Ik denk wel dat meer mannen die neiging hebben, maar als het om mannen gaat die daar niet op uit zijn dan denk ik dat het de vrouw is die daar eerder de fout in gaat. Omdat mannen meestal beter zijn in het scheiden van seks en geestelijke intimiteit.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:42 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
En daarom denk ik dat vriendschappen in de zin van beste vrienden tussen mannen en vrouwen vaak niet werken.
Ik denk dat mannen en vrouwen prima vrienden kunnen zijn. Vooral omdat het soms veel makkelijker is dan een vriendschap met het eigen geslacht. Maar beste vrienden delen vaak veel intieme dingen met elkaar, troosten elkaar en begrijpen elkaar op veel gebieden. De sfeer die daarmee gecreëerd wordt eindigt naar mijn mening vaker in seks vanwege die intimiteit (wederom, mits aantrekkelijk, vrijgezel etc) dan wanneer je gewoon vrienden bent en elkaar af en toe in de kroeg ziet of op een feestje.
Denk dus wel dat mannen sneller voor die mogelijkheid tot seks zullen gaan dan vrouwen.
Dat stelde ik ook al, maar het blijkt dus dat 'mannelijke' mannen hier er hoe dan ook bovenop willen als de vrouw in kwestie als vrouw herkenbaar is zonder doktersverklaring en dus als aantrekkelijk geldt. Het lijkt mij normaal dat een man voorkeuren heeft maar kennelijk kan niet iedereen die zich veroorloven en is aantrekkelijk voor sommige andere mannen automatisch aantrekkelijk genoeg voor zichzelf. Ik noemde dat beggers can't be choosers maar dan ben ik meteen gods gift to women.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:48 schreef madeliefff het volgende:
Een aantal mannen hier zeggen dat ze sex niet af zullen slaan als die vriendin mooi is, het enige wat ik me dan af vraag is hebben jullie dan nooit bij een mooi meisje dat jullie haar ondanks dat ze mooi is niet aantrekkelijk vinden voor sex? omdat ze je type niet is of omdat je om een of andere reden op haar afknapt??
Hoho. De stelling was dat vriendschap tussen mannen en vrouwen niet kan omdat elke man eigenlijk wil indoen. Ik stelde dat dat onzin was, en dat dat waarschijnlijk alleen geldt voor sukkels die op een andere manier geen seks kunnen krijgen en zich dan maar voordoen als vriend zonder bijbedoelingen om toch een kans te maken. Dat er daar best veel van zijn denk ik inderdaad, en vele reacties in dit topic bevestigen dat.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Welke mensen? Het gaat erom dat sommige mensen denken dat een hoop vriendinnen van mannen stiekem crushes zijn, zoals deze user zegt..
[..]
Er zijn altijd consequenties, dus speculeren over 'wat als' is sowieso zinloos. Ik zou geen seks willen met vrouwelijke vrienden, juist omdat het vrienden zijn en ik die verhouding niet wil veranderen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En als ze zouden aanbieden om de beste seks van je leven te beleven zonder verdere consequenties, zou je dan nog nee zeggen? We hebben het hier overigens júist wel over pure fysieke aantrekkingskracht.
Nou met mijn vriendschappen met mannen is het niet helemaal goed afgelopen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat had jij gedaan als ze hadden gezegd dat ze je mee wilden sleuren naar hun grot en je daar helemaal uit willen wonen? Wedden dat je dan gestopt was met knuffelen.
Koning.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:48 schreef Impossibruuu het volgende:
Als je in een relatie zit dan moet je grenzen trekken met betrekking tot hoe "goed" je bevriend bent met mensen van het andere geslacht. Er zijn wetenschappelijke studies waaruit keihard bleek dat het dus niet tot nauwelijks kan dat een man en vrouw een vriendschap met elkaar hebben zonder dat één daarvan op termijn gevoelens voor een ander kreeg, al dan niet intenties daarop nahield.
Ik kan dat alleen maar beamen. Mijn 2 exen hebben mij allebei bedonderd met zo'n 'goede vriend'. In beide gevallen een klasgenoot hen. Van die achterbakse kereltjes die de hele dag met je vriendin samen zijn, met je vriendin liggen te kutten, 's avonds berichtjes zitten te sturen, op Facebook constant op de chat hangen en elke scheet die je vriendin laat "liken", en uiteraard dat ongemeende luisterende oortje bieden wanneer je relatie even in een dalletje zit. Juist op dat laatste wachten ze, want dat is voor hen dé kans om toe te slaan.
Als je ook maar enigszins respect voor je partner of je relatie hebt, dan trek je grenzen en dan trek je niet constant op met zo'n 'goede vriend'. Een vonkje kan nou eenmaal snel overslaan, maar datzelfde vonkje kun je net zo goed vermijden door een ander niet constant op te zoeken.
Zo heb ik in het verleden wel eens hele leuke vrouwelijke collega's gehad waar ik goed mee overweg kon en waarvan ik er een paar wel eens thuis af deed zetten (ik had een auto, en het scheelde hen dik een uur reistijd en zij woonden toch op de route die ik naar huis reed). Op moment van dat afzetten werd dan vaak gevraag, geheel zonder intenties, of ik niet even naar binnen wou komen voor een drankje. Op zulke verzoekjes gaf ik altijd een vriendelijk bedankje maar ging er niet op in. Want ik ben me er van bewust dat ALS ik dat gedaan zou hebben dat er wel degelijk een vonkje over kan slaan als je daar lekker gezellig met z'n tweeën een drankje zit te doen.
Ten slotte zou ik het mijn vriendin niet eens aan willen doen om (te) veel met een 'gewone vriendin' op te trekken. Leuk, als iemand constant jaloers of onzeker thuis moet gaan zitten, want dat gebeurt toch.
Goed verhaal. Maar wat nou als je de Goede Vriendin (veel) eerder had dan je partner?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:48 schreef Impossibruuu het volgende:
Als je in een relatie zit dan moet je grenzen trekken met betrekking tot hoe "goed" je bevriend bent met mensen van het andere geslacht. Er zijn wetenschappelijke studies waaruit keihard bleek dat het dus niet tot nauwelijks kan dat een man en vrouw een vriendschap met elkaar hebben zonder dat één daarvan op termijn gevoelens voor een ander kreeg, al dan niet intenties daarop nahield.
Ik kan dat alleen maar beamen. Mijn 2 exen hebben mij allebei bedonderd met zo'n 'goede vriend'. In beide gevallen een klasgenoot hen. Van die achterbakse kereltjes die de hele dag met je vriendin samen zijn, met je vriendin liggen te kutten, 's avonds berichtjes zitten te sturen, op Facebook constant op de chat hangen en elke scheet die je vriendin laat "liken", en uiteraard dat ongemeende luisterende oortje bieden wanneer je relatie even in een dalletje zit. Juist op dat laatste wachten ze, want dat is voor hen dé kans om toe te slaan.
Als je ook maar enigszins respect voor je partner of je relatie hebt, dan trek je grenzen en dan trek je niet constant op met zo'n 'goede vriend'. Een vonkje kan nou eenmaal snel overslaan, maar datzelfde vonkje kun je net zo goed vermijden door een ander niet constant op te zoeken.
Zo heb ik in het verleden wel eens hele leuke vrouwelijke collega's gehad waar ik goed mee overweg kon en waarvan ik er een paar wel eens thuis af deed zetten (ik had een auto, en het scheelde hen dik een uur reistijd en zij woonden toch op de route die ik naar huis reed). Op moment van dat afzetten werd dan vaak gevraag, geheel zonder intenties, of ik niet even naar binnen wou komen voor een drankje. Op zulke verzoekjes gaf ik altijd een vriendelijk bedankje maar ging er niet op in. Want ik ben me er van bewust dat ALS ik dat gedaan zou hebben dat er wel degelijk een vonkje over kan slaan als je daar lekker gezellig met z'n tweeën een drankje zit te doen.
Ten slotte zou ik het mijn vriendin niet eens aan willen doen om (te) veel met een 'gewone vriendin' op te trekken. Leuk, als iemand constant jaloers of onzeker thuis moet gaan zitten, want dat gebeurt toch.
Ja, dan zou ik die minder zien. Een echte goede 'normale' vriendin zou daar begrip voor hebben. Dat zou ik immers ook hebben. Ik ga niet constant met andere vrouwen lopen kutten als ik een vriendin heb, waarom zou ik ook?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:01 schreef Greys het volgende:
Goed verhaal. Maar wat nou als je de Goede Vriendin (veel) eerder had dan je partner?
Dan ga jij de goede vriendin dus aan de kant zetten voor een nieuwe partner? Of in elk geval veel minder zien?
Ja maar stel (!) dat je die normale goede vriendin al 10 jaar kent ofzo. En die zag je al die jaren meerdere keren per week. Of sprak elkaar vaak. Of smste elkaar elke dag wel een keer.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:06 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Ja, dan zou ik die minder zien. Een echte goede 'normale' vriendin zou daar begrip voor hebben. Dat zou ik immers ook hebben. Ik ga niet constant met andere vrouwen lopen kutten als ik een vriendin heb, waarom zou ik ook?
En nee, dat staat niet gelijk aan het laten vallen van vrienden en vriendinnen voor een eventuele partner. Die vrienden blijf ik net zo goed behouden.Is naar mijn idee ook nogal raar om constant met andere vrouwen te gaan rondhangen. In een gezonde relatie ben je mijns inziens toch het liefst met je partner samen en ga je daar toch veel liever dingen mee ondernemen?
Ja maar dat kan dus ook niet. Je kan hem niet verbieden ergens mee om te gaan. Maar ik ben wel van mening dat beide partijen er een goed gevoel bij moeten hebben. Als in hij en de partner.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar stel (!) dat je die normale goede vriendin al 10 jaar kent ofzo. En die zag je al die jaren meerdere keren per week. Of sprak elkaar vaak. Of smste elkaar elke dag wel een keer.
Ik zou - als ik die goede vriendin was - het ronduit kut vinden als dat ineens drastisch ging veranderen als jij (de goede vriend) ineens een nieuwe partner kreeg.
Het zal inderdaad een kwestie van de gulden middenweg worden dan denk ik.
Maar wat als je nieuwe partner de Goede Vriendin totaal niet ziet zitten en niet meer wil dat je er mee om gaat?
Zit wat in, maar toch hebben goede vrienden daar begrip voor. Als één van mijn maten waar ik regelmatig een drankje mee doe weer eens een nieuwe vriendin had dan hield ik er ook rekening mee dat die minder tijd voor mij zou hebben daardoor. Andersom heb ik gelukkig ook begripvolle vrienden (en vriendinnen) die dat net zo goed hebben.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:08 schreef Greys het volgende:
Ja maar stel (!) dat je die normale goede vriendin al 10 jaar kent ofzo. En die zag je al die jaren meerdere keren per week. Of sprak elkaar vaak. Of smste elkaar elke dag wel een keer.
Ik zou - als ik die goede vriendin was - het ronduit kut vinden als dat ineens drastisch ging veranderen als jij (de goede vriend) ineens een nieuwe partner kreeg.
Dat is dus een probleem. Ik heb geen behoefte aan iemand die mij dingen gaat verbieden. Ik ben sowieso een erg makkelijk, begripvol en betrouwbaar persoon. Uit respect voor een eventuele vriendin (partner) zet ik contact met ander vrouwvolk een tandje lager. Sowieso is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om vreemd te gaan en zorg ik altijd bewust dat ik "de vonk" voor ben. Als iemand mij ondanks die mentaliteit toch dingen wil gaan verbieden klopt er iets niet, dan is er gewoon (onterecht) wantrouw in het spel ondanks dat ik nog zo mijn best doe om iedereen een goed gevoel er bij te laten hebben.quote:Maar wat als je nieuwe partner de Goede Vriendin totaal niet ziet zitten en niet meer wil dat je er mee om gaat?
Ja oke, maar stel.. JIJ bent de goede vriendin. Je gaat al jaren vriendschappelijk met een jongen om en niet meer dan vriendschappelijk. Dan krijgt hij een nieuwe vriendin en zij moet jou niet. Kortom, ze heeft géén goed gevoel bij jou, ook al wil jij echt haar vriendje niet inpikken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar dat kan dus ook niet. Je kan hem niet verbieden ergens mee om te gaan. Maar ik ben wel van mening dat beide partijen er een goed gevoel bij moeten hebben. Als in hij en de partner.
Pubers die spreken over hun 'ervaring' ook nog eensquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:31 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Juist.
Alleen denken de testosteron-bommen onder ons hier anders over.
En heel toevallig zijn dat in veel gevallen nog pubertjes, dus niet eens gek.
Waarom had jij het er dan moeilijk mee? Aangezien ze al langer bevriend waren, een tijdje vrijgezel waren samen.. en toch geen relatie hebben gekregen met elkaar.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:42 schreef RomyB het volgende:
Ik snap dat je niet wilt stoken, maar het is wel jou vriend. En je moet ook denken: Hij heeft voor mij gekozen. Als hij haar leuk vond, had hij dat al veeeel eerder zeggen, als ze al zolang vrienden zijn.
Dat boeit natuurlijk niks, want ze zijn geen single. Ik begin door dit topic zo langzamerhand te vermoeden dat sommigen daadwerkelijk als slaaf van hun driften door het leven gaan. Dat lijkt me erg lastig op meerdere fronten...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:24 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Iets wat je (misschien ooit) graag zou willen hebben kun je toch beter bij de hand houden. De vriend van TS kiest nu dus voor een vriendschap. Ik weet ook niet of hij die vriendin überhaupt wel aantrekkelijk vindt en of er al langere periodes in hun vriendschap zijn geweest dat ze beide vrijgezel waren. Maar ik vraag mij af of er niks tussen hun zou gebeuren als ze beide zonder relatie zitten...en dan een keer gezellig met een wijntje op de bank zitten zoals Cue_ al zei.
Mij is het niet gelukt iig...en dan heb ik het dus over momenten dat je beide geen relatie hebt en je elkaar aantrekkelijk vindt en je al zoveel intieme dingen met elkaar deelt.
Heb pas zo'n goede vriend van me gemeld dat als hij weer een vriendin krijgt, ons contact niet zo blijft als het was. Zijn vorige vriendin mocht me graag en zag absoluut geen bedreiging in mij, maar hij besprak dingen met mij die hij met haar had moeten bespreken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:23 schreef Greys het volgende:
Ja oke, maar stel.. JIJ bent de goede vriendin. Je gaat al jaren vriendschappelijk met een jongen om en niet meer dan vriendschappelijk. Dan krijgt hij een nieuwe vriendin en zij moet jou niet. Kortom, ze heeft géén goed gevoel bij jou, ook al wil jij echt haar vriendje niet inpikken.
Daarop zegt hij 'Sorry hoor Qwea, ook al ken ik je al jaren, zij heeft er geen goed gevoel bij, dus we moeten onze vriendschap verbreken'. Vind je het dan een idioot of niet?
Omdat vrouwen de waarheid niet kunnen handelenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:39 schreef mirjammajrim het volgende:
Ja en ergens wist ik dat dondersgoed hoor, dat knuffelen meer betekend.
In de tijden dat ik vrijgezel ben, knuffel ik met alles en iedereen. Als ik een relatie heb, knuffel ik alleen met mijn vriend, en dan mag verder geen een man (familie uitgezonderd), mij op die manier vasthouden of aanraken. Dat voelt dan niet goed meer ofzo.
Anyway, in de tijd dat ik nog wel met mannelijke vrienden knuffelde, dacht ik dat het niet veel kwaad kon omdat ze altijd op hun allerhardst riepen dat ze toch niks van me wilden op die manier.
Waarom zeggen mannen dat als het dus stiekem toch wel zo is?
Als ik single ben en een goede (knappe) vriendin van mij wilt sex, tja waarom zou ik dan weigeren? Als je vriendschap daardoor uiteindelijk kapot gaat, weet je precies hoeveel je vriendschap waard was. Toch?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee hoor, ik ben echt geen super alfa mannetje. Dat is WS hier, remember?
Maar ik ga echt niet ontkennen dat ik lekkere 'vriendinnen' niet zou willen doen, mochten ze zich geheel vrijblijvend aanbieden.
Hm, da's wel een interessante.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:23 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Als ik single ben en een goede (knappe) vriendin van mij wilt sex, tja waarom zou ik dan weigeren? Als je vriendschap daardoor uiteindelijk kapot gaat, weet je precies hoeveel je vriendschap waard was. Toch?
Het afwijzen in angst dat je vriendschap kapot gaat is een teken van twijfelen over de kracht van je vreindschap.. Zo kijk ik er tegenaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |