hierop 'barstte' een discussie los...quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou nee... er komen wel veel goede artiesten vandaan maar niet veel meer dan uit Frankrijk, Nederland, Australië, Zweden, om er maar een paar te noemen...
Dit vooral ja.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
we zijn hier in nederland gewoon altijd een beetje sneu tegenover onze eigen artiesten.
Kijk eens op RYM en vergelijk die Bong-Ra eens met Venetian Snares. Bong-Ra komt niet boven de 150 votes en een gemiddelde rating van 3.20. Venetian Snares heeft 14 albums met meer dan 150 votes, waarvan één meer dan 2500 votes. Hij heeft bovendien meer dan 10 albums met een hogere rating dan 3.20 en vier boven de 3.50. 'quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
precies de canadees venetain snares treed heel vaak op met de nederlandse bong-ra en op breakcore feestjes buiten nederland zijn het gelijkwaardige namen. Maar in nederland word bong-ra als een mindere gezien omdat het een nederlander is.
In Nederland zijn er minstens zo veel mensen nationalistisch t.o.v. van artiesten van eigen bodem als dat er mensen 'sneu' over zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit vooral ja.
Overigens kun je de media hier mede de schuld van geven, als iets uit nederland komt wordt het toch minder gedraaid op de radio en zo. En dan net bands waar ik niks aan vind doen het ineens wel goed zoals De Staat en Go Back to the Zoo. Maar ja, een hoop bekende canadese bands doen me ook niet veel, net als bekende engelse, amerikaanse, etc. En waarschijnlijk zijn daar nog tientallen (zo niet meer) die wel goed zijn maar niet buiten Canada bekend, net als die tientallen (zo niet meer) nederlandse bands die buiten Nederland niet bekend zijn.
En ik noemde bewust niet België omdat ik daar zelf erg weinig mee heb. Ze zijn er vast maar degene die in Nederland bekend worden vind ik vaak niet veel aan.
En met het niet buitensluiten van Neerlands grootste exportproduct van dit moment, de dance muziek en zijn bijbehorende artiesten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Het krijgen van een grotere/bekendere/betere muziekscene in nederland begint met het onderkennen van talent en dat gebeurt te weinig.
Ze is daar van het podium ge-boeee't. Onbegrijpelijk, nog altijd.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef indiaantje89 het volgende:
Anouk heeft inderdaad de potentie om in het buitenland door te breken. Maar is na al die jaren ook niet gebeurt. Maar vraag me af hoe dat komt, toch slechte management? Zou bijvoorbeeld een manager van Tiësto haar wel op de kaart kunnen brengen in het buitenland? Op zich iets om over na te denken.
Dat ookquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En met het niet buitensluiten van Neerlands grootste exportproduct van dit moment, de dance muziek en zijn bijbehorende artiesten.
Nogmaals, je kunt van haar vinden wat je wilt, maar dat ze zangtalent heeft kun je niet ontkennen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind Anouk echt het schoolvoorbeeld van fake zijn. Er is nog geen rockbitch, dus er is markt. Die markt vult ze op. Verder vind ik het echt een draak van een artiest, in 1 adem te noemen met Kane.
Frankrijk heeft o.a. Daft Punk, Air en M83. Zweden The Knife, Robyn en Peter Bjorn and John. Noorwegen Annie, Röyksopp en Biosphere. Doen het internationaal allemaal prima. De laatste twee landen hebben veel minder inwoners dan Nederland.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Mijn laatste reactie uit het ander topic:
"Daar heb je helemaal gelijk in hoor Da_sandman, zal je me zeker niet horen zeggen. Daar mogen we trots op zijn in Nederland. Maar zou leuk zijn als er weer is echt een band doorbreekt in het buitenland. Op dat gebied zie ik weinig potentie hier in de lage landen. Dit is overigens niet alleen het probleem in Nederland. De VS en UK lopen duidelijk ver voor op de rest.
Maar nu besef ik zelf ook dat:
Frankrijk, Spanje, Italië, Rusland, China, Brazilië, India, Noorwegen, Zweden, Finland, Oostenrijk, Zwitserland en noem heel de rits maar op.
Die presteren allemaal niets meer dan Nederland in de internationale muziekwereld. Terwijl deze stukken groter zijn, en met veel meer inwoners."
Denk dat je mijn bericht daarstraks verkeerd begreepquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En met het niet buitensluiten van Neerlands grootste exportproduct van dit moment, de dance muziek en zijn bijbehorende artiesten.
En amerika puilt uit van dat soort dames... ik snap ook niet waarom er altijd op amerika gemikt moet worden? De eerder genoemde rats on rafts probeert het in engeland en dat snap ik dat past daar beter.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind Anouk echt het schoolvoorbeeld van fake zijn. Er is nog geen rockbitch, dus er is markt. Die markt vult ze op. Verder vind ik het echt een draak van een artiest, in 1 adem te noemen met Kane.
Vallen DJ's en dance-acts niet onder het kopje artiesten dan?quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Denk dat je mijn bericht daarstraks verkeerd begreep. Mijn vraag in het ander topic ging vooral over talent van Bands en Artiesten. Daar cirkelde de discussie ook omheen. Heb al die DJ's die nu in de top 100 staan vrijwel allemaal al gezien, en mogen we inderdaad trots op zijn
Ook dat, het valt in de categorie, waarom zou ik er naar luisteren, en zijn veel beteren. Ze voegt niets bijzonders toe.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En amerika puilt uit van dat soort dames... ik snap ook niet waarom er altijd op amerika gemikt moet worden? De eerder genoemde rats on rafts probeert het in engeland en dat snap ik dat past daar beter.
Zweden heeft wel meer o.a. Mando Diao, Placebo, Refused, Avicii, Swedish House Mafia, Eric Prydz... Zweden doet het helemaal niet verkeerd inderdaad, had niet in het rijtje gemoeten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Frankrijk heeft o.a. Daft Punk, Air en M83. Zweden The Knife, Robyn en Peter Bjorn and John. Noorwegen Annie, Röyksopp en Biosphere. Doen het internationaal allemaal prima. De laatste twee landen hebben veel minder inwoners dan Nederland.
Niet-westerse landen hebben sowieso geen kans in de westere popmuziek.
Tja, image schijnbaar ook zo belangrijk. Het gaat niet om de muziek, maar om hoe iemand doet of wat-ie uitstraalt. Jammer.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind Anouk echt het schoolvoorbeeld van fake zijn. Er is nog geen rockbitch, dus er is markt.
Nou ja, dit heeft weinig met image te maken, meer met een persoonlijke mening die niet te veranderen is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, image schijnbaar ook zo belangrijk. Het gaat niet om de muziek, maar om hoe iemand doet of wat-ie uitstraalt. Jammer.
Overigens is dat niet alleen in Nederland zo, zijn ook volksstammen die bv. Paramore en Britney Spears beoordelen op hoe ze in de media neergezet worden.
Je hebt daar gelijk in, maar was niet negatief bedoeld t.o.v. de dance artiesten uit Nederland. Het ging in het topic toch meer om de bands/artiesten. daar doelde ik meer opquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vallen DJ's en dance-acts niet onder het kopje artiesten dan?
Ik vind DJ's en dance-acts daar ook gewoon onder vallen. Snap nooit waarom daar onderscheid in gemaakt moe(s)t worden. Want als je dat gewoon bij de rest gooit, hebben wij een behoorlijke status. Groter dan veel, heel veel andere landen. Ook dan Canada, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:34 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Je hebt daar gelijk in, maar was niet negatief bedoeld t.o.v. de dance artiesten uit Nederland. Het ging in het topic toch meer om de bands/artiesten. daar doelde ik meer op![]()
Want kwa dance heb je gewoon gelijk, export product nr. 1
Laatst toevallig een stuk gelezen in een oude Oor over de franse dance muziek. Die hebben ook jaren met hetzelfde probleem gekampt als nederlandse bands nu. Air en Daft Punk werden eerst in engeland bekend (ook als dj's) en toen gaven de fransen pas schoorvoetend toe dat de franse dancescene toch wel ok was en werden ze daar ook groot.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Gillingham het volgende:
Frankrijk heeft o.a. Daft Punk, Air en M83.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |