Probeert te leveren is dan in die zin heel anders.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je bent een deal aan gegaan waarbij jij een (werkend) eindproduct zegt te leveren op en een bepaalde datum
ja maar dat maak jij er nu van want dat was de deal helemaal nietquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Probeert te leveren is dan in die zin heel anders.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja maar dat maak jij er nu van want dat was de deal helemaal niet
quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:35 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Hun hebben het zo strak geplanned. Ik heb van tevoren aangegeven dat deze deadline heel moeilijk te halen zou zijn voor mij. Toen werd mij gevraagd het alsnog te proberen. Heb me er ook een beetje in laten praten.
Ik snap dat het niet netjes is maar school is mij meer waard dan deze opdracht. Als ze willen huren ze zo iemand anders voor mij in, maar dat doen ze dus niet.
Dat mag de andere partij aantonen die eistquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:10 schreef rhubarbje het volgende:
De laatste woorden i dat gesprek zullen heus niet: 'aaah we zien wel waar het schip strand' zijn geweest
En als dat wel zo is mag TS dat natuuelijk aantonen
nogmaals: ze kunnen dat volgens mjj redeljjk aantonenquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat mag de andere partij aantonen die eist
Of gaat dit over aannemelijkheid?
Als er gezegd wordt dat ze willen dat je het ''probeert'' lijkt het mij duidelijk overigens dat er niet overeengekomen is dat het eindproduct moet werken binnen de deadline, slechts dat het geprobeerd is om het te laten werken.
''Ik ben een student met beperkte tijd die dit erbij doet als extra'tje, ik doe dit niet professioneel, de opdrachtgever wist dit maar heeft me alsnog gevraagd het te proberen.''quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nogmaals: ze kunnen dat volgens mjj redeljjk aantonen
en dan is het dus aan TS om aan te tonen dat ze er naast zitten
Dan nog is het de vraag wát TS moet "proberen". Heeft hij zeg maar een inspanningsverplichting tot de deadline (en moet hij "proberen" in die tijd zo veel mogelijk af te krijgen)? Of heeft hij de verplichting een werkende webshop af te leveren (en moet hij "proberen" dat voor de deadline te doen)?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat mag de andere partij aantonen die eist
Of gaat dit over aannemelijkheid?
Als er gezegd wordt dat ze willen dat je het ''probeert'' lijkt het mij duidelijk overigens dat er niet overeengekomen is dat het eindproduct moet werken binnen de deadline, slechts dat het geprobeerd is om het te laten werken.
Als dat niet gedefinieerd is staat het bedrijf dus nergens, of je statement klopt of niet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan nog is het de vraag wát TS moet "proberen". Heeft hij zeg maar een inspanningsverplichting tot de deadline (en moet hij "proberen" in die tijd zo veel mogelijk af te krijgen)? Of heeft hij de verplichting een werkende webshop af te leveren (en moet hij "proberen" dat voor de deadline te doen)?
In dat tweede geval is het woord "proberen" nog geen geldig excuus om ze na de deadline te laten barsten wegens tentamens.
tja dat is niet wat ik haal uit dit topicquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
''Ik ben een student met beperkte tijd die dit erbij doet als extra'tje, ik doe dit niet professioneel, de opdrachtgever wist dit maar heeft me alsnog gevraagd het te proberen.''
Aannemelijk? Jawel, iemand die studentje is en beperkt ervaring heeft kan niet inschatten of het allemaal wel gaat lukken, zeker niet met een korte deadline.
Ook is het aannemelijk dat de opdrachtgever vraagt aan het studentje om het te proberen aangezien ze erg krap zaten en een beetje wanhopig waren om die nieuwe webshop open te krijgen.
Volgens mij kan je daar nog best wat van leren zo een rechtzaakquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
tja dat is niet wat ik haal uit dit topic
je haalt nu 1 zin aan uit 3 pagonas of zo waaruit volgens min toch wel de strekking is dat er een afspraak was
Ik denk ook niet dat de eisende partij het met het woord proberen zou omschrijven
en als dat volgens TS wel de deal was dan mag hij dat aannemelijk maken als er een zaak van komt
maar dat lijkt me lastig voor hem
maar goed het is zijn gok om te nemen, niet de mijne
Ik denk dat het bij hopen blijft. Tenzij TS inderdaad minderjarig is (maar ik schat van niet), maakt de beloning niet zoveel uit.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Ben ik nou echt de enige die het interessant vindt om te weten over welke bedragen het gaat? Hoe oud TS is en hoe professioneel de opdrachtgever?
Want stel... TS is 16, kreeg ¤ 450 beloofd voor een webshop met functionaliteiten waar je op de normale markt minimaal het vijf- tot tienvoudige voor betaalt, dan zie ik de opdrachtgever nog niet heel erg sterk staan.
Of hoop ik dat alleen maar?
Dat, plus dat ik benieuwd ben wie nou werkelijk de opdrachtgever is, en wie degene is die dreigt de misgelopen inkomsten te verhalen.... de website-eigenaar of dat vriendje van de website-eigenaar die TS ingehuurd heeft.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Ben ik nou echt de enige die het interessant vindt om te weten over welke bedragen het gaat? Hoe oud TS is en hoe professioneel de opdrachtgever?
Want stel... TS is 16, kreeg ¤ 450 beloofd voor een webshop met functionaliteiten waar je op de normale markt minimaal het vijf- tot tienvoudige voor betaalt, dan zie ik de opdrachtgever nog niet heel erg sterk staan.
5000 euro voor een webshop?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:17 schreef ElisaB het volgende:
TS is 20 en kreeg ¤550 beloofd.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Ik schat dat jouw opdracht voor mij 3 tot 4 weken fulltime werk was geweest, dan had ik er minstens het 10voudige voor gevraagd...quote:
550 euro voor een webshop is echt een lachwekkend laag bedrag. Hoeveel uur heb je er aan gewerkt?quote:
dat dus. Hebben we het hier over een stelletje cowboys die wel ff een conceptje in de markt gaat zetten, of een ontzettend naieve beginner voor wie die 550 euro al veel geld was?quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:53 schreef Nemephis het volgende:
Een webshopeigenaar die voor 450 Euro een nieuwe webshop met allerhande functionaliteit verwacht is ook niet goed wijs.
Maakt alsnog niet uit. Als je een offerte opvraagt, dan merk je al dat je voor 550 euro slechts een logo krijgtquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:59 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat dus. Hebben we het hier over een stelletje cowboys die wel ff een conceptje in de markt gaat zetten, of een ontzettend naieve beginner voor wie die 550 euro al veel geld was?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |