Toch zijn ook in het voetbal dopingzaken voor de rechter gekomen. Bijv. Juventus.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die hebben niets met het Fuentes-dossier gedaan. Fuentes begeleidde 200 sporters, waarvan 50 wielrenners. De wielrenners zijn gepakt en geschorst. De rest hebben we nooit iets van gehoord.
De andere sporten zijn imo nog veel corrupter dan het wielrennen, want die proberen niet eens er iets aan te doen.
minder geld= decteerbare dopingquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Toch zijn ook in het voetbal dopingzaken voor de rechter gekomen. Bijv. Juventus.
En journalisten doen soms ook goed werk. Zo was het al jaaaaren voor Calciopoli bekend dat Moggi ff wat kampioenschappen voor Napoli en Juve fixte.
Heb ook nagedacht over je theorie 'meer geld=meer doping' en mijn eigen conclusie was dat je ook andersom kan redeneren, 'minder geld=meer doping'. Een parabolische curve zou ook kunnen zelfs.
Heb toch heel veel waardering voor het CONI gekregen de afgelopen jaren.quote:Di Rocco: zwartste dag ooit
ROME - Renato Di Rocco, de voorzitter van de Italiaanse wielerbond (Federciclo), heeft het afserveren van Lance Armstrong door de UCI maandag „de zwartste dag in de geschiedenis van de wielersport” genoemd.
„De affaire-Armstrong is de bevestiging van een handelwijze in het verleden die ons heeft doen besluiten het kwaad bij de wortel aan te pakken. We moeten voor eens en voor altijd af van de mentaliteit en de methodes die tot de ontwikkeling van een dopingcultuur hebben geleid”, voegde Di Rocco eraan toe.
Hij wees op de noodzaak van een veel nauwere (internationale) samenwerking. „Gecoördineerd met de openbaar ministeries, de onderzoekers, de sportrechters en de antidopingbureaus.”
Het Italiaans olympisch comité (CONI) verbood de nationale topsporters al in 2002 de omstreden arts Michele Ferrari te bezoeken. Tegen deze medisch begeleider van onder anderen Armstrong loopt in Italië nog een onderzoek.
Telesport
Uhu. Die pakken de boel tenminste aan. Zie ook maar hoe ze Valverde als eerste aanpakten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Heb toch heel veel waardering voor het CONI gekregen de afgelopen jaren.
Amen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ja, laten we de sport die het hardst op doping jaagt (en dus ook de meeste smerigheid ontdekt) er maar voor straffen dat ze 't probleem niet opgelost krijgen.
ja of hij gaat snitchen!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:48 schreef thijsdetweede het volgende:
http://www.nusport.nl/wie(...)onale-commissie.html
Ben ik voor. Maar staat hier nou ook tussen de regels dat Boogerd iets te vertellen heeft?
Dope is duur en de vrouwensport daar zit niet zoveel geld in. Dikke kans dat er daar dus inderdaad veel minder gedoped wordt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 17:50 schreef THEFXR het volgende:
IN DE MANNEN TOUR GEBRUIKEN ZE ALLEMAAL, MAAR BIJ DE VROUWEN ZIJN ZE ALLEMAAL SCHOON, MOET IK DAT ECHT GELOVEN??
welke dope is duur?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:57 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Dope is duur en de vrouwensport daar zit niet zoveel geld in. Dikke kans dat er daar dus inderdaad veel minder gedoped wordt.
Typisch Armstrongreactie van Nadal zegquote:Noah uit twijfels Spaanse tennis
Van onze Teleportredactie
AMSTERDAM - Tijdens het tennistoernooi in het Spaanse Valencia wordt momenteel met de nodige ergernis de naam van Yannick Noah uitgesproken. De fameuze Fransman herhaalde in de Australische krant ‘The Australian’ dat volgens hem veel Spaanse tennissers doping gebruiken.
Noah, die in 1983 Roland Garros won, had vorig jaar al eens beweerd dat ‘toverdrank’ in belangrijke mate verantwoordelijk is voor het succes van het Spaanse tennis. Dat kwam de Fransman toen op woedende reacties uit het Spaanse kamp te staan. Noah voegt daar nu aan toe dat het probleem waarschijnlijk nog groter is dan hij toen dacht.
„Ik heb niets tegen Spanje, ze hebben daar geweldige kampioenen’’, zei Noah. „Maar ik weet wel dat het gebruik van doping en al dat wedden erg slecht is voor professionele sport. Veel spelers proberen oprecht eerlijk te zijn, maar kijk wat er in het wielrennen met Lance Armstrong is gebeurd. Het kostte tien jaar om uit te vogelen wat eigenlijk iedereen al wist. En dat is erg triest.’’
Extra verdacht
Spaanse tennissers zijn extra verdacht omdat er mogelijk banden zijn met de in Valencia gevestigde arts Luis Garcia del Moral, die een voorname rol speelde in het dopingnetwerk van Armstrong. Niet alleen Spaanse tennissers, maar ook de Italiaanse Sara Errani, de voormalige Russische nummer één Dinara Safina en haar landgenoot Igor Andreev zouden banden hebben (gehad) met Del Moral.
Terwijl Noah er ook nog voor pleit dat op doping betrapte tennissers al het prijzengeld dat ze ooit hebben verdiend moeten inleveren, reageerde volgens The Australian Rafael Nadal zoals altijd. „Het is totaal onzinnig om zulke dingen te roepen. Heeft die man wel enig idee hoeveel dopingcontroles we jaar in jaar uit moeten ondergaan.’’
Telesport
3?.. 4?quote:Het is totaal onzinnig om zulke dingen te roepen. Heeft die man wel enig idee hoeveel dopingcontroles we jaar in jaar uit moeten ondergaan.’’
LLS hangt ook al half bij de Fuentes-zaak die volgend jaar nog eens een comeback zal maken, die zal ook nog wel eens hangen, vermoed ik. Zowat de grootste naam van het Astana/Liberty Seguros uit 2006 die nog niet is gepakt (samen met Rojas en.... Barredo)quote:Onderzoek naar vermelding Sanchez in USADA-rapport
In Spanje opent justitie in samenwerking met het antidopingbureau een onderzoek naar de rol van de Spaanse renners in de USADA-rapport. Dat meldt de Spaanse krant AS. Ook de naam van Luis Leon Sanchez werd in het veelbesproken rapport genoemd.
De Spanjaard kwam het voorbije jaar uit voor Rabobank. In zijn tijd als renner van Caisse d’Epargne zou hij in 2007 deelgenomen hebben aan een trainingskamp met de omstreden dopingdokter Ferrari.
Tevens willen de instanties nagaan of US Postal-dokter Luis Garcia del Moral de Spaanse wet heeft overtreden. De Spaanse medicus is naar aanleiding van het rapport levenslang geschorst.
Sastre is echt nergens genoemd volgens mij, maarja, fietste bij Riis. Zegt genoeg. Geldt ook voor Sanchez, die zit al zo lang bij Euskaltel en heeft ook dus de smerige periode meegemaakt toen Bask op Bask werd betrapt. Trek zelf je conclusies maar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:48 schreef Leatherface het volgende:
Zijn Carlos Sastre en Samuel Sanchez nog nergens genoemd in een of andere zaak of rapport?
Evans is volgens mij ook nog nergens concreet genoemd, maar reed wel bij Telekom en gaf een bezoek aan Ferrari toe.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sastre is echt nergens genoemd volgens mij, maarja, fietste bij Riis. Zegt genoeg. Geldt ook voor Sanchez, die zit al zo lang bij Euskaltel en heeft ook dus de smerige periode meegemaakt toen Bask op Bask werd betrapt. Trek zelf je conclusies maar.
Ergens in de afgelopen week kwam ik toch ook tegen dat de Liquigasploeg verdacht was. Dus schrap Nibali maar uit dat lijstje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Evans is volgens mij ook nog nergens concreet genoemd, maar reed wel bij Telekom en gaf een bezoek aan Ferrari toe.
SamSan, Sastre, Wiggins, Froome, Evans, Nibali. Dat zijn zo'n beetje de enig overgebleven top(klassements)renners die nog niet serieus in opspraak zijn geraakt. En Andy Schleck dan, maar dat is ook moeilijk vol te houden vrees ik.
Onder begeleiding van Rominger dan ook nog eens, als er 1 renner/manager toch wel besmet is dan is het Rominger.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:51 schreef Wombcat het volgende:
Ik geloof Evans toch niet zomaar direct als hij zegt dat hij Ferrari raadpleegde omdat hij wilde weten of hij geschikt was als profrenner. Waarom Ferrari? Ook in 2001 stond die al bekend als dubieuze arts.
Moet ik dan geloven dat dat echt zijn enige vraag was?
Padua-investigation en verklaring van Bertagnolli.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ergens in de afgelopen week kwam ik toch ook tegen dat de Liquigasploeg verdacht was. Dus schrap Nibali maar uit dat lijstje.
Ik ben alleen jammer genoeg kwijt waar ik dat tegenkwam
Echte 'transformatie'-coureur inderdaad, kon ook ineens overal mee.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Onder begeleiding van Rominger dan ook nog eens, als er 1 renner/manager toch wel besmet is dan is het Rominger.
Die heeft vrijwel altijd op een hoog niveau gereden. Pas doorgebroken op zijn 27e, maar ook maar prof geworden op zijn 25e.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:28 schreef DeeBee het volgende:
Echte 'transformatie'-coureur inderdaad, kon ook ineens overal mee.
Jup, maar ook de vrees dat men zonder hem begint aan zo'n onderzoek en men zich alleen op Boogerd gaat richten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:48 schreef thijsdetweede het volgende:
http://www.nusport.nl/wie(...)onale-commissie.html
Ben ik voor. Maar staat hier nou ook tussen de regels dat Boogerd iets te vertellen heeft?
Dat geldt ook voor Rodriguez. Of Hesjedal. Of nog een half dozijn renners. Rominger was vrijwel zijn hele carriere één van de beteren van het peloton. Alleen deed Rominger dat vaak in koersen die toen nog niet op TV werden getoond en kwam die dat plots ook eens in de Tour doen, waarbij die voor de "er bestaat niets naast de Tour" liefhebbers uit het niets kwam.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:43 schreef DeeBee het volgende:
Ja, die transformeerden nog wel wat meer. Maar als na 4 grote rondes je beste plaats een 44e was en je daarna je 8e in een keer wel wint, is dat wel apart...Maar wel een veelzijdig coureur ja, Rominger.
Die Harm Kuipers hoorde ik gisteren toevallig op radio 1 daar zei hij dat EPO misschien 1 a 2 % helpt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:46 schreef KilgoreTrout het volgende:
hahah gewoon ongelofelijk hij claimt dat doping tot 80% meer maximaal vermogen geeft en 50% meer uithoudingsvermogen bij een inspanning op 80% van je max. dit kan leiden tot 7% totale verbetering. (oftewel 21 min in een 5 uur durende rit.)
En dan hebben we de Nederlandse doping expert die gewoon ijskoud beweert dat doping niet werkt.
Tja, ik vraag me af of wij goed kunnen beoordelen wie er dichter bij de waarheid zitquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:46 schreef KilgoreTrout het volgende:
hahah gewoon ongelofelijk hij claimt dat doping tot 80% meer maximaal vermogen geeft en 50% meer uithoudingsvermogen bij een inspanning op 80% van je max. dit kan leiden tot 7% totale verbetering. (oftewel 21 min in een 5 uur durende rit.)
En dan hebben we de Nederlandse doping expert die gewoon ijskoud beweert dat doping niet werkt.
Aangezien Harm Kuipers bij de UCI zit, en UCI bleid duidelijk aanprijst lijkt het me dat we hem minder goed kunnen vertrouwens. Los daarvan rammelt zijn verhaal aan alle kanten. Hij neemt wielrenners als voorbeeld die in het verlenen gepakt zijn en nu weer presteren als voorbeeld dat schone renners gewoon kunnen presteren, het idee dat ze weer zijn gaan dopen komt niet bij hem op. Dit is een week voor het USADA rapport dus ver na Hamilton's boek etc waarin duidelijk wordt gesteld hoe ze doping controles omzeilen en toch gaat hij er vanuit dat de tests onfeilbaar zijn en geen doping gevonden= clean. Hoe hij opkomt voor Armstrong terwijl alle feiten ook al duidelijk op tafel liggen is totaal idioot. "Heel misschien in '99 gedoped maar daarna niet meer" lolquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, ik vraag me af of wij goed kunnen beoordelen wie er dichter bij de waarheid zit
Zelfs als dat waar is 2% is al 6 minuten. Als je iedereen ineens op 6 minuten kan zetten dan ben je van een middelmatige renner ineens een wereldtopper die ongekende dingen doet. Het idee dat een paar procent weinig is is echt absurd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die Harm Kuipers hoorde ik gisteren toevallig op radio 1 daar zei hij dat EPO misschien 1 a 2 % helpt.
Werkt dat systeem in bodybuilding ja? Ik dacht altijd dat men bij een dopingvrije tak ook gewoon doping zou gaan gebruiken, zeker wanneer deze tak even veel of meer aandacht krijgt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:59 schreef kl1172 het volgende:
Ik denk dat Harm Kuipers eens een natural bodybuilding wedstrijd moet bekijken en daarna 'Mister Olympia' (liefst een zo recent mogelijke). Eens kijken of ie dan nog vindt dat doping niet of nauwelijks werkt.
En 1%, daar gaat het nou net om in topsport.
Hoho, je moet ze wel de credits geven die ze verdienen. Toch al gauw zo'n 21 OoC bloedtesten afgelopen jaar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het werkt niet echt nee, ze nemen wel minder, maar je hebt ook echte die-hards (die nauwelijks iets nemen in vergelijking) en die zijn toch een heel pak 'kleiner' dan de IFBB pro's hoor.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Werkt dat systeem in bodybuilding ja? Ik dacht altijd dat men bij een dopingvrije tak ook gewoon doping zou gaan gebruiken, zeker wanneer deze tak even veel of meer aandacht krijgt.
Hij stelt dan ook dat je >50% harder kan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het is niet zo dat als je 2% harder kan, je meteen bij het begin van een wedstrijd kan demarreren en dan met 6 minuten voorsprong wint hoor.
Raar is gewoon youtube. Hier is de kale link begint op 37 minuten.quote:Het bovenste filmpje kan ik niet openen, maar dat lijkt me ook quatch. Zéker als het in algemene zin gesteld wordt, want zoals eerder al tot in den treure besproken zijn er erg veel individuele verschillen.
Alsof je dat meteen merkt. Ik denk dat je de effecten van EPO alleen merkt als je jaar in jaar uit met dat spul traint en fietst en jezelf dan in de grote rondes van extra bloeddoping bedient. Ik denk dat de verschillen dan echt wel minuten bedragen in bergetappes. EPO laat je ook dieper gaan in trainingen zodat je harder kunt trainen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:37 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Hij stelt dan ook dat je >50% harder kan.
[..]
Raar is gewoon youtube. Hier is de kale link begint op 37 minuten.
Hij heeft zelfs onderzoek gedaan en meerdere proefpersonen epo ingespoten en daarna vergeleken met de controle groep. Ik snap je punt van verschillende gevallen niet, ook als je een hoge standaard deviatie heb kan je nog wel over het algemeen spreken.
Het laat zich vooral merken in ronde-wedstrijden zoals tour de France, Vuelta, Giro die toch enkele weken duren. Daar zit het grote voordeel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:43 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Alsof je dat meteen merkt. Ik denk dat je de effecten van EPO alleen merkt als je jaar in jaar uit met dat spul traint en fietst en jezelf dan in de grote rondes van extra bloeddoping bedient. Ik denk dat de verschillen dan echt wel minuten bedragen in bergetappes. EPO laat je ook dieper gaan in trainingen zodat je harder kunt trainen.
Ging er denk ik over dat het ene lichaam veel meer heeft aan doping dan het andere lichaam?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:37 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft zelfs onderzoek gedaan en meerdere proefpersonen epo ingespoten en daarna vergeleken met de controle groep. Ik snap je punt van verschillende gevallen niet, ook als je een hoge standaard deviatie heb kan je nog wel over het algemeen spreken.
Volgens mij zegt 'ie dat een inspanning van 80% van de maximale inspanning 50% langer wordt volgehouden. Dat is toch echt iets anders dan wat je zegt. (op 46:13, het plaatje daar geeft ook aan dat de inspanning zonder epo 22 minuten is, met epo 35 minuten)quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:37 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
[..]
Nee hij zegt eerst een verhoging van hemtociet met 10% geeft 20 % meer max vermogen, een verhoging met 20% geeft 18% meer maxvermogen. minuut 45:40quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij zegt 'ie dat een inspanning van 80% van de maximale inspanning 50% langer wordt volgehouden. Dat is toch echt iets anders dan wat je zegt. (op 46:13, het plaatje daar geeft ook aan dat de inspanning zonder epo 22 minuten is, met epo 35 minuten)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Romingerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor Rodriguez. Of Hesjedal. Of nog een half dozijn renners. Rominger was vrijwel zijn hele carriere één van de beteren van het peloton. Alleen deed Rominger dat vaak in koersen die toen nog niet op TV werden getoond en kwam die dat plots ook eens in de Tour doen, waarbij die voor de "er bestaat niets naast de Tour" liefhebbers uit het niets kwam.
Ah, OK. Ik was nog een PM aan je aan het schrijven, maar dat hoeft niet meer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:21 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Nee hij zegt eerst een verhoging van hemtociet met 10% geeft 20 % meer max vermogen, een verhoging met 20% geeft 18% meer maxvermogen. minuut 45:40
Daarna zegt hij dat wat jij zegt. Zie mijn post boven daar noem ik beide cijfers.
edit en beide zijn relevant. want op 80% rijden als je max veel hoge ris is natuurlijk nog altijd sneller, maar je hebt er niets aan als je dat niet ook lang kunt volhouden. EPO doet dus beide.
Groot excuus van mij. Hij zgt een verhoging van 20% hematocriet = 18 % meer vermogen, ik bleef de hele tijd eighty ipv eighteen verstaan![]()
![]()
Nouja ik sta hiermee dus redelijk voor paal![]()
maar op zich veranderd het niets aan het verhaal. extreem grote winst blijft waar door epo blijft.
Inderdaad, voor hij begon te winnen in de Vuelta, won hij de Tirreno, Parijs-Nice en Romandie, aangevuld met Lombardije. Verder ook al goed in de Dauhpiné. Opbouwen zoals men zegt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Rominger
Nou...
Hoho, ik steek mijn hand niet in het vuur voor die lui. Maar ze zijn nog niet serieus in opspraak geraakt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:20 schreef DeeBee het volgende:
Dat is waar.En als dit al z'n 'dirt' is, dan valt het erg mee wat hij allemaal uitgespookt heeft in die jaren... Maar tegen erkende dopeurs goed meestrijden, rijdend voor zulke ploegen, tsja.
Al staat Evans ook niet bovenaan mijn verdachten lijstje per se, maar ik zou het lijstje SamSan, Sastre, Wiggins, Froome, Evans, Nibali nou ook niet als 'the clean crew' omschrijven zoals Leatherface...
Goeie editquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hoho, ik steek mijn hand niet in het vuur voor die lui. Maar ze zijn nog niet serieus in opspraak geraakt.
Ja, laten we resultaten weglaten wanneer we willen checken of er een normale groeicurve is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:46 schreef Sloggi het volgende:
Als je zijn prestaties uit 1991, toen hij geen grote ronde reed, weglaat blijft er weinig over.
Dat is geen verdachtmaking, slechts een constatering.
Ja, woordje vergeten.quote:
Ik bedoelde dat je zijn carrière beter in twee periodes kunt indelen: tot 1990 en vanaf 1991. Maar dat verschil is ook gewoon te verklaren door het feit dat hij laat op de fiets stapte en zich knap heeft ontwikkeld, zoals jij aangeeft. Ik wilde enkel duidelijk maken dat hij wel degelijk vrij plotseling om de prijzen streed in de grote rondes: in 1990 fietste hij nog geen deuk in een pakje boter in de grote rondes. in 1991 deed hij aan geen grote ronde mee en in 1992 won hij de Vuelta.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, laten we resultaten weglaten wanneer we willen checken of er een normale groeicurve is.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:04 schreef One_of_the_few het volgende:
Groeicurves zijn natuurlijk wel leuk om af en toe naar te kijken maar in individuele gevallen wetenschappelijk wel quatsch.
Elk lichaam heeft een eigen groeicurve. Gemiddelden en wat normaal is slaan per definitie niet op het individu. Daarnaast zijn topsporters mensen die ook niet in gemiddelde vallen. Maar ook als je binnen die groep gaat kijken zijn lichamen zeer verschillend. Je weet simpelweg niet hoe de fysieke curve is van iemand. Daarnaast is vorm een erg ongrijpbaar begrip wetenschappelijk.quote:
placebo-effectquote:Ik denk dat Harm Kuipers eens een natural bodybuilding wedstrijd moet bekijken en daarna 'Mister Olympia' (liefst een zo recent mogelijke). Eens kijken of ie dan nog vindt dat doping niet of nauwelijks werkt.
Die gingen vast wel eens langs bij ome Lance in Girona.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:29 schreef TheArt het volgende:
En na Indurain en SamSan die Armstrong nog maar eens lekker in bescherming nemen, doet Piti hetzelfde
Indurain heeft zelf ook hard gebruikt!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:29 schreef TheArt het volgende:
En na Indurain en SamSan die Armstrong nog maar eens lekker in bescherming nemen, doet Piti hetzelfde
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:29 schreef TheArt het volgende:
twitter:maduc twitterde op maandag 22-10-2012 om 23:02:24#nieuwewielrennen is here to stay. reageer retweet
Manmanman.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:38 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]twitter:maduc twitterde op maandag 22-10-2012 om 23:02:24#nieuwewielrennen is here to stay. reageer retweet
![]()
Alweer een Spanjaardquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:29 schreef TheArt het volgende:
Ook met de wetenschap van nu blijft dat nog steeds een geweldige rit.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:00 schreef groenen het volgende:
Ik ben iets te jong om Geswiss te hebben meegemaakt.
Maar op mij heeft toch vooral de dopingrit van Landis enorme indruk gemaakt. Hij viel rond het middaguur al aan en de hele dag reden monsters als Gonchar achter hem. Maar ze kwamen geen meter dichterbij.![]()
Ik heb de hele dag op het puntje van mijn stoel gezeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |