abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118308854
Hee,

Sinds een paar weken heb ik een vriend, ik ben 18 en hij 23. In het begin was ik heel terughoudend omdat ik een half jaar geleden mijn vorige relatie van een aantal jaren beëindigd heb, ik hier nog niet helemaal overheen was en voor mijn gevoel ook nog niet klaar was voor(/geen zin had in) een nieuwe relatie. Uiteindelijk heb ik hier toch aan toegegeven omdat we ons eigenlijk al gedroegen als een stel, maar het alleen nog niet benoemd was.

Mijn nieuwe vriend heeft een beste vriendin. Stiekem, diep van binnen, vind ik dit alleen al moeilijk, omdat ik meerdere keren in mijn omgeving heb meegemaakt dat dit uitliep op meer en ervan ben overtuigd dat een echt hechte vriendschap tussen een man en een vrouw zonder.. ik weet niet hoe ik het moet noemen.. 'aantrekkingskracht' erg zeldzaam is. Op dit moment heb ik -mede door mijn vorige break up- heel weinig vertrouwen in mannen, sowieso in mensen in het algemeen, maar omdat ik vind dat ik het recht niet heb om tussen hun vriendschap te komen (ze kennen elkaar +/- 2 jaar) heb ik dit voor me gehouden.

Ik heb haar wel ontmoet en ze is oké, maar toch zit het me niet helemaal lekker. Het is niet dat ik bang ben dat hij vreemd zal gaan, maar ik denk dat ik moeite heb met de intieme band die zij hebben en het feit dat ze het overal over (kunnen) hebben samen. Hoe egoïstisch het misschien ook klinkt, ik wil degene zijn bij wie hij komt praten en met wie hij alles deelt. Ik voel me ook echt vreselijk bij het idee dat hij waarschijnlijk naar haar toe zal stappen als er problemen komen tussen hem en mij (dit is nog niet gebeurd, maar alleen al van het idee krijg ik een soort buikpijn). Als hij dat met vrienden zou doen zou ik het geen probleem vinden, waarom vind ik het dan wel zo erg als het gaat om een meisje?

Help.. Ik voel me zo schuldig en ik wil niet één van die claimende vriendinnen zijn, maar dit gevoel zit er gewoon. Wat moet ik doen, of hoe kom ik hier vanaf?
pi_118309233
Het zit in je hoofd dat je jongens/mannen en zelfs mensen niet meer kan vertrouwen. Als er 1 rotte appel aan de boom hangt betekent het toch niet meteen dat de andere ook rot zijn?

Als je puur kijkt naar wat er gebeurd in plaats van wat jouw interpretatie is, kom je denk ik al een stuk verder. Zet je emoties aan de kant en kijk wat je met hem wilt bereiken!

Je vriend heeft blijkbaar voor jou gekozen en niet voor die andere dame. Probeer dan samen aan een band te werken en probeer hem te vertrouwen als hij zegt dat hij je echt leuk vind en er niks met die andere zal gebeuren.

Het feit dat het met eerdere relaties niet goed ging moet je aan de kant zetten en geniet vooral van je vriend!

Succes! :)
-
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:36:46 #3
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_118309470
Ik was er altijd van overtuigd dat mannen en vrouwen gewoon vrienden kunnen zijn, maar daar ben ik op terug gekomen. Er is altijd één partij die meer wil, bewust of onbewust.

Dat is nou eenmaal zoals de natuur werkt.
Narcist
  Spellchecker maandag 22 oktober 2012 @ 23:37:41 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_118309525
weet je waarom hij met die beste vriendin geen relatie heeft?

dat zou je gerust kunnen stellen....
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:37:43 #5
376361 bojan
Het is friet
pi_118309528
Hij gaat vreemd, sorry.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_118309559
Maar het is dus niet zo dat ik bang ben dat hij vreemdgaat hè.. Ik heb het er gewoon heel veel moeite mee dat zij degene is waar hij naartoe gaat als hem iets dwars zit, en niet ik. Dat zij tegen elkaar aan op de bank zitten en praten/filosoferen/dromen delen en alles. En dat ik niet weet of dit iets is wat ik hem moet vertellen omdat ik openheid en eerlijkheid wel belangrijk vind, of dat ik het moet laten en mijn gevoelens weg moet drukken omdat ik er alleen maar dingen mee kan verpesten.
pi_118309569
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:36 schreef Magistic het volgende:
Ik was er altijd van overtuigd dat mannen en vrouwen gewoon vrienden kunnen zijn, maar daar ben ik op terug gekomen. Er is altijd één partij die meer wil, bewust of onbewust.

Dit inderdaad.

Wie van beiden degene is die (onbewust) meer wil, is de hamvraag natuurlijk.
Zou mij er ook niet lekker bij voelen hoor, dus begrijp het wel.
Dat dus!
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:38:29 #8
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118309571
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:37 schreef maily het volgende:

dat zou je gerust kunnen stellen....
Goede dit inderdaad.
Bay of Plenty
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:40:25 #9
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_118309699
Begrijpelijk wel dat je hier mee zit maar als jullie relatie aanhoudt zullen die gesprekken waarschijnlijk eerder naar jou gaan dan naar haar. Jullie worden dan steeds closer en vaak gebeurt het zelfs dat dat andere meisje grotendeels uit het beeld verdwijnt omdat hij al zijn tijd in jou gaat stoppen.
Bay of Plenty
pi_118309746
Je hebt gewoon het gevoel dat zij specialer is voor hem dan jij dat bent op dit moment?
Waarschijnlijk is dat ook wel zo, NU althans. Jij gaat als het goed is veel meer tijd met hem
doorbrengen dan die andere meid, waardoor jij ook zo'n band met hem zal gaan krijgen.

Ik zou trouwens als het je echt dwars zit, en dat doet het, er gewoon eens goed over
praten met je vriend. Ik weet haast zeker dat hij begrijpt wat jij bedoeld en voelt.
Dat dus!
pi_118310014
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:40 schreef oLexie het volgende:
Begrijpelijk wel dat je hier mee zit maar als jullie relatie aanhoudt zullen die gesprekken waarschijnlijk eerder naar jou gaan dan naar haar.
Dit.

Ik kom een beetje uit hetzelfde schuitje. Heb een relatie van behoorlijk wat jaren achter de rug die beëindigd is omdat vriendinlief vreemdging, en daardoor ook een flinke vertrouwensbreuk in vrouwen en mensen in het algeheel gekregen. Toch uiteindelijk een hele lieve meid tegen het lijf gelopen die ik inmiddels al een paar maandjes m'n nieuwe vriendin mag noemen. Zij heeft ook een tweetal mannelijke, goede vrienden waar ze al járen mee optrekt en waar ik het best wel benauwd van kreeg, maar naarmate onze relatie zich ontwikkelde is ze uiteraard steeds meer haar figuurlijke ei bij mij kwijt gaan raken. ;)
pi_118310050
Tja, ik ben dus zo'n vrouwelijke beste vriendin... En wat je zegt is waar. Ik weet meer van hem dan zijn vriendin (en vice versa) en hij is eerlijker tegen mij dan tegen zijn vriendin (en vice versa)... Maar dat is niet anders dan wanneer hij een beste vriend zou hebben.

Vriendschappen hebben tegenwoordig gewoon meer "eeuwigheidswaarde" dan relaties lijkt het wel. Ik weet zeker dat hij en ik over 50 jaar nog vrienden zijn, in de 15 jaar dat ik hem ken is hij inmiddels aan zijn 5e vriendin bezig en ik heb een hele lange relatie en wat losse flodders achter de rug. Die vriendschap is voor mij belangrijker dan een relatie waarschijnlijk (iig de eerste jaren) zal zijn en ik weet dat hij er ook zo over denkt.

Maar nogmaals, dat zal niet anders zijn wanneer hij een mannelijke beste vriend heeft. Dan is het ook bro's before ho's en dat lijkt mij niet meer dan normaal.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_118310560
Eerst wil ik jullie sowieso bedanken voor jullie snelle reacties, ik zat mezelf echt gek te maken (echte vrouw he :9 ). Vind het heel mooi dat jullie direct met me meedenken/-voelen. Thanks!

Ze hebben niks omdat ze elkaar kennen via een vriend van hun beiden, waarmee zij 'iets' heeft. Maar het gaat mij om die hechte band, iets wat DancingPhoebe goed beschrijft. Het gaat echt puur om het feit dat het een meisje betreft. Iets wat ik rot vind voor alle meiden die door de nieuwe vriendin van hun beste vriend worden weggeduwd. Dat is dus ook echt iets wat ik aan de ene kant niet wil doen, maar het blijft me dwars zitten. Ik wil ook gewoon echt niet dat zij het met zijn tweeën over mij gaan hebben, of over hem en mij. Dat vind ik echt iets tussen ons. Terwijl ik het dan wel weer 'normaal' vind als hij het er met zijn vrienden over heeft. Maar ik denk ook dat dat is omdat vrienden onder elkaar.. ja.. die gesprekken verlopen gewoon anders dan gesprekken met een meisje. Die gaan toch vaak wat dieper voor mijn gevoel.

En Lexie en Yucon, jullie beschrijven ook precies wat er aan de hand is en wat ik graag wil dat er gaat gebeuren. Het grote struikelblok voor mij is hier dat zij vlak bij elkaar wonen (zelfde straat), en hij daar dagelijks over de vloer komt en blijft eten e.d. Ik woon in een andere stad en heb het ook vrij druk met studie en werk, en zie hem meestal 1 of 2 avonden/dagen in de week..
pi_118316663
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja, ik ben dus zo'n vrouwelijke beste vriendin... En wat je zegt is waar. Ik weet meer van hem dan zijn vriendin (en vice versa) en hij is eerlijker tegen mij dan tegen zijn vriendin (en vice versa)... Maar dat is niet anders dan wanneer hij een beste vriend zou hebben.

Vriendschappen hebben tegenwoordig gewoon meer "eeuwigheidswaarde" dan relaties lijkt het wel. Ik weet zeker dat hij en ik over 50 jaar nog vrienden zijn, in de 15 jaar dat ik hem ken is hij inmiddels aan zijn 5e vriendin bezig en ik heb een hele lange relatie en wat losse flodders achter de rug. Die vriendschap is voor mij belangrijker dan een relatie waarschijnlijk (iig de eerste jaren) zal zijn en ik weet dat hij er ook zo over denkt.

Maar nogmaals, dat zal niet anders zijn wanneer hij een mannelijke beste vriend heeft. Dan is het ook bro's before ho's en dat lijkt mij niet meer dan normaal.
Ja, dat is het wél.
pi_118316871
Dat bij de BFF van DancingPhoebe de bro's before ho's gaan, wil nog niet zeggen dat dat bij TS ook zo is. Ik denk dat het ook belangrijk is hoe zij zich ten opzichte van jou opstelt. Mijn vorige twee exen hadden allebei een vrouwelijke beste vriendin, maar die stelden me meteen ontzettend op mijn gemak waardoor ik er een goed gevoel bij had.
pi_118316884
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 07:51 schreef thabit het volgende:

[..]

Ja, dat is het wél.
Nou, waarom is het anders?

Hij heeft nog nooit aan mn tietjes gezeten en mijn hand is nog nooit in de buurt van zn Japie Krekel gezeten. Ja, we hebben elkaar ages ago wel eens gezoend. Maar ik heb ook mijn vrouwelijke beste vriendin gezoend in onze lekker-pillen-lekker-gek fase :') Ancient history. Nul spanning. Nul aantrekkingskracht.

Dus hoe is het anders? Dat hij met mij intiemer kan zijn dan met zijn alpha-male vrienden? Ik weet dat er heel veel mannen zijn die ook heel open en kwetsbaar onder elkaar kunnen zijn. Bromance-FTW. Ik weet OOK dat er mannen zijn die dat niet hebben en dat is dan sneu voor die mannen, maar die diepte van vriendschap en intimiteit is niet tekenend voor een man-vrouw vriendschap, die oprecht een vriendschap is, volgens mij.

Tuurlijk kan ik 1000 bijzaken aandragen waarin het anders is. Hij blijft een mannetje en ik een vrouwtje en hij zal dus altijd de deur openhouden als het uitkomt. Maar voorbij de bijzaken zijn we gewoon twee vrienden die veel van elkaar houden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_118317068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nou, waarom is het anders?

Hij heeft nog nooit aan mn tietjes gezeten en mijn hand is nog nooit in de buurt van zn Japie Krekel gezeten. Ja, we hebben elkaar ages ago wel eens gezoend. Maar ik heb ook mijn vrouwelijke beste vriendin gezoend in onze lekker-pillen-lekker-gek fase :') Ancient history. Nul spanning. Nul aantrekkingskracht.

Dus hoe is het anders? Dat hij met mij intiemer kan zijn dan met zijn alpha-male vrienden? Ik weet dat er heel veel mannen zijn die ook heel open en kwetsbaar onder elkaar kunnen zijn. Bromance-FTW. Ik weet OOK dat er mannen zijn die dat niet hebben en dat is dan sneu voor die mannen, maar die diepte van vriendschap en intimiteit is niet tekenend voor een man-vrouw vriendschap, die oprecht een vriendschap is, volgens mij.

Tuurlijk kan ik 1000 bijzaken aandragen waarin het anders is. Hij blijft een mannetje en ik een vrouwtje en hij zal dus altijd de deur openhouden als het uitkomt. Maar voorbij de bijzaken zijn we gewoon twee vrienden die veel van elkaar houden.
En zo kun je jezelf inderdaad nog veel meer wijsmaken. Blijf er vooral in geloven.
pi_118317284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:32 schreef thabit het volgende:

[..]

En zo kun je jezelf inderdaad nog veel meer wijsmaken. Blijf er vooral in geloven.
Je zou ook met tegenargumenten kunnen komen.
signatuurloos
pi_118317338
Die twee gaan sowieso neuken of hebben dat al gedaan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:59:56 #20
92279 N.icka
Windforce 11
pi_118317486
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:52 schreef HyperViper het volgende:
Die twee gaan sowieso neuken of hebben dat al gedaan.
Wat een flauwekul ,ik heb ook een beste vriend, al jaren lang . Zou er niet mee willen neuken en hij ook niet met mij. Vriendschap kan prima
pi_118317551
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:59 schreef N.icka het volgende:

[..]

Wat een flauwekul ,ik heb ook een beste vriend, al jaren lang . Zou er niet mee willen neuken en hij ook niet met mij. Vriendschap kan prima
Zal wel een loser zonder ballen in de friendszone zijn. I ain't buying it.
pi_118317646
quote:

Niet mee eens. Heb al jaren een heel goede vriendin waarvan ik 100% zeker weet dat er over een weer geen aantrekkingskracht is.

Slechte ervaring gehad?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:10:51 #23
92279 N.icka
Windforce 11
pi_118317658
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:03 schreef HyperViper het volgende:

I ain't buying it.
Waarom niet ?
pi_118317731
Onzeker gedoe hier :') Als je niet iemand van het tegenovergestelde geslacht als beste/goede vriend kan hebben zonder bijbedoelingen. Kom nou :{w
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_118317763
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:37 schreef maily het volgende:
2 mogelijkheden:

1. Zij wil hem niet.
2. Hij wil haar niet want ze is niet lekker.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118317775
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:14 schreef HostiMeister het volgende:
Onzeker gedoe hier :') Als je niet iemand van het tegenovergestelde geslacht als beste/goede vriend kan hebben zonder bijbedoelingen. Kom nou :{w
Neuh, in principe onmogelijk.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118317780
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:10 schreef N.icka het volgende:

[..]

Waarom niet ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

2 mogelijkheden:

1. Zij wil hem niet.
2. Hij wil haar niet want ze is niet lekker.
pi_118317799
Ik heb ook jaren een 'beste vriendin' gehad :')

Afin, ik wou dr het liefste kapot neuken maar dat zag zij niet zo zitten. Ziet ze mij als dr beste vriend. Pfft tijdje volgehouden met de gedachte ik lul dr wel het bed in of het gebeurt een keer in een dronken bui maar nee hoor.
Lekker dood laten bloeden dag, wat heb ik nou aan een 'beste vriendin'? Geen behoefte aan. :')
pi_118317805
Het kan wel, maar het is zeldzaam. Meestal (99% van de gevallen) is er 1 partij die noodgedwongen de 'beste vriend'-rol speelt maar stiekem meer wilt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 09:18:20 ]
pi_118317824
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:09 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Niet mee eens. Heb al jaren een heel goede vriendin waarvan ik 100% zeker weet dat er over een weer geen aantrekkingskracht is.

Slechte ervaring gehad?
Dat kan alleen als jij homo bent of zij op vrouwen valt.
pi_118317839
Nounou...Ik heb een beste vriend en ik werkelijk nog nooit seksuele spanning gevoeld , integendeel , ik moet er niet aan denken :r :r

Sinds een tijdje heeft hij een vriendin en nu zien we elkaar nauwelijks :'( :'(
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:20:49 #32
92279 N.icka
Windforce 11
pi_118317860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:16 schreef HyperViper het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad ,we willen elkaar niet als seksuele partner maar wel als vrienden. En dat gaat al jaren lang prima :)
pi_118317874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:19 schreef TripleS het volgende:
Nounou...Ik heb een beste vriend en ik werkelijk nog nooit seksuele spanning gevoeld , integendeel , ik moet er niet aan denken :r :r

Dat zeg ik, jij was niet geinteresseerd maar hij wel. Waarom denk je dat je hem niet meer ziet :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:23:14 #34
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_118317902
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:03 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Zal wel een loser zonder ballen in de friendszone zijn. I ain't buying it.
Onzin.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_118317969
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:19 schreef TripleS het volgende:

Joh! Hoe zou DAT nou komen? :D _O-
pi_118318038
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, jij was niet geinteresseerd maar hij wel. Waarom denk je dat je hem niet meer ziet :')
Omdat zijn vriendin jaloers is , zo is hij zijn halve vriendenkring kwijtgeraakt
pi_118318058
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat kan alleen als jij homo bent of zij op vrouwen valt.
Dat is geenszins het geval.
pi_118318110
Ik heb ook een vrouwelijke BFF en mijn huidige vrouw heeft het ook wel es uitgesproken daar ze daar wel es moeite mee heeft gehad maar nu doen we veel dingen al met zijn 4en. Het is nou eenmaal een onderdeel van mijn leven.

Als mijn vrouw mij eens voor de keuze zou stellen zij of ik, zou ze van een koude kermis thuis komen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:13:52 #39
350968 kedge
cicatrix manet
pi_118319040
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik heb ook jaren een 'beste vriendin' gehad :')

Afin, ik wou dr het liefste kapot neuken maar dat zag zij niet zo zitten. Ziet ze mij als dr beste vriend. Pfft tijdje volgehouden met de gedachte ik lul dr wel het bed in of het gebeurt een keer in een dronken bui maar nee hoor.
Lekker dood laten bloeden dag, wat heb ik nou aan een 'beste vriendin'? Geen behoefte aan. :')
_O-

quote:

Dit.

En het bewijst zich weer keer op keer.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_118319100
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:33 schreef OxygeneFRL het volgende:

Als mijn vrouw mij eens voor de keuze zou stellen zij of ik, zou ze van een koude kermis thuis komen.
Goede relatie bro.
pi_118319112
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Joh! Hoe zou DAT nou komen? :D _O-
Godsamme.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:22:07 #42
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_118319240
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:26 schreef MusicIsLove_ het volgende:
Hee,

een echt hechte vriendschap tussen een man en een vrouw zonder.. ik weet niet hoe ik het moet noemen.. 'aantrekkingskracht' erg zeldzaam is.

Dit is ook gewoon zo, het voordeel is dat dit enkel van de kant van de man komt. Behalve als:
1. De man homo is
2. De vrouw onaantrekkelijk is

Is dit niet het geval dan zit de kans er dik in dat de man een zekere aantrekking voelt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:23:26 #43
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_118319282
Laat die experts hier maar lullen, ik heb zelf een vriendin en meerdere vrouwelijke vrienden waar ik nooit 'meer' mee zou willen, dat kan gewoon prima. Ik ken ook zat andere mensen in die situatie. De enige reden dat je jaloers bent is omdat ze toevallig een vrouw is in plaats van ook een man, twrwijl dat in het geval van een vriendschap weinig uitmaakt. Als ze elkaar al jaren kennen zonder dat er iets 'meer' is gebeurd, dan lijkt de kans me sowieso nihil dat ze ooit een relatie of met elkaar naar bed gaan. Die kans is veel kleiner dan de kans dat een man en een vrouw vrienden zijn.
Ook geen sig dus
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:24:16 #44
379986 GoobyPls
pi_118319306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:23 schreef Dennis_enzo het volgende:
Laat die experts hier maar lullen, ik heb zelf een vriendin en meerdere vrouwelijke vrienden waar ik nooit 'meer' mee zou willen, dat kan gewoon prima. Ik ken ook zat andere mensen in die situatie. De enige reden dat je jaloers bent is omdat ze toevallig een vrouw is in plaats van ook een man, twrwijl dat in het geval van een vriendschap weinig uitmaakt. Als ze elkaar al jaren kennen zonder dat er iets 'meer' is gebeurd, dan lijkt de kans me sowieso nihil dat ze ooit een relatie of met elkaar naar bed gaan. Die kans is veel kleiner dan de kans dat een man en een vrouw vrienden zijn.
Vrouwlijke vrienden is wat anders dan een beste vriendin slimmerik.
pi_118319309
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb ook een vrouwelijke BFF en mijn huidige vrouw heeft het ook wel es uitgesproken daar ze daar wel es moeite mee heeft gehad maar nu doen we veel dingen al met zijn 4en. Het is nou eenmaal een onderdeel van mijn leven.

Waarom ben je dan getrouwd met je vrouw ? Lijkt me niet gezond als je BFF belangrijker is dan je vrouw.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:27:51 #46
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_118319407
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:24 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Vrouwlijke vrienden is wat anders dan een beste vriendin slimmerik.
Ik zie niet hoe een beste vriendin anders is dan een beste vriend.
Ook geen sig dus
pi_118319478
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:29 schreef TripleS het volgende:

[..]

Omdat zijn vriendin jaloers is , zo is hij zijn halve vriendenkring kwijtgeraakt
Omdat hij haar wel kan neuken en jou niet, du'h!
pi_118319665
Ik snap precies wt je bedoeld hoor! Mijn vriend heft ook een beste vriendin die elkaar al jaaaaaaren kennen en in eerste instantie voelde ik me ook als een soort derde wiel. Praat er alsjeblieft gewoon goed over, want als die opgekorpte frustratie brengt je nergens naartoe!! Uiteindelijk is het bij ons wel los gelopen. Maar nogmaals: praat! Laat weten hoe je je voelt en zoeg ervoor dt jullie een oplossing hebben waarbij jullie alle 2 tevreden mee zijn. Succes!
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_118319763
Je bent 18 en hebt al een meerjarige relatie achter de rug?

Maar je doet er verder weinig aan lijkt me, accepteren of iemand anders zoeken zonder BFF.

quote:

:') !!!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_118319793
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat hij haar wel kan neuken en jou niet, du'h!
Nou , na een avondje stappen hebben we geregeld uit noodzaak bij elkaar in bed geslapen , hij heeft dus alle kans gehad om iets te proberen en dat deed hij niet ook al lag ik naakt en klotezat naast hem.
Oftewel wij zijn dus puur vrienden , nog steeds zie ik hem en zijn vriendin maar het contact is beperkt omdat zij erg onzeker is over zichzelf en daardoor dus jaloers.
Verder gaat hij nooit meer uit en ben ik eigenlijk de enige die hij nog wel ziet waarschijnlijk omdat ik zelf niet vrijgezel ben en dus geen " dreiging"
pi_118319924
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:24 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Waarom ben je dan getrouwd met je vrouw ? Lijkt me niet gezond als je BFF belangrijker is dan je vrouw.
Omdat mijn vrouw me voor een keuze zou stellen ik dat niet fair vind. Ik ken mijn BFF langer dan mijn vrouw. Part of my life dus accept het maar.
pi_118320644
Hmm, het blijft moeilijk en ik zie dat jullie het ook allemaal niet eens worden hahah. Ik ga het sowieso nog een beetje aankijken, misschien dat hij daar wel minder heen gaat en idd meer met mij bespreekt als we wat langer bij elkaar zijn.
Ik denk dat ik het ook maar gewoon tegen hem ga zeggen, dan weet hij direct waar hij aan toe is en waar ik mee zit, en kunnen er later nooit verwijten of ruzies over ontstaan. Het is niet dat ik van hem vraag om haar te laten vallen, dus dan kan het wel toch?

Ben wel blij om te horen dat ik niet (helemaal) gek ben, dat anderen ook vinden dat een vrouwelijke bff heel anders is dan een mannelijke!
  Vis een optie? dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:21:34 #53
70532 loveli
N
pi_118321137
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:38 schreef MusicIsLove_ het volgende:
Maar het is dus niet zo dat ik bang ben dat hij vreemdgaat hè.. Ik heb het er gewoon heel veel moeite mee dat zij degene is waar hij naartoe gaat als hem iets dwars zit, en niet ik. Dat zij tegen elkaar aan op de bank zitten en praten/filosoferen/dromen delen en alles. En dat ik niet weet of dit iets is wat ik hem moet vertellen omdat ik openheid en eerlijkheid wel belangrijk vind, of dat ik het moet laten en mijn gevoelens weg moet drukken omdat ik er alleen maar dingen mee kan verpesten.
Dat zijn dingen die je in een relatie met elkaar hoort te delen, niet meer dan normaal dat het je niet lekker zit. Daarbij, een emotioneel intieme relatie tussen een man en een vrouw is een prachtige voedingsbodem voor een relatie.
crap in = crap out
pi_118323478
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:06 schreef MusicIsLove_ het volgende:
Hmm, het blijft moeilijk en ik zie dat jullie het ook allemaal niet eens worden hahah. Ik ga het sowieso nog een beetje aankijken, misschien dat hij daar wel minder heen gaat en idd meer met mij bespreekt als we wat langer bij elkaar zijn.
Ik denk dat ik het ook maar gewoon tegen hem ga zeggen, dan weet hij direct waar hij aan toe is en waar ik mee zit, en kunnen er later nooit verwijten of ruzies over ontstaan. Het is niet dat ik van hem vraag om haar te laten vallen, dus dan kan het wel toch?
Dat lijk mij ook ja. Sterker nog, het is misschien ook wel heel handig om het er vooral met haar over te hebben. Zo van 'ik ben nou eenmaal jaloers en heb er een ongemakkelijk gevoel bij, het slaat nergens op, maar het is wel zo'. Dan is dat een gegeven waar jullie alledrie mee op de hoogte zijn en dus mee om kunnen leren gaan.

quote:
Ben wel blij om te horen dat ik niet (helemaal) gek ben, dat anderen ook vinden dat een vrouwelijke bff heel anders is dan een mannelijke!
Tja, ik weet niet hoor, ik denk dat het ook veel te maken heeft met alternatieven. Als je niemand hebt om je seksuele verlangens op te richten dan is een vriend van het andere geslacht na verloop van tijd ook een kandidaat. Maar met een gezond seksleven en gezonde verhouding met je vrienden zal dat niet snel gebeuren. Je kunt iemand heel leuk maar niet aantrekkelijk vinden, maar als je heel erg om seks verlegen zit wordt kan alles en iedereen aantrekkelijk worden.

Verder hebben vrouwen wel vaker dat ze een 'minnaar en een maatje' zoeken, en dan ook het enige maatje willen zijn. Ik kan die neiging wel als gegeven accepteren maar ik werk er niet aan mee. Ik vind dat iets wezenlijks anders en juich het juist toe als een vrouw intensief contact met vrienden houdt. Als ze dat bij mij zoekt dan verstoort dat juist het andere.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:34:56 #55
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118323812
Hem melden dat je ermee zit en waarom je ermee zit. Kijken hoe hij reageert en welke woorden uit zijn mond komen. Op die woorden reageren en hopelijk heb je het dan minder moeilijk. Als hij aangeeft er niks van te begrijpen wat je bedoelt mag je er wat van gaan denken.
we dan
pi_118323819
Mijn vriend heeft ook een beste vriendin. Al sinds jaar en dag, vanaf de middelbare school. In ieder geval 10+ jaar. Vind ik in principe niet erg. Het enige nadeel, zij wonen bij elkaar in het dorp. Ik woon 180 km verderop. Dus ja, als mijn vriend ooit eens direct steun nodig heeft, staat hij daar op de stoep. En dat vind ik jammer. Niet omdat hij naar haar toegaat maar omdat ik mij zelf machteloos voel. Gelukkig is die situatie nog niet voorgekomen en ik hoop ook dat dat niet nodig is.
Verder hebben ze veel contact. Prima, schat van een meid, ik kan het wel met haar vinden. Anders zou het wel een lastige situatie zijn denk ik.
Maar ik maak mij er niet druk om. Die twee zijn al zo lang bevriend, ik ben nog geen 3 maanden officieel in beeld. En stel dát het stuk loopt tussen ons, staat zijn beste vriendin klaar voor hem. Zo hoort het ook.
Verder bedenk ik me maar, als alles zo loopt zoals we hopen, zie ik hem in de toekomst vaak genoeg en ben ik het dichtsbijzijnde als hij iemand nodig heeft O+

In verhalen als, 'die duiken ooit nog wel het bed in met elkaar', geloof ik niet zo. Vertrouwen hebben in elkaar, jullie zijn nog maar pril samen, uiteindelijk wordt je wel degene met wie hij alles deelt en naar wie hij toe gaat om goed en slecht nieuws te delen O+
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:37:22 #57
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118323883
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:26 schreef MusicIsLove_ het volgende:
en ervan ben overtuigd dat een echt hechte vriendschap tussen een man en een vrouw zonder.. ik weet niet hoe ik het moet noemen.. 'aantrekkingskracht' erg zeldzaam is.
Dat denk ik ook. De uitzonderingen zullen eerder van zich laten horen denk ik en daarom wordt het beeld hier misschien een beetje vertekent. Maar weinig mannen kiezen in eerste instantie voor een friendzone. Of ze hebben al een vriendin maar dan bouw je minder snel een bff op dus ja
we dan
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:38:55 #58
379986 GoobyPls
pi_118323935
Vrouwen in die topic die denken dat gewoon vrienden zijn (zonder gevoelens van de man zijn kant) wel kan :'), hypocriete dozen. Zijn dezelfde soort vrouwen die denken dan een man puur vriendschappelijk een praatje komt maken met ze in een bar. :')

PS lelijke vrouwen uitgezonderd.
pi_118324226
Ik heb/had zelf een beste vriend toen ik mijn huidige vriend leerde kennen en die twee hebben/hadden veel moeite met elkaar, wat heel erg jammer is. Mijn vriend was jaloers op mijn BF om de hechte band die wij hadden, dat we zoveel samen deelden, net als jij hebt met jouw vriend en zijn BF. Ik vind dat logisch, maar je moet ook bedenken dat hier tijd overheen gaat. Jouw vriend en zijn BF kennen elkaar al veel langer dan jullie elkaar kennen en zijn daarom hechter. Jullie relatie is nog nieuw en wat gespannen omdat je erg je best voor elkaar doet, terwijl hij en zijn BF gewoon kunnen chillen met elkaar. Ik denk dan ook, en weet zelf uit ervaring, dat naarmate jij en je vriend langer samen zijn, die verhoudingen gaan verschuiven en jij en je vriend closer worden en er iets meer afstand tussen je vriend en zijn BF ontstaat.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:01:06 #60
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_118324695
Pffff mijn beste vriend (en tevens mijn ex van jaren geleden) en mijn vriend spreken geregeld zonder mij met elkaar af...
Nu ik erover nadenk gaat mijn vriend intussen met een hoop van mijn mannelijke vrienden om, maar hij is niet een of andere naïeveling ofzo want hij vraagt ook weleens van 'die vriend van jou, weet je zeker dat ie niks meer van je wilt?'.

Maar TS, elke situatie is weer anders en persoonlijk heb ik nooit in jouw situatie gezeten maar ik zou vooral gewoon even observeren hoe hun vriendschap in elkaar steekt....wie weet heb je nergens 'last' van en kan je het zelfs als een voordeel gaan zien (wanneer jij en je vriend een keertje een conflict hebben ofzo kan zij er een vrouwelijke blik op werpen en hem adviseren).
Blood for breakfast, blood for lunch
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:03:02 #61
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118324769
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat zijn dingen die je in een relatie met elkaar hoort te delen, niet meer dan normaal dat het je niet lekker zit. Daarbij, een emotioneel intieme relatie tussen een man en een vrouw is een prachtige voedingsbodem voor een relatie.
Maar soms is het juist beter om dat eens met iemand te bespreken waar je niet elke dag mee samenwoont, alleen al voor andere inzichten. Even een gesprek met iemand zonder die emotionele band kan soms best verhelderend zijn. Ik had ook een hele goede vriendin die eigenlijk een beetje naar de achtergrond is verschoven nadat ik een vriendin heb gekregen (en ook omdat zij een kind heeft gekregen, als het hele leven om dat kind gaat draaien ben ik er snel klaar mee), maar toch vind ik dat wel eens jammer. Maar ik ben ook de eerste die toegeeft dat er wel een zekere aantrekkingskracht was naar haar toe. Maar nu ik een vriendin heb, zou ik daar nooit meer iets mee doen. Al was ik vrijgezel niet eens meer nu ze een kind heeft... Maar mijn vriendin schiet ook elke keer in verdedigingsmodus als haar naam genoemd wordt, ook al zegt ze dat het prima is dat ik ook vrouwelijke vrienden heb.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:03:17 #62
308024 BundyChen
It's Al Chen, not Bundy
pi_118324778
Duh, mannen zijn ook niet te vertrouwen. Als die vriendin van hem voor neuken in is pakt hij haar heus wel hoor.

Harde realiteit, im sorry :* (ik ben een man)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:14:35 #63
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118325208
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:46 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb/had zelf een beste vriend toen ik mijn huidige vriend leerde kennen en die twee hebben/hadden veel moeite met elkaar, wat heel erg jammer is. Mijn vriend was jaloers op mijn BF om de hechte band die wij hadden, dat we zoveel samen deelden, net als jij hebt met jouw vriend en zijn BF. Ik vind dat logisch, maar je moet ook bedenken dat hier tijd overheen gaat. Jouw vriend en zijn BF kennen elkaar al veel langer dan jullie elkaar kennen en zijn daarom hechter. Jullie relatie is nog nieuw en wat gespannen omdat je erg je best voor elkaar doet, terwijl hij en zijn BF gewoon kunnen chillen met elkaar. Ik denk dan ook, en weet zelf uit ervaring, dat naarmate jij en je vriend langer samen zijn, die verhoudingen gaan verschuiven en jij en je vriend closer worden en er iets meer afstand tussen je vriend en zijn BF ontstaat.
Vraag het me gewoon af, maar lijkt er op dat je gekozen hebt voor je huidige vriend dus?
we dan
pi_118325317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:38 schreef GoobyPls het volgende:
Vrouwen in die topic die denken dat gewoon vrienden zijn (zonder gevoelens van de man zijn kant) wel kan :'), hypocriete dozen. Zijn dezelfde soort vrouwen die denken dan een man puur vriendschappelijk een praatje komt maken met ze in een bar. :')

PS lelijke vrouwen uitgezonderd.
Hoe oud ben je ? 13 ?
pi_118325330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:14 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Vraag het me gewoon af, maar lijkt er op dat je gekozen hebt voor je huidige vriend dus?
Nee, dat kwam door andere omstandigheden.
Sarcasme. Herken het.
pi_118325547
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:59 schreef N.icka het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:09 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Slechte ervaring gehad?
Wat schattig zeg.. naïeve meisjes O+
pi_118325666
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:17 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hoe oud ben je ? 13 ?
Misschien is hij 13, misschien niet. Wat hieruit wel blijkt is dat hij een stuk meer levenservaring heeft en een stuk beter doorheeft hoe de wereld draait dan jij.
pi_118325697
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:25 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Misschien is hij 13, misschien niet. Wat hieruit wel blijkt is dat hij een stuk meer levenservaring heeft en een stuk beter doorheeft hoe de wereld draait dan jij.
Maar natuurlijk!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:27:16 #69
379986 GoobyPls
pi_118325746
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar natuurlijk!
Misschien ben jij zo'n autistische uitzondering, maar neem aan dat het voor 99% van de mannen geldt.
pi_118325775
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:27 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Misschien ben jij zo'n autistische uitzondering, maar neem aan dat het voor 99% van de mannen geldt.
Gek toch dat er ontzettend veel platonische relaties tussen mannen en vrouwen bestaan dan.
Maar goed, op de middelbare school en in de kinderdisco werkt het iets anders natuurlijk.
pi_118325800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:27 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

PBateman valt volgens mij op mannen. Dan kan je idd veel makkelijker een BFF hebben.
pi_118325816
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar natuurlijk!
Ik zou me er zorgen over maken als ik zelf boven de 13 zou zijn, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.
pi_118326075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:28 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Gek toch dat er ontzettend veel platonische relaties tussen mannen en vrouwen bestaan dan.
Maar goed, op de middelbare school en in de kinderdisco werkt het iets anders natuurlijk.
Een heteroseksuele man zal altijd een vriendin (als in echt samen dingen doen) die er niet lelijk uit ziet op een bepaald moment willen neuken. Altijd. Er kan wél een -soort van- vriendschap zijn in de "stelletjessfeer", maar een echte vriendschap tussen een man en een vrouw, als in samen avonden doorbrengen, waarbij beiden hetero zijn en zij er niet onaantrekklijk uit ziet is onmogelijk. Gaat vroeg of laat ALTIJD fout. 100 van de 100 keer. Ik vraag me altijd af hoe ontstellend naïef sommigen op dit vlak kunnen zijn. Van meisjes kan ik het me nog enigzins voorstellen, maar van kerels?? Damn... en dan een ander aanspreken met "hoe oud ben je, 13?". Het zou hilarisch zijn als ik niet overmand was door plaatsvervangende schaamte.
pi_118326154
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:35 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

Een heteroseksuele man zal altijd een vriendin (als in echt samen dingen doen) die er niet lelijk uit ziet op een bepaald moment willen neuken. Altijd. Er kan wél een -soort van- vriendschap zijn in de "stelletjessfeer", maar een echte vriendschap tussen een man en een vrouw, als in samen avonden doorbrengen, waarbij beiden hetero zijn en zij er niet onaantrekklijk uit ziet is onmogelijk. Gaat vroeg of laat ALTIJD fout. 100 van de 100 keer. Ik vraag me altijd af hoe ontstellend naïef sommigen op dit vlak kunnen zijn. Van meisjes kan ik het me nog enigzins voorstellen, maar van kerels?? Damn... en dan een ander aanspreken met "hoe oud ben je, 13?". Het zou hilarisch zijn als ik niet overmand was door plaatsvervangende schaamte.
Bullshit :z
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_118326194
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')