Wel aardig dat je die link speciaal voor me hebt opgezocht. Maar als je niet begrijpt dat TVOH vooruitstrevend is, dan ben je wat wereldvreemd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:27 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nou barst m'n klomp hoor... - ik zonder de dancemuziek toch niet voor niets uit?
En er is niks vooruitstrevends aan TVOH. Talentenjachten zijn al decennialang op tv. Al zo'n 50 jaar zelfs. Veel kijkplezier: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1233160
Meuk als TVOH gaat uit van de gedachte dat iemand die goed kan zingen automatisch een goede artiest is.
Disclaimer: ik ben in de vorige zin politiek-correct geweest. Ik heb het woord foute ergens weggelaten. Je mag zelf raden waar het moet staan.
quote:
Welke muziekprogramma's zijn dat dan, behoudens Toppop 3 dat nu een aantal weken op de buis is? Moet ik denken aan programma's als "De Beste Zangers van Nederland"?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind elke zaterdag van 19 tot gemiddeld 3 uur (op ned3) .. niet nauwelijks
MTV is amerikaans en overal een reality zender geworden.
Was er een TMF in Nederland? Echt?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:33 schreef Boldface het volgende:
[..]
Welke muziekprogramma's zijn dat dan, behoudens Toppop 3 dat nu een aantal weken op de buis is? Moet ik denken aan programma's als "De Beste Zangers van Nederland"?
MTV had (en heeft) landelijke zenders. En naast MTV was er in Nederland ook nog TMF, dat inmiddels ook al ter ziele is.
Integendeel. Ik ben een groot liefhebber van popmuziek en ik ben de laatste die popmuziek afserveert omdat het popmuziek is. Ik signaleer slechts dat er in Nederland wansmaak heerst, dat onze grote bands totaal niks presteren buiten de landsgrenzen en dat we hijgerig achter elke nieuwe hype aanhollen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar is weinig politiek correct aan hoor, het is een mening die ik altijd al heb gehad. Het is in om popmuziek af te serveren omdat het popmuziek is. Vind ik heel gek. Dan kom je wel tot de conclusie dat Nederland niks heeft, ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar helaas...
Wat begrijp je er niet aan dat ik dancemuziek ook niet los zie van popmuziek, maar erop wijs dat dancemuziek het enige subgenre binnen de popmuziek is waar Nederland echt met de groten der aarde meedoet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat begrijp je nu niet aan dat dancemuziek niet los van de popmuziek gezien kan worden?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:36 schreef Boldface het volgende:
[..]
Integendeel. Ik ben een groot liefhebber van popmuziek en ik ben de laatste die popmuziek afserveert omdat het popmuziek is. Ik signaleer slechts dat er in Nederland wansmaak heerst, dat onze grote bands totaal niks presteren buiten de landsgrenzen en dat we hijgerig achter elke nieuwe hype aanhollen.
En Kane vind ik verschrikkelijk; ik ben muziekliefhebber. Maar als Kane internationaal zou scoren, zou ik hun succes nu op deze plaats erkennen.De smaak van een ander wansmaak blijven noemen, ik vind het triestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar helaas....
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Waarom mogen we dat dan niet meerekenen? Is dat niet eerlijk omdat ze wel tot de wereldtop behoren? Of hoe moet ik dat nou precies zien?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:37 schreef Boldface het volgende:
[..]
Wat begrijp je er niet aan dat ik dancemuziek ook niet los zie van popmuziek, maar erop wijs dat dancemuziek het enige subgenre binnen de popmuziek is waar Nederland echt met de groten der aarde meedoet?
Met alle respect: ik vind precies het tegenovergestelde. TVOH is oude wijn in nieuwe zakken. De nieuwe "gimmick" is dat jury met de rug naar de kandidaten gaat zitten, om zo de schijn op te houden dat ook het Monster van Loch Ness een serieuze kans maakt. Voor de rest is het gewoon een talentenjacht, zoals die al tientallen jaren op tv zijn te zien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel aardig dat je die link speciaal voor me hebt opgezocht. Maar als je niet begrijpt dat TVOH vooruitstrevend is, dan ben je wat wereldvreemd.
Ongetwijfeld. En de dopingshow die Tour de France heet is dagelijks live te zien op het open net, zonder extra bijbetaling. Kwestie van prioriteiten hè...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:35 schreef MPC60 het volgende:
Als je een wat uitgebreider pakket hebt zijn er iets van 10 muziek kanalen. Bij Ziggo heb je sowieso Ziggo xite met 24/7 muziek.
Dan heb je nog niet vaak gekeken... dat is dus juist niet het geval.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:27 schreef Boldface het volgende:
Meuk als TVOH gaat uit van de gedachte dat iemand die goed kan zingen automatisch een goede artiest is.
Ach, wansmaak is een groot woord... Ben zelf fan van een band waarvan 80 procent van de mensen zegt: "bestaan die nog", 19,5 procent "verschrikkellijk" en 0,5 procent die het wel kan waarderen. Ik ben dus wel wat gewend.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De smaak van een ander wansmaak blijven noemen, ik vind het triest.
quote:Waarschuwing: als u in uw inbox een link vindt naar de nieuwe cd van Kane – NIET OPENEN. Het is een link naar de nieuwe cd van Kane.
Je rekent maar mee wat je wilt.... dit begint echt vermoeiend te worden. Het subgenre dancemuziek is verantwoordelijk voor 80-90 procent (misschien nog wel meer) van het totale Nederlandse succes op het gebied van popmuziek. Het lijkt me dan reëel om die stroming expliciet als uitzondering te noemen. In andere subgenres als rock, mainstream pop, indie, soul, etc. speelt Nederland namelijk heel weinig klaar. Het succes van de dancemuziek vertekent dus het beeld van de belabberde staat waarin de rest verkeert.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom mogen we dat dan niet meerekenen? Is dat niet eerlijk omdat ze wel tot de wereldtop behoren? Of hoe moet ik dat nou precies zien?
Als het omgekeerde geen probleem is, is dit ook geen probleem, lijkt me.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:42 schreef ranja het volgende:
Afgezien daarvan, mensen die wel kunnen zingen maar geen artiest willen zijn worden dan op plaat gezet onder namen als Milli Vanilli of Fun Fun of Lipps Inc.
In mijn beleving slaat er ook vrij weinig muziek uit Groot-Brittannië aan in Nederland. Veel minder dan in omliggende landen in elk geval. Wij lopen vooral weg met bagger uit de VS. En niet de vergeten: met onszelf.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:42 schreef ranja het volgende:
Overigens is nederland wel extreem in het volgen van de USA en UK, hoewel qua pop/top40 met name USA. Komt er zo'n Kelly Clarkson, die komt uit de US waar ze een talentenjacht won dus moet ze wel veel beter zijn dan iemand uit Nederland die een talentenjacht won.
Maar muziek uit duitsland en frankrijk slaat in nederland ook weinig aan... in de jaren 60/70 stond regelmatig duits- en frans(talige) muziek in de top 40, tegenwoordig bij uitzondering.
Tja je hebt de keus, wel of niet. Gaan janken dat er geen aanbod is klopt gewoon niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:41 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. En de dopingshow die Tour de France heet is dagelijks live te zien op het open net, zonder extra bijbetaling. Kwestie van prioriteiten hè...
Ja, maar kijk je naar Pinkpop/Lowlands e.d. dan doen de UK bands het daar juist wel erg goed. Arctic Monkeys, Vaccines, Kills, Beady Eye/Noel Gallagher, Maccabees, Kasabian en dat soort werk kom je daar volop tegen maar weinig in de top 40.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:01 schreef Boldface het volgende:
In mijn beleving slaat er ook vrij weinig muziek uit Groot-Brittannië aan in Nederland. Veel minder dan in omliggende landen in elk geval. Wij lopen vooral weg met bagger uit de VS. En niet de vergeten: met onszelf.
Tja, dat werkt ook 2 kanten op. Enerzijds heb je gelijk dat lang niet elke deelnemer of zelfs winnaar een groot artiest is. Anderzijds geldt ook, of liever gezegd júíst voor deze artiesten dat ze door niemand serieus genomen worden en genegeerd worden op de radio en daarmee direct vergeten worden. Oorzaak/gevolg, lastig...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Al die artiesten die daar aan meedoen worden even helemaal hip, maar zie je na een jaar of 2 toch afglijden. Zo las ik laatst nog een stukje over Dean Saunders, die jongen heeft dus naar zijn eigen zeggen last van de Economische Crisis. Echter ben ik van mening dat gewoon de Hype over is.
Wie kent nou Boris of die Nikki nog van Idols. Waren ook zulke talenten. Dus ben wel met Boldface eens dat het muzikaal gezien allemaal niet zo denderend is, zoals wij moeten geloven. De top in Nederland kunnen ze blijkbaar niet aan.
Hoeveel mensen kunnen op Lowlands terein, 15.000 stuks? Laten we ruim zeggen dat er ruim 30.000 mensen naar Lowlands zouden willen (is een schatting, bind me er niet op vast). Dan heb je toch nog een kleine doelgroep op 16 miljoen Nederlanders (ondertussen zijn dat er ook meer geloof ik).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, maar kijk je naar Pinkpop/Lowlands e.d. dan doen de UK bands het daar juist wel erg goed. Arctic Monkeys, Vaccines, Kills, Beady Eye/Noel Gallagher, Maccabees, Kasabian en dat soort werk kom je daar volop tegen maar weinig in de top 40.
65.000 kaarten worden verkochtquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:18 schreef indiaantje89 het volgende:
Hoeveel mensen kunnen op Lowlands terein, 15.000 stuks? Laten we ruim zeggen dat er ruim 30.000 mensen naar Lowlands zouden willen (is een schatting, bind me er niet op vast). Dan heb je toch nog een kleine doelgroep op 16 miljoen Nederlanders (ondertussen zijn dat er ook meer geloof ik).
Het ging me er niet zozeer om dat er weinig soeps uit voortkomt, het ging me meer om het grote belang dat we eraan hechten. Inmiddels compleet vergeten "artiesten" als Sharon Kips of Lisa Hordijk die dikke vette nummer 1-hits scoren; met groot gemak zelfs.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben wel eens met Boldface dat uit talenten shows toch (en inderdaad naar mijn mening) weinig soeps uitkomt. Of het nou TVOH is, Idols, The X-Factor of noem het maar op.
De top in Nederland kunnen ze wél aan; dat is nou net het probleem. Ze scoren vette hits. Ze zijn daarna alleen snel weer vergeten, omdat de volgende talentenshow alweer volop bezig is als de ene is afgelopen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:01 schreef indiaantje89 het volgende:
Wie kent nou Boris of die Nikki nog van Idols. Waren ook zulke talenten. Dus ben wel met Boldface eens dat het muzikaal gezien allemaal niet zo denderend is, zoals wij moeten geloven. De top in Nederland kunnen ze blijkbaar niet aan.
Het gaat niet alleen om aanbod, het gaat ook om de toegankelijkheid van dat aanbod. Hoe kun je nog verrast worden door iets nieuws, iets anders, iets waar je enthousiast van wordt, als dat nauwelijks nog tot je komt?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:04 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Tja je hebt de keus, wel of niet. Gaan janken dat er geen aanbod is klopt gewoon niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |