abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:28:30 #126
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118381937
quote:
13s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Neemt een werkgever niet juist mensen aan zodat die goed zijn voor hem? :?
En vice versa. Anders zijn ze zo weg.
pi_118381993
Belasting heffen over rente op spaargeld is niet zo raar toch? Is gewoon inkomen. En die belasting mag ook best progressief zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:32:05 #128
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118382068
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:29 schreef DroogDok het volgende:
Belasting heffen over rente op spaargeld is niet zo raar toch? Is gewoon inkomen. En die belasting mag ook best progressief zijn.
Wel met verrekening van de inflatie.... Rente 2%, inflatie 2% dan inkomen = 0
a man convinced against his will is of the same opinion still
  FOK!fotograaf woensdag 24 oktober 2012 @ 19:37:54 #129
13368 NiGeLaToR
pi_118384755
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En belasting 1,25% (over het deel boven een betrekkelijk kleine drempel). Netto is je inkomen na belasting dus negatief. Het kan allemaal in het mooie Nederland! :)

Er is vrij veel geregeld om er voor te zorgen dat we veel geld lene & consumeren, gelukkig is er nu een crisis om in te laten zien dat het handig is het geld wat je wilt uitgeven eerst te verdienen en mocht dit niet lukken (huis) dan een goed plan te hebben hoe je het gaat afbetalen :+
pi_118387288
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

belasting op loon wordt toch ook niet gecorrigeerd voor inflatie? Maar ik snap wat je zegt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:01:48 #131
379943 Paper_Tiger
pi_118388745
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:27 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja dat is toch gewoon, of wil je iemand al buiten kunnen trappen als hij de veger ondersteboven wegzet?
Dat zou onrechtvaardig, willekeurig en dom zijn. Een werkgever neemt een werknemer niet aan om te ontslaan maar om een bijdrage te leveren aan de onderneming. Je ontslaat iemand niet zomaar. Je ontslaat een slechte werknemer omdat die zijn werk niet goed doet. Je ontslaat een goede werknemer omdat je zijn salaris niet meer kan verdienen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:02:57 #132
379943 Paper_Tiger
pi_118388824
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

belasting op loon wordt toch ook niet gecorrigeerd voor inflatie? Maar ik snap wat je zegt.
Als je inkomen uit vermogen aanneemt dan moet dat er wel zijn. Anders is het gewoon uitgestelde consumptie.
pi_118389215
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:02 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als je inkomen uit vermogen aanneemt dan moet dat er wel zijn. Anders is het gewoon uitgestelde consumptie.
als vermogensgroei door lage rente en hoge inflatie negatief is zouden spaarders door de belastingdienst gecompenseerd moeten worden.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:17:47 #134
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118394453
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat zou onrechtvaardig, willekeurig en dom zijn. Een werkgever neemt een werknemer niet aan om te ontslaan maar om een bijdrage te leveren aan de onderneming. Je ontslaat iemand niet zomaar. Je ontslaat een slechte werknemer omdat die zijn werk niet goed doet. Je ontslaat een goede werknemer omdat je zijn salaris niet meer kan verdienen.
Zijn werk niet goed doen is exit, is gewoon te doen. Echter moet het voor langere periode zijn dat de werknemer disfunctioneert. Dit moet je gelukkig ook aan tonen aan de rechter. Kun je zijn salaris niet meer verdienen betekent dat dus vanwege economische redenen, dan is het gewoon makkelijk om de werknemer buiten te zetten. Ik snap heel de commotie van het ontslagrecht niet, het kan gvd gewoon. Wil je van je werknemer af dok je maar.
pi_118395231
Maar de werknemer mag ieder moment opstappen... Dat is dus gewoon idioot.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:30:11 #136
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118395476
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:27 schreef DS4 het volgende:
Maar de werknemer mag ieder moment opstappen... Dat is dus gewoon idioot.
Nee, de werknemer neemt daar gewoon een risico mee. Wil je hem houden? Dan betaal je maar meer dan de concurrent. Marktwerking, iets waar jullie jezelf op aftrekken is gewoon aan de orde in dit geval.
pi_118397622
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:30 schreef betyar het volgende:

Nee, de werknemer neemt daar gewoon een risico mee. Wil je hem houden? Dan betaal je maar meer dan de concurrent. Marktwerking, iets waar jullie jezelf op aftrekken is gewoon aan de orde in dit geval.
Maar waarom mag de werkgever dan niet de werknemer vervangen door een goedkopere kracht?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 06:15:13 #138
379943 Paper_Tiger
pi_118404714
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar waarom mag de werkgever dan niet de werknemer vervangen door een goedkopere kracht?
Klinkt ook als marktwerking. Het inkomen van een ondernemer kan fluctueren. Het kan zelfs negatief zijn. Het risico van de ondernemer zegt men dan. Het inkomen van de werknemer kan alleen maar omhoog, als er geen werk is krijgt hij toch geld, als hij ziek is verdient hij gewoon door en als hij op vakantie gaat wordt hij betaald alsof hij werkt. De ondernemer spaart voor zijn vakantie omdat de werknemer dat zelf niet kan. Ga je bijna failliet dan moet je eerst met je billen bloot bij een stel ambtenaren en zit je in een ellenlange procedure om toestemming voor ontslag te krijgen. De kosten zijn extreem.
Bij de meeste bedrijven wordt een werknemer waar men vanaf wil gewoon weggetreiterd. Dat kost minder.
Werknemers zijn onbewust een stel afpersers want van opportunistische politici (die herkozen willen worden) hebben ze al die verworvenheden gekregen. Via de stembus stelen ze de ondernemers van het land arm. Net zoals de bankzitters weer stelen van productieven. We zijn een land van dieven waar iedereen leeft op kosten van een ander.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 07:11:53 #139
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118404869
quote:

[..]

Omdat mensen dan uitgeknepen gaan worden door de werkgevers. Omdat er meer werklozen zijn dan beschikbare banen.
Maar goed dit blijft ene cirkeltje, ga jij je mensen maar uitknijpen. ik hoop dat je er trots op bent. :W :W
pi_118405084
quote:

[..]

Sterk vs. Zwak.

Om dezelfde reden dat een consument bij een transactie beter beschermd is dan een bedrijf en een huurder beter beschermd is dan een verhuurder.
pi_118405290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 07:11 schreef betyar het volgende:

Omdat mensen dan uitgeknepen gaan worden door de werkgevers. Omdat er meer werklozen zijn dan beschikbare banen.
Voor heel veel functies zijn er meer vacatures dan mensen die het werk willen of kunnen doen.

quote:
Maar goed dit blijft ene cirkeltje, ga jij je mensen maar uitknijpen. ik hoop dat je er trots op bent. :W :W
Zoals meer dan 90% van de werkgevers ben ik goed voor mijn personeel. Dus doe niet zo idioot.
pi_118405329
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 07:57 schreef DroogDok het volgende:

Sterk vs. Zwak.

Is niet meer de realiteit. Bij grote bedrijven met veel makkelijk vervangbaar personeel wel, maar bij heel veel bedrijven is dat absoluut niet het geval.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:30:01 #143
379943 Paper_Tiger
pi_118405363
Een onderneming/bedrijf is in essentie een groep mensen met een gemeenschappelijke richting. Dat heeft met sterk vs zwak niets te maken.
pi_118405414
Tijger, jouw vergelijking gaat echt mank. Je kan een klant die ophoudt met een product of dienst (volgens veel economen ook een product, persoonlijk maak ik graag het onderscheid) af te nemen echt niet vergelijken met een werkgever die op staande voet een werknemer ontslaat. Die analogie gaat simpelweg op veel teveel punten mank. De bakker heeft 1 klant minder en zijn omzet daalt een piepklein beetje, de werknemer valt in het beste geval terug naar 70% van zijn inkomen en moet maar hopen dat hij een nieuwe baan vindt.
De klant heeft in het algemeen geen al te intensieve relatie met de verkoper, de werknemer besteedt het grootste deel van zijn actieve leven aan het werken voor de werkgever. Zo zijn er heel wat meer verschillen die je niet zomaar even onder het tapijt kan vegen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118405464
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tijger, jouw vergelijking gaat echt mank. Je kan een klant die ophoudt met een product of dienst (volgens veel economen ook een product, persoonlijk maak ik graag het onderscheid) af te nemen echt niet vergelijken met een werkgever die op staande voet een werknemer ontslaat. Die analogie gaat simpelweg op veel teveel punten mank. De bakker heeft 1 klant minder en zijn omzet daalt een piepklein beetje, de werknemer valt in het beste geval terug naar 70% van zijn inkomen en moet maar hopen dat hij een nieuwe baan vindt.
De klant heeft in het algemeen geen al te intensieve relatie met de verkoper, de werknemer besteedt het grootste deel van zijn actieve leven aan het werken voor de werkgever. Zo zijn er heel wat meer verschillen die je niet zomaar even onder het tapijt kan vegen.
Arbeid is ook gewoon een dienst, je kan toch gewoon in een contract afspreken wat de opzegtermijn is?

Het wordt pas problematisch met overheidsgedrochten als verplichte contracten voor onbepaalde tijd.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:41:22 #146
379943 Paper_Tiger
pi_118405495
quote:
Het is precies hetzelfde. Er zijn meer dan een paar bedrijven die door de recessie meer dan de helft van hun omzet zijn kwijtgeraakt. Die zakken wel wat meer dan 70% in inkomen.
Een werknemer is niet meer dan een werknemer. Ontslagbescherming en ontslagvergoeding zijn twee verworvenheden die niet meer zijn dan afpersing van een minderheid.

Een van de uitwassen van het falende systeem dat wij kennen als democratie. http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=2317
pi_118406261
quote:
Er zijn dus genoeg ondernemingen die wel sterk afhankelijk zijn van hun afnemers. Hoe denk je anders dat Albert Heijn de prijzen bij haar leveranciers kan verlagen. Zelfs voor een bedrijf als Coca Cola stapt Albert Heijn niet opzij.
pi_118406288
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:38 schreef heiden6 het volgende:

Het wordt pas problematisch met overheidsgedrochten als verplichte contracten voor onbepaalde tijd.
Precies. Hoeveel mensen verliezen wel niet hun baan omdat het derde contract afloopt... Zij willen best een vierde jaarcontract, maar de overheid staat dat niet toe.

Paard achter de wagen.
pi_118407304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies. Hoeveel mensen verliezen wel niet hun baan omdat het derde contract afloopt... Zij willen best een vierde jaarcontract, maar de overheid staat dat niet toe.

Paard achter de wagen.
Persoonlijk voel ik meer voor een tussenvariant. Dus geen OT-contract maar bijvoorbeeld een met een looptijd van 5 jaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_118407600
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Persoonlijk voel ik meer voor een tussenvariant. Dus geen OT-contract maar bijvoorbeeld een met een looptijd van 5 jaar.
Ik zou wel willen pleiten voor wat meer keuzevrijheid. Werknemers mogen best bescherming hebben, maar werknemers ook. Er is al genoeg wegwerp in onze maatschappij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')