''Ik ben een student met beperkte tijd die dit erbij doet als extra'tje, ik doe dit niet professioneel, de opdrachtgever wist dit maar heeft me alsnog gevraagd het te proberen.''quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nogmaals: ze kunnen dat volgens mjj redeljjk aantonen
en dan is het dus aan TS om aan te tonen dat ze er naast zitten
Dan nog is het de vraag wát TS moet "proberen". Heeft hij zeg maar een inspanningsverplichting tot de deadline (en moet hij "proberen" in die tijd zo veel mogelijk af te krijgen)? Of heeft hij de verplichting een werkende webshop af te leveren (en moet hij "proberen" dat voor de deadline te doen)?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat mag de andere partij aantonen die eist
Of gaat dit over aannemelijkheid?
Als er gezegd wordt dat ze willen dat je het ''probeert'' lijkt het mij duidelijk overigens dat er niet overeengekomen is dat het eindproduct moet werken binnen de deadline, slechts dat het geprobeerd is om het te laten werken.
Als dat niet gedefinieerd is staat het bedrijf dus nergens, of je statement klopt of niet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan nog is het de vraag wát TS moet "proberen". Heeft hij zeg maar een inspanningsverplichting tot de deadline (en moet hij "proberen" in die tijd zo veel mogelijk af te krijgen)? Of heeft hij de verplichting een werkende webshop af te leveren (en moet hij "proberen" dat voor de deadline te doen)?
In dat tweede geval is het woord "proberen" nog geen geldig excuus om ze na de deadline te laten barsten wegens tentamens.
tja dat is niet wat ik haal uit dit topicquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
''Ik ben een student met beperkte tijd die dit erbij doet als extra'tje, ik doe dit niet professioneel, de opdrachtgever wist dit maar heeft me alsnog gevraagd het te proberen.''
Aannemelijk? Jawel, iemand die studentje is en beperkt ervaring heeft kan niet inschatten of het allemaal wel gaat lukken, zeker niet met een korte deadline.
Ook is het aannemelijk dat de opdrachtgever vraagt aan het studentje om het te proberen aangezien ze erg krap zaten en een beetje wanhopig waren om die nieuwe webshop open te krijgen.
Volgens mij kan je daar nog best wat van leren zo een rechtzaakquote:Op maandag 22 oktober 2012 11:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
tja dat is niet wat ik haal uit dit topic
je haalt nu 1 zin aan uit 3 pagonas of zo waaruit volgens min toch wel de strekking is dat er een afspraak was
Ik denk ook niet dat de eisende partij het met het woord proberen zou omschrijven
en als dat volgens TS wel de deal was dan mag hij dat aannemelijk maken als er een zaak van komt
maar dat lijkt me lastig voor hem
maar goed het is zijn gok om te nemen, niet de mijne
Ik denk dat het bij hopen blijft. Tenzij TS inderdaad minderjarig is (maar ik schat van niet), maakt de beloning niet zoveel uit.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Ben ik nou echt de enige die het interessant vindt om te weten over welke bedragen het gaat? Hoe oud TS is en hoe professioneel de opdrachtgever?
Want stel... TS is 16, kreeg ¤ 450 beloofd voor een webshop met functionaliteiten waar je op de normale markt minimaal het vijf- tot tienvoudige voor betaalt, dan zie ik de opdrachtgever nog niet heel erg sterk staan.
Of hoop ik dat alleen maar?
Dat, plus dat ik benieuwd ben wie nou werkelijk de opdrachtgever is, en wie degene is die dreigt de misgelopen inkomsten te verhalen.... de website-eigenaar of dat vriendje van de website-eigenaar die TS ingehuurd heeft.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Ben ik nou echt de enige die het interessant vindt om te weten over welke bedragen het gaat? Hoe oud TS is en hoe professioneel de opdrachtgever?
Want stel... TS is 16, kreeg ¤ 450 beloofd voor een webshop met functionaliteiten waar je op de normale markt minimaal het vijf- tot tienvoudige voor betaalt, dan zie ik de opdrachtgever nog niet heel erg sterk staan.
5000 euro voor een webshop?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:17 schreef ElisaB het volgende:
TS is 20 en kreeg ¤550 beloofd.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:17 schreef ElisaB het volgende:
Ik schat dat jouw opdracht voor mij 3 tot 4 weken fulltime werk was geweest, dan had ik er minstens het 10voudige voor gevraagd...quote:
550 euro voor een webshop is echt een lachwekkend laag bedrag. Hoeveel uur heb je er aan gewerkt?quote:
dat dus. Hebben we het hier over een stelletje cowboys die wel ff een conceptje in de markt gaat zetten, of een ontzettend naieve beginner voor wie die 550 euro al veel geld was?quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:53 schreef Nemephis het volgende:
Een webshopeigenaar die voor 450 Euro een nieuwe webshop met allerhande functionaliteit verwacht is ook niet goed wijs.
Maakt alsnog niet uit. Als je een offerte opvraagt, dan merk je al dat je voor 550 euro slechts een logo krijgtquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:59 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat dus. Hebben we het hier over een stelletje cowboys die wel ff een conceptje in de markt gaat zetten, of een ontzettend naieve beginner voor wie die 550 euro al veel geld was?
Het bedrijf gaat echt niet een rechtzaak aanspannen om een laag bedrag wat nog niet eens betaald is. Het enige waar ik als TS wel achteraan zou gaan zsm is om de oude site weer in oorspronkelijke staat online te zetten. Dan is de druk voor hun ook weer van de ketel en kunnen jullie na de tentamenweek bekijken hoe jullie verder gaan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:05 schreef kahlie het volgende:
[..]
Maakt alsnog niet uit. Als je een offerte opvraagt, dan merk je al dat je voor 550 euro slechts een logo krijgtDan heb je al gauw door dat je daar geen werkende webshop voor gaat krijgen.
Nog steeds blijft het feit bestaan dat er voor het bedrijf mogelijkheden zijn om te bewijzen dat deze overeenkomst bestond. Ook al is het voor weinig geld. Ook al is TS weinig professioneel bezig geweest. TS is dus redelijk genaaid in deze situatie.
maakt ook niet uit, maar ik ben toch nieuwsgierig naar het verhaal hierachterquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:05 schreef kahlie het volgende:
[..]
Maakt alsnog niet uit. Als je een offerte opvraagt, dan merk je al dat je voor 550 euro slechts een logo krijgtDan heb je al gauw door dat je daar geen werkende webshop voor gaat krijgen.
Nog steeds blijft het feit bestaan dat er voor het bedrijf mogelijkheden zijn om te bewijzen dat deze overeenkomst bestond. Ook al is het voor weinig geld. Ook al is TS weinig professioneel bezig geweest. TS is dus redelijk genaaid in deze situatie.
Ik denk dat dat wel degelijk uitmaakt in dit geval, want het is in geen verhouding. Denk jij serieus dat een rechter TS in dit geval zou veroordelen tot het betalen van een schadevergoeding? Met alles wat je nu weet (niets op papier, allemaal erg onduidelijk en een vergoeding van 3x nix)?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:53 schreef kahlie het volgende:
Ik denk dat het bij hopen blijft. Tenzij TS inderdaad minderjarig is (maar ik schat van niet), maakt de beloning niet zoveel uit.
Auw!quote:
Ik hoop dat de rechter TS in ieder geval verplicht tot het betalen van zijn belastingen, want ik neem aan dat hij als student al genoeg zijn hand ophoudt bij de overheid.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel degelijk uitmaakt in dit geval, want het is in geen verhouding. Denk jij serieus dat een rechter TS in dit geval zou veroordelen tot het betalen van een schadevergoeding? Met alles wat je nu weet (niets op papier, allemaal erg onduidelijk en een vergoeding van 3x nix)?
Ik zou er als opdrachtgever in elk geval niet mee naar de rechter durven.
Mijn bedrijf laat ook van alles bouwen. Niets heel spannends (denk ik), maar wij betalen daar bijna ¤ 80 per uur voor. Als je als ondernemer oprecht denkt dat je voor ¤ 550 een puike webshop kunt laten bouwen, dan ben je niet serieus te nemen.
[..]
Auw!
Om maar eens iets met geweld bij de discussie te betrekken?quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoop dat de rechter TS in ieder geval verplicht tot het betalen van zijn belastingen, want ik neem aan dat hij als student al genoeg zijn hand ophoudt bij de overheid.
Het verkleint de rechtspositie van TS nogal, dat het bedrijf haar zaakjes juridisch wel op orde heeft en hij niet. Ik kan me voorstellen dat dat TS er van zal weerhouden het hard te spelen tegenover dat bedrijf.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Om maar eens iets met geweld bij de discussie te betrekken?
Joh, ga wieberen
Waar haal je deze onzin vandaanquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het verkleint de rechtspositie van TS nogal, dat het bedrijf haar zaakjes juridisch wel op orde heeft en hij niet. Ik kan me voorstellen dat dat TS er van zal weerhouden het hard te spelen tegenover dat bedrijf.
Want jij weet al dat TS deze inkomsten niet opgeeft bij z'n aangifte over 2012?quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het verkleint de rechtspositie van TS nogal, dat het bedrijf haar zaakjes juridisch wel op orde heeft en hij niet. Ik kan me voorstellen dat dat TS er van zal weerhouden het hard te spelen tegenover dat bedrijf.
Het lijkt me vrij evident dat als je weg wil komen met fraude dat je dat niet aan de grote klok wil hangen. Dan heb je dus toch een probleem als je het juridisch wil gaan uitvechten.quote:
Ik kan inderdaad lezen wat TS in zijn openingspost heeft geschreven.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want jij weet al dat TS deze inkomsten niet opgeeft bij z'n aangifte over 2012?
Doe mij ook zo'n glazen bol.
Je lult echt wel zo compleet uit je nek, dat het bijna lachwekkend is. Als het niet zo irritant was, dan was het grappig.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij evident dat als je weg wil komen met fraude dat je dat niet aan de grote klok wil hangen. Dan heb je dus toch een probleem als je het juridisch wil gaan uitvechten.
Fraude?quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij evident dat als je weg wil komen met fraude dat je dat niet aan de grote klok wil hangen. Dan heb je dus toch een probleem als je het juridisch wil gaan uitvechten.
Maar dan nog: de rechter gaat daar helemaal niet overquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fraude?
Je hoeft geen bedrijf te zijn om legaal iets tegen betaling te doen, je moet het alleen wel opgeven bij de belastingdienst.
En op het moment dat je een rekening stuurt omdat je klant die graag wil hebben, is het ook wel zo verstandig om het op te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |