abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:19:12 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118276032
Na een opmerking waarin iemand zei dat canada na VK en VS de grootste leverancier van popmuziek was zei ranja hetvolgende:

quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:22 schreef ranja het volgende:

[..]

Nou nee... er komen wel veel goede artiesten vandaan maar niet veel meer dan uit Frankrijk, Nederland, Australië, Zweden, om er maar een paar te noemen...
hierop 'barstte' een discussie los...

wat vinden jullie van de plek van nederland in de popmuziek w/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118276104
Mijn laatste reactie uit het ander topic:

"Daar heb je helemaal gelijk in hoor Da_sandman ;), zal je me zeker niet horen zeggen. Daar mogen we trots op zijn in Nederland. Maar zou leuk zijn als er weer is echt een band doorbreekt in het buitenland. Op dat gebied zie ik weinig potentie hier in de lage landen. Dit is overigens niet alleen het probleem in Nederland. De VS en UK lopen duidelijk ver voor op de rest.

Maar nu besef ik zelf ook dat:
Frankrijk, Spanje, Italië, Rusland, China, Brazilië, India, Noorwegen, Zweden, Finland, Oostenrijk, Zwitserland en noem heel de rits maar op.

Die presteren allemaal niets meer dan Nederland in de internationale muziekwereld. Terwijl deze stukken groter zijn, en met veel meer inwoners."
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:22:32 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_118276141
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
we zijn hier in nederland gewoon altijd een beetje sneu tegenover onze eigen artiesten.
Dit vooral ja.
Overigens kun je de media hier mede de schuld van geven, als iets uit nederland komt wordt het toch minder gedraaid op de radio en zo. En dan net bands waar ik niks aan vind doen het ineens wel goed zoals De Staat en Go Back to the Zoo. Maar ja, een hoop bekende canadese bands doen me ook niet veel, net als bekende engelse, amerikaanse, etc. En waarschijnlijk zijn daar nog tientallen (zo niet meer) die wel goed zijn maar niet buiten Canada bekend, net als die tientallen (zo niet meer) nederlandse bands die buiten Nederland niet bekend zijn.
En ik noemde bewust niet België omdat ik daar zelf erg weinig mee heb. Ze zijn er vast maar degene die in Nederland bekend worden vind ik vaak niet veel aan.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:23:21 #4
13973 ranja
image means nothing
pi_118276164
Zie trouwens ook de belangstelling voor nederlandse bands op Fok bv in Nederlandse alternatieve muziek #1 :)
pi_118276192
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
precies de canadees venetain snares treed heel vaak op met de nederlandse bong-ra en op breakcore feestjes buiten nederland zijn het gelijkwaardige namen. Maar in nederland word bong-ra als een mindere gezien omdat het een nederlander is.
Kijk eens op RYM en vergelijk die Bong-Ra eens met Venetian Snares. Bong-Ra komt niet boven de 150 votes en een gemiddelde rating van 3.20. Venetian Snares heeft 14 albums met meer dan 150 votes, waarvan één meer dan 2500 votes. Hij heeft bovendien meer dan 10 albums met een hogere rating dan 3.20 en vier boven de 3.50. '

Gelijkwaardige namen zeg jij?
What's it going to be then, eh?
pi_118276200
Alles wat uit het buitenland komt, is beter. Gechargeerd, maar wel een Nederlandse manier van denken.

En dat sommige bands/artiesten niet doorbreken in het buitenland, is mij wel eens een raadsel. Je kunt van Anouk vinden wat je wil, maar het talent druipt er af. Daarnaast heb je legio bands/talenten hier die in de moerstaal zingen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_118276237
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:22 schreef ranja het volgende:

[..]

Dit vooral ja.
Overigens kun je de media hier mede de schuld van geven, als iets uit nederland komt wordt het toch minder gedraaid op de radio en zo. En dan net bands waar ik niks aan vind doen het ineens wel goed zoals De Staat en Go Back to the Zoo. Maar ja, een hoop bekende canadese bands doen me ook niet veel, net als bekende engelse, amerikaanse, etc. En waarschijnlijk zijn daar nog tientallen (zo niet meer) die wel goed zijn maar niet buiten Canada bekend, net als die tientallen (zo niet meer) nederlandse bands die buiten Nederland niet bekend zijn.
En ik noemde bewust niet België omdat ik daar zelf erg weinig mee heb. Ze zijn er vast maar degene die in Nederland bekend worden vind ik vaak niet veel aan.
In Nederland zijn er minstens zo veel mensen nationalistisch t.o.v. van artiesten van eigen bodem als dat er mensen 'sneu' over zijn.
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:26:07 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118276268
Rats on Rafts timmert behoorlijk aan de weg.

Ik denk ook wel eens dat het komt omdat men in het buitenland graag veilig en engelstalig wil. En ook omdat wij nederlanders al helemaal niet doen aan promotie.... nederlanders doen voornamelijk zuur over hun eigen bandjes in plaats van ze aan te raden aan buitenlanders die ze kennen etc.

Ik heb op wtfmusic een topic gemaakt met nederlandse wtf muzikanten : http://wtfmusic.org/#topic/1264496268 en als je kijkt hoe daar op gereageerd wordt dan doet het zeker niet onder aan buitenlandse wtf muzikanten (zelf niet onder tegen japan waarvan velen denken dat alles daar wtf is)

Het krijgen van een grotere/bekendere/betere muziekscene in nederland begint met het onderkennen van talent en dat gebeurt te weinig.
pi_118276294
Anouk heeft inderdaad de potentie om in het buitenland door te breken. Maar is na al die jaren ook niet gebeurt. Maar vraag me af hoe dat komt, toch slechte management? Zou bijvoorbeeld een manager van Tiësto haar wel op de kaart kunnen brengen in het buitenland? Op zich iets om over na te denken.
pi_118276309
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:26 schreef Bosbeetle het volgende:

Het krijgen van een grotere/bekendere/betere muziekscene in nederland begint met het onderkennen van talent en dat gebeurt te weinig.
En met het niet buitensluiten van Neerlands grootste exportproduct van dit moment, de dance muziek en zijn bijbehorende artiesten.
In Southern Sun
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:28:19 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_118276336
Ik vind Anouk echt het schoolvoorbeeld van fake zijn. Er is nog geen rockbitch, dus er is markt. Die markt vult ze op. Verder vind ik het echt een draak van een artiest, in 1 adem te noemen met Kane.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_118276343
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef indiaantje89 het volgende:
Anouk heeft inderdaad de potentie om in het buitenland door te breken. Maar is na al die jaren ook niet gebeurt. Maar vraag me af hoe dat komt, toch slechte management? Zou bijvoorbeeld een manager van Tiësto haar wel op de kaart kunnen brengen in het buitenland? Op zich iets om over na te denken.
Ze is daar van het podium ge-boeee't. Onbegrijpelijk, nog altijd.
In Southern Sun
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:28:50 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118276355
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En met het niet buitensluiten van Neerlands grootste exportproduct van dit moment, de dance muziek en zijn bijbehorende artiesten.
Dat ook
pi_118276375
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind Anouk echt het schoolvoorbeeld van fake zijn. Er is nog geen rockbitch, dus er is markt. Die markt vult ze op. Verder vind ik het echt een draak van een artiest, in 1 adem te noemen met Kane.
Nogmaals, je kunt van haar vinden wat je wilt, maar dat ze zangtalent heeft kun je niet ontkennen.

En ze is al lang geen rockbitch meer, een beetje kennis van zaken zou niet gek zijn bij zulke beweringen.
In Southern Sun
pi_118276396
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Mijn laatste reactie uit het ander topic:

"Daar heb je helemaal gelijk in hoor Da_sandman ;), zal je me zeker niet horen zeggen. Daar mogen we trots op zijn in Nederland. Maar zou leuk zijn als er weer is echt een band doorbreekt in het buitenland. Op dat gebied zie ik weinig potentie hier in de lage landen. Dit is overigens niet alleen het probleem in Nederland. De VS en UK lopen duidelijk ver voor op de rest.

Maar nu besef ik zelf ook dat:
Frankrijk, Spanje, Italië, Rusland, China, Brazilië, India, Noorwegen, Zweden, Finland, Oostenrijk, Zwitserland en noem heel de rits maar op.

Die presteren allemaal niets meer dan Nederland in de internationale muziekwereld. Terwijl deze stukken groter zijn, en met veel meer inwoners."
Frankrijk heeft o.a. Daft Punk, Air en M83. Zweden The Knife, Robyn en Peter Bjorn and John. Noorwegen Annie, Röyksopp en Biosphere. Doen het internationaal allemaal prima. De laatste twee landen hebben veel minder inwoners dan Nederland.

Niet-westerse landen hebben sowieso geen kans in de westere popmuziek.
pi_118276399
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Denk dat je mijn bericht daarstraks verkeerd begreep ;). Mijn vraag in het ander topic ging vooral over talent van Bands en Artiesten. Daar cirkelde de discussie ook omheen. Heb al die DJ's die nu in de top 100 staan vrijwel allemaal al gezien, en mogen we inderdaad trots op zijn :Y
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:30:39 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118276419
quote:
En amerika puilt uit van dat soort dames... ik snap ook niet waarom er altijd op amerika gemikt moet worden? De eerder genoemde rats on rafts probeert het in engeland en dat snap ik dat past daar beter.
pi_118276428
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Denk dat je mijn bericht daarstraks verkeerd begreep ;). Mijn vraag in het ander topic ging vooral over talent van Bands en Artiesten. Daar cirkelde de discussie ook omheen. Heb al die DJ's die nu in de top 100 staan vrijwel allemaal al gezien, en mogen we inderdaad trots op zijn :Y
Vallen DJ's en dance-acts niet onder het kopje artiesten dan?
In Southern Sun
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:31:45 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_118276454
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En amerika puilt uit van dat soort dames... ik snap ook niet waarom er altijd op amerika gemikt moet worden? De eerder genoemde rats on rafts probeert het in engeland en dat snap ik dat past daar beter.
Ook dat, het valt in de categorie, waarom zou ik er naar luisteren, en zijn veel beteren. Ze voegt niets bijzonders toe.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_118276477
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Frankrijk heeft o.a. Daft Punk, Air en M83. Zweden The Knife, Robyn en Peter Bjorn and John. Noorwegen Annie, Röyksopp en Biosphere. Doen het internationaal allemaal prima. De laatste twee landen hebben veel minder inwoners dan Nederland.

Niet-westerse landen hebben sowieso geen kans in de westere popmuziek.
Zweden heeft wel meer o.a. Mando Diao, Placebo, Refused, Avicii, Swedish House Mafia, Eric Prydz... Zweden doet het helemaal niet verkeerd inderdaad, had niet in het rijtje gemoeten.

En ja Daft Punk, Air en M83 en voor het gemak noem ik ook maar Justice op. Zijn niet groter dan > Armin van Buuren, Tiësto, Ferry Corsten, Afrojack etc. etc. Het is allemaal wel dance maar toch met een andere tint.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:33:08 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_118276488
quote:
Ik vind Anouk echt het schoolvoorbeeld van fake zijn. Er is nog geen rockbitch, dus er is markt.
Tja, image schijnbaar ook zo belangrijk. Het gaat niet om de muziek, maar om hoe iemand doet of wat-ie uitstraalt. Jammer.
Overigens is dat niet alleen in Nederland zo, zijn ook volksstammen die bv. Paramore en Britney Spears beoordelen op hoe ze in de media neergezet worden.
pi_118276518
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:33 schreef ranja het volgende:

[..]

Tja, image schijnbaar ook zo belangrijk. Het gaat niet om de muziek, maar om hoe iemand doet of wat-ie uitstraalt. Jammer.
Overigens is dat niet alleen in Nederland zo, zijn ook volksstammen die bv. Paramore en Britney Spears beoordelen op hoe ze in de media neergezet worden.
Nou ja, dit heeft weinig met image te maken, meer met een persoonlijke mening die niet te veranderen is.
In Southern Sun
pi_118276519
quote:
5s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vallen DJ's en dance-acts niet onder het kopje artiesten dan?
Je hebt daar gelijk in, maar was niet negatief bedoeld t.o.v. de dance artiesten uit Nederland. Het ging in het topic toch meer om de bands/artiesten. daar doelde ik meer op ;)

Want kwa dance heb je gewoon gelijk, export product nr. 1 w/
pi_118276560
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:34 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Je hebt daar gelijk in, maar was niet negatief bedoeld t.o.v. de dance artiesten uit Nederland. Het ging in het topic toch meer om de bands/artiesten. daar doelde ik meer op ;)

Want kwa dance heb je gewoon gelijk, export product nr. 1 w/
Ik vind DJ's en dance-acts daar ook gewoon onder vallen. Snap nooit waarom daar onderscheid in gemaakt moe(s)t worden. Want als je dat gewoon bij de rest gooit, hebben wij een behoorlijke status. Groter dan veel, heel veel andere landen. Ook dan Canada, bijvoorbeeld.
In Southern Sun
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:36:47 #25
13973 ranja
image means nothing
pi_118276606
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Gillingham het volgende:
Frankrijk heeft o.a. Daft Punk, Air en M83.
Laatst toevallig een stuk gelezen in een oude Oor over de franse dance muziek. Die hebben ook jaren met hetzelfde probleem gekampt als nederlandse bands nu. Air en Daft Punk werden eerst in engeland bekend (ook als dj's) en toen gaven de fransen pas schoorvoetend toe dat de franse dancescene toch wel ok was en werden ze daar ook groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')