad Shahab
Minister Minister for Trade & Industry Sinan Abdulkhalq Ahmed Chalabi

Bestaat niet? Vreemd dat een niet bestaand iets zo sterk vertegenwoordigd wordt.
Die mensen, regering, vlag, taal, cultuur en history zal dan ook wel verzonnen zijn.
pi_118327933
quote:
Ik zal zo ff http://en.wikipedia.org/wiki/The_Second_Ottoman_Empire aanmaken

Oftewel een internet pagina zegt niks als de grote landen er niet achterstaan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:21:45 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118327953
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

^^ Dat. Dit is zoiets als Groningers die hun aardgas willen verkopen.
censuur :O
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:23:44 #8
372522 me_gusta
pi_118328023
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik zal zo ff http://en.wikipedia.org/wiki/The_Second_Ottoman_Empire aanmaken

Oftewel een internet pagina zegt niks als de grote landen er niet achterstaan.
Wat een achterlijke vergelijking.
Niemand die zich 'Ottomaan' noemt tegenwoordig.
Wordt nergens ter wereld gerepresenteerd.
Is niet erkend in internationale verdragen.
Heeft geen volk meer.

Koerdistan:
- Erkende defacto staat
- Tientallen Koerdische staten in het verleden
- Internationaal erkende regio
- Zelfs provincie in Iran ''Koerdistan''
- 45+ miljoen Koerden
- Wordt overal vertegenwoordigd
- Een eigen vlag
- Eigen cultuur & tradities
- Eigen taal
- Eigen geschiedenis
- Georganiseerd verzet
- Eigen parlement & regering
- Eigen leger
- Een eigen budget
- Onafhankelijk van de rest van het land
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:26:19 #9
372522 me_gusta
pi_118328122
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De Koerden zijn een apart etnisch volk.
Het Koerdische volk is veel groter dan het Nederlandse volk.
Jij vergelijkt nu inwoners van een provincie van Nederland (Groningen) met een compleet ander, etnisch volk. Groningers zijn Nederlanders, Koerden zijn geen Arabieren, Turken of Perzen.

Een erg domme vergelijking dus. Je hebt binnen Koerdistan ook verschillende groepen (gebieden/provincies).
pi_118328136
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als Groningen autonoom is binnen Nederland kan dat gewoon. Het is ook niet zo alsof Aruba of Sint-Maarten eerst nog toestemming moeten vragen in Den Haag voor hun beleid.

Daarbij is het in de rest van Nederland niet zo'n grote puinhoop dat men dat aardgas alleen via het provinciehuis kan verkopen, en helaas is dat in Irak wel het geval.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tocadisco op 23-10-2012 14:35:45 ]
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:28:37 #11
372522 me_gusta
pi_118328207
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als Groningen autonoom is binnen Nederland kan dat gewoon. Het is ook niet zo alsof Aruba of Sint-Maarten eerst nog toestemming moeten vragen in Den Haag voor hun beleid.
Dit. En Groningen is gewoon een provincie van Nederland. Niets anders.

De KRG heeft ook provincies en er is een centrale overheid.
Bijvoorbeeld Duhok, Sulaymaniyah en Erbil. Dat zijn de provincies. Het volk is het Koerdische volk.
De regering is de Koerdische regering, de KRG. Vertegenwoordigd door de Koerdische President, Masoud Barzani. Niet door Nouri Al Maliki. Het leger is de Peshmerga, niet het centrale Iraakse leger. Het volksklied is anders, vlag is anders, taal en cultuur is anders.

Ik zie de burgemeester van Groningen geen officiele ontmoetingen hebben met de president van het machtigste land ter wereld. Ik bedoel maar hé.

Barzani & Obama

Of dat het Amerikaanse congress (delgatie) meetings houd om de situatie van Syrië (Koerden) na Assad te discussiëren met de Koerdische overheid (Iraakse vlag is maar toneel).

John McCain, Joe Lieberman, Lindsey Graham in Koerdistan samen met de Koerdische President Masoud Barzani (September 2012).

En Lieberman is zeker geen onbelangrijke in de VS.

Do the math... ;).

''Now the KRG (Kurdistan Regional Government) is a great ally.''
Geen: ''Now Iraq is a great ally.'' ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door me_gusta op 23-10-2012 14:36:52 ]
pi_118334392
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:28 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Ik zie de burgemeester van Groningen geen officiele ontmoetingen hebben met de president van het machtigste land ter wereld. Ik bedoel maar hé.

Groningen heeft geen olie in de grond.

Maar oké, dit opent de weg naar een grootschalige burgeroorlog. Ben benieuwd.
pi_118334449
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:23 schreef me_gusta het volgende:
- Tientallen Koerdische staten in het verleden
:')
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_118334565
Dat is prima, maar geen 17% van de Iraakse olieinkomsten naar 'Koerdistan' meer.

En wat is die Lieberman voor achterlijke gladiool, hoe heeft die no fly zone Irak gered? Heeft hij niet van de massagraven gehoord? De tientallen duizenden slachtoffers? Of verstaat hij onder Irak alleen Koerdistan?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:52:40 #15
372522 me_gusta
pi_118338148
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:15 schreef Peunage het volgende:
Dat is prima, maar geen 17% van de Iraakse olieinkomsten naar 'Koerdistan' meer.

En wat is die Lieberman voor achterlijke gladiool, hoe heeft die no fly zone Irak gered? Heeft hij niet van de massagraven gehoord? De tientallen duizenden slachtoffers? Of verstaat hij onder Irak alleen Koerdistan?
De no-fly zone heeft wel degelijk de Koerden gered.
Alles wat jij noemt is gebeurd vóór de komst van de no-fly zone, niet na de komst ervan.
Het Ba'ath regime heeft 182,000 Koerden levend begraven & ca. 8000 vergast, waarbij 5000 omkwamen bij de Gifgas Aanval op Halabja.

Saddam Hussein dreigde nogmaals chemische / massavernietingswapens op de Koerden te gebruiken na de Opstand/Revolutie van 1991. Daarbij riep Bush Senior, niet direct, op tot opstand en revolutie. Dit werd heel erg serieus genomen. Binnen 4 a 5 dagen werd het Ba'ath regime verdreven uit de Koerdische steden en kwamen daarbij tienduizenden Ba'athisten om het leven. Saddam sloeg direct terug, waardoor de VS niets kon doen. Hij dreigde met het inzetten van chemische wapens toen het verzet nog lang niet gebroken bleek te zijn. De Koerdische burgers waren massaal gevlucht naar Iran & Turkije, maar de Turken lieten de Koerdische burgers niet door, waardoor er velen Koerdische burgers, met name kinderen, om het leven kwamen door de slechte omstandigheden. De VS, Frankrijk & het VK besloten hierop een no-fly zone in stand te brengen. Die wordt al sinds 1991 gehandhaafd, inmiddels wat soepeler ivm de 3 internationale Koerdische vliegvelden & een 4e op komst (Duhok). Maar die wordt nog steeds gehandhaafd, Iraakse militaire toestellen mogen niet zonder toestemming boven de KRG vliegen.
pi_118340647
Hoi cp :')
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_118341249
computerprobleem is back
pi_118341379
Irak moet de orde herstellen :Y . Nu mogen ze geen eens soldaten stationeren op hun eigen grondgebied omdat deze autonome regio zelf een leger heeft 8)7 .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')