Omdat mijn vrouw me voor een keuze zou stellen ik dat niet fair vind. Ik ken mijn BFF langer dan mijn vrouw. Part of my life dus accept het maar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:24 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Waarom ben je dan getrouwd met je vrouw ? Lijkt me niet gezond als je BFF belangrijker is dan je vrouw.
Dat zijn dingen die je in een relatie met elkaar hoort te delen, niet meer dan normaal dat het je niet lekker zit. Daarbij, een emotioneel intieme relatie tussen een man en een vrouw is een prachtige voedingsbodem voor een relatie.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:38 schreef MusicIsLove_ het volgende:
Maar het is dus niet zo dat ik bang ben dat hij vreemdgaat hè.. Ik heb het er gewoon heel veel moeite mee dat zij degene is waar hij naartoe gaat als hem iets dwars zit, en niet ik. Dat zij tegen elkaar aan op de bank zitten en praten/filosoferen/dromen delen en alles. En dat ik niet weet of dit iets is wat ik hem moet vertellen omdat ik openheid en eerlijkheid wel belangrijk vind, of dat ik het moet laten en mijn gevoelens weg moet drukken omdat ik er alleen maar dingen mee kan verpesten.
Dat lijk mij ook ja. Sterker nog, het is misschien ook wel heel handig om het er vooral met haar over te hebben. Zo van 'ik ben nou eenmaal jaloers en heb er een ongemakkelijk gevoel bij, het slaat nergens op, maar het is wel zo'. Dan is dat een gegeven waar jullie alledrie mee op de hoogte zijn en dus mee om kunnen leren gaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:06 schreef MusicIsLove_ het volgende:
Hmm, het blijft moeilijk en ik zie dat jullie het ook allemaal niet eens worden hahah. Ik ga het sowieso nog een beetje aankijken, misschien dat hij daar wel minder heen gaat en idd meer met mij bespreekt als we wat langer bij elkaar zijn.
Ik denk dat ik het ook maar gewoon tegen hem ga zeggen, dan weet hij direct waar hij aan toe is en waar ik mee zit, en kunnen er later nooit verwijten of ruzies over ontstaan. Het is niet dat ik van hem vraag om haar te laten vallen, dus dan kan het wel toch?
Tja, ik weet niet hoor, ik denk dat het ook veel te maken heeft met alternatieven. Als je niemand hebt om je seksuele verlangens op te richten dan is een vriend van het andere geslacht na verloop van tijd ook een kandidaat. Maar met een gezond seksleven en gezonde verhouding met je vrienden zal dat niet snel gebeuren. Je kunt iemand heel leuk maar niet aantrekkelijk vinden, maar als je heel erg om seks verlegen zit wordt kan alles en iedereen aantrekkelijk worden.quote:Ben wel blij om te horen dat ik niet (helemaal) gek ben, dat anderen ook vinden dat een vrouwelijke bff heel anders is dan een mannelijke!
Dat denk ik ook. De uitzonderingen zullen eerder van zich laten horen denk ik en daarom wordt het beeld hier misschien een beetje vertekent. Maar weinig mannen kiezen in eerste instantie voor een friendzone. Of ze hebben al een vriendin maar dan bouw je minder snel een bff op dus jaquote:Op maandag 22 oktober 2012 23:26 schreef MusicIsLove_ het volgende:
en ervan ben overtuigd dat een echt hechte vriendschap tussen een man en een vrouw zonder.. ik weet niet hoe ik het moet noemen.. 'aantrekkingskracht' erg zeldzaam is.
Maar soms is het juist beter om dat eens met iemand te bespreken waar je niet elke dag mee samenwoont, alleen al voor andere inzichten. Even een gesprek met iemand zonder die emotionele band kan soms best verhelderend zijn. Ik had ook een hele goede vriendin die eigenlijk een beetje naar de achtergrond is verschoven nadat ik een vriendin heb gekregen (en ook omdat zij een kind heeft gekregen, als het hele leven om dat kind gaat draaien ben ik er snel klaar mee), maar toch vind ik dat wel eens jammer. Maar ik ben ook de eerste die toegeeft dat er wel een zekere aantrekkingskracht was naar haar toe. Maar nu ik een vriendin heb, zou ik daar nooit meer iets mee doen. Al was ik vrijgezel niet eens meer nu ze een kind heeft... Maar mijn vriendin schiet ook elke keer in verdedigingsmodus als haar naam genoemd wordt, ook al zegt ze dat het prima is dat ik ook vrouwelijke vrienden heb.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die je in een relatie met elkaar hoort te delen, niet meer dan normaal dat het je niet lekker zit. Daarbij, een emotioneel intieme relatie tussen een man en een vrouw is een prachtige voedingsbodem voor een relatie.
Vraag het me gewoon af, maar lijkt er op dat je gekozen hebt voor je huidige vriend dus?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:46 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb/had zelf een beste vriend toen ik mijn huidige vriend leerde kennen en die twee hebben/hadden veel moeite met elkaar, wat heel erg jammer is. Mijn vriend was jaloers op mijn BF om de hechte band die wij hadden, dat we zoveel samen deelden, net als jij hebt met jouw vriend en zijn BF. Ik vind dat logisch, maar je moet ook bedenken dat hier tijd overheen gaat. Jouw vriend en zijn BF kennen elkaar al veel langer dan jullie elkaar kennen en zijn daarom hechter. Jullie relatie is nog nieuw en wat gespannen omdat je erg je best voor elkaar doet, terwijl hij en zijn BF gewoon kunnen chillen met elkaar. Ik denk dan ook, en weet zelf uit ervaring, dat naarmate jij en je vriend langer samen zijn, die verhoudingen gaan verschuiven en jij en je vriend closer worden en er iets meer afstand tussen je vriend en zijn BF ontstaat.
Hoe oud ben je ? 13 ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:38 schreef GoobyPls het volgende:
Vrouwen in die topic die denken dat gewoon vrienden zijn (zonder gevoelens van de man zijn kant) wel kan, hypocriete dozen. Zijn dezelfde soort vrouwen die denken dan een man puur vriendschappelijk een praatje komt maken met ze in een bar.
PS lelijke vrouwen uitgezonderd.
Nee, dat kwam door andere omstandigheden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:14 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Vraag het me gewoon af, maar lijkt er op dat je gekozen hebt voor je huidige vriend dus?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:59 schreef N.icka het volgende:
[..]
Wat een flauwekul ,ik heb ook een beste vriend, al jaren lang . Zou er niet mee willen neuken en hij ook niet met mij. Vriendschap kan prima
Wat schattig zeg.. naïeve meisjesquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:09 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Niet mee eens. Heb al jaren een heel goede vriendin waarvan ik 100% zeker weet dat er over een weer geen aantrekkingskracht is.
Slechte ervaring gehad?
Misschien is hij 13, misschien niet. Wat hieruit wel blijkt is dat hij een stuk meer levenservaring heeft en een stuk beter doorheeft hoe de wereld draait dan jij.quote:
Maar natuurlijk!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:25 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Misschien is hij 13, misschien niet. Wat hieruit wel blijkt is dat hij een stuk meer levenservaring heeft en een stuk beter doorheeft hoe de wereld draait dan jij.
Misschien ben jij zo'n autistische uitzondering, maar neem aan dat het voor 99% van de mannen geldt.quote:
Gek toch dat er ontzettend veel platonische relaties tussen mannen en vrouwen bestaan dan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:27 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Misschien ben jij zo'n autistische uitzondering, maar neem aan dat het voor 99% van de mannen geldt.
PBateman valt volgens mij op mannen. Dan kan je idd veel makkelijker een BFF hebben.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:27 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Misschien ben jij zo'n autistische uitzondering, maar neem aan dat het voor 99% van de mannen geldt.
Ik zou me er zorgen over maken als ik zelf boven de 13 zou zijn, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.quote:
Een heteroseksuele man zal altijd een vriendin (als in echt samen dingen doen) die er niet lelijk uit ziet op een bepaald moment willen neuken. Altijd. Er kan wél een -soort van- vriendschap zijn in de "stelletjessfeer", maar een echte vriendschap tussen een man en een vrouw, als in samen avonden doorbrengen, waarbij beiden hetero zijn en zij er niet onaantrekklijk uit ziet is onmogelijk. Gaat vroeg of laat ALTIJD fout. 100 van de 100 keer. Ik vraag me altijd af hoe ontstellend naïef sommigen op dit vlak kunnen zijn. Van meisjes kan ik het me nog enigzins voorstellen, maar van kerels?? Damn... en dan een ander aanspreken met "hoe oud ben je, 13?". Het zou hilarisch zijn als ik niet overmand was door plaatsvervangende schaamte.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gek toch dat er ontzettend veel platonische relaties tussen mannen en vrouwen bestaan dan.
Maar goed, op de middelbare school en in de kinderdisco werkt het iets anders natuurlijk.
Bullshitquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:35 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Een heteroseksuele man zal altijd een vriendin (als in echt samen dingen doen) die er niet lelijk uit ziet op een bepaald moment willen neuken. Altijd. Er kan wél een -soort van- vriendschap zijn in de "stelletjessfeer", maar een echte vriendschap tussen een man en een vrouw, als in samen avonden doorbrengen, waarbij beiden hetero zijn en zij er niet onaantrekklijk uit ziet is onmogelijk. Gaat vroeg of laat ALTIJD fout. 100 van de 100 keer. Ik vraag me altijd af hoe ontstellend naïef sommigen op dit vlak kunnen zijn. Van meisjes kan ik het me nog enigzins voorstellen, maar van kerels?? Damn... en dan een ander aanspreken met "hoe oud ben je, 13?". Het zou hilarisch zijn als ik niet overmand was door plaatsvervangende schaamte.
quote:
Platonisch is ook echt hetzelfde als beste vriend!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gek toch dat er ontzettend veel platonische relaties tussen mannen en vrouwen bestaan dan.
Maar goed, op de middelbare school en in de kinderdisco werkt het iets anders natuurlijk.
Roflpwned in het kontje, in het kwadraat.quote:
Die gast zegt het prima: we can be contented with just friendship and be silent regarding those feelings, but we are going to have them.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Roflpwned in het kontje, in het kwadraat.
Er zijn ook heel veel mannen die er niet in slagen om duurzaam een kipfilet als eten te blijven beschouwen. Maar dat lijkt me niet de norm voor iedereen. Ik snap ook best dat het moeilijk wordt als die vrouwelijke vriend de enige vrouw is waar je dichtbij kunt komen. Maar ook dat is de norm niet. Beggars can't be choosers, maar choosers kunnen er ook gewoon voor kiezen vrienden te zijn met een meisje wat op zich best aantrekkelijk is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:35 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Een heteroseksuele man zal altijd een vriendin (als in echt samen dingen doen) die er niet lelijk uit ziet op een bepaald moment willen neuken. Altijd. Er kan wél een -soort van- vriendschap zijn in de "stelletjessfeer", maar een echte vriendschap tussen een man en een vrouw, als in samen avonden doorbrengen, waarbij beiden hetero zijn en zij er niet onaantrekklijk uit ziet is onmogelijk. Gaat vroeg of laat ALTIJD fout. 100 van de 100 keer. Ik vraag me altijd af hoe ontstellend naïef sommigen op dit vlak kunnen zijn. Van meisjes kan ik het me nog enigzins voorstellen, maar van kerels?? Damn... en dan een ander aanspreken met "hoe oud ben je, 13?". Het zou hilarisch zijn als ik niet overmand was door plaatsvervangende schaamte.
Tsja beggars can't be choosers... maar dan zou je dus anders willen? Je accepteert vriendschap, omdat neuken of een relatie er niet in zit. Dan maar friendzonen in de hoop dat je kansen zullen keren... Je snijdt precies mijn punt aan. En die grietjes maar op Fok! plempen dat ze ook een beste vriend hebben waar helemaal geen spanning tussen isquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
maar choosers kunnen er ook gewoon voor kiezen vrienden te zijn met een meisje wat op zich best aantrekkelijk is.
Tsja... dat geldt natuurlijk voor alle topics. Alles is hier al besproken, minimaal 100 keer. Wordt het voor jou niet eens tijd een ander subforum te gaan moderreren?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:15 schreef Re het volgende:
ja de een kan het wel en de ander kan het niet... het loopt altijd op dezelfde onzin uit dit soort topics.
Die beste vriendin is er nou eenmaal, deal with it, of niet
Exact!!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:19 schreef loveli het volgende:
Niet iedere dronken automobilist veroorzaakt een ongeluk, maar toch vinden we het verstandiger om alcohol en verkeer niet te combineren. Niet iedere brand wordt een inferno. Niet elke man/vrouw-vriendschap loopt uit op meer dan dat, maar de kans is aanzienlijk dat bij een van de twee meer gaat spelen dan alleen vriendschap.
Waarom zou je je relatie aan dat risico blootstellen?
http://www.psychologytoda(...)emotional-infidelity
Het is heel simpel: als die aantrekkelijke vriendin opeens vraagt of je dr helemaal suf wilt neuken, hoeveel van die 'vrienden die er verder niets voor voelen' zeggen dan nee?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel mannen die er niet in slagen om duurzaam een kipfilet als eten te blijven beschouwen. Maar dat lijkt me niet de norm voor iedereen. Ik snap ook best dat het moeilijk wordt als die vrouwelijke vriend de enige vrouw is waar je dichtbij kunt komen. Maar ook dat is de norm niet. Beggars can't be choosers, maar choosers kunnen er ook gewoon voor kiezen vrienden te zijn met een meisje wat op zich best aantrekkelijk is.
zo bedoelde ik het niet maar misschien is NWS wel leukquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:19 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Tsja... dat geldt natuurlijk voor alle topics. Alles is hier al besproken, minimaal 100 keer. Wordt het voor jou niet eens tijd een ander subforum te gaan moderreren?
Nee, dat is iets voor de beggars. Ik word geen goede vrienden met vrouwen waar ik me toe aangetrokken voel, gewoon omdat proberen haar broek uit te krijgen niet de manier is om tot vriendschap te komen, dus die komt er dan ook niet. Smaken verschillen, en dat een vrouw in het algemeen aantrekkelijk gevonden wordt wil nog niet zeggen dat ik me ertoe aangetrokken voel. Maar dat is dus het voorrecht wat de beggars niet hebben, het maken van dat onderscheid, daar zijn het beggars voor.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:18 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Tsja beggars can't be choosers... maar dan zou je dus anders willen? Je accepteert vriendschap, omdat neuken of een relatie er niet in zit.
Het komt ook zeker voor. Jij bent een beggar, GoobyPlS is een beggar, Hofstadtgruppe is een beggar. Maar het is nogal dom om die tamelijk zielige toestand algemeen te verklaren voor elke man.quote:Dan maar friendzonen in de hoop dat je kansen zullen keren... Je snijdt precies mijn punt aan. En die grietjes maar op Fok! plempen dat ze ook een beste vriend hebben waar helemaal geen spanning tussen is
Maar hoe zou dat zijn als een (relatief) onbekende aantrekkelijke vrouw dat zou vragen? Precies hetzelfde toch? Alleen bij die beste vriendin is de kans nogal klein dat ze dat zomaar ineens zou willen, na dat al die jaren niet gewild te hebben. Ik wil best aannemen dat mannen seks willen met aantrekkelijke vrouwen, maar daar is natuurlijk helemaal geen innige vriendschap voor nodig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is heel simpel: als die aantrekkelijke vriendin opeens vraagt of je dr helemaal suf wilt neuken, hoeveel van die 'vrienden die er verder niets voor voelen' zeggen dan nee?
definieer "mits lekker"quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:32 schreef GoobyPls het volgende:
Dat een man praktisch altijd gevoelens krijgt (mits lekker) hoeft alsnog geen probleem te zijn, de vrouw denkt vaak er helemaal niet zo over na en gebeurt er dus niks. Dan een man iemand wil neuken betekent niet dat het gebeurt.
Da's in de regel afhankelijk van hoelang het geleden is dat 'ie voor het laatst sex had, het al of niet beschikbaar zijn van andere vrouwen en de genuttigde hoeveelheid alcohol.quote:
Onzin, het is je beste vriendin dus al ben je dronken kun je prima een objectief oordeel vellen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Da's in de regel afhankelijk van hoelang het geleden is dat 'ie voor het laatst sex had, het al of niet beschikbaar zijn van andere vrouwen en de genuttigde hoeveelheid alcohol.
Niemand zegt hier dat het onmogelijk is, het is echter zeer waarschijnlijk dat de man bepaalde gevoelens zal hebben in zo'n geval.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:41 schreef HostiMeister het volgende:
Mijn bek valt me echt open van allemaal die mafkezen hier. Of ze krijgen helemaal niets waardoor ze helemaal vol met geil zitten en alles zouden neuken wat maar beweegt, of ze zijn genaaid door een ex relatie ofzo of zijn allemaal gefreindzoned.
Een vriendschap met iemand van het tegenovergestelde geslacht is goed mogelijk, ook als ze allebei 'lekker' zijn en als ze vrijgezel zijn. Wat een wordt hier geluld zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |