abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 oktober 2012 @ 14:40:20 #276
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_118417196
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja oke, maar stel.. JIJ bent de goede vriendin. Je gaat al jaren vriendschappelijk met een jongen om en niet meer dan vriendschappelijk. Dan krijgt hij een nieuwe vriendin en zij moet jou niet. Kortom, ze heeft géén goed gevoel bij jou, ook al wil jij echt haar vriendje niet inpikken.
Daarop zegt hij 'Sorry hoor Qwea, ook al ken ik je al jaren, zij heeft er geen goed gevoel bij, dus we moeten onze vriendschap verbreken'. Vind je het dan een idioot of niet? :P
Ja, dat vind ik idioot. Maar het gaat ook niet om verbreken. Dat zou ook totaal idioot zijn. Maar als ik een goeie vriendin van iemand was en zijn vriendin ziet mij als een bedreiging, dan zou ik zelf ook het gesprek met haar aangaan om haar te verzekeren dat er niks anders is dan vriendschap.

En ik vraag me dan af waarom zij zich er niet fijn bij zou voelen. Hang ik teveel aan hem? ect.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_118417256
quote:
6s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Welnee hoor, ik ben echt geen super alfa mannetje. Dat is WS hier, remember?

Maar ik ga echt niet ontkennen dat ik lekkere 'vriendinnen' niet zou willen doen, mochten ze zich geheel vrijblijvend aanbieden.
Je wil een vrouw doen, en je manouvreert jezelf daartoe de friendzone in? En als je kiest met wie je wil neuken en met wie niet en dus geen vriendschappen aangaat met vrouwen die je wil neuken dan ben je meteen een super alfamannetje en gods gift to women?

Interessant perspectief, daarvoor moet je wel erg wanhopig zijn en echt helemaal niks te kiezen hebben lijkt me. Is Ingrid zo lelijk opgedroogd en ben je haar ook getrouwd omdat je niks te willen had?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118417480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je wil een vrouw doen, en je manouvreert jezelf daartoe de friendzone in? En als je kiest met wie je wil neuken en met wie niet en dus geen vriendschappen aangaat met vrouwen die je wil neuken dan ben je meteen een super alfamannetje en gods gift to women?
Neuh, ik zit niet in de friendzone. Daarom ga ik dus niet vriendschappelijk om met lelijke vrouwen en alleen met paalbare. En daar gebeurt dus wel eens wat mee.

Kijk dat jij het leuk vind met Berendien de dikke buurvrouw een romantische komedie te kijken moet je zelf weten. Ik vind het nogal nichterig, maar goed, als het jou uit je autistische wereldje helpt, is daar helemaal niets mis mee *knijp in de wang*.
quote:
Interessant perspectief, daarvoor moet je wel erg wanhopig zijn en echt helemaal niks te kiezen hebben lijkt me. Is Ingrid zo lelijk opgedroogd en ben je haar ook getrouwd omdat je niks te willen had?
Zeg, wil je mijn lieve schatje erbuiten houden en je eigen pittig bekapselde Klazien uut Zalk even een veeg gaan geven? Of wil hij niet meer zo omhoog komen? Geen probleem jonguh, daar zijn pilletjes voor. Die zullen ze nu zelfs wel in Noord-Oost Greun bezorgen O+
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118418242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:48 schreef madeliefff het volgende:
Een aantal mannen hier zeggen dat ze sex niet af zullen slaan als die vriendin mooi is, het enige wat ik me dan af vraag is hebben jullie dan nooit bij een mooi meisje dat jullie haar ondanks dat ze mooi is niet aantrekkelijk vinden voor sex? omdat ze je type niet is of omdat je om een of andere reden op haar afknapt??
Op relatie vlak kan ik afknappen op een mooi meisje, als in: Ik wil geen relatie met haar, maar zou wel sex met haar hebben. Snap je?
pi_118418927
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Hm, da's wel een interessante.
Want stel ik heb een jarenlange goede mannelijke vriend en stel die vind ik ook nog best aantrekkelijk, dan zou ik het toch ook afwijzen uit angst dat de vriendschap kapot zou gaan. En dat zie ik dan niet als twijfelen over de kracht van je vriendschap.

Ik denk dat ik het meer zie als een vriendschap juist zo op waarde schatten dat als er ook maar een KLEINE kans in zit dat het toch gekloot en gedonder gaat geven als je er mee rommelt (misschien dat gevoelens er toch door veranderen, er verliefdheid bij komt oid) dat het 't dan niet waard is.
Als je jarenlang met elkaar omgaat, en je hebt seks, of je gaat zelfs een relatie aan. En dit gaat stuk, als je dan geen vrienden kan blijven erna, zeg dat genoeg over je band. Na zo'n tijd moet je band zo hecht zijn dat het niet meer te breken zou moeten zijn. Indien wel, wat is die band dan uiteindelijk waard?

Is dat niet gewoon puur de angst dat de band minder sterk is dan je wilt dat het is?
pi_118419596
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:03 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Op relatie vlak kan ik afknappen op een mooi meisje, als in: Ik wil geen relatie met haar, maar zou wel sex met haar hebben. Snap je?
ok, ja ik snap jou en die anderen die hierop gereageerd hebben. Nou ben ik sowieso van de relaties, maar ik heb niet bij elke mooie man iets van daar zou ik t op kunnen doen, na 1 min praten kan ik erop af knappen als hij saai is. Dan heb ik liever eenmalige sex met een iets minder mooie man die WEL interessant is. Sommigen zijn misschien wat meer visueel ingesteld dan anderen op dat vlak. Nu zeggen ze dat trouwens ook wel van mannen dat die meer visueel ingesteld zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2012 15:38:37 ]
pi_118419769
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:31 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ok, ja ik snap jou en die anderen die hierop gereageerd hebben. Nou ben ik sowiezo alleen van de relaties, maar ik heb echt niet bij elke mooie man iets van daar zou ik t op kunnen doen, na 1 min praten kan ik erop af knappen als hij saai is. Dan heb ik liever eenmalige sex met een iets minder mooie man die WEL interessant is. Sommigen zijn misschien wat meer visueel ingesteld dan anderen op dat vlak. Nu zeggen ze dat trouwens ook wel van mannen dat die meer visueel ingesteld zijn.
Kijk ik persoonlijk (weet niet hoe het met andere mannen zit) maar als het puur om de seks gaat, telt alleen het uiterlijk mee. Als het uit relatiedoeleinden is, dan interesseert karakter me weer meer dan het uiterlijk.

Ik scheid ook sex uit lust en sex uit liefde. Sex uit lust doe ik met een superknap meisje, sex met liefde doe ik met een superlief meisje. (combinatie van die 2 dus lief en knap is natuurlijk het fijnst). Maarja wie de hoofdprijs niet kan bemachtigen, kan nog steeds blij zijn met een troostprijs toch? O-)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 15:56:42 #283
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_118420729
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:17 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als je jarenlang met elkaar omgaat, en je hebt seks, of je gaat zelfs een relatie aan. En dit gaat stuk, als je dan geen vrienden kan blijven erna, zeg dat genoeg over je band. Na zo'n tijd moet je band zo hecht zijn dat het niet meer te breken zou moeten zijn. Indien wel, wat is die band dan uiteindelijk waard?

Is dat niet gewoon puur de angst dat de band minder sterk is dan je wilt dat het is?
Waarom zou je dat uberhaupt willen testen? Is een vriendschap alleen de moeite waard als hij door alle mogelijke sutuaties heen standhoud? Ik vind van niet.
Ook geen sig dus
pi_118421310
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:56 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Waarom zou je dat uberhaupt willen testen? Is een vriendschap alleen de moeite waard als hij door alle mogelijke sutuaties heen standhoud? Ik vind van niet.
Het is niet het testen waar het om gaat. Mensen vermijden dingen die ze bijden willen, uit angst dat de band kapot gaat als het mis gaat. Dan heb je dus geen vertrouwen in de kracht van je vriendschap. Hetzelfde geld met een relatie. Ik vertrouw mijn vriendin blind, als ze die vertrouwen beschaamd, tja dan is het beter dat ik er dan achter kom dan pas over 10 jaar :). You know what I mean?

Mensen in je leven zijn sowieso relatief. Tijd kan situaties scheppen die alles zullen veranderen. Daar kom je niet onderuit. Vandaar dat iets laten uit angst nooit iets zal zijn waar ik vrijwillig aan mee zou werken.

Thats all.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 oktober 2012 @ 16:50:27 #285
163650 Greys
pi_118422914
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:17 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Een relatie aan gaan na jarenlange vriendschap vind ik weer wat anders dan een keertje seks.
Dat eerste zou wat mij betreft het risico waard zijn, dat tweede niet ;)

En je punt of het uit angst is dat de band minder sterk is dan je denkt vind ik echt een interessante hoor, zeg ook zeker niet dat ik gelijk heb. Maar ik heb het idee dat zelfs als je vriendschap (!) echt rotsvast is, het toch na een keertje seks enorm mis kan (!) gaan, omdat er dan andere gevoelens bij kunnen (!) komen kijken dan alleen vriendschap.
Het is zeker niet zo dat het altijd mis gaat, sommigen kunnen daarna prima vrienden blijven alsnog. Maar ik denk toch stiekem dat het vaker mis gaat dan goed gaat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_118449652
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Een relatie aan gaan na jarenlange vriendschap vind ik weer wat anders dan een keertje seks.
Dat eerste zou wat mij betreft het risico waard zijn, dat tweede niet ;)

En je punt of het uit angst is dat de band minder sterk is dan je denkt vind ik echt een interessante hoor, zeg ook zeker niet dat ik gelijk heb. Maar ik heb het idee dat zelfs als je vriendschap (!) echt rotsvast is, het toch na een keertje seks enorm mis kan (!) gaan, omdat er dan andere gevoelens bij kunnen (!) komen kijken dan alleen vriendschap.
Het is zeker niet zo dat het altijd mis gaat, sommigen kunnen daarna prima vrienden blijven alsnog. Maar ik denk toch stiekem dat het vaker mis gaat dan goed gaat.
Mag ik jou één ding vragen? Als iemand je beste vriend(in) is voor zoveel jaar. Wat zou er op tegen zijn als er eventuele gevoelens bij komen kijken? Dat zou toch juist perfect zijn? Als jij en je soulmate door 1x sex gevoelens voor elkaar krijgen en er een kans is dat een verborgen liefde naar boven komt. Lijkt me een prima gok eigenlijk..
pi_118451285
Voor de cynici in dit topic heb ik wel een leuke uitzondering op de regel: ik heb een beste viendin die 200+ kilometer verderop woont, getrouwd is en kinderen heeft. Reken maar dat na een bruiloft en kinderen het 'willen neuken' bijzonder snel verdwijnt.

Maar goed, dat is wel zoals gezegd een uitzondering. Verder is het zo dat man-vrouw-vriendschappen regelmatig uitlopen op drama. Dat moge kinderachtig klinken, maar is helaas vaak wel zo (weet ik uit eigen ervaring).
pi_118451590
Nog een stel:
Stel je (man) hebt een relatie van laten we zeggen 10 jaar. Je krijgt/groeit na 3 jaar een goeie vriendschap met een vrouw (getrouwd, 2 kids).

Dit wordt een BFF(inmiddels al 7 jaar) en je doet af en toe met zijn 6en leuke dingen maar ook met zijn tweeen. Als dat je partner toch ineens aangeeft er moeite mee te hebben hoe ik en mijn BFF met elkaar omgaan.

Wat zou je dan doen?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:38:01 #289
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_118451685
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:20 schreef Friek_ het volgende:
Voor de cynici in dit topic heb ik wel een leuke uitzondering op de regel: ik heb een beste viendin die 200+ kilometer verderop woont, getrouwd is en kinderen heeft. Reken maar dat na een bruiloft en kinderen het 'willen neuken' bijzonder snel verdwijnt.

Maar goed, dat is wel zoals gezegd een uitzondering. Verder is het zo dat man-vrouw-vriendschappen regelmatig uitlopen op drama. Dat moge kinderachtig klinken, maar is helaas vaak wel zo (weet ik uit eigen ervaring).
Dat heb ik ook weleens ervaren, maar dan is het meestal zo dat beiden vrijgezel zijn.

Ik heb overigens ook vriendschappen met mannen waarbij iets dergelijks nooit gespeeld heeft. Waarbij hij niet te klagen heeft over vrouwelijke aandacht en ik ook niet over mannelijke aandacht, maar waarbij je elkaar gewoon niet aantrekkelijk vindt.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_118452008
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:38 schreef Ripley het volgende:

[..]

Waarbij hij niet te klagen heeft over vrouwelijke aandacht en ik ook niet over mannelijke aandacht, maar waarbij je elkaar gewoon niet aantrekkelijk vindt.
Dat is wel vrij uitzonderlijk. Vervelend maar toch: vaak worden mannen bevriend met een aantrekkelijke vrouw in de hoop later nog eens het bed mee te delen. Uitzonderingen daargelaten (als de vrouw bijvoorbeeld een onaantrekkelijk maar interessant persoon is).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2012 10:53:19 ]
pi_118452038
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:19 schreef loveli het volgende:
Niet iedere dronken automobilist veroorzaakt een ongeluk, maar toch vinden we het verstandiger om alcohol en verkeer niet te combineren. Niet iedere brand wordt een inferno. Niet elke man/vrouw-vriendschap loopt uit op meer dan dat, maar de kans is aanzienlijk dat bij een van de twee meer gaat spelen dan alleen vriendschap.

Waarom zou je je relatie aan dat risico blootstellen?

http://www.psychologytoda(...)emotional-infidelity
Niet elke relatie houdt een leven lang stand (zegmaar het grootste gedeelte), waarom zou je je leven/gemoedstoestand aan dat risico blootstellen?

Je kunt zo alles kapotredeneren. Je redeneert nu alleen selectief.

De echte het kan wel / het kan niet discussie wordt zo vaak gevoerd. Beide partijen voeren hun eigen standpunt altijd aan als de ultieme waarheid. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
pi_118452351
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Hm, da's wel een interessante.
Want stel ik heb een jarenlange goede mannelijke vriend en stel die vind ik ook nog best aantrekkelijk, dan zou ik het toch ook afwijzen uit angst dat de vriendschap kapot zou gaan. En dat zie ik dan niet als twijfelen over de kracht van je vriendschap.
Het is wel meer dan duidelijk dat er op zo'n moment een enorm spanningsveld tussen jullie zit dat niet bij een man-man of vrouw-vrouw vriendschap aanwezig is. Dat alleen al maakt het anders. Het spanningsveld blijft bestaan, ook al is de kans dat er daadwerkelijk wat gebeurt nul.
pi_118452436
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:53 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet elke relatie houdt een leven lang stand (zegmaar het grootste gedeelte), waarom zou je je leven/gemoedstoestand aan dat risico blootstellen?

Je kunt zo alles kapotredeneren.
Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat er ook een kern van waarheid schuilt in wat loveli beweert. Ze erkent namelijk dat we wezens zijn met driften die fouten maken. Zodra je dat erkent zul je niet meer zo snel er wel op vertrouwen dat iets vanzelf wel goed loopt vanwege je prettige karakter, maar erken je de risico's die bij situaties komen kijken.

Als mijn relatie in een dip zit zijn er bijvoorbeeld een aantal zaken die ik niet moet doen. Naar de kroeg gaan, me kapot zuipen en vrouwelijk geflirt ontvangen is daar één van. Ik weet vrij zeker van mezelf dat ik m'n lul zou achterna lopen in dergelijke situaties om daar naderhand behoorlijke spijt van te hebben. Een soortgelijke redenering gaat op voor veel andere situaties. Toch begint het allemaal wel bij de erkenning dat we geen heilige boontjes zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2012 11:08:51 ]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:23:26 #294
163650 Greys
pi_118452851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:10 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Mag ik jou één ding vragen? Als iemand je beste vriend(in) is voor zoveel jaar. Wat zou er op tegen zijn als er eventuele gevoelens bij komen kijken? Dat zou toch juist perfect zijn? Als jij en je soulmate door 1x sex gevoelens voor elkaar krijgen en er een kans is dat een verborgen liefde naar boven komt. Lijkt me een prima gok eigenlijk..
Ja misschien heb je gelijk hoor! Maar ik persoonlijk zou het pas 'gokken' als ik van te voren wel zelf het idee had dat het een relatie zou kúnnen worden. En dat ik dat ook zou willen zelf.
Maar... denk jij niet dat als die kans er in zat dat beiden meer voor elkaar zouden (gaan) voelen, dat dat dan al eerder was gebleken in die eerdere jaren?

Ik denk dat van het gros van de 'beste vrienden M+V' minstens één van de twee nooit een echte relatie met de ander zou willen. Anders was dat al gebeurd, als beiden dat hadden gewild, dan was dat wel gebleken na zo een lange tijd. Dus als minstens één van de twee dat niet echt wil, dan flinke kans op verschillende verwachtingen na een keertje seks.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_118452938
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:08 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat er ook een kern van waarheid schuilt in wat loveli beweert. Ze erkent namelijk dat we wezens zijn met driften die fouten maken. Zodra je dat erkent zul je niet meer zo snel er wel op vertrouwen dat iets vanzelf wel goed loopt vanwege je prettige karakter, maar erken je de risico's die bij situaties komen kijken.

Als mijn relatie in een dip zit zijn er bijvoorbeeld een aantal zaken die ik niet moet doen. Naar de kroeg gaan, me kapot zuipen en vrouwelijk geflirt ontvangen is daar één van. Ik weet vrij zeker van mezelf dat ik m'n lul zou achterna lopen in dergelijke situaties om daar naderhand behoorlijke spijt van te hebben. Een soortgelijke redenering gaat op voor veel andere situaties. Toch begint het allemaal wel bij de erkenning dat we geen heilige boontjes zijn.
Ze heeft absoluut een punt, maar je moet het niet te absoluut stellen. Je kunt/moet er rekening mee houden, eens. Je moet alleen niet je hele leven erop aanpassen.

Relatie kan stuklopen -> je stelt je erop in en houdt er rekening mee, maar gaat ze niet uit de weg.
Je vriend/vriendin heeft een goede vriend/vriendin: -> je stelt je erop in houdt er rekening mee, maar gaat het niet uit de weg.
  Vis een optie? zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:56:36 #296
70532 loveli
N
pi_118490289
Als het mijn partner zou storen dat ik close met een mannelijke vriend ben, dan heb ik de keuze om iets te doen waar mijn partner blijkbaar ongelukkig van wordt, of dat te laten. In een goede relatie deel je iets samen dat kostbaarder is dan een vriendschap, je houdt rekening met elkaar. En met je eigen tekortkomingen.

Mijn ervaring met mannelijke vrienden is dat de kans op een succesvolle puur vriendschappelijke relatie, bar klein is. Met die wetenschap in het achterhoofd is de keuze snel gemaakt.
crap in = crap out
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:04:14 #297
387729 dr.Qwak
zalig pasen
pi_118490463
D´r zouden over dit soort problematiek gewoon veel meer van dit soort liedjes geschreven moeten worden denk ik. *;
I´ll send you the bill
pi_118492731
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 10:56 schreef loveli het volgende:
Als het mijn partner zou storen dat ik close met een mannelijke vriend ben, dan heb ik de keuze om iets te doen waar mijn partner blijkbaar ongelukkig van wordt, of dat te laten. In een goede relatie deel je iets samen dat kostbaarder is dan een vriendschap, je houdt rekening met elkaar. En met je eigen tekortkomingen.

Mijn ervaring met mannelijke vrienden is dat de kans op een succesvolle puur vriendschappelijke relatie, bar klein is. Met die wetenschap in het achterhoofd is de keuze snel gemaakt.
Andersom geldt precies hetzelfde. Een goede vriendschap kan zo'n beetje net zo belangrijk zijn als een relatie. Vergeet het adagium niet dat relaties komen en gaan, echte vrienden blijven vaker voor het leven. Als ik een goede vriendschap heb en mijn relatie heeft daar problemen mee, dan probeer ik daar iets aan te doen ja. Maar het getuigt m.i. van weinig volwassenheid als je met een idioot ultimatum aankomt als 'je vriend mag je helemaal niet zien', want dat is wat je effectief zegt. Nee, in een goede relatie ga je er samen aan werken en ga je kijken wat je voor de ander kan betekenen, dat betekent dat de wederpartij ook niet met idiote ultimatums komt maar met iets werkbaars.

Ik kan niet voor jou spreken, maar ik heb vriendschappen die mij net zo dierbaar zijn dan wel dierbaarder dan een relatie, maar op een andere manier. Nu kan ik er natuurlijk een idiote oneliner tegenaan gooien als bro's before ho's, maar de essentie is dat ik niet zomaar een dergelijke vriendschap zou laten vallen.
pi_118495003
Ik sluit me volledig bij Marharbal aan.
pi_118495074
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:36 schreef Magistic het volgende:
Ik was er altijd van overtuigd dat mannen en vrouwen gewoon vrienden kunnen zijn, maar daar ben ik op terug gekomen. Er is altijd één partij die meer wil, bewust of onbewust.

Dat is nou eenmaal zoals de natuur werkt.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')