Haha, een beetje gefrustreerd? Niemand in jou familie heeft blijkbaar voor de Koerdische zaak gevochten. Je bent vast zo'n JASH waarvan het leven is gespaard. Of je behoort tot zo'n schandalige familie, vergelijkbaar met de Koerdische verraders in Turkije, de 'dorpswachten' o.i.d.
Nee, er is een grote verdeling binnen mijn familie. De een is voor Goran, de ander al decennia loyaal aan de KDP en weer anderen bekleden hoge posities binnen de Patriotic Union of Kurdistan. Er is politieke vrijheid in Koerdistan, als dat er niet was, zou er geen oppositie geweest zijn. Daarnaast werken Communistische & Islamistische partijen samen, lees: Atheïstisch & Islamistisch. Dat alleen al zegt genoeg over de politieke vrijheid in Koerdistan.
Niemand weet hoe Sardasht Osman is omgekomen en politieke leiders hebben de aanslag op zijn leven ook veroordeeld. Iedereen schuift het meteen in de schoenen van de Barzani's, maar wanneer hen gevraagd wordt met feiten en/of bewijzen te komen, is het doodstil. Jij moet ook niet alles geloven wat je op de Turkse, Perzische & Arabische Televisie ziet. Ik weet dat een volharde Jash liever naar zulke zenders kijkt en de gebrainwashte Turkse, Perzische & Arabische media gelooft, maar ik raad je aan daarvan af te wijken.
Vergeet niet dat Koerdistan decennia lang is onderdrukt door het Arabische volk. De KRG heeft zich pas écht kunnen ontwikkelen sinds 2006. Veel Jash Koerden verwachten dat een gebied dat honderden jaren is geteisterd door oorlog en onderdrukking, binnen 6 jaar omgetoverd kan worden tot een waar paradijs. Dit is niet realistisch, ook niet wanneer je 1000 miljard vaten olie reserves hebt. Dit neemt niet weg dat de welvaart in Koerdistan 6x zo hoog ligt als in Arabisch-Irak. Zelfs hoger dan omliggende landen!
De steden worden volledig ontwikkeld, wolkenkrabbers, ziekenhuizen, scholen, universiteiten, landbouwprojecten vind je overal en alles wordt gedaan om het infrastructuurnetwerk te verbeteren (nieuwe internationale vliegvelden, tunnels, bruggen, dammen, trammen, spoorwegnetwerk, snelwegen, energie, etc.). Sterker nog: over 2 jaar zal de KRG ENERGIE VERKOPEN (electriciteit & water) aan omliggende landen i.v.m. een overschot - momenteel is er een tekort! Ook dat zegt genoeg over de ontwikkelingen in de KRG.
Ook zit je fout over de loyaliteit van de Peshmerga. Ik heb zelf hoge officieren ontmoet (vrienden / familie). Met één hebben we zéér goede banden, hoogste militaire leider van een stad, bevel over ca. 5000 man. De loyaliteit & het nationalisme van de Koerdische troepen kan ik dus bevestigen. Ik heb ook genoeg familie gehad die bij de Peshmerga's hebben gediend en dat nog steeds doen. Ik weet dus waar ik het over heb.
Wat betreft de Barzani's: de Barzani's verdienen véél respect. En dit zeg ik als een neutrale Koerd. Grootste deel van mijn familie steunt de P.U.K, een partij die vroeger als 'rivaal' van de KDP van Barzani gezien werd. Ook zij respecteren de KDP (Parti) en de Barzani's. Zij hebben velen revoluties gevoerd en zijn velen revoluties begonnen (Ahmed Barzan Revolutie, Barzan Revolutie, Eerste Koerdisch-Iraakse Oorlog, Tweede Koerdisch-Iraakse Oorlog, Revolutie van 1983, Revolutie van eind jaren '80, deelgenomen aan Raperin (Revolutie 1991), 2003, opbouw van Koerdistan). Een Jash zoals jij mag dus wel eens wat meer respect tonen voor zo'n legandarische en dappere familie.
De KRG is geen provincie van Turkije. Alleen al door zoiets te beweren, en later aan te geven een Koerd te zijn, verdwijnt jouw geloofwaardigheid VOLLEDIG. Geen één Koerd die ik tot nu toe gesproken heb, of hij/zij nou uit Zuid, Oost, West of Noord-Koerdistan kwam, heeft zo negatief en slecht gesproken over welk deel van Koerdistan dan ook of een prominente familie op zo'n manier beledigd. Ik neem dus aan dat wat jij zegt onwaar is: namelijk geen Koerd, of gewoon een Jash.
Erg jammer dat ze de Jash een generaal pardon gaven na de revolutie van 1991. Het was beter geweest als er voor eens en altijd met deze verraders, moordenaars van het eigen volk, afgerekend werd.
Het is overigens duidelijk dat jij geen Koerd bent, jij zegt namelijk het volgende:
quote:
Ik adviseer je om aan je famillie te zeggen dat ze hen posities in de regering moeten opzeggen nu het nog kan. Haal ze naar Europa en zet je corrupte geld veilig op een Turkse bank want ook Zuid-Koerdistan heeft er schoon genoeg van. Jullie hebben al Sullamania verloren. Halabja verloren. Heel het oosten hebben jullie verloren. De grens met turkije hebben jullie verloren. Hewler zal snel volgen. Dehok zal niet eens vechten voor jullie aangezien het uit een zal vallen omdat het een economische stad is. Tijdens de oorlog is het dood daar. Er valt niet te leven.
''Veilig op een Turkse bank'' --> een Koerd die Turkse banken promoot... nah. Not in this universe.
''Jullie'' --> jij was toch ook een Koerd? Of.. over wie heb je het? Over ons... de Koerden? Aah, vandaar dat je 'jullie' gebruikt. Het gaat namelijk niet om jouw volk, welke dat ook mag zijn (vast en zeker Arabisch, Turks of Perzisch).
''Sullamania'' --> Deze stad kan op een aantal manieren gespeld worden, maar geen Koerd op deze aardbodem zal het zo spellen. Zelfs het uitspraken komt niet overeen met hoe het écht klinkt.
''Vechten voor jullie'' --> vechten voor jullie hé... dus niet voor JOUW VOLK (Turks, Arabisch, Perzisch). Vechten voor jullie bedoel je mee: '"Vechten voor de Koerden''.
Overduidelijk dat jij geen Koerd bent

.
[ Bericht 9% gewijzigd door me_gusta op 26-10-2012 17:39:34 ]