abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:46:25 #126
13973 ranja
image means nothing
pi_118324208
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:43 schreef Kerftminister het volgende:

Nja ik heb het nooit iets gevonden maar dat is een zeer goed voorbeeld van standaardmuziek waar wij Nederlanders helemaal lyrisch van worden. Hetzelfde geldt voor Caro Emerald.
Oh, zo. Daar vind ik Caro niet echt bijpassen, die was ook bij Jools en op de franse tv en eigenlijk europees gezien een hit.

Dan noem ik liever Go Back to the Zoo, De Staat, Kensington en hoe heten die lui die zaterdag bij Toppop waren...
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:48:03 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118324266
Ja 3fm maakt wel vreemde, veilige keuzes.... de term serious talent zegt ook genoeg, waarom zo serieus, maakt de muziek vaak niet leuker.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118324523
Waarom wordt een band als Ayreon niet genoemd, die ondanks dat het meer onder de radar komt, wel een enorme internationale appeal heeft?
Burning bridges gives you so much more
pi_118324655
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:15 schreef Bosbeetle het volgende:
wederom die uitzondering voor dance muziek waarom toch altijd :?
Omdat die uitzondering objectief valt te rechtvaardigen. Nederlandse DJ's staan aan de wereldtop en worden regelmatig door vooraanstaande vlakbladen bekroond als de beste ter wereld. Een jaar terug was er zelfs een Engelse danceproducer die zichzelf een Nederlands klinkende artiestennaam gaf, om zodoende meer interesse voor zijn muziek op te wekken.
pi_118324662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:35 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Kijk maar bij al die talentenjachten. Altijd zitten er wel een stel bij dat je denkt dat ze iets bijzonders hebben maar dat wordt er helemaal uitgeduwd zodat ze lekker standaard Adele-covers kunnen gaan zingen.

Verder is Racoon ook wel een ideaal voorbeeld.
Wat is daar dan precies mis mee?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_118324696
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:59 schreef Boldface het volgende:

[..]

Omdat die uitzondering objectief valt te rechtvaardigen. Nederlandse DJ's staan aan de wereldtop en worden regelmatig door vooraanstaande vlakbladen bekroond als de beste ter wereld. Een jaar terug was er zelfs een Engelse danceproducer die zichzelf een Nederlands klinkende artiestennaam gaf, om zodoende meer interesse voor zijn muziek op te wekken.
Dancemuziek hoort gewoon bij popmuziek, daar hoef je geen onderscheid in te maken.
In Southern Sun
pi_118324824
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit is trouwens wel een puntje... waardering krijgen muzikanten buiten het the voice aandeel amper.

Iets wat trouwens ook wel te zien is aan de populairiteit van onze next best band samenwerking.. men is gewoon niet geïnteresseerd in wat er gaande is in nederland omdat er al genoeg buitenlands spul is wat in de gaten gehouden moet worden. En dan wordt het toch al heel snel een marketing dingetje. En voor heeeeeel veel mensen geldt gewoon nederlands='niet goed' todat het tegendeel bewezen kan worden.
Ik hoor soms leuke dingen, maar ook vaak genoeg dingen waarvan ik denk... nee, dit is ook echt niet bijzonder. Maar ja, als je dan ziet wat er zoal gepusht en gehypet wordt. Laten we nou reëel zijn. De grootste rockband van ons land op dit moment is... Kane. Need I say more? - En dan zeg ik niet dat er geen betere bands zijn (die zijn er ongetwijfeld bij bosjes), maar waarom scoren die dan niet en krijgen ze geen aandacht? Omdat 3FM verzaakt? Of omdat de wansmaak van de gemiddelde luisteraar simpelweg te groot is?

Ik neig persoonlijk meer naar dat laatste.
pi_118324868
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is daar dan precies mis mee?
Voor veel mensen niets. Maar het is een feit dat er zo vreselijk veel muziek is, dan zoek ik zelf altijd wel iets bijzonders in een artiest/band/nummer/album.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:06:10 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118324887
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:04 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik hoor soms leuke dingen, maar ook vaak genoeg dingen waarvan ik denk... nee, dit is ook echt niet bijzonder. Maar ja, als je dan ziet wat er zoal gepusht en gehypet wordt. Laten we nou reëel zijn. De grootste rockband van ons land op dit moment is... Kane. Need I say more? - En dan zeg ik niet dat er geen betere bands zijn (die zijn er ongetwijfeld bij bosjes), maar waarom scoren die dan niet en krijgen ze geen aandacht? Omdat 3FM verzaakt? Of omdat de wansmaak van de gemiddelde luisteraar simpelweg te groot is?

Ongetwijfeld bij bosjes, maar jij kent ze niet. Ligt dat aan jouw smaak? Of ergens anders aan?

Ik vind het lastig te beantwoorden.
pi_118325002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:05 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Voor veel mensen niets. Maar het is een feit dat er zo vreselijk veel muziek is, dan zoek ik zelf altijd wel iets bijzonders in een artiest/band/nummer/album.
Voor veel mensen is Adele bijzonder. Voor veel mensen is een Sandra van Nieuwland ook bijzonder. Waarom moet dat dan altijd afgeschilderd worden als iets niet goeds?
In Southern Sun
pi_118325023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dancemuziek hoort gewoon bij popmuziek, daar hoef je geen onderscheid in te maken.
Tuurlijk wel. Popmuziek is een enorm breed begrip, waar zo'n beetje alles van Caro Emerald tot Anouk, van Within Temptation tot Alain Clark en van Ilse de Lange tot DJ Tiesto onder te noemen valt.

Als je dat als totaal neemt en je kijkt wat Nederland buiten de grenzen klaarspeelt, is de factor gewoon nihil (uitzondering zoals Caro Emerald daargelaten). De dancemuziek is het einige subgenre dat er echt positief uitspringt en dat wereldwijd populair is. De namen die ik eerder noemde (en dat lijstje was niet eens compleet) behoren gewoon tot de wereldtop in hun genre. Objectief.
pi_118325053
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:04 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat jij Kane niet leuk vindt, wil niet zeggen dat de gemiddelde luisteraar die Kane wel leuk vindt een wansmaak heeft. Dat is een gek soort gedachte.
In Southern Sun
pi_118325087
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:09 schreef Boldface het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Popmuziek is een enorm breed begrip, waar zo'n beetje alles van Caro Emerald tot Anouk, van Within Temptation tot Alain Clark en van Ilse de Lange tot DJ Tiesto onder te noemen valt.

Als je dat als totaal neemt en je kijkt wat Nederland buiten de grenzen klaarspeelt, is de factor gewoon nihil (uitzondering zoals Caro Emerald daargelaten). De dancemuziek is het einige subgenre dat er echt positief uitspringt en dat wereldwijd populair is. De namen die ik eerder noemde (en dat lijstje was niet eens compleet) behoren gewoon tot de wereldtop in hun genre. Objectief.
Ja, en zij maken deel uit van de Nederlandse popmuziek en zo maakt Nederland deel uit van de wereldtop. Daar is geen onderscheid in te maken.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:12:14 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118325123
Was er niet eens zo'n engelse documentaire waar ze per land hun popgeschiedenis behandelden? Vanuit een engels oogpunt.. er staat me iets van bij.

Als het niet bestaat zou het moeten bestaan ;)
pi_118325359
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ongetwijfeld bij bosjes, maar jij kent ze niet. Ligt dat aan jouw smaak? Of ergens anders aan?

Ik vind het lastig te beantwoorden.
Ik denk dat de cultuur in dit land erg meespeelt. Het valt me (bijvoorbeeld) op hoe sterk we achter Amerika aanhobbelen, zeker in vergelijking met de ons omringende landen. Die zijn veel meer Europees georiënteerd.

Wij zijn het land waar nauwelijks muziek op televisie is te zien, waar MTV is veranderd in een puberzender met datingshows en flauwe ongein, waar artiesten in De Wereld Draait Door slechts een dikke minuut mogen spelen, waar de single-hitparade compleet dood is en waar je op tv wordt doodgeknuppeld met programma's waarin oude muziek opnieuw wordt uitgevoerd. Denk aan die meezingprogramma's, kroonjuwelen van Amstel Live, de beste zangers van Nederland (Glennis Grace die Volumia zingt en een #1-hit scoort, etc) en niet te vergeten de talloze talentenjachten, waarbij 'goed kunnen zingen' automatisch gelijk wordt gesteld aan artiest en ster zijn.

Wie keken er nou eigenlijk naar het programma de Beste Songwriter van Nederland? Weinig mensen, want het ging om originele, nieuwe, onbekende muziek. Veel liever kijken we naar het laatste gouden keeltje dat zich door anderhalve minuut Adele worstelt, waarna Nick en Simon hysterisch op een rode knop drukken.

Vooruitstrevend is Nederland allang niet meer. Geen wonder ook, dat we aan alle kanten voorbij worden gelopen. Het is eigenlijk nog een wonder op zich dat de dancemuziek zich aan die misère heeft weten te onttrekken.
pi_118325436
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:18 schreef Boldface het volgende:

Vooruitstrevend is Nederland allang niet meer. Geen wonder ook, dat we aan alle kanten voorbij worden gelopen. Het is eigenlijk nog een wonder op zich dat de dancemuziek zich aan die misère heeft weten te onttrekken.
Hoezo niet? TVOH kun je een gebrek aan vooruitstrevendheid allesbehalve verwijten. En de Nederlandse DJ's al helemáál niet...
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:20:14 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118325449
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:18 schreef Boldface het volgende:

[..]

Wij zijn het land waar nauwelijks muziek op televisie is te zien
Ik vind elke zaterdag van 19 tot gemiddeld 3 uur (op ned3) .. niet nauwelijks :D

MTV is amerikaans en overal een reality zender geworden.
pi_118325468
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat jij Kane niet leuk vindt, wil niet zeggen dat de gemiddelde luisteraar die Kane wel leuk vindt een wansmaak heeft. Dat is een gek soort gedachte.
Ik vind dit meer een politiek-correcte uitspraak dan een muzikaal gezien zinnige uitspraak. Laat ik er maar een politiek-correct antwoord tegenover zetten...

* Boldface opent zijn doos met oude clichés....

Komt -ie: over smaak valt niet te twisten. O~)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:21:37 #144
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_118325507
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Was er niet eens zo'n engelse documentaire waar ze per land hun popgeschiedenis behandelden? Vanuit een engels oogpunt.. er staat me iets van bij.

Als het niet bestaat zou het moeten bestaan ;)
Was pas wel een stuk over NL muziek in een engelse krant, weet alleen niet welke. Verder vergeten jullie helemaal het wereldwijde succes van 2unlimited en de vengaboys bv.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_118325577
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja, en zij maken deel uit van de Nederlandse popmuziek en zo maakt Nederland deel uit van de wereldtop. Daar is geen onderscheid in te maken.
Dat was 20, 30 jaar geleden misschien nog een beetje het geval, maar tegenwoordig echt niet meer. Behoren tot de wereldtop betekent dat je in allerlei landen enorm bekend bent en daar grote successen boekt. Noem eens een paar Nederlandse artiesten van buiten de dancemuziek-scene voor wie dat geldt?
pi_118325588
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:20 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik vind dit meer een politiek-correcte uitspraak dan een muzikaal gezien zinnige uitspraak. Laat ik er maar een politiek-correct antwoord tegenover zetten...

* Boldface opent zijn doos met oude clichés....

Komt -ie: over smaak valt niet te twisten. O~)
Daar is weinig politiek correct aan hoor, het is een mening die ik altijd al heb gehad. Het is in om popmuziek af te serveren omdat het popmuziek is. Vind ik heel gek. Dan kom je wel tot de conclusie dat Nederland niks heeft, ja.
In Southern Sun
pi_118325628
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:23 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat was 20, 30 jaar geleden misschien nog een beetje het geval, maar tegenwoordig echt niet meer. Behoren tot de wereldtop betekent dat je in allerlei landen enorm bekend bent en daar grote successen boekt. Noem eens een paar Nederlandse artiesten van buiten de dancemuziek-scene voor wie dat geldt?
Wat begrijp je nu niet aan dat dancemuziek niet los van de popmuziek gezien kan worden?
In Southern Sun
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:24:41 #148
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_118325645
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om buitenlands succes te hebben? Er is toch gewoon een leuke alternatieve muziekscene hier? Van house en rock tot rap en jazz.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_118325713
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:24 schreef MPC60 het volgende:
Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om buitenlands succes te hebben? Er is toch gewoon een leuke alternatieve muziekscene hier? Van house en rock tot rap en jazz.
Omdat blijkbaar internationaal succes je een beter muziekland dan een ander maakt. Althans, zo begon de discussie in het Top 5 topique.
In Southern Sun
pi_118325742
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoezo niet? TVOH kun je een gebrek aan vooruitstrevendheid allesbehalve verwijten. En de Nederlandse DJ's al helemáál niet...
Nou barst m'n klomp hoor... - ik zonder de dancemuziek toch niet voor niets uit?

En er is niks vooruitstrevends aan TVOH. Talentenjachten zijn al decennialang op tv. Al zo'n 50 jaar zelfs. Veel kijkplezier: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1233160

Meuk als TVOH gaat uit van de gedachte dat iemand die goed kan zingen automatisch een goede artiest is.

Disclaimer: ik ben in de vorige zin politiek-correct geweest. Ik heb het woord foute ergens weggelaten. Je mag zelf raden waar het moet staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')