abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118274003
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nogmaals: ze kunnen dat volgens mjj redeljjk aantonen
en dan is het dus aan TS om aan te tonen dat ze er naast zitten
''Ik ben een student met beperkte tijd die dit erbij doet als extra'tje, ik doe dit niet professioneel, de opdrachtgever wist dit maar heeft me alsnog gevraagd het te proberen.''

Aannemelijk? Jawel, iemand die studentje is en beperkt ervaring heeft kan niet inschatten of het allemaal wel gaat lukken, zeker niet met een korte deadline.
Ook is het aannemelijk dat de opdrachtgever vraagt aan het studentje om het te proberen aangezien ze erg krap zaten en een beetje wanhopig waren om die nieuwe webshop open te krijgen.
Rustig aan.
pi_118274039
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat mag de andere partij aantonen die eist :P
Of gaat dit over aannemelijkheid?

Als er gezegd wordt dat ze willen dat je het ''probeert'' lijkt het mij duidelijk overigens dat er niet overeengekomen is dat het eindproduct moet werken binnen de deadline, slechts dat het geprobeerd is om het te laten werken.
Dan nog is het de vraag wát TS moet "proberen". Heeft hij zeg maar een inspanningsverplichting tot de deadline (en moet hij "proberen" in die tijd zo veel mogelijk af te krijgen)? Of heeft hij de verplichting een werkende webshop af te leveren (en moet hij "proberen" dat voor de deadline te doen)?

In dat tweede geval is het woord "proberen" nog geen geldig excuus om ze na de deadline te laten barsten wegens tentamens.
pi_118274183
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan nog is het de vraag wát TS moet "proberen". Heeft hij zeg maar een inspanningsverplichting tot de deadline (en moet hij "proberen" in die tijd zo veel mogelijk af te krijgen)? Of heeft hij de verplichting een werkende webshop af te leveren (en moet hij "proberen" dat voor de deadline te doen)?

In dat tweede geval is het woord "proberen" nog geen geldig excuus om ze na de deadline te laten barsten wegens tentamens.
Als dat niet gedefinieerd is staat het bedrijf dus nergens, of je statement klopt of niet.

Maar ok, dat voor die deadline kan opzicht wel aannemelijk gemaakt worden door het bedrijf lijkt mij inderdaad...

Dus dan zou TS inderdaad door moeten gaan met zijn werkzaamheden na de deadline.
Rustig aan.
pi_118274223
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

''Ik ben een student met beperkte tijd die dit erbij doet als extra'tje, ik doe dit niet professioneel, de opdrachtgever wist dit maar heeft me alsnog gevraagd het te proberen.''

Aannemelijk? Jawel, iemand die studentje is en beperkt ervaring heeft kan niet inschatten of het allemaal wel gaat lukken, zeker niet met een korte deadline.
Ook is het aannemelijk dat de opdrachtgever vraagt aan het studentje om het te proberen aangezien ze erg krap zaten en een beetje wanhopig waren om die nieuwe webshop open te krijgen.
tja dat is niet wat ik haal uit dit topic
je haalt nu 1 zin aan uit 3 pagonas of zo waaruit volgens min toch wel de strekking is dat er een afspraak was
Ik denk ook niet dat de eisende partij het met het woord proberen zou omschrijven
en als dat volgens TS wel de deal was dan mag hij dat aannemelijk maken als er een zaak van komt
maar dat lijkt me lastig voor hem
maar goed het is zijn gok om te nemen, niet de mijne
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_118274267
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:28 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

tja dat is niet wat ik haal uit dit topic
je haalt nu 1 zin aan uit 3 pagonas of zo waaruit volgens min toch wel de strekking is dat er een afspraak was
Ik denk ook niet dat de eisende partij het met het woord proberen zou omschrijven
en als dat volgens TS wel de deal was dan mag hij dat aannemelijk maken als er een zaak van komt
maar dat lijkt me lastig voor hem
maar goed het is zijn gok om te nemen, niet de mijne
Volgens mij kan je daar nog best wat van leren zo een rechtzaak :)
Rustig aan.
pi_118279537
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Ben ik nou echt de enige die het interessant vindt om te weten over welke bedragen het gaat? Hoe oud TS is en hoe professioneel de opdrachtgever?

Want stel... TS is 16, kreeg ¤ 450 beloofd voor een webshop met functionaliteiten waar je op de normale markt minimaal het vijf- tot tienvoudige voor betaalt, dan zie ik de opdrachtgever nog niet heel erg sterk staan.

Of hoop ik dat alleen maar?
Ik denk dat het bij hopen blijft. Tenzij TS inderdaad minderjarig is (maar ik schat van niet), maakt de beloning niet zoveel uit.

Heel veel studenten beunen bij in de IT, sommige met en sommige zonder KvK inschrijving. Als je dan naar redelijkheid gaat kijken, dan komt TS er niet zo mals af. Sommige studenten doen het voor stagevergoeding bedragen (en krijgen er dan studiepunten voor), anderen voor een hoger bedrag. Feit blijft dat het heel veel gebeurd. Prikbord van Universiteiten hangen vol met bedrijven die dit soort werk aanbieden/een werkstudent zoeken.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:58:26 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118279737
quote:
Ben ik nou echt de enige die het interessant vindt om te weten over welke bedragen het gaat? Hoe oud TS is en hoe professioneel de opdrachtgever?

Want stel... TS is 16, kreeg ¤ 450 beloofd voor een webshop met functionaliteiten waar je op de normale markt minimaal het vijf- tot tienvoudige voor betaalt, dan zie ik de opdrachtgever nog niet heel erg sterk staan.

Dat, plus dat ik benieuwd ben wie nou werkelijk de opdrachtgever is, en wie degene is die dreigt de misgelopen inkomsten te verhalen.... de website-eigenaar of dat vriendje van de website-eigenaar die TS ingehuurd heeft.

En dan heb ik nog het idee dat dat vriendje TS ingehuurd heeft omdat hij zelfs z'n beloftes aan de website-eigenaar niet kon nakomen, en dus al wist dat het vrijwel onmogelijk was, en dus voor peanuts de boel geregeld wilde hebben.

But, when you pay peanuts....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118282708
quote:

5000 euro voor een webshop?
Dan zit je inderdaad bij een 1 pitter met niveau TS.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_118282797
Als ik al wat bij klus zet ik me zelf niet onder druk, ik bouw wat opdrachtgever wil, is hij daar tevreden mee dan betaald hij het afgesproken bedrag, zoniet dan neem ik mijn code terug en mag hij een ander zoeken, op die manier leg je je zelf geen druk op en hou je plezier in wat je bouwt, uiteraard wel even duidelijk afspraken van te voren maken en richt data aangeven wanneer je iets af denkt te hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:30:49 #118
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_118291862
quote:

TS is 20 en kreeg ¤550 beloofd.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:34:23 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118292015
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:30 schreef BMS-THAD het volgende:

[..]

Ik schat dat jouw opdracht voor mij 3 tot 4 weken fulltime werk was geweest, dan had ik er minstens het 10voudige voor gevraagd...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:39:32 #120
302853 themole
graaft totaal door.
pi_118292215
quote:

[..]

550 euro voor een webshop is echt een lachwekkend laag bedrag. Hoeveel uur heb je er aan gewerkt?
Niet altijd serieus
pi_118292406
quote:

[..]

TS heeft zich laten naaien, en hard ook.
pi_118292750
Een webshopeigenaar die voor 450 Euro een nieuwe webshop met allerhande functionaliteit verwacht is ook niet goed wijs.
pi_118293025
Dat is wss gewoon voor 5500 naar de klant doorberekend hoor ;)
pi_118293034
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:53 schreef Nemephis het volgende:
Een webshopeigenaar die voor 450 Euro een nieuwe webshop met allerhande functionaliteit verwacht is ook niet goed wijs.
dat dus. Hebben we het hier over een stelletje cowboys die wel ff een conceptje in de markt gaat zetten, of een ontzettend naieve beginner voor wie die 550 euro al veel geld was?
pi_118293326
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat dus. Hebben we het hier over een stelletje cowboys die wel ff een conceptje in de markt gaat zetten, of een ontzettend naieve beginner voor wie die 550 euro al veel geld was?
Maakt alsnog niet uit. Als je een offerte opvraagt, dan merk je al dat je voor 550 euro slechts een logo krijgt :P Dan heb je al gauw door dat je daar geen werkende webshop voor gaat krijgen.

Nog steeds blijft het feit bestaan dat er voor het bedrijf mogelijkheden zijn om te bewijzen dat deze overeenkomst bestond. Ook al is het voor weinig geld. Ook al is TS weinig professioneel bezig geweest. TS is dus redelijk genaaid in deze situatie.
pi_118293374
Voor dat geld had je beter de klant kunnen overtuigen om een kant en klaar Magento CMS (veelgebruikt voor webshops) voor ze te downloaden en in te stellen naar wens (wat CSS aanpassingen naar de huisstijl, wat plaatjes erin zetten, misschien wat extra functionaliteit aan plugins erin zetten). Laat het iig een wijze les zijn voor de volgende keer dat je duidelijk moet communiceren wat wel en niet kan en wat struikelblokken zijn.

Wat ik vaak doe is op een eigen webserver de testsite draaien waarna de bugs gefixed kunnen worden en alle dummy teksten door de eigenaar aangepast worden. Als het helemaal naar tevredenheid van de klant is, en er is betaald zet ik het pas online op zijn server. Dan worden ook alleen de relevante teksten en zoekwoorden geïndexeerd door zoekmachines.
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:12:14 #127
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_118293662
Als ik jou was zou ik proberen de betaling aan de praat te krijgen. En dan de rest, indien je nog met deze gasten samen wilt werken, allemaal schriftelijk laten aanleveren als wensen.
Hierop moet jij dan reageren met je tijd en je prijs.
zo goed..?
pi_118293733
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:05 schreef kahlie het volgende:

[..]

Maakt alsnog niet uit. Als je een offerte opvraagt, dan merk je al dat je voor 550 euro slechts een logo krijgt :P Dan heb je al gauw door dat je daar geen werkende webshop voor gaat krijgen.

Nog steeds blijft het feit bestaan dat er voor het bedrijf mogelijkheden zijn om te bewijzen dat deze overeenkomst bestond. Ook al is het voor weinig geld. Ook al is TS weinig professioneel bezig geweest. TS is dus redelijk genaaid in deze situatie.
Het bedrijf gaat echt niet een rechtzaak aanspannen om een laag bedrag wat nog niet eens betaald is. Het enige waar ik als TS wel achteraan zou gaan zsm is om de oude site weer in oorspronkelijke staat online te zetten. Dan is de druk voor hun ook weer van de ketel en kunnen jullie na de tentamenweek bekijken hoe jullie verder gaan.
pi_118293745
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:05 schreef kahlie het volgende:

[..]

maakt ook niet uit, maar ik ben toch nieuwsgierig naar het verhaal hierachter ;)
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:29:05 #130
302853 themole
graaft totaal door.
pi_118294464
Snap waarom ze wanhopig opzoek waren naar iemand, welke gek maakt nou een op maat gemaakte webshop voor 550 euro.
Niet altijd serieus
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:09:45 #131
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_118296720
¤550 _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:19:26 #132
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118297342
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:53 schreef kahlie het volgende:
Ik denk dat het bij hopen blijft. Tenzij TS inderdaad minderjarig is (maar ik schat van niet), maakt de beloning niet zoveel uit.

Ik denk dat dat wel degelijk uitmaakt in dit geval, want het is in geen verhouding. Denk jij serieus dat een rechter TS in dit geval zou veroordelen tot het betalen van een schadevergoeding? Met alles wat je nu weet (niets op papier, allemaal erg onduidelijk en een vergoeding van 3x nix)?

Ik zou er als opdrachtgever in elk geval niet mee naar de rechter durven.

Mijn bedrijf laat ook van alles bouwen. Niets heel spannends (denk ik), maar wij betalen daar bijna ¤ 80 per uur voor. Als je als ondernemer oprecht denkt dat je voor ¤ 550 een puike webshop kunt laten bouwen, dan ben je niet serieus te nemen.

quote:
Auw!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118297458
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:19 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel degelijk uitmaakt in dit geval, want het is in geen verhouding. Denk jij serieus dat een rechter TS in dit geval zou veroordelen tot het betalen van een schadevergoeding? Met alles wat je nu weet (niets op papier, allemaal erg onduidelijk en een vergoeding van 3x nix)?

Ik zou er als opdrachtgever in elk geval niet mee naar de rechter durven.

Mijn bedrijf laat ook van alles bouwen. Niets heel spannends (denk ik), maar wij betalen daar bijna ¤ 80 per uur voor. Als je als ondernemer oprecht denkt dat je voor ¤ 550 een puike webshop kunt laten bouwen, dan ben je niet serieus te nemen.

[..]

Auw!
Ik hoop dat de rechter TS in ieder geval verplicht tot het betalen van zijn belastingen, want ik neem aan dat hij als student al genoeg zijn hand ophoudt bij de overheid.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:22:16 #134
33954 ElisaB
pi_118297486
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik hoop dat de rechter TS in ieder geval verplicht tot het betalen van zijn belastingen, want ik neem aan dat hij als student al genoeg zijn hand ophoudt bij de overheid.
Om maar eens iets met geweld bij de discussie te betrekken?

Joh, ga wieberen :{w
pi_118297557
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Om maar eens iets met geweld bij de discussie te betrekken?

Joh, ga wieberen :{w
Het verkleint de rechtspositie van TS nogal, dat het bedrijf haar zaakjes juridisch wel op orde heeft en hij niet. Ik kan me voorstellen dat dat TS er van zal weerhouden het hard te spelen tegenover dat bedrijf.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:24:07 #136
33954 ElisaB
pi_118297586
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het verkleint de rechtspositie van TS nogal, dat het bedrijf haar zaakjes juridisch wel op orde heeft en hij niet. Ik kan me voorstellen dat dat TS er van zal weerhouden het hard te spelen tegenover dat bedrijf.
Waar haal je deze onzin vandaan :?
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:26:18 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118297697
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Want jij weet al dat TS deze inkomsten niet opgeeft bij z'n aangifte over 2012?
Doe mij ook zo'n glazen bol.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118297722
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:24 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Waar haal je deze onzin vandaan :?
Het lijkt me vrij evident dat als je weg wil komen met fraude dat je dat niet aan de grote klok wil hangen. Dan heb je dus toch een probleem als je het juridisch wil gaan uitvechten.
pi_118297774
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want jij weet al dat TS deze inkomsten niet opgeeft bij z'n aangifte over 2012?
Doe mij ook zo'n glazen bol.
Ik kan inderdaad lezen wat TS in zijn openingspost heeft geschreven.
pi_118297811
TS is overeengekomen een website te fixen met duidelijk erbij dat hij het zou proberen.

Zoals gezegd : nauwelijks een reële vergoeding, niks op papier met daarbij ondanks een deadline - geen belofte dat hij het zou redden op zo'n korte termijn.

Laat het maar voor de rechter komen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:28:56 #141
33954 ElisaB
pi_118297847
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het lijkt me vrij evident dat als je weg wil komen met fraude dat je dat niet aan de grote klok wil hangen. Dan heb je dus toch een probleem als je het juridisch wil gaan uitvechten.
Je lult echt wel zo compleet uit je nek, dat het bijna lachwekkend is. Als het niet zo irritant was, dan was het grappig.

Echt, alsjeblieft. Als je werkelijk geen idee hebt waar je over praat, blaas dan niet zo hard van de toren. Je zet jezelf voor lul en irriteert mij. Twee vliegen die je niet in een klap wilt slaan.

En verder wat Leandra zegt + dat de rechter hier helemaal geen drol mee te maken heeft.

Pffttttt :{w
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:29:20 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118297871
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Fraude?
Je hoeft geen bedrijf te zijn om legaal iets tegen betaling te doen, je moet het alleen wel opgeven bij de belastingdienst.
En op het moment dat je een rekening stuurt omdat je klant die graag wil hebben, is het ook wel zo verstandig om het op te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:30:06 #143
33954 ElisaB
pi_118297910
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Fraude?
Je hoeft geen bedrijf te zijn om legaal iets tegen betaling te doen, je moet het alleen wel opgeven bij de belastingdienst.
En op het moment dat je een rekening stuurt omdat je klant die graag wil hebben, is het ook wel zo verstandig om het op te geven.
Maar dan nog: de rechter gaat daar helemaal niet over -O-
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:31:25 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118298010
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:30 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Maar dan nog: de rechter gaat daar helemaal niet over -O-
Nee, die heeft niets met de aangifteplicht van TS te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')