abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118273328
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

je bent een deal aan gegaan waarbij jij een (werkend) eindproduct zegt te leveren op en een bepaalde datum
Probeert te leveren is dan in die zin heel anders.
Rustig aan.
pi_118273468
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Probeert te leveren is dan in die zin heel anders.
ja maar dat maak jij er nu van want dat was de deal helemaal niet :')
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_118273518
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja maar dat maak jij er nu van want dat was de deal helemaal niet :')
quote:
2s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:35 schreef BMS-THAD het volgende:

[..]

Hun hebben het zo strak geplanned. Ik heb van tevoren aangegeven dat deze deadline heel moeilijk te halen zou zijn voor mij. Toen werd mij gevraagd het alsnog te proberen. Heb me er ook een beetje in laten praten.

Ik snap dat het niet netjes is maar school is mij meer waard dan deze opdracht. Als ze willen huren ze zo iemand anders voor mij in, maar dat doen ze dus niet.
Rustig aan.
pi_118273589
De laatste woorden i dat gesprek zullen heus niet: 'aaah we zien wel waar het schip strand' zijn geweest
En als dat wel zo is mag TS dat natuuelijk aantonen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_118273633
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:10 schreef rhubarbje het volgende:
De laatste woorden i dat gesprek zullen heus niet: 'aaah we zien wel waar het schip strand' zijn geweest
En als dat wel zo is mag TS dat natuuelijk aantonen
Dat mag de andere partij aantonen die eist :P
Of gaat dit over aannemelijkheid?

Als er gezegd wordt dat ze willen dat je het ''probeert'' lijkt het mij duidelijk overigens dat er niet overeengekomen is dat het eindproduct moet werken binnen de deadline, slechts dat het geprobeerd is om het te laten werken.
Rustig aan.
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:17:01 #106
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118273815
Ben ik nou echt de enige die het interessant vindt om te weten over welke bedragen het gaat? Hoe oud TS is en hoe professioneel de opdrachtgever?

Want stel... TS is 16, kreeg ¤ 450 beloofd voor een webshop met functionaliteiten waar je op de normale markt minimaal het vijf- tot tienvoudige voor betaalt, dan zie ik de opdrachtgever nog niet heel erg sterk staan.

Of hoop ik dat alleen maar?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118273869
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als er gezegd wordt dat ze willen dat je het ''probeert'' lijkt het mij duidelijk overigens dat er niet overeengekomen is dat het eindproduct moet werken binnen de deadline, slechts dat het geprobeerd is om het te laten werken.
nogmaals: ze kunnen dat volgens mjj redeljjk aantonen
en dan is het dus aan TS om aan te tonen dat ze er naast zitten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_118273971
Als zo'n 'bedrijf' een student/beunhaas inhuurt om een site in elkaar te stampen in z'n eentje, dan kun je dat bedrijf al bij voorbaat niet serieus nemen.

Help ze eventueel met het weer online zetten van de oude site, en voor de rest gewoon je handen er van af trekken.

Jij bent op zich dom en naief geweest om de opdracht aan te nemen, terwijl dit ver boven je pet gaat, maar ook minstens zo fout van dat bedrijf dat ze zo voor een dubbeltje op de eerste rang willen gaan zitten.
٩๏̯͡๏)۶
pi_118274003
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nogmaals: ze kunnen dat volgens mjj redeljjk aantonen
en dan is het dus aan TS om aan te tonen dat ze er naast zitten
''Ik ben een student met beperkte tijd die dit erbij doet als extra'tje, ik doe dit niet professioneel, de opdrachtgever wist dit maar heeft me alsnog gevraagd het te proberen.''

Aannemelijk? Jawel, iemand die studentje is en beperkt ervaring heeft kan niet inschatten of het allemaal wel gaat lukken, zeker niet met een korte deadline.
Ook is het aannemelijk dat de opdrachtgever vraagt aan het studentje om het te proberen aangezien ze erg krap zaten en een beetje wanhopig waren om die nieuwe webshop open te krijgen.
Rustig aan.
pi_118274039
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan nog is het de vraag wát TS moet "proberen". Heeft hij zeg maar een inspanningsverplichting tot de deadline (en moet hij "proberen" in die tijd zo veel mogelijk af te krijgen)? Of heeft hij de verplichting een werkende webshop af te leveren (en moet hij "proberen" dat voor de deadline te doen)?

In dat tweede geval is het woord "proberen" nog geen geldig excuus om ze na de deadline te laten barsten wegens tentamens.
pi_118274183
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan nog is het de vraag wát TS moet "proberen". Heeft hij zeg maar een inspanningsverplichting tot de deadline (en moet hij "proberen" in die tijd zo veel mogelijk af te krijgen)? Of heeft hij de verplichting een werkende webshop af te leveren (en moet hij "proberen" dat voor de deadline te doen)?

In dat tweede geval is het woord "proberen" nog geen geldig excuus om ze na de deadline te laten barsten wegens tentamens.
Als dat niet gedefinieerd is staat het bedrijf dus nergens, of je statement klopt of niet.

Maar ok, dat voor die deadline kan opzicht wel aannemelijk gemaakt worden door het bedrijf lijkt mij inderdaad...

Dus dan zou TS inderdaad door moeten gaan met zijn werkzaamheden na de deadline.
Rustig aan.
pi_118274223
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

''Ik ben een student met beperkte tijd die dit erbij doet als extra'tje, ik doe dit niet professioneel, de opdrachtgever wist dit maar heeft me alsnog gevraagd het te proberen.''

Aannemelijk? Jawel, iemand die studentje is en beperkt ervaring heeft kan niet inschatten of het allemaal wel gaat lukken, zeker niet met een korte deadline.
Ook is het aannemelijk dat de opdrachtgever vraagt aan het studentje om het te proberen aangezien ze erg krap zaten en een beetje wanhopig waren om die nieuwe webshop open te krijgen.
tja dat is niet wat ik haal uit dit topic
je haalt nu 1 zin aan uit 3 pagonas of zo waaruit volgens min toch wel de strekking is dat er een afspraak was
Ik denk ook niet dat de eisende partij het met het woord proberen zou omschrijven
en als dat volgens TS wel de deal was dan mag hij dat aannemelijk maken als er een zaak van komt
maar dat lijkt me lastig voor hem
maar goed het is zijn gok om te nemen, niet de mijne
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_118274267
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:28 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

tja dat is niet wat ik haal uit dit topic
je haalt nu 1 zin aan uit 3 pagonas of zo waaruit volgens min toch wel de strekking is dat er een afspraak was
Ik denk ook niet dat de eisende partij het met het woord proberen zou omschrijven
en als dat volgens TS wel de deal was dan mag hij dat aannemelijk maken als er een zaak van komt
maar dat lijkt me lastig voor hem
maar goed het is zijn gok om te nemen, niet de mijne
Volgens mij kan je daar nog best wat van leren zo een rechtzaak :)
Rustig aan.
pi_118279537
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Ben ik nou echt de enige die het interessant vindt om te weten over welke bedragen het gaat? Hoe oud TS is en hoe professioneel de opdrachtgever?

Want stel... TS is 16, kreeg ¤ 450 beloofd voor een webshop met functionaliteiten waar je op de normale markt minimaal het vijf- tot tienvoudige voor betaalt, dan zie ik de opdrachtgever nog niet heel erg sterk staan.

Ik denk dat het bij hopen blijft. Tenzij TS inderdaad minderjarig is (maar ik schat van niet), maakt de beloning niet zoveel uit.

Heel veel studenten beunen bij in de IT, sommige met en sommige zonder KvK inschrijving. Als je dan naar redelijkheid gaat kijken, dan komt TS er niet zo mals af. Sommige studenten doen het voor stagevergoeding bedragen (en krijgen er dan studiepunten voor), anderen voor een hoger bedrag. Feit blijft dat het heel veel gebeurd. Prikbord van Universiteiten hangen vol met bedrijven die dit soort werk aanbieden/een werkstudent zoeken.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:58:26 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118279737
quote:

Dat, plus dat ik benieuwd ben wie nou werkelijk de opdrachtgever is, en wie degene is die dreigt de misgelopen inkomsten te verhalen.... de website-eigenaar of dat vriendje van de website-eigenaar die TS ingehuurd heeft.

En dan heb ik nog het idee dat dat vriendje TS ingehuurd heeft omdat hij zelfs z'n beloftes aan de website-eigenaar niet kon nakomen, en dus al wist dat het vrijwel onmogelijk was, en dus voor peanuts de boel geregeld wilde hebben.

But, when you pay peanuts....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118282708
quote:

5000 euro voor een webshop?
Dan zit je inderdaad bij een 1 pitter met niveau TS.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118282797
Als ik al wat bij klus zet ik me zelf niet onder druk, ik bouw wat opdrachtgever wil, is hij daar tevreden mee dan betaald hij het afgesproken bedrag, zoniet dan neem ik mijn code terug en mag hij een ander zoeken, op die manier leg je je zelf geen druk op en hou je plezier in wat je bouwt, uiteraard wel even duidelijk afspraken van te voren maken en richt data aangeven wanneer je iets af denkt te hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:30:49 #118
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_118291862
quote:

TS is 20 en kreeg ¤550 beloofd.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:34:23 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118292015
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:30 schreef BMS-THAD het volgende:

[..]

Ik schat dat jouw opdracht voor mij 3 tot 4 weken fulltime werk was geweest, dan had ik er minstens het 10voudige voor gevraagd...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:39:32 #120
302853 themole
graaft totaal door.
pi_118292215
quote:

[..]

550 euro voor een webshop is echt een lachwekkend laag bedrag. Hoeveel uur heb je er aan gewerkt?
Niet altijd serieus
pi_118292406
quote:

[..]

TS heeft zich laten naaien, en hard ook.
pi_118292750
Een webshopeigenaar die voor 450 Euro een nieuwe webshop met allerhande functionaliteit verwacht is ook niet goed wijs.
pi_118293025
Dat is wss gewoon voor 5500 naar de klant doorberekend hoor ;)
pi_118293034
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:53 schreef Nemephis het volgende:
Een webshopeigenaar die voor 450 Euro een nieuwe webshop met allerhande functionaliteit verwacht is ook niet goed wijs.
dat dus. Hebben we het hier over een stelletje cowboys die wel ff een conceptje in de markt gaat zetten, of een ontzettend naieve beginner voor wie die 550 euro al veel geld was?
pi_118293326
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat dus. Hebben we het hier over een stelletje cowboys die wel ff een conceptje in de markt gaat zetten, of een ontzettend naieve beginner voor wie die 550 euro al veel geld was?
Maakt alsnog niet uit. Als je een offerte opvraagt, dan merk je al dat je voor 550 euro slechts een logo krijgt :P Dan heb je al gauw door dat je daar geen werkende webshop voor gaat krijgen.

Nog steeds blijft het feit bestaan dat er voor het bedrijf mogelijkheden zijn om te bewijzen dat deze overeenkomst bestond. Ook al is het voor weinig geld. Ook al is TS weinig professioneel bezig geweest. TS is dus redelijk genaaid in deze situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')