abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:51:29 #1
296917 Abby79
Being myself!
pi_118226566


Topicreeks: Genderdysforie

Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Mensen kunnen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kunt u terecht voor meer informatie. Er zijn op dit moment twee genderteams actief in Nederland, het VUmc in Amsterdam en het UMCG in Groningen.

Termen en afkortingen
Post-op = geopereerd.
Pre-op = (nog) niet geopereerd.
FtM = female to male, transmannen, vrouwen die man worden.
MtF = male to female, transvrouwen, mannen die vrouw worden.
Stealth = transgenders die volledig als hun gender door het leven gaan, vertellen niet dat ze van geslacht zijn veranderd maar zijn volledig geïntegreerd in de samenleving.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:58:28 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118226828
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 23:51 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik denk dat het percentage transvrouwen dat opvalt ook groter is dan het percentage transmannen. En er zijn er ook meer, zeker in de bekendheid, bekende transmannen zijn er maar heel weinig, dus veel mensen weten er niets vanaf.
yup
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118227774
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 22:28 schreef wonderer het volgende:
Dude, je maakt zo geen vrienden.

Hoe zou jij het vinden als je constant met flikker aangesproken zou worden omdat mensen nu eenmaal gewend zijn om dat woord te gebruiken?
Het zou mij niks doen, maar ja, ik ben dan ook niet bepaald gevoelig voor dat soort dingen.

quote:
13s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 22:33 schreef Joanne35 het volgende:
Ik laat me door iemand die cisgender is niet voorschrijven hoe ik zou moeten reageren op iemand die iets kwetsend tegen of over ons zegt. Dit is een support-draad voor mensen met genderdysforie, prima als je hier je (in mijn ogen enigszins ziekelijke) nieuwsgierigheid naar transseksuelen komt bevredigen, maar met dit soort uitspraken ga je echt veel te ver.
Dus u vind het ziekelijk dat niet-transgenders interesse hebben en tonen hoe transgenders leven, wat zij allemaal aan medische behandelingen ondergaan en alles wat erbij komt kijken? Nou, in dat geval is de halve wereld in uw ogen ziek aangezien mensen die "anders" zijn dan de mainstream maatschappij gewoon interessant zijn. Ik heb hier ook vragen gesteld, net zoals vele andere hier. Waarom kreeg ik wel antwoorden op de vragen die ik gesteld had? Wellicht komt dat omdat ik niet zo lomp ben als user Sinterklaas.

Wat mij opvalt is dat veel transmensen hun mening willen opdringen. Waarom is dat, is dat om iets te bewijzen? Tip van mij: misschien moeten jullie jezelf niet in een hokje plaatsen, als jullie dat blijven doen dan gaan mensen je ook zien als iemand die "anders" is terwijl jullie net zo gek of normaal zijn als de rest van de wereld.
  zondag 21 oktober 2012 @ 01:11:54 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118229956
Dude... ik vond je altijd wel tof, maar je begint nu echt te generaliseren en te irriteren. Niet tof. Snel mee ophouden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118230249
Tsja, dat mag u vinden.
pi_118232085
xenzo als mensen iets op een aardige manier vragen wil ik ze altijd wel beantwoorden, ook on intiemere vragen als ik ze toch alleen online spreek. jij vraagt iets zonder mensen gelijk te beledigen. als je wel begint met een belediging mag daar wel met :') op gereageerd worden FOKstyle jwz. het probleem is niet dat iemand alleen iets wil weten, maar als je daadwerkelijk geïnteresseerd was zou je mensen niet vragen hoe ze als minderwaardig kunnen leven omdat ze niet origineel zijn. wij weten ook wel dat het nog lang gaat duren voordat het perfect is. voor sommige transen is het zeggen dat ze nooit mooi genoeg zullen worden genoeg reden om er een eind aan te maken. een google over transen zou dit ook wel duidelijk maken.

ik label mezelf nooit als trans maar als homo xD omdat trans geen groot deel uitmaakt van wat ik kan doen / bereiken in mijn leven.
pi_118232433
Ja, daarom zei ik ook dat user Sinterklaaskapoentje niet erg handig bezig was. Maar goed, daarna kreeg ik ineens alle shit over me heen omdat ik vind dat iedereen vrij is om te zeggen wat hij of zij wil zeggen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 10:43:35 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118235008
Nee, je krijgt shit over je heen omdat je zegt dat we niet beledigd mogen zijn en ons aanstellen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118237990
ach ja. Mijn psycholoog zegt zelfs 'ombouwen'. Wat moet ik dan van een leek verwachten.
pi_118243960
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:19 schreef Xenzo het volgende:
Tip van mij: misschien moeten jullie jezelf niet in een hokje plaatsen, als jullie dat blijven doen dan gaan mensen je ook zien als iemand die "anders" is terwijl jullie net zo gek of normaal zijn als de rest van de wereld.
Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk; overal op van toepassing :Y . In een slachtofferrol gaan zitten is nooit goed. Ook al word je geschoffeerd, je kan beter keer op keer blijven uitleggen en mensen erop wijzen dat ze niet zo handig bezig zijn i.p.v. meteen in de verdediging of aanval over te gaan (ook al is dat soms zeer vermoeiend).

Mijn ouders weten het :D ! Ze reageerden allebei begrijpend en absoluut niet afwijzend. Ik heb ze ook meteen verteld dat ik de 30e een afspraak heb bij de huisarts om te gaan kijken wat er nou precies aan de hand is en dat ik dan wel zie waar ik naar word doorverwezen. Ze doen ook absoluut niet moeilijk over mijn sjaaltje trouwens :P , die heb ik ook lekker tijdens een verjaardag van een familielid gedragen. Ik voel me op dit moment iets prettiger en ik ben blij dat ik mijn ouders ermee kan vertrouwen.
pi_118244426
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:09 schreef De_Sosjaalist het volgende:

[..]
Mijn ouders weten het :D ! Ze reageerden allebei begrijpend en absoluut niet afwijzend. Ik heb ze ook meteen verteld dat ik de 30e een afspraak heb bij de huisarts om te gaan kijken wat er nou precies aan de hand is en dat ik dan wel zie waar ik naar word doorverwezen. Ze doen ook absoluut niet moeilijk over mijn sjaaltje trouwens :P , die heb ik ook lekker tijdens een verjaardag van een familielid gedragen. Ik voel me op dit moment iets prettiger en ik ben blij dat ik mijn ouders ermee kan vertrouwen.
Superfijn :) knap dat je het ook meteen zo verteld hebt!
pi_118244647
Ik vind dat van een psycholoog wel slecht. Van een leek vind ik het minder erg. Het woord 'ombouwen' is nou eenmaal een gangbare term in de maatschappij. Dat komt volgens mij door een deel onkunde, men snapt gewoon niet dat het een heel erg langdurig proces is. Mijn werkgever vroeg of ik niet gewoon even drie maandjes sabbatical kon nemen. Zodat alles klaar was en ik om als ik weer aan het werk ging. Daar heeft de media volgens mij schuld aan de focus ligt, als het om transen gaat, nog steeds op de binair en vooral op de operatie.

Persoonlijk neem ik niet zoveel aanstoot aan het woord ombouwen. Als je het over de genitaliën hebt snap ik het zelfs wel. Maar men vergeet daarmee de rest van het proces, wat voor mij veel belangrijker is. Als Sinterklaaskapoentje enkel had gevraagd hoe het met 'de liefde zou zijn na het 'ombouwen'. Dan was dat een lompe formulering geweest, maar wel een vraag die ik inhoudelijk zou beantwoorden. Echter die belediging die eraan vooraf gaat: "...dat je nooit zo'n mooi origineel lichaam zullen krijgen als een origineel exemplaar..." Daarmee ging hij over de schreef. Dat zijn opmerkingen die pijn doen als je lichaamsdysforie hebt.

@Nezhi: als we labeltjes plakken ben ik: mens -> meisje -> aseksueel -> lesbisch -> trans, die volgorde.

Ben geninja'ed Iets anders: heeft De Sosjaalist al nieuws? Ik ben niewsgierig of het je gelukt is. :)
Gefeliciteerd!
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:05:24 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118246053
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:09 schreef De_Sosjaalist het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk; overal op van toepassing :Y . In een slachtofferrol gaan zitten is nooit goed. Ook al word je geschoffeerd, je kan beter keer op keer blijven uitleggen en mensen erop wijzen dat ze niet zo handig bezig zijn i.p.v. meteen in de verdediging of aanval over te gaan (ook al is dat soms zeer vermoeiend).
Wacht maar tot je een poosje bezig bent, dan word je het vanzelf wel zat ;)
quote:
Mijn ouders weten het :D ! Ze reageerden allebei begrijpend en absoluut niet afwijzend. Ik heb ze ook meteen verteld dat ik de 30e een afspraak heb bij de huisarts om te gaan kijken wat er nou precies aan de hand is en dat ik dan wel zie waar ik naar word doorverwezen. Ze doen ook absoluut niet moeilijk over mijn sjaaltje trouwens :P , die heb ik ook lekker tijdens een verjaardag van een familielid gedragen. Ik voel me op dit moment iets prettiger en ik ben blij dat ik mijn ouders ermee kan vertrouwen.
Goed zo! Last van je schouders, of niet?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 21 oktober 2012 @ 17:07:43 #14
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118246143
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:05 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wacht maar tot je een poosje bezig bent, dan word je het vanzelf wel zat ;)
Ja, dat dus :)

Overigens moet je met die 'slachtofferrol' ook oppassen, iemand verwijten dat hij of zij in een slachtofferrol kruipt door te laten weten ergens moeite mee te hebben is ook een manier om mensen de mond te snoeren. Je kruipt juist uit die slachtofferrol door niet gewoon je schouders op te halen en te laten weten wat je ergens van vindt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118247764
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:24 schreef Fixers het volgende:
Ik vind dat van een psycholoog wel slecht. Van een leek vind ik het minder erg. Het woord 'ombouwen' is nou eenmaal een gangbare term in de maatschappij. Dat komt volgens mij door een deel onkunde, men snapt gewoon niet dat het een heel erg langdurig proces is. Mijn werkgever vroeg of ik niet gewoon even drie maandjes sabbatical kon nemen. Zodat alles klaar was en ik om als ik weer aan het werk ging. Daar heeft de media volgens mij schuld aan de focus ligt, als het om transen gaat, nog steeds op de binair en vooral op de operatie.

Persoonlijk neem ik niet zoveel aanstoot aan het woord ombouwen. Als je het over de genitaliën hebt snap ik het zelfs wel. Maar men vergeet daarmee de rest van het proces, wat voor mij veel belangrijker is. Als Sinterklaaskapoentje enkel had gevraagd hoe het met 'de liefde zou zijn na het 'ombouwen'. Dan was dat een lompe formulering geweest, maar wel een vraag die ik inhoudelijk zou beantwoorden. Echter die belediging die eraan vooraf gaat: "...dat je nooit zo'n mooi origineel lichaam zullen krijgen als een origineel exemplaar..." Daarmee ging hij over de schreef. Dat zijn opmerkingen die pijn doen als je lichaamsdysforie hebt.

@Nezhi: als we labeltjes plakken ben ik: mens -> meisje -> aseksueel -> lesbisch -> trans, die volgorde.

Ben geninja'ed Iets anders: heeft De Sosjaalist al nieuws? Ik ben niewsgierig of het je gelukt is. :)
Gefeliciteerd!
Ik weet niet wat voor labels ik heb
Alleen homo en trans en asian dan denk ik.
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:11:56 #16
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118248295
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:09 schreef De_Sosjaalist het volgende:

Mijn ouders weten het :D ! Ze reageerden allebei begrijpend en absoluut niet afwijzend. Ik heb ze ook meteen verteld dat ik de 30e een afspraak heb bij de huisarts om te gaan kijken wat er nou precies aan de hand is en dat ik dan wel zie waar ik naar word doorverwezen. Ze doen ook absoluut niet moeilijk over mijn sjaaltje trouwens :P , die heb ik ook lekker tijdens een verjaardag van een familielid gedragen. Ik voel me op dit moment iets prettiger en ik ben blij dat ik mijn ouders ermee kan vertrouwen.
Goedzo! Ik weet dat je er tegenop zag, dus dan is het alleen maar goed dat je ouders er ook goed op reageerden.
Zoals wonderer al schrijft is dit denk ik wel een last van je schouders, of niet?
pi_118251045
Gefeliciteerd Sosjaalist, wat tof !
pi_118257175
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 03:02 schreef Xenzo het volgende:
Ja, daarom zei ik ook dat user Sinterklaaskapoentje niet erg handig bezig was. Maar goed, daarna kreeg ik ineens alle shit over me heen omdat ik vind dat iedereen vrij is om te zeggen wat hij of zij wil zeggen.
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 10:43 schreef wonderer het volgende:
Nee, je krijgt shit over je heen omdat je zegt dat we niet beledigd mogen zijn en ons aanstellen.
Nee, dat heb ik helemaal niet gezegd. Gratis tip: ga terug naar school om het vak "begrijpend lezen" onder de knie te krijgen, alvorens u mensen gaat betichten van iets wat hij of zij niet gezegd heeft. Volgens mij is user De_Sosjaalist de enige persoon hier die wél mijn boodschap snapt.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:28:57 #19
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118257579
Dat heb je wel gezegd:

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 22:24 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik gaf enkel aan dat ik van mening ben dat transgenders zich niet zo moeten aanstellen als een onwetend persoon een bepaald woord gebruikt om te beschrijven hoe hij denkt of een vraag stelt omdat hij wil weten hoe bepaalde dingen in elkaar zit.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118257810
Met alle respect, maar serieus, veel transgenders stellen zich vreselijk aan en dringen zijn of haar mening op terwijl ze het nog steeds gek vinden dat diezelfde groep mensen door de mainstream mensen in een hokjes geplaatst worden. Goh, vreemd hé? Nogmaals met alle respect, maar wat ik al eerder zei: als iemand per ongeluk in jullie ogen een kwetsend woord gebruikt om zijn of haar mening te uiten of om een vraag te stellen, leg het dan gewoon uit hoe en wat en ga niet lopen janken. Ik heb in dit topic ook genoeg vragen gesteld, maar ik kreeg wél antwoorden op mijn vragen terwijl mijn vragen ook van kritische aard waren, want ook ik dacht eerst dat jullie freaks waren terwijl ik inmiddels weet dat dit niet het geval is dankzij jullie open en eerlijke antwoorden.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:37:41 #21
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118258141
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:32 schreef Xenzo het volgende:
Met alle respect, maar serieus, veel transgenders stellen zich vreselijk aan en dringen zijn of haar mening op terwijl ze het nog steeds gek vinden dat diezelfde groep mensen door de mainstream mensen in een hokjes geplaatst worden. Goh, vreemd hé?
Nee, dat vind ik helemaal niet vreemd dat we in hokjes geplaatst worden. Wij zijn nu eenmaal een minderheid, en blijkbaar vind de meerderheid dat we gewoon onze mond moeten houden, want anders 'dringen we anderen onze mening op', of 'stellen we ons aan'. Hetzelfde gebeurt trouwens met vrouwen die voor hun rechten opkomen, of andere minderheden die dit doen.

Als je nou de eerste was die met dit verwijt zou komen... maar helaas, het is een terugkerend patroon... Iedere keer als mensen zoals ik zeggen dat we iets als kwetsend ervaren is er wel de een of andere wijsneus die ons er op moet wijzen dat we ons 'niet zo aan moeten stellen'. Maar wij zijn degene over wie het gaat, wij zijn degenen die op forums de meest kwetsende dingen over onze bevolkingsgroep moeten lezen, soms tot doodsverwensingen aan toe. Wie ben jij dan om te bepalen of wij iets wel of niet als kwetsend moeten ervaren?

Heb je nou echt niet in de gaten dat je nu net zo lomp bezig bent als Sinterklaaskapoentje?

[ Bericht 9% gewijzigd door Joanne35 op 21-10-2012 21:42:55 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:38:20 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118258175
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:32 schreef Xenzo het volgende:
Met alle respect, maar serieus, veel transgenders stellen zich vreselijk aan en dringen zijn of haar mening op terwijl ze het nog steeds gek vinden dat diezelfde groep mensen door de mainstream mensen in een hokjes geplaatst worden. Goh, vreemd hé? Nogmaals met alle respect, maar wat ik al eerder zei: als iemand per ongeluk in jullie ogen een kwetsend woord gebruikt om zijn of haar mening te uiten of om een vraag te stellen, leg het dan gewoon uit hoe en wat en ga niet lopen janken. Ik heb in dit topic ook genoeg vragen gesteld, maar ik kreeg wél antwoorden op mijn vragen terwijl mijn vragen ook van kritische aard waren, want ook ik dacht eerst dat jullie freaks waren terwijl ik inmiddels weet dat dit niet het geval is dankzij jullie open en eerlijke antwoorden.
Eerst ontken je dat je iets gezegd hebt en ga je persoonlijk worden door me terug naar school te sturen, en daarna herhaal je wat je blijkbaar toch wel gezegd hebt? :N

Ik ben hier klaar mee. Ga eerst maar eens een jaar of vijf in onze schoenen lopen voor je je dit soort oordelen gaat vellen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118258831
Ik laat me geen woorden in mijn mond leggen die ik niet gezegd heb in de context zoals u dat zegt. Als u niet wil of kunt snappen wat ik gezegd heb dan is dat uw probleem, niet de mijne voor de duidelijkheid. Deze hele is ontstaan omdat user Sinterklaas in deel 32 vrij lomp overkomende vragen en opmerkingen maakte, ik nam het voor hem op omdat jullie hem de mond probeerde te snoeren en de rest is geschiedenis. Mensen die in de minderheid zijn kunnen twee dingen doen, zichzelf telkens in het hokje "slachtoffer" zetten of zichzelf bloot durven geven door te vertellen hoe en wat.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:51:39 #24
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118259071
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:48 schreef Xenzo het volgende:
Mensen die in de minderheid zijn kunnen twee dingen doen, zichzelf telkens in het hokje "slachtoffer" zetten of zichzelf bloot durven geven door te vertellen hoe en wat.
Zoals ik al eerder zei is dat "slachtoffer" hokje een manier om mensen de mond te snoeren. Ik druk me zelf niet in dat slachtoffer-hokje, dat is iets wat jij nu aan het doen bent.

Verder is het ook aan ons om ons bloot te geven en te bepalen onder welke condities en tegenover wie we dat doen. Sommige mensen lijken wel eens te denken dat ze het recht hebben om ons alles maar te vragen, tot aan de meest intieme details aan toe. Maar dat recht hebben ze niet, wij zijn geen publiek bezit.

Maar ik ben er ook klaar mee, ik ga je vanaf nu maar een tijdje negeren want ik denk dat we er toch niet uitkomen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118259422
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:51 schreef Joanne35 het volgende:
Zoals ik al eerder zei is dat "slachtoffer" hokje een manier om mensen de mond te snoeren. Ik druk me zelf niet in dat slachtoffer-hokje, dat is iets wat jij nu aan het doen bent.
Daar ben ik het niet mee eens. Maar goed, dat hoeft ook niet.
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:51 schreef Joanne35 het volgende:
Verder is het ook aan ons om ons bloot te geven en te bepalen onder welke condities en tegenover wie we dat doen. Sommige mensen lijken wel eens te denken dat ze het recht hebben om ons alles maar te vragen, tot aan de meest intieme details aan toe. Maar dat recht hebben ze niet, wij zijn geen publiek bezit.
Iedereen heeft het recht om vragen te stellen, maar sommige vragen horen mensen inderdaad niet te stellen.
pi_118260926
Zoals ik het begrijp heeft Xenzo idd niet gezegd dat transgenders zich in elke situatie niet moeten aanstellen. Maar goed, ik heb al eerder gezegd waarom ik zo reageerde ;)

Heeft er hier iemand ervaring met de peecock 3-in-1, of zijn er nog goede foto's van te vinden? Die van Peecock zelf laten de peecock er heel erg silicone/nep uit zien, en de kleuren lijken heel anders dan op hun foto van de kleuren die ze hebben.
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:25:39 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118261235
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 22:21 schreef Nezhi het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met de peecock 3-in-1, of zijn er nog goede foto's van te vinden? Die van Peecock zelf laten de peecock er heel erg silicone/nep uit zien, en de kleuren lijken heel anders dan op hun foto van de kleuren die ze hebben.
Roze is erg roze. Niet aan te raden. Maar aan de andere kant, geen enkele kleur lijkt op iets dat in de buurt van natuurlijk dus eigenlijk maakt het niet uit wat je neemt.

Overigens zijn ze bezig met een nieuwe versie en ik denk wel dat het het waard is daarop te wachten. Ik ben er niet onverdeeld blij mee in ieder geval.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118262266
Oh jammer. Ik kwam ook de 'ultimate prosthetic' tegen, maar ik ben bang dat dat een scam is. Geen van de Amerikanen die het hebben besteld hebben het binnen gekregen binnen 4 weken. :/

[ Bericht 0% gewijzigd door Nezhi op 21-10-2012 22:52:43 ]
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:59:42 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118263108
Is dat de Tyron?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118263330
Nee, het heet Ultimate Prosthetic en kost tijdelijk 229 dollar. Zelfde functies als Reelmagik maar minder mooi. http://theultimateprosthetic.com/index.html

Tyron is een beetje te duur voor mijn studentenbudget :P
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:10:40 #31
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118263595
Die kende ik nog niet... rare ballen :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:12:11 #32
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118263652
Wat ik me dan afvraag heren, als jullie het niet te persoonlijk vinden tenminste, hoe werkt zo'n peecock?

Is dat een soort prothese die dan tegen je lichaam aan komt en waar je dan mee kunt plassen alsof je een piemel hebt?
Sorry als ik het wat simpel omschrijf maar ik kon er op internet niet echt wat over vinden (misschien zoek ik verkeerd) en ik weet er zelf maar weinig vanaf.

[edit] Oh, die link van Nezhi maakt het wel een stuk duidelijker :) .
pi_118263756
Je hebt packers, dat zijn gewone losse dingen die je in je onderbroek kunt hangen als broekvulling.
Je hebt ook prostheses waarmee je staand kunt plassen (STPs), daar zit dan vaak een medicine spoon aan die je tegen je aan moet duwen zodat je plas erdoor heen gaat. Blijkbaar moet je er wel mee oefenen want anders plas je over jezelf heen :P maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee. Anderen hebben een grotere opening waarmee je het silicone deel tegen je aan duwt en beter afsluit. Andere prosthese heb je een flex rod in, zeg maar een hard stukje waarmee je het in de goede positie kunt doen zodat je kunt wisselen tussen broekvulling of als je met iemand naar bed gaat.

Ja die prosthese heeft wel rare ballen :S maar hij is ook wat goedkoper en het gaat me meer om het 3-in-1 gedoe. Als iemand mijn ballen ziet weet hij waarschijnlijk ook dat ik trans ben... :P
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:17:02 #34
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118263848
Die ballen zien er wel wat vreemd uit... al heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal omdat ik het lieft zo weinig mogelijk naar dat gedoe van mij kijk :@ .

Wat me wel opviel is dat haar dat erop zit. Volgens mij moet dat schaamhaar voorstellen?

Bedankt voor de uitleg Nezhi :) . Tof dat het zo kan, alleen jammer dat het nog verre van perfect is. Maar dan heb je in ieder geval een soort piemel, ook al is het dan een gevoelloze/verdoofde.
pi_118263892
Ja, maar dat is gelukkig een optie die ik niet zal nemen haha
als het betrouwbaar is
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:18:05 #36
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118263907
Ik vind het scrotum belangrijk, omdat je daar toch een goeie bobbel van krijgt. Die van de peecock zijn ook een beetje raar (en erg hard), waardoor je in een strakke broek toch een onrealistisch effect hebt, volgens mij. En da's jammer.

Ook jammer dat die reelmagic geen plasoptie heeft. Seks vind ik niet belangrijk, ik wil gewoon zonder zorgen staand kunnen plassen en dat gaat nu niet ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118263977
Ja, als die basic een tube erin had zou ik die kopen. En zelf er mee friemelen durf ik niet. Misschien dat ze na een mailtje een custom maken?

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:17 schreef J.Gibbs het volgende:
Die ballen zien er wel wat vreemd uit... al heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal omdat ik het lieft zo weinig mogelijk naar dat gedoe van mij kijk :@ .

Wat me wel opviel is dat haar dat erop zit. Volgens mij moet dat schaamhaar voorstellen?

Bedankt voor de uitleg Nezhi :) . Tof dat het zo kan, alleen jammer dat het nog verre van perfect is. Maar dan heb je in ieder geval een soort piemel, ook al is het dan een gevoelloze/verdoofde.
ReelMagik is wel ziek mooi, maar ook duurder (450-500 euro ongeveer). De Tyron3 lijkt mij het allermooiste, maar die gaat dan ook 1400-1600 euro kosten ;-;
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:21:16 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118264027
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:19 schreef Nezhi het volgende:
Ja, als die basic een tube erin had zou ik die kopen. En zelf er mee friemelen durf ik niet. Misschien dat ze na een mailtje een custom maken?

[..]

ReelMagik is wel ziek mooi, maar ook duurder (450-500 euro ongeveer). De Tyron3 lijkt mij het allermooiste, maar die gaat dan ook 1400-1600 euro kosten ;-;
Ja, die van $79.90 ziet er wel tof uit verder. Kan het proberen natuurlijk... maar als ze de optie al niet aanbieden, zullen ze de techniek wel niet hebben.

Ik twijfel trouwens aan de techniek van de Tyron... een vacuum werkt volgens mij gewoon niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:24:25 #39
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118264145
Een voordeel is wel dat jullie geen last van de kou zullen hebben.
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:26:31 #40
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118264224
Wat ook wel weer lastig is uit te leggen als je in koud water zwemt :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118264302
Koud water? Geen probleem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:29:05 #42
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118264340
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:26 schreef wonderer het volgende:
Wat ook wel weer lastig is uit te leggen als je in koud water zwemt :')
Als het een meisje is zal ze er niet zo snel wat over zeggen denk ik? Of misschien onder de indruk zijn van de lengte ;) .

Als het een jongen is denk ik ook niet. Zegt 'ie er wel wat van dan zeg je gewoon "Dude, waarom zit je naar m'n lul te kijken?".
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:30:45 #43
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118264405
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:28 schreef Nezhi het volgende:
Koud water? Geen probleem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed om te hebben als man. Een stuk minder gevoelig wanneer je op die plek geraakt wordt ;) .
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:31:03 #44
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118264417
Ik weet het niet :')

Ik heb er wel eens opmerkingen over gehad.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:32:57 #45
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118264477
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:31 schreef wonderer het volgende:
Ik weet het niet :')

Ik heb er wel eens opmerkingen over gehad.
Wat voor opmerkingen?
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:34:33 #46
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118264544
Iemand vroeg hoe groot mijn lul was. Ik zei "kleiner dan gemiddeld" en hij was verbaasd, omdat ie had zitten kijken naar mijn kruis :') Toen had ik de goodvibes pack, 4".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118264965
Is dat dan nodig? Ik draag altijd jongensjeans/chino's en mijn kruis ziet er eigenlijk hetzelfde uit als andere jongens. Die hele vorm van de broek en gulp zorgt al voor een soort lichte bobbel. Ik kan me niet voorstellen dat mensen alleen aan mijn kruis zouden kunnen zien of ik een piemel heb of niet. Ik ben echt niet van plan om dagelijks te gaan packen.
Maar ja als je yoga doet of wat dan ook in een joggingbroek of als je nu eenmaal van strakke broeken houdt dan kan ik me wel voorstellen dat je wil packen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:47:28 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118265070
Ik draag alleen maar strakke (of iets minder strakke maar alsnog geen baggy) jeans. Dan is het verschil wel duidelijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:50:19 #49
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118265169
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:47 schreef wonderer het volgende:
Ik draag alleen maar strakke (of iets minder strakke maar alsnog geen baggy) jeans. Dan is het verschil wel duidelijk.
Ah ja dan is het wel redelijk te zien.

Dat heb ik met sommige strakke broeken ook wel, al is het bij mij iets wat ik liever niet zie.
pi_118265479
De mijne zien er zo uit

  zondag 21 oktober 2012 @ 23:57:11 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118265494
Mja, dat had ik dan weer met mijn borst ;) Dat is voor jullie makkelijk bijvullen en bij mij lastig verbergen ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:59:11 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118265579
De mijne meer zo.



En ik draag mijn broeken ook zoals ze horen en niet met de riem halverwege mijn kont, dat scheelt ook.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118265592
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 16:19 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Superfijn :) knap dat je het ook meteen zo verteld hebt!
Ik heb er even over nagedacht en ik dacht... ach, wat heb ik te verliezen. Kostte me niet zo heel veel moeite om het te vertellen en gelukkig reageerden ze lief en rustig.
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:05 schreef wonderer het volgende:
Goed zo! Last van je schouders, of niet?
Ja precies, dit scheelt echt... ik heb nu een steun in de rug; kan mijn verhaal gewoon bij mijn ouders kwijt :D .
pi_118265642
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:59 schreef wonderer het volgende:
De mijne meer zo.

[ afbeelding ]
Da's toch niet zo strak toch :P? De broeken die ik draag zijn wel iets strakker en dat zijn nog geen skinny jeans.
pi_118265959
Mijn broeken zijn ook zoals die die Nezhi laat zien.
  maandag 22 oktober 2012 @ 00:29:08 #56
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118266644
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:57 schreef wonderer het volgende:
Mja, dat had ik dan weer met mijn borst ;) Dat is voor jullie makkelijk bijvullen en bij mij lastig verbergen ;)
Grappig hoe je dat zegt... bijvullen :D .
  maandag 22 oktober 2012 @ 00:29:41 #57
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118266668
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 00:00 schreef De_Sosjaalist het volgende:

[..]

Da's toch niet zo strak toch :P? De broeken die ik draag zijn wel iets strakker en dat zijn nog geen skinny jeans.
Het moet ook wel mannelijk blijven schat :* .
  maandag 22 oktober 2012 @ 00:39:40 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118266980
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 00:00 schreef De_Sosjaalist het volgende:

[..]

Da's toch niet zo strak toch :P? De broeken die ik draag zijn wel iets strakker en dat zijn nog geen skinny jeans.
Strak genoeg voor het verschil tussen wel en geen packer ;) Overigens is die het duidelijkst als je onderuit gezakt met je benen wijd zit en niet zozeer als je rondloopt.

Op de basisschool zeiden ze nog wel eens dat ik niet met mijn benen wijd moest zitten :') Dat is het enige wat me is bijgebleven van "zo hoort een meisje niet te doen"... En het is er nooit uitgegaan, ik kan echt niet met mijn benen bij elkaar zitten, dat kost moeite :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 22 oktober 2012 @ 00:40:30 #59
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118267010
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 00:29 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Het moet ook wel mannelijk blijven schat :* .
Och, ik ben homo, ik mag dat :') Ik ben alleen bang dat echt strakke broeken mijn heupen benadrukken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118267196
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 00:29 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Het moet ook wel mannelijk blijven schat :* .
Nee, mannelijk is stom :* .
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 00:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

Och, ik ben homo, ik mag dat :') Ik ben alleen bang dat echt strakke broeken mijn heupen benadrukken.
Haha, er lopen ook genoeg jongens rond in Groningen die ook strakke broeken dragen. Je bent absoluut de enige niet. Kweek anders een bierbuikje; dan vallen die heupen niet zo op én je bent meteen een volledig ingeburgerde man :P .
  maandag 22 oktober 2012 @ 00:48:47 #61
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118267268
Ik ben juist mijn best aan het doen van mijn spare tire af te raken :') Er zit nog steeds wat vet op "vrouwelijke" plekken en de enige manier om dat kwijt te raken, is echt grondig afvallen. En daarna vervangen door spieren natuurlijk, maar obliques trainen is kut.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 22 oktober 2012 @ 07:57:32 #62
296917 Abby79
Being myself!
pi_118270076
Zo hé, check je een zondag het topic niet wordt het vol gepost :P Over het meeste heb ik niet veel te zeggen, het conflict is al te lang doorgelopen, en over bobbels in je broek, daar wil ik juist vanaf ;)

Sosjaalist, top dat het zo gelopen is! En fijn dat het je ook rust geeft, wetende dat je steun hebt van je familie :Y. Nu vraag me stiekem ook af of jouw ouders het hadden zien aankomen, een bericht in deze richting. De mijne hadden dat namelijk wel, m'n moeder wist het eerder dan dat ik het wist, haha.

Vandaag is voor mij toch best een spannende dag. Vanmiddag twee keer een eerste gesprek in een sollicitatieronde, als mezelf. Ben benieuwd. Zeker omdat als het allemaal goed gaat lopen en er uiteindelijk een contract komt, ik ook nog naar een andere stad moet verhuizen :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118270173
Spannend Abby, heel veel succes met je gesprek!!
pi_118270215
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, die van $79.90 ziet er wel tof uit verder. Kan het proberen natuurlijk... maar als ze de optie al niet aanbieden, zullen ze de techniek wel niet hebben.

Ik twijfel trouwens aan de techniek van de Tyron... een vacuum werkt volgens mij gewoon niet.
Heb het aan iemand gevraagd die de dure Reelmagik heeft
quote:
you have to ask them to make it that way. they give you a section when u buy it to add comments/notes (something like that) and you must ask them to modify it into an stp. also to make the color more accurate, you can put in that same section you want a color chart sent to you where you can match the color to yourself first. they are willing to work with their customers.
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:53:03 #65
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118271710
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 00:29 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Grappig hoe je dat zegt... bijvullen :D .
Doet me hier aan denken ;)

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:42:18 #66
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118272770
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:18 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Heb het aan iemand gevraagd die de dure Reelmagik heeft

[..]

Maar wat voor systeem wordt het dan? Als deze ook met een medicine spoon of zo werkt, schiet het niet op. Dat is het enige echte fijne van de peecock.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:03:17 #67
296917 Abby79
Being myself!
pi_118279961
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:12 schreef robinpunt het volgende:
Spannend Abby, heel veel succes met je gesprek!!
Dank je :) Volgens mij ging dat best goed net :Y

Het tweede gesprek van vandaag gaat alleen niet door (de persoon is ziek) ;( Maar de afspraak die ik net had leek me ook het leukere bedrijf, haha.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118290674
Tof Abby ik hoop dat je het wordt!!!
Is dat de functie waar je voor naar een andere stad zou moeten verhuizen?
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:19:49 #69
296917 Abby79
Being myself!
pi_118291397
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:01 schreef robinpunt het volgende:
Tof Abby ik hoop dat je het wordt!!!
Is dat de functie waar je voor naar een andere stad zou moeten verhuizen?
Beide gesprekken waren niet echt in de buurt van waar ik woon nu :P (Zit nu in Eindhoven, solicitatie was in Den Haag en het geannuleerde gesprek was in Leiden :))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:25:51 #70
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118291657
Wat ik me afvraag Abby, krijg je tijdens zo'n gesprek nou ook nog vragen over je vrouw-zijn of je uiterlijk?
pi_118291725
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:19 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Beide gesprekken waren niet echt in de buurt van waar ik woon nu :P (Zit nu in Eindhoven, solicitatie was in Den Haag en het geannuleerde gesprek was in Leiden :))
Hey ik kom bijna elke dag in Leiden! :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:35:50 #72
296917 Abby79
Being myself!
pi_118292065
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:25 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat ik me afvraag Abby, krijg je tijdens zo'n gesprek nou ook nog vragen over je vrouw-zijn of je uiterlijk?
Ik zat er nu met 2 techneuten, en nee, daar is helemaal niet over gepraat. Denk ook niet dat het ze opviel, ik had in m'n begeleidingsmail namelijk een opmerking gemaakt over dat er vanuit gegaan werd dat de sollicitant een hij zou zijn, maar daar maakte ze netjes een excuus voor :D

In het tweede gesprek zal ik het zelf gaan aangeven denk ik, ivm de operatie volgend jaar
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:27 schreef Nezhi het volgende:
Hey ik kom bijna elke dag in Leiden! :D
Ik (nog) niet, hoewel ik denk dat ik liever de baan in Den Haag aanneem dan in Leiden, dus de kans dat ik er dagelijks kom zal klein blijven ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:40:41 #73
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118292275
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:35 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik zat er nu met 2 techneuten, en nee, daar is helemaal niet over gepraat. Denk ook niet dat het ze opviel, ik had in m'n begeleidingsmail namelijk een opmerking gemaakt over dat er vanuit gegaan werd dat de sollicitant een hij zou zijn, maar daar maakte ze netjes een excuus voor :D

In het tweede gesprek zal ik het zelf gaan aangeven denk ik, ivm de operatie volgend jaar
Voor wat voor functie solliciteerde je eigenlijk?
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:32:47 #74
296917 Abby79
Being myself!
pi_118294668
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:40 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Voor wat voor functie solliciteerde je eigenlijk?
Webdevelop(st)er
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118298616
Dat is een goed begin Abby!
pi_118333959
Voor degene die zich afvroegen hoe ik er nu uitzag: niet veel anders dan in mn fotoboek :P maar ik had vanmiddag wat webcamfotos gemaakt, dit was wel een mooie
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:02:09 #77
296917 Abby79
Being myself!
pi_118334197
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:54 schreef Maisnon het volgende:
Voor degene die zich afvroegen hoe ik er nu uitzag: niet veel anders dan in mn fotoboek :P maar ik had vanmiddag wat webcamfotos gemaakt, dit was wel een mooie
Leuke foto :Y (en stiekem toch een beetje jaloers, haha. Ik had ook duidelijk 10 jaar eerder m'n keus moeten maken ;))

En voor de geinteresseerden: ik ben vanmiddag gebeld door het bedrijf waar ik gister de sollicitatie had, 2e gesprek is gepland! :D
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118334636
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:02 schreef Abby79 het volgende:

[..]

En voor de geinteresseerden: ik ben vanmiddag gebeld door het bedrijf waar ik gister de sollicitatie had, 2e gesprek is gepland! :D
Nice :) gaat de goede kant in!

Ik heb trouwens ook weer duizenden dingen op mijn gezicht aan te merken hoor :P ik moet of lachen onder de juiste hoek op een foto of mn hoofd zo neutraal mogelijk houden :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:17:54 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118334673
Was jij nou al aan de hormonen of niet? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118334759
Wie ik? :P al iets meer dan een jaar aan de blokkers, vanaf oud en nieuw ongeveer aan de hormonen en sinds precies oud en nieuw ook fulltime :P
pi_118335374
Woah dat is dan superveel verandering in een jaar
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:55:09 #82
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118335960
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:20 schreef Maisnon het volgende:
Wie ik? :P al iets meer dan een jaar aan de blokkers, vanaf oud en nieuw ongeveer aan de hormonen en sinds precies oud en nieuw ook fulltime :P
Okee ;) Ik wist het even niet meer. Je ziet er echt goed uit :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118337641
Dankjullie :) Vooral mn wangen zijn veel voller geworden :P maar zoals ik al zei ik heb natuurlijk wel de meest flattering foto gekozen waaarrrrggh
pi_118337917
Je bent super mooi Maisnon!

Abby tof dat je door bent!!! Gefeliciteerd, op naar de volgende ronde!
pi_118338458
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:02 schreef Abby79 het volgende:
En voor de geinteresseerden: ik ben vanmiddag gebeld door het bedrijf waar ik gister de sollicitatie had, 2e gesprek is gepland! :D
Hartstikke mooi:D ! Gaat de goede kant op.
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:54 schreef Maisnon het volgende:
Voor degene die zich afvroegen hoe ik er nu uitzag: niet veel anders dan in mn fotoboek :P maar ik had vanmiddag wat webcamfotos gemaakt, dit was wel een mooie
Wow... je ziet er echt superleuk uit :@ . Mooie sprekende ogen en ik ben echt jaloers op je haar...
pi_118338535
Haar is een kwestie van sparen :P Ik had altijd kort haar want lang haar vind ik niet zo mooi bij jongens :') dus toen ik in de tussenperiode zit was ik er niet zo blij mee maar daarna wel
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:04:54 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118338613
Over foto's gesproken:
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118339346
Hoi mensen,
Mijn vriend gaat binnenkort het proces beginnen om een vrouw te worden. (Wanneer je vriend, je vriendin wordt)
Ik werd vanuit mijn topic hierheen verwezen, omdat hier meer mensen waren met ervaring op dat gebied. Wat kan ik verwachten?
pi_118340214
Hoi :)

Heftig natuurlijk! Ik vond het moeilijk om van te voren en tijdens het proces iets met iemand te beginnen, dus ik heb de boot een beetje afgehouden, wat die ervaring betreft kan ik je niet helpen

Ik las in het andere topic dat je vriend zsm de geslachtsveranderende operatie wil; dat kan ik alvast wel even relativeren :P

Heeft je vriend zich al aangemeld bij één van de genderteams in Nederland (of misschien in België?) Het hele proces duurt namelijk nogal lang, wachtlijsten, gesprekken, hormoonbehandeling, echt wel wat jaren, dit om het een beetje voor je in perspectief te zetten :P

Voor de rest, mijn seksualiteit is niet echt verandert door die hormonen, ik werd van te voren verliefd op meisjes, en dat is nog steeds wel zo denk ik, en jongens vond ik altijd al aantrekkelijk, maar daar heb ik nog nooit een relatie of verliefdheid mee ervaren (wat ook vreemd zou zijn misschien, omdat ik als vrouw in de relatie behandelt wil worden en dat van te voren dus een homoseksuele relatie zou zijn geweest)

Nouja, misschien heb je al wat aan deze post :) maar ik kan me voorstellen dat het nog best vaag is, heb je misschien wat concrete vragen?
pi_118340355
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:37 schreef Maisnon het volgende:
Dankjullie :) Vooral mn wangen zijn veel voller geworden :P maar zoals ik al zei ik heb natuurlijk wel de meest flattering foto gekozen waaarrrrggh
LOLZ Maar echt, je ziet er goed uit! Ik ben best wel jaloers nu.... :)
pi_118341474
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:34 schreef Maisnon het volgende:
Hoi :)

Heftig natuurlijk! Ik vond het moeilijk om van te voren en tijdens het proces iets met iemand te beginnen, dus ik heb de boot een beetje afgehouden, wat die ervaring betreft kan ik je niet helpen

Ik las in het andere topic dat je vriend zsm de geslachtsveranderende operatie wil; dat kan ik alvast wel even relativeren :P

Heeft je vriend zich al aangemeld bij één van de genderteams in Nederland (of misschien in België?) Het hele proces duurt namelijk nogal lang, wachtlijsten, gesprekken, hormoonbehandeling, echt wel wat jaren, dit om het een beetje voor je in perspectief te zetten :P

Voor de rest, mijn seksualiteit is niet echt verandert door die hormonen, ik werd van te voren verliefd op meisjes, en dat is nog steeds wel zo denk ik, en jongens vond ik altijd al aantrekkelijk, maar daar heb ik nog nooit een relatie of verliefdheid mee ervaren (wat ook vreemd zou zijn misschien, omdat ik als vrouw in de relatie behandelt wil worden en dat van te voren dus een homoseksuele relatie zou zijn geweest)

Nouja, misschien heb je al wat aan deze post :) maar ik kan me voorstellen dat het nog best vaag is, heb je misschien wat concrete vragen?
Hoi :)
Mijn vriend komt uit België.Hij is op dit moment bezig met de gesprekken met een psychiater die gespecialiseerd is in dat soort zaken, die gaat vaststellen of het echt 'noodzakelijk' voor hem is om zichzelf te veranderen. Ik geloof dat 't met hormonen en al anderhalf tot twee jaar zou duren, misschien korter. Hij was ook van plan (als hij groen licht krijgt) om wellicht in de toekomst 'helemaal' vrouw te worden, dus met baarmoeder en al. Schijnt te kunnen in Amerika, en als hij daar eerder behandeld zou kunnen worden, zou hij dat ook doen. Maar goed, geld is voor hem ook niet echt een probleem (rijke familie) dus wellicht dat dat wat sneller deuren opent.

Mijn vriend denkt zelf dat als hij een vrouw wordt, hij biseksueel wordt zoals ik. Hij fantaseert nu wel eens over mannen maar zou het nu niet met een man willen. Als hij een vrouw zou zijn is dat misschien een ander verhaal, vandaar een beetje mijn zorgen.

Wat ik mij voornamelijk afvraag, hoe erg ga je dat nog zien dat iemand een man is geweest? Ik neem aan dat ze veel kunnen door middel van chirurgie etc, maar niet alles. Althans, niet nu.
En, wat zijn de psychologische gevolgen? O.a. voor de partner. Want ik denk dat ik 't wel moeilijk zal vinden die transitie zo langzamerhand. Je moet toch een beetje afscheid nemen van wat iemand vroeger was.
pi_118342158
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:54 schreef Maisnon het volgende:
Voor degene die zich afvroegen hoe ik er nu uitzag: niet veel anders dan in mn fotoboek :P maar ik had vanmiddag wat webcamfotos gemaakt, dit was wel een mooie
Oh wauw, ik ben best jaloers. Je bent er flink op voruitgegaan sinds de laatste keer dat ik je zag.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_118343413
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Lillian_88 het volgende:

[..]

Hoi :)
Mijn vriend komt uit België.Hij is op dit moment bezig met de gesprekken met een psychiater die gespecialiseerd is in dat soort zaken, die gaat vaststellen of het echt 'noodzakelijk' voor hem is om zichzelf te veranderen. Ik geloof dat 't met hormonen en al anderhalf tot twee jaar zou duren, misschien korter. Hij was ook van plan (als hij groen licht krijgt) om wellicht in de toekomst 'helemaal' vrouw te worden, dus met baarmoeder en al. Schijnt te kunnen in Amerika, en als hij daar eerder behandeld zou kunnen worden, zou hij dat ook doen. Maar goed, geld is voor hem ook niet echt een probleem (rijke familie) dus wellicht dat dat wat sneller deuren opent.

Mijn vriend denkt zelf dat als hij een vrouw wordt, hij biseksueel wordt zoals ik. Hij fantaseert nu wel eens over mannen maar zou het nu niet met een man willen. Als hij een vrouw zou zijn is dat misschien een ander verhaal, vandaar een beetje mijn zorgen.

Wat ik mij voornamelijk afvraag, hoe erg ga je dat nog zien dat iemand een man is geweest? Ik neem aan dat ze veel kunnen door middel van chirurgie etc, maar niet alles. Althans, niet nu.
En, wat zijn de psychologische gevolgen? O.a. voor de partner. Want ik denk dat ik 't wel moeilijk zal vinden die transitie zo langzamerhand. Je moet toch een beetje afscheid nemen van wat iemand vroeger was.
Tsja, wat er precies met je lichaam en je seksualiteit gebeurt door zoiets, ik denk dat dat moeilijk te zeggen is, bij de een loopt het anders dan bij de ander. Je hebt het er over dat je vriend vanalles in Amerika wil doen etc; over heel de wereld zijn er natuurlijk genoeg bedreven chirurgen die mocht er echt iets enorm in de weg zitten in zijn/haar gezicht (weet niet hoe ie wil worden aangesproken) dat je daar dan plastische chirurgie voor kan krijgen, facial feminisation surgery is daar zo'n beetje de overkoepelende term voor. Als dat nodig is, en je vriend heeft er het geld voor, dan is dat altijd een optie, maar je moet niet onderschatten hoe groot het effect van hormonen alleen al kan zijn.

In Nederland ben je wel zo'n anderhalf jaar met wachten, minstens een half jaar met gesprekken, een jaar met hormonen fulltime als vrouw, en dan geloof ik anderhalf jaar wachten? voordat dé operatie plaatsvind. In Belgie kan dat natuurlijk totaal anders zijn, iemand in dit topic loopt ook in Belgie dus die weet dat misschien wat beter.

Wat baarmoeders betreft; daar kan ik me nog weinig bij voorstellen, baarmoeder transplantaties staan echt in de kinderschoenen, er is nog maar net succesvol een baarmoeder van moeder op dochter geloof ik overgezet :P


Hier nog een filmpje voor je :) zij maakt echt superduidelijke filmpjes over het hele proces en in dit filmpje verteld ze samen met haar vriendin hoe het proces voor hun was, dus daar heb je dan misschien wat aan :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:31:34 #94
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118343641
Maanvis is al lekker bezig in dat topic :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118344224
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Tsja, wat er precies met je lichaam en je seksualiteit gebeurt door zoiets, ik denk dat dat moeilijk te zeggen is, bij de een loopt het anders dan bij de ander. Je hebt het er over dat je vriend vanalles in Amerika wil doen etc; over heel de wereld zijn er natuurlijk genoeg bedreven chirurgen die mocht er echt iets enorm in de weg zitten in zijn/haar gezicht (weet niet hoe ie wil worden aangesproken) dat je daar dan plastische chirurgie voor kan krijgen, facial feminisation surgery is daar zo'n beetje de overkoepelende term voor. Als dat nodig is, en je vriend heeft er het geld voor, dan is dat altijd een optie, maar je moet niet onderschatten hoe groot het effect van hormonen alleen al kan zijn.

In Nederland ben je wel zo'n anderhalf jaar met wachten, minstens een half jaar met gesprekken, een jaar met hormonen fulltime als vrouw, en dan geloof ik anderhalf jaar wachten? voordat dé operatie plaatsvind. In Belgie kan dat natuurlijk totaal anders zijn, iemand in dit topic loopt ook in Belgie dus die weet dat misschien wat beter.

Wat baarmoeders betreft; daar kan ik me nog weinig bij voorstellen, baarmoeder transplantaties staan echt in de kinderschoenen, er is nog maar net succesvol een baarmoeder van moeder op dochter geloof ik overgezet :P


Hier nog een filmpje voor je :) zij maakt echt superduidelijke filmpjes over het hele proces en in dit filmpje verteld ze samen met haar vriendin hoe het proces voor hun was, dus daar heb je dan misschien wat aan :)
Dank je. Ik ga nu even het filmpje bekijken en verder later reageren op je post. Valt me trouwens wel op dat zij nog wel als een man klinkt, dat is wel jammer. Is dat iets wat niet veranderd kan worden?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:49:47 #96
296917 Abby79
Being myself!
pi_118344479
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Maisnon het volgende:
In Nederland ben je wel zo'n anderhalf jaar met wachten, minstens een half jaar met gesprekken, een jaar met hormonen fulltime als vrouw, en dan geloof ik anderhalf jaar wachten? voordat dé operatie plaatsvind. In Belgie kan dat natuurlijk totaal anders zijn, iemand in dit topic loopt ook in Belgie dus die weet dat misschien wat beter.
Het scheelt qua wachtlijsten niet zo heel veel hoor, alleen de eerste wachtlijst voor de diagnostiek was vele malen korter (dat was 5 maanden in plaats van 12), daarna ook 8 maanden gesprekken gehad voor ik de hormonen kreeg, ik kon wel iets eerder dan een jaar op die wachtlijst (ongeveer 7 maanden na de hormonen), maar die wachtlijst is ook 1,5 jaar, dus totale tracject van mij is straks mei 2010 tot juli/augustus (?) 2013, nog steeds bijna 3,5 jaar :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:44 schreef Lillian_88 het volgende:

[..]

Dank je. Ik ga nu even het filmpje bekijken en verder later reageren op je post. Valt me trouwens wel op dat zij nog wel als een man klinkt, dat is wel jammer. Is dat iets wat niet veranderd kan worden?
Dat ligt heel erg aan de persoon, hoe goed de logopedie aanslaat. Er zijn wel operaties mogelijk om het stemgeluid hoger te maken, maar dat is niet (alleen) wat het vrouwelijk maakt. Ik heb de laatste weken veel onbekenden gesproken, en zij merken het niet aan me, terwijl ik mezelf nog best mannelijk vind klinken.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118344617
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:49 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Het scheelt qua wachtlijsten niet zo heel veel hoor, alleen de eerste wachtlijst voor de diagnostiek was vele malen korter (dat was 5 maanden in plaats van 12), daarna ook 8 maanden gesprekken gehad voor ik de hormonen kreeg, ik kon wel iets eerder dan een jaar op die wachtlijst (ongeveer 7 maanden na de hormonen), maar die wachtlijst is ook 1,5 jaar, dus totale tracject van mij is straks mei 2010 tot juli/augustus (?) 2013, nog steeds bijna 3,5 jaar :)

[..]

Dat ligt heel erg aan de persoon, hoe goed de logopedie aanslaat. Er zijn wel operaties mogelijk om het stemgeluid hoger te maken, maar dat is niet (alleen) wat het vrouwelijk maakt. Ik heb de laatste weken veel onbekenden gesproken, en zij merken het niet aan me, terwijl ik mezelf nog best mannelijk vind klinken.
Oh dat is wel apart. Mijn vriend kon namelijk vrij snel terecht. Hij heeft gisteren zijn eerste gesprek gehad, en aangezien hij écht enorm in de knoop zat (en ze dat ook merkten) kon hij metee terecht voor het kenningsmakingsgesprek. Zijn volgende is over twee weken.
Hij heeft daarvoor al wel met enkele psychologen gesproken, maar dat was niet alleen hierover dus hoelang hij er al precies over aan het spreken was, dat weet ik niet.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:54:23 #98
296917 Abby79
Being myself!
pi_118344699
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:52 schreef Lillian_88 het volgende:

[..]

Oh dat is wel apart. Mijn vriend kon namelijk vrij snel terecht. Hij heeft gisteren zijn eerste gesprek gehad, en aangezien hij écht enorm in de knoop zat (en ze dat ook merkten) kon hij metee terecht voor het kenningsmakingsgesprek. Zijn volgende is over twee weken.
Hij heeft daarvoor al wel met enkele psychologen gesproken, maar dat was niet alleen hierover dus hoelang hij er al precies over aan het spreken was, dat weet ik niet.
Het kan natuurlijk ook dat ze in Gent (ik neem aan dat je vriend daar dus heen gaat) de wachtlijsten voor de diagnostiek hebben weggewerkt :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118344920
Moet je eigenlijk een brief van het VU krijgen of gebeld worden dat je op de wachtlijst bent gezet? Bij mij zeiden ze al dat ik erop gezet zou worden maar ik heb niets gehoord :')
pi_118344998
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:58 schreef Nezhi het volgende:
Moet je eigenlijk een brief van het VU krijgen of gebeld worden dat je op de wachtlijst bent gezet? Bij mij zeiden ze al dat ik erop gezet zou worden maar ik heb niets gehoord :')
Ik ga nu een lekker bitter antwoord geven :') VU laat bijna nooit iets weten voor mijn gevoel dus gegarandeerd als je belt dat ze dan zeggen ja je staat erop hoor!
pi_118345080
Ik had al zo'n gevoel, met de kennis die ik in voorgaande topics heb opgenomen :')
pi_118345255
Ik kreeg vandaag wel een brief met een uitnodigingdingetje voor zo'n SRS voorlichtingsavond :P ik dacht HUH post van t VUmc?

Dus dat was dan weer wel sympathiek :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:11:02 #103
296917 Abby79
Being myself!
pi_118345666
Na die opmerking dat de vrouw in het filmpje nog steeds mannelijk klonk, ben ik stiekem wel benieuwd wat jullie van mijn stem vinden :@ Hoe mannelijk klinkt dit nog? (En dan niet die "16 augustus", da's m'n logopediste uiteraard ;)) Het is daar overigens wel beter dan "in het wild", hoewel dat verschil steeds kleiner word (zelfs nu ik al 2 maanden geen logopedie meer heb gehad).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118345827
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:11 schreef Abby79 het volgende:
Na die opmerking dat de vrouw in het filmpje nog steeds mannelijk klonk, ben ik stiekem wel benieuwd wat jullie van mijn stem vinden :@ Hoe mannelijk klinkt dit nog? (En dan niet die "16 augustus", da's m'n logopediste uiteraard ;)) Het is daar overigens wel beter dan "in het wild", hoewel dat verschil steeds kleiner word (zelfs nu ik al 2 maanden geen logopedie meer heb gehad).
:D :@ wil je een eerlijk antwoord? Ja ik vind dat je nog als een man klinkt, het spijt me zeer. :@ :@
pi_118345842
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:04 schreef Maisnon het volgende:
Ik kreeg vandaag wel een brief met een uitnodigingdingetje voor zo'n SRS voorlichtingsavond :P ik dacht HUH post van t VUmc?

Dus dat was dan weer wel sympathiek :)
Iemand een idee of dit wat diepgaander is dan de gecombineerde bijeenkomst van vorige jaren? Je zou zeggen dat ze er dit jaar meer tijd voor hebben :)
pi_118345950
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:11 schreef Abby79 het volgende:
Na die opmerking dat de vrouw in het filmpje nog steeds mannelijk klonk, ben ik stiekem wel benieuwd wat jullie van mijn stem vinden :@ Hoe mannelijk klinkt dit nog? (En dan niet die "16 augustus", da's m'n logopediste uiteraard ;)) Het is daar overigens wel beter dan "in het wild", hoewel dat verschil steeds kleiner word (zelfs nu ik al 2 maanden geen logopedie meer heb gehad).
Ja ik hoor het nog wel als ik eerlijk ben, maar ik denk dat het misschien toch wel anders overkomt als het plaatje compleet is als ik je er zelf bij zie, en ik weet ook niet van hoeverre je moest komen :P
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:16:05 #107
296917 Abby79
Being myself!
pi_118346026
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:13 schreef Lillian_88 het volgende:

[..]

:D :@ wil je een eerlijk antwoord? Ja ik vind dat je nog als een man klinkt, het spijt me zeer. :@ :@
Waarom spijt je dat? :P Het is zoals Maisnon al zegt niet een compleet plaatje, als ik tegenover je zou zitten (zonder dat je het weet) valt het al veel minder op :)

En Maisnon, best ver :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118346152
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:11 schreef Abby79 het volgende:
Na die opmerking dat de vrouw in het filmpje nog steeds mannelijk klonk, ben ik stiekem wel benieuwd wat jullie van mijn stem vinden :@ Hoe mannelijk klinkt dit nog? (En dan niet die "16 augustus", da's m'n logopediste uiteraard ;)) Het is daar overigens wel beter dan "in het wild", hoewel dat verschil steeds kleiner word (zelfs nu ik al 2 maanden geen logopedie meer heb gehad).
Voor mij ligt het meer aan je manier van spreken, ik kan het niet goed uitleggen maar dat komt idd wat mannelijk over. Klemtonen ed, of hoe lang je erover doet om klanken uit te spreken. Zeer vaag, sorry maar ik kan het niet beter bewoorden.
pi_118346192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:18 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Voor mij ligt het meer aan je manier van spreken, ik kan het niet goed uitleggen maar dat komt idd wat mannelijk over. Klemtonen ed, of hoe lang je erover doet om klanken uit te spreken. Zeer vaag, sorry maar ik kan het niet beter bewoorden.
Hoe klinkt jouw stem eigenlijk :P
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:19:59 #110
296917 Abby79
Being myself!
pi_118346262
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:18 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Voor mij ligt het meer aan je manier van spreken, ik kan het niet goed uitleggen maar dat komt idd wat mannelijk over. Klemtonen ed, of hoe lang je erover doet om klanken uit te spreken. Zeer vaag, sorry maar ik kan het niet beter bewoorden.
Klopt :Y Dat zijn dingen die heel langzaam aanpassen, volgens mensen die ik niet zo vaak spreek lukt dat ook steeds beter, gelukkig :) Het klinkt nu alweer anders dan toen (die opname is van 16 augustus, en zelfs zonder lessen is het dus behoorlijk verbeterd :))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:21:08 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118346339
Zoiets kost ook tijd. Ik kijk ook regelmatig filmpjes van transjongens die toch al twee jaar of zo aan de T zijn en die klinken ook nog als jongetjes in plaats van mannen.

Ik had mazzel, geloof ik :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118346423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:21 schreef wonderer het volgende:
Zoiets kost ook tijd. Ik kijk ook regelmatig filmpjes van transjongens die toch al twee jaar of zo aan de T zijn en die klinken ook nog als jongetjes in plaats van mannen.

Ik had mazzel, geloof ik :')
Vind het altijd zo grappig als iemand dan er al superstoer uitziet zeg maar, en dat er dan zo'n schattig lief stemmetje uitkomt :')
pi_118347079
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:18 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Hoe klinkt jouw stem eigenlijk :P
Goed genoeg om voor 14-jarige door te gaan haha
pi_118350291
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:11 schreef Abby79 het volgende:
Na die opmerking dat de vrouw in het filmpje nog steeds mannelijk klonk, ben ik stiekem wel benieuwd wat jullie van mijn stem vinden :@ Hoe mannelijk klinkt dit nog? (En dan niet die "16 augustus", da's m'n logopediste uiteraard ;)) Het is daar overigens wel beter dan "in het wild", hoewel dat verschil steeds kleiner word (zelfs nu ik al 2 maanden geen logopedie meer heb gehad).
Ik hoor het ook nog wel. Maar je bent goed op weg volgens mij. Ik had het er van de week met mijn logopedist over: de rest van je zelfpresentatie speelt ook heel erg mee. Op mijn werk wordt ik soms als man en soms als vrouw aangesproken door klanten. Aan de telefoon zonder uitzondering als man. Behalve door mensen die het dan weten (collega's uit andere filialen, leveranciers die ik veel spreek). Aan de telefoon als vrouw (of als man) herkend worden is het moeilijkste wat er is qua stemgebied. M'n logopediste zei ook dat dat het laatste is van wat ik van mijn stemdoelen zal behalen.

Ik kreeg van haar een interessante scriptie te lezen. De toonhoogte wat echt een cut-off point is tussen wat als mannelijk of vrouwelijk herkend wordt is 155Hz. Met daaromheen een bereik van 145-165Hz als grijs gebied. Ik ben begonnen op een gemiddelde van 140Hz en dat ben ik langzaam aan het oprekken naar boven toe. Dat is moeilijk dat geef ik toe. Daarbij komt ook nog extra oefening in intonatie (mannelijke intonatie kent een variatie van zo'n 80 Hz, vrouwelijke het dubbele). Je kan het vergelijken met opnieuw leren lopen voor je stem.

@Lillian_88 Er zijn stemverhogende operaties. Maar dat is een laatste redmiddel. De hogere toonhoogte is niet meer dan wat je zou kunnen bereiken met logopedie en je raakt juist in het lage deel stembereik kwijt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:33:30 #115
296917 Abby79
Being myself!
pi_118351555
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:18 schreef Fixers het volgende:
Ik kreeg van haar een interessante scriptie te lezen.
Van ene Brechtje Romeijnders toevallig, van 191 pagina's? :P Die heb ik hier ook ooit gelinked geloof ik.

En inderdaad, telefoon is lastig. Dat blijft het ook, zeker als ik hem iets te hard heb staan (dan ga ik zelf ook meer op volume werken). Ook als ik ergens pissig om ben is het goed te merken trouwens, haha.

De intonatie van mij wordt gelukkig steeds beter, net als m'n articulatie. Tenminste, als anderen moet geloven, het gaat in zo'n kleine stapjes dat ik het zelf amper merk :) De lichtheid in je stem krijgen is nog wel te doen geweest voor me, maar melodie en articulatie vergen gewoon oefening/gewenning :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118352291
Vrouwen vragen vaak voor bevestiging in hun zinnen, aldus de mannen die ik hier ken.
Blablabla... toch?
Blablabla, hè?

En natuurlijk dé zin niet vergeten: Helemaal leuk!
pi_118352419
Die scriptie inderdaad. Ik heb ook een programmatje (wat gratis is te downloaden) waarmee je de gemiddelde toonhoogte kunt vast stellen in ook de intonatie zichtbaar maakt. Dat is wel handig met thuis oefenen.

Mensen vinden dat ik geen super mannelijke stem hebt. Maar dat is wel heel erg afhankelijk van de omgeving en hoe ik mij voel. Vooral als ik op mijn gemak ben, en mij goed voel en leuk gekleed heb (dat helt echt!!), gaat mijn stem vanzelf al een beetje omhoog. Ik heb helaas ook een "werkstem" zoals mijn ex het noemde. Die is een stuk zwaarder en dieper. Nou ja, we oefenen erop los en ik begin inmiddels door te hebben als ik te ver naar beneden zak en met veel borst-resonans praat. Dan voel je je stem ook echt 'vallen'. Dat herkennen is al een goede start.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:43:24 #118
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118352603
Als je dat soort dingen gaat doen, klink je eerder als verwijfde nicht dan vrouw, denk ik.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:51:29 #119
296917 Abby79
Being myself!
pi_118353372
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:41 schreef Fixers het volgende:
Ik heb helaas ook een "werkstem" zoals mijn ex het noemde.
Volgens mijn logopediste heeft iedereen die. Ook vrouwen. Zodra je iemand naar zijn/haar werk gaat vragen wordt die stem vaak iets lager :P

En dat werk-stem herken ik wel. M'n stem is daar wel positief veranderd, maar minder dan buiten het werk om. Gewenning denk ik, omdat je daar toch 40 uur per weer zit is die lastig te doorbreken. Zeker bij mijn werk tussen 95% mannen... dat is dan ook een klein deel van de reden iets anders te zoeken ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118357406
Ik las laatst een onderzoekje dat mannen en vrouwen taal verschillend gebruiken maar ik neem aan dat je als transgender de taal gebruikt die overeenkomt met je gender en niet met je bij de geboorte aangewezen geslacht. Ik heb in ieder geval het idee dat mijn taal- en stemgebruik bij mijn gender past en dat lijkt me ook het meest logisch.
pi_118357482
Ik heb een extreem pauper taalgebruik van een achterstandswijk, dat past niet echt bij de universiteit haha. Maar ik praat meer als een man.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 00:14:56 #122
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118358419
Mijn taalgebruik is niet representatief want schrijver/redacteur ;) Als ik een tekst door zo'n machine gooi die dan kijkt of je "mannelijke" of "vrouwelijke" teksten schrijft, komt er meestal vrouwelijk uit, omdat die een grotere woordenschat hebben of zoiets. Maar mijn woordenschat is groter omdat ik schrijf.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118358596
Mijn taalgebruik in schrift is echt vele malen beter :D en mijn engelse vocabulaire is ook best groot.
pi_118367058
Hoi allemaal.
Misschien wat tijd om iets meer over mijn vriend te vertellen. Mijn vriend denkt namelijk dat de transitie voor hem 'makkelijker' zal zijn dan voor een andere man. Hij kwam er namelijk ongeveer anderhalf jaar geleden achter dat hij tweeslachtig (hij had alle vrouwelijke kenmerken en deels de mannelijke) was geboren tijdens een DNA onderzoek in het ziekenhuis. Hij wist dat niet, want zijn moeder had besloten dat ze een zoon wou en geen dochter, dit op afraden van de doktoren. Toen werd alle vrouwelijke delen weggehaald en bleef alleen de penis over en voor de rest kreeg hij hormonen. Hij heeft alleen altijd het gevoel gehad dat hij een vrouw was, en hij heeft ook heel lang (deels) vrouwelijke kenmerken gehad (heupen, plaatsen waar 't vet op komt etc.) en een deel is grotendeels veranderd (stem, postuur) tijdens zijn pubertijd, maar hij denkt nog steeds grotendeels als vrouw. Dus misschien dat het voor hem iets makkelijker gaat of makkelijker uitpakt, ik heb geen idee. Vind het wel sneu voor hem dat hij nooit meer zijn biologische vagina kan hebben, want die had hij dus wel.

Van wat ik begreep hebben ze wel zijn vrouwelijke onderdelen bewaard voor onderzoek, maar of ze daar iets mee kunnen dat weet ik niet.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:31:22 #125
296917 Abby79
Being myself!
pi_118369764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:15 schreef Lillian_88 het volgende:
Hoi allemaal.
Misschien wat tijd om iets meer over mijn vriend te vertellen. Mijn vriend denkt namelijk dat de transitie voor hem 'makkelijker' zal zijn dan voor een andere man.
Ik vraag me af of dat makkelijker zou zijn. Ik denk dat ik het daar alleen maar moeilijker mee zou hebben, wetende dat ik ook had kunnen zijn wie ik eigenlijk was (nou ja, bijna dan). Het zou voor mij een gevoel geven dat dat iemand mij een zwaar onrecht heeft aangedaan, terwijl het voor mij nu een misser van de natuur is geweest (of de schuld van medicatie uit de jaren 70 :P). Dat vind ik toch een fijnere gedachte dan er echt iemand de schuld van kunnen geven.

Voor je laatste zin, ik weet eigenlijk wel zeker dat ze daar nu niets meer mee kunnen.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118370015
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:31 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat makkelijker zou zijn. Ik denk dat ik het daar alleen maar moeilijker mee zou hebben, wetende dat ik ook had kunnen zijn wie ik eigenlijk was (nou ja, bijna dan). Het zou voor mij een gevoel geven dat dat iemand mij een zwaar onrecht heeft aangedaan, terwijl het voor mij nu een misser van de natuur is geweest (of de schuld van medicatie uit de jaren 70 :P). Dat vind ik toch een fijnere gedachte dan er echt iemand de schuld van kunnen geven.

Voor je laatste zin, ik weet eigenlijk wel zeker dat ze daar nu niets meer mee kunnen.
Ja, hij neemt het zijn moeder ook erg kwalijk. Die relatie is nooit goed geweest (zij heeft hem nooit gewild, hij is een 'bastaard') maar nu is het helemaal om zeep.

Hij dacht dat dat wel mogelijk was, maar ik weet het niet. Sowieso is hij wel vrij extreem erin, hij had namelijk ook al van doktoren gehoord dat 't mogelijk was om je benen etc in te korten, dus dat wou hij ook al.. Vraag me af hoe, ik snap dat het misschien mogelijk is door een stuk bot weg te halen en de andere twee botten aan elkaar te laten groeien (al lijkt me dat ook lastig), maar ja wat doe je dan met alles wat eromheen zit wat dan ineens geen bot meer heeft? (Denk aan huid, vet, spieren etc)

[ Bericht 7% gewijzigd door Lillian_88 op 24-10-2012 12:53:03 ]
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:16:17 #127
296917 Abby79
Being myself!
pi_118375545
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:39 schreef Lillian_88
Hij dacht dat dat wel mogelijk was, maar ik weet het niet. Sowieso is hij wel vrij extreem erin, hij had namelijk ook al van doktoren gehoord dat 't mogelijk was om je benen etc in te korten, dus dat wou hij ook al.. Vraag me af hoe, ik snap dat het misschien mogelijk is door een stuk bot weg te halen en de andere twee botten aan elkaar te laten groeien (al lijkt me dat ook lastig), maar ja wat doe je dan met alles wat eromheen zit wat dan ineens geen bot meer heeft? (Denk aan huid, vet, spieren etc)
Klinkt (helaas) als iemand met onrealistische verwachtingen. Dat kan nog wel eens lastig gaan worden later als blijkt dat die verwachtingen niet waargemaakt kunnen worden. Hoewel met veel geld veel mogelijk wordt natuurlijk, maar toch...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:16:17 #128
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118375546
Je benen in laten korten kan inderdaad, maar het is een nogal riskante operatie die je eigenlijk niet zou moeten willen ondergaan. Ik heb het idee wel vaker langs zien komen op forums over transseksualiteit, maar ik geloof niet dat iemand ook daadwerkelijk ooit zo ver is gegaan om die operatie te ondergaan.

Sowieso valt het in de praktijk vaak erg mee met die lengte, het is een terugkerend onderwerp op de fora, maar de meeste mensen leren er prima mee leven dat ze wat langer dan gemiddeld zijn.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118376113
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:16 schreef Joanne35 het volgende:
Je benen in laten korten kan inderdaad, maar het is een nogal riskante operatie die je eigenlijk niet zou moeten willen ondergaan. Ik heb het idee wel vaker langs zien komen op forums over transseksualiteit, maar ik geloof niet dat iemand ook daadwerkelijk ooit zo ver is gegaan om die operatie te ondergaan.

Sowieso valt het in de praktijk vaak erg mee met die lengte, het is een terugkerend onderwerp op de fora, maar de meeste mensen leren er prima mee leven dat ze wat langer dan gemiddeld zijn.
Riskant op wat voor een manier? Dan kan ik in ieder geval nog met hem erover praten om hem na te laten denken erover of hij dat nou wel echt wilt.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:44:23 #130
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118376500
Nou, ik ken de details niet, maar je kan denk ik wel verzinnen dat een stuk bot weghalen en dan de boel weer aan elkaar zetten nogal wat risico's met zich meebrengt.

Ik vraag me überhaupt af of er chirurgen zijn die deze operatie uit esthetische overwegingen willen uitvoeren, volgens mij wordt het vooral toegepast bij mensen bij wie de benen niet met dezelfde snelheid groeien.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:59:17 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118377096
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:33 schreef Lillian_88 het volgende:

[..]

Riskant op wat voor een manier? Dan kan ik in ieder geval nog met hem erover praten om hem na te laten denken erover of hij dat nou wel echt wilt.
Ik denk dat ze veel te hard van stapel loopt, eerlijk gezegd. Laat haar maar bij het begin beginnen en pas kijken naar de volgende stap als die in zicht komt, in plaats van allerlei wilde plannen maken. Je krijgt het eerste jaar meer dan genoeg op je bordje, daar hoef je niet vanalles bij de stapelen dat pas over vijf jaar interessant wordt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 24 oktober 2012 @ 17:32:37 #132
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118380269
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik denk dat ze veel te hard van stapel loopt, eerlijk gezegd. Laat haar maar bij het begin beginnen en pas kijken naar de volgende stap als die in zicht komt, in plaats van allerlei wilde plannen maken. Je krijgt het eerste jaar meer dan genoeg op je bordje, daar hoef je niet vanalles bij de stapelen dat pas over vijf jaar interessant wordt.
Ik ben het eens met wat wonderer zegt.

Daarnaast moet hij denk ik ook tevreden leren zijn met zichzelf. Want wat ik lees is een best wel drastische ingreep die niet direct iets te maken lijkt te hebben met zijn vrouw-zijn. Er zijn namelijk ook genoeg lange vrouwen. Ik denk dat dit ook wel wat met zijn zelfbeeld te maken heeft en dat hij misschien wat meer realitisch moet leren zijn over zijn toekomst als vrouw.
pi_118380882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:32 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Ik ben het eens met wat wonderer zegt.

Daarnaast moet hij denk ik ook tevreden leren zijn met zichzelf. Want wat ik lees is een best wel drastische ingreep die niet direct iets te maken lijkt te hebben met zijn vrouw-zijn. Er zijn namelijk ook genoeg lange vrouwen. Ik denk dat dit ook wel wat met zijn zelfbeeld te maken heeft en dat hij misschien wat meer realitisch moet leren zijn over zijn toekomst als vrouw.
Ja, hij loopt wat betreft sommige zaken wel hard van stapel. Ik begrijp dat bepaalde dingen voor hem makkelijker zijn dan anderen omdat hij ooit een vrouw was, maar hij was voordat de gesprekken überhaupt plaats hadden gevonden al heel erg bezig met wat hij allemaal wel niet zou gaan doen. Dus, een baarmoeder, kortere ledematen, zelfs kleinere voeten schenen volgens hem ook te kunnen (dat gaat mij wel wat ver, wie haalt er nu voetbeentjes weg???). Ik snap dat hij ervan baalt dat zijn pubertijd een hoop verkloot heeft en dat hij nu in sommge aspecten 'te mannelijk' is (zo vind hij z'n voeten o.a. echt lelijk) maar of dat wat hij wil, nu allemaal wel écht kan? Ik vraag het me af. :?

Sowieso eerst maar eens afwachten wat de psycholoog zegt. Wie weet zegt diegene wel dat hij maar gewoon een man moet blijven, voor wat voor reden dan ook. Daar is mijn vriend wel bang voor, overigens.
pi_118380978
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:53 schreef Lillian_88 het volgende:

[..]
Sowieso eerst maar eens afwachten wat de psycholoog zegt. Wie weet zegt diegene wel dat hij maar gewoon een man moet blijven, voor wat voor reden dan ook. Daar is mijn vriend wel bang voor, overigens.
Dat zal een psycholoog niet zo zeggen, als het iets anders is zoeken ze vast wel mee uit wat dan wel

Maar wat al die chirurgische ingrepen betreft, dat is totaal niet realistisch. Ik denk dat dat vanzelf wel weer voorbij gaat.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:00:48 #135
296917 Abby79
Being myself!
pi_118381050
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:58 schreef Maisnon het volgende:
Maar wat al die chirurgische ingrepen betreft, dat is totaal niet realistisch. Ik denk dat dat vanzelf wel weer voorbij gaat.
Ik hoop het voor d'r. Ik heb opmerkingen gehoord van m'n psycholoog en sommige andere dat dat dus lang niet altijd overgaat, dat mensen blijven hangen in de staat van "ik moet dat nog aanpassen, ik kan dat nog laten veranderen". En voor je het weet ben je dan Marijke Helwegen ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118381111
Apart verhaal en ik heb nog nooit gehoord dat iemand er op deze manier mee omging, zo eh... ik weet niet hoe ik het moet noemen.
pi_118381113
Ik denk niet dat ik qua cosmetische chirurgie ooit iets laat doen. Heel misschien mn wenkbrauwbotstuk bijwerken :') maar dat zou luxe zijn

quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:02 schreef robinpunt het volgende:
Apart verhaal en ik heb nog nooit gehoord dat iemand er op deze manier mee omging, zo eh... ik weet niet hoe ik het moet noemen.
Ik vind het ook steeds onwaarschijnlijker maar je weet het natuurlijk niet :P
pi_118381363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:02 schreef Maisnon het volgende:
Ik denk niet dat ik qua cosmetische chirurgie ooit iets laat doen. Heel misschien mn wenkbrauwbotstuk bijwerken :') maar dat zou luxe zijn

[..]

Ik vind het ook steeds onwaarschijnlijker maar je weet het natuurlijk niet :P
Tja, hij verteld mij dat allemaal en beweerd dat dat kan. Misschien probeert hij op die manier te compenseren wat hij voor zijn gevoel is kwijtgeraakt? Ik denk namelijk niet dat hij dat allemaal zo radicaal van plan was vóórdat hij wist dat hij voor meerendeel als vrouw geboren was. Denk dat hij toen gewoon een vrouw wou zijn meer niet. Nu krijg ik het idee dat hij wil compenseren voor alles wat hij is 'kwijtgeraakt', zeg maar. Ik denk dat in zijn belevingswereld bijvoorbeeld vrouwen geen 1.90m zijn maar 1.70m of kleiner (zo zei hij dat tegen mij, toen gingen er wel alarm bellen rinkelen), en dat hij dat ook wilt. In zijn belevingswereld hebben vrouwen kleine voeten en niet zoals hij etc etc.
Een soort perfect beeld, zeg maar.

Als dat daadwerkelijk allemaal zo moeilijk gaat zoals jullie zeggen en zoals ik zelf al dacht, kan ik alleen maar hopen dat zijn psychiater dat wel uit zijn hoofd praat.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:27:18 #139
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118381892
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:02 schreef robinpunt het volgende:
Apart verhaal en ik heb nog nooit gehoord dat iemand er op deze manier mee omging, zo eh... ik weet niet hoe ik het moet noemen.
Ben wel wat van dit soort mensen tegengekomen op buitenlandse fora hoor. Iemand daar heeft ook iets aan de bovenarmen laten doen, geen flauw idee wat dat precies voor operatie was, maar ik meen dat ze spierweefsel weg hebben gehaald of zo. En butt implants, ribben laten wegdrukken en dat soort fratsen ben ik ook al wel tegengekomen.

Zoals Abby hierboven al zegt schieten sommige mensen nogal door in die operaties, en kan het een verslaving worden. En verder heb ik het idee dat vooral mensen aan het begin vaak allerlei wilde plannen hebben en later toch wel wat realistischer worden.

In ieder geval zijn operaties aan de voeten nog niet mogelijk voor zover ik weet, en dat verhaal van die baarmoeder klinkt ook niet erg geloofwaardig. Maar we krijgen hier natuurlijk ook alle informatie uit de tweede hand, dus misschien is het niet helemaal goed overgekomen :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118382082
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:27 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ben wel wat van dit soort mensen tegengekomen op buitenlandse fora hoor. Iemand daar heeft ook iets aan de bovenarmen laten doen, geen flauw idee wat dat precies voor operatie was, maar ik meen dat ze spierweefsel weg hebben gehaald of zo. En butt implants, ribben laten wegdrukken en dat soort fratsen ben ik ook al wel tegengekomen.
Ik bedoel niet alleen de aanpassingen maar de manier waarop erover gesproken wordt. Het lijkt niet zozeer met het gender te maken te hebben oid, er wordt ook in 'hij' vorm gesproken, het lijkt alsof er gekozen moet worden tussen de man die hij nu is en een compleet nieuwe vrouw ofzo. Ik weet niet, lastig uit te leggen wat ik nu bedoel.
pi_118382167
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:32 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ik bedoel niet alleen de aanpassingen maar de manier waarop erover gesproken wordt. Het lijkt niet zozeer met het gender te maken te hebben oid, er wordt ook in 'hij' vorm gesproken, het lijkt alsof er gekozen moet worden tussen de man die hij nu is en een compleet nieuwe vrouw ofzo. Ik weet niet, lastig uit te leggen wat ik nu bedoel.
Hm ja ik noem hem nu nog een hij omdat hij ten eerste nog geen groen licht heeft, en ten tweede omdat hij nu het fysieke lichaam heeft van een man. Overigens ken ik hem ook al jaren als man, ik weet pas sinds kort dat hij zich anders voelt én anders geboren is. Voelt dan een beetje vreemd om hem met 'zij' aan te spreken, snap je?
pi_118390877
Dat is ook wennen Lillian. Hoe dichter iemand bij je staat hoe lastiger het is volgens mij.

Maar wat betreft de chirurgische wensen: ik denk dat je partner doordraaft en volstrekt onrealistische verwachtingen heeft wat de mogelijkheden betreft. Ik ken iemand met extreem brede voeten (haar voeten zijn net zo breed als ze lang zijn) die alleen maar op maat gemaakte schoenen kan dragen. Die is orthopedisch chirurgen in het hele land afgelopen, maar geen enkele die een teen en/of middenvoetsbeentje wilde amputeren. Over been-verkortings operaties heb ik nooit gehoord, ik ken wel procedures om je benen te verlengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 24-10-2012 21:42:04 (typo) ]
pi_118392762
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:11 schreef Lillian_88 het volgende:
Als dat daadwerkelijk allemaal zo moeilijk gaat zoals jullie zeggen en zoals ik zelf al dacht, kan ik alleen maar hopen dat zijn psychiater dat wel uit zijn hoofd praat.
Hey Lillian :). Ik heb een beetje mee gelezen en ik denk dat de wensen van je man (iedereen hier noemt hem hier als hij, dus ik ook maar) niet bepaald realistisch zijn, zoals eigenlijk iedereen hier al heeft aangegeven. We zijn nou eenmaal geboren met bepaalde basisvormen of karakteristieke lichaamstrekjes en die kun je niet allemaal wegmoffelen. Ik hoop voor hem dat de psychiater of waar hij dan ook maar terecht zal komen hem dat duidelijk kan maken. Misschien is het een goed idee om met lotgenoten te babbelen.

Als transitie de oplossing voor mij zal gaan zijn, dan zal ik er waarschijnlijk ook uit gaan zien als een soort tante Sidonia :D .
quote:
Tante Sidonia is een lange [check :') ], erg smalle [check :') ] vrouw (ongeveer 1,85 m) die meestal een roze blouse en een lange zwarte rok draagt. Ze heeft een enorme kin, grote neus [check :') ] en een bril die ze afzet als ze heel kwaad is. Ook heeft ze voor- en achterop haar hoofd een kuif. Oorspronkelijk droeg ze vaak een hoedje met spelden.
Ze is vooral bekend om haar schoenmaat, die schommelt rond maat 51 [check :') ]. Vaak gooit ze haar bovenmaatse schoenen naar iemand die een vervelende opmerking over haar maakt, vaak is dit Lambik.
pi_118393221
Hallo allemaal.
Dank jullie voor jullie reacties.
Ik denk ook inderdaad dat hij wel wat onrealistische verwachtingen heeft, en ik hoop dat dat uiteindelijk ook wel aan hem duidelijk wortd gemaakt. Anders zal ik het ter zijner tijd wel zelf proberen duidelijk te maken dat sommige dingen echt niet zo makkelijk zijn (of uberhaupt onmogelijk zijn) als dat ze lijken.
Moet zelf ook zeggen dat ik bepaalde dingen zelf ook geen fijn idee vind hoor :D

Hij zei dat hij met lotgenoten had gepraat, maar blijkbaar heeft geen van hen hem op zijn onrealistische wensen gewezen. Da's wel vreemd. Maar misschien wilde hij die zaken niet horen of accepteren. :?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:46:43 #145
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118425254
Als er een operatie zou zijn om m'n voeten te verkleinen dan zou ik het meteen laten doen. Dat scheelt me bakken met geld bij het kopen van nieuwe schoenen... Ik ben nu aardig wat geld kwijt aan mooie vrouwenschoenen en als ik goedkoop uit wil zijn dan moet ik mannenschoenen kopen :') .

Maarja, ik kan er weinig anders aan doen dan me erbij neerleggen. Dat soort operaties bestaan voor zover ik weet niet, en ik weet dat er ook genoeg (geboren) vrouwen zijn die hetzelfde probleem hebben. Er zijn namelijk ook genoeg vrouwen die grote voeten (groter dan 42) hebben. Mijn moeder bijvoorbeeld zit ook al op de 43/44 en ik zit ook in die buurt.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:04 schreef Lillian_88 het volgende:
Hallo allemaal.
Dank jullie voor jullie reacties.
Ik denk ook inderdaad dat hij wel wat onrealistische verwachtingen heeft, en ik hoop dat dat uiteindelijk ook wel aan hem duidelijk wortd gemaakt. Anders zal ik het ter zijner tijd wel zelf proberen duidelijk te maken dat sommige dingen echt niet zo makkelijk zijn (of uberhaupt onmogelijk zijn) als dat ze lijken.
Moet zelf ook zeggen dat ik bepaalde dingen zelf ook geen fijn idee vind hoor :D

Hij zei dat hij met lotgenoten had gepraat, maar blijkbaar heeft geen van hen hem op zijn onrealistische wensen gewezen. Da's wel vreemd. Maar misschien wilde hij die zaken niet horen of accepteren. :?
Ik denk inderdaad dat ze er bij haar gesprekken met psychologen er snel genoeg achter komt dat haar verwachtingen niet echt realistisch zijn. En als die verwachtingen een andere psychisch oorzaak hebben dan zullen ze dat ook gauw genoeg zien lijkt me.

Maar je moet in dit geval denk ik wel voorzichtig zijn met hoe je het brengt. Je wilt haar ook niet tegen je in het harnas drijven.
En misschien zit ze op dit moment inderdaad in de ontkenning en hoopt ze nog steeds dat ze door middel van operaties er uiteindelijk zo uit kan zien als dat zij in haar hoofd heeft. Waardoor ze advies van anderen mogelijk negeert of niet serieus neemt.

Maar het blijft allemaal gissen want ik ben geen psycholoog en ik heb haar ook niet persoonlijk gesproken maar hoor het via jou.

Hoe dan ook... ergens begrijp ik het ook weer wel. Ik zou niets liever willen dan er net zo uitzien als een meid die ook geboren is als meisje. Maar ik moet realistisch zijn en dan weet ik ook wel dat dat er niet van gaat komen. Als ik m'n best doe kan ik misschien wel in de buurt komen, maar dat is dan ook het enige waar ik op hoop.

[ Bericht 2% gewijzigd door J.Gibbs op 25-10-2012 21:55:41 (voorbarige conclusie) ]
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:27:40 #146
296917 Abby79
Being myself!
pi_118432067
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:46 schreef J.Gibbs het volgende:
Ik denk inderdaad dat ze er bij haar gesprekken met psychologen er snel genoeg achter komt dat haar verwachtingen niet echt realistisch zijn. En als die verwachtingen een andere psychisch oorzaak hebben dan zullen ze dat ook gauw genoeg zien lijkt me. Dat vermoeden krijg ik wel een beetje omdat ik de dames en heren hier eigenlijk ook niet zo hoor praten.
Ik heb het idee dat er hier voornamelijk realistisch ingestelde mensen zitten, maar er zijn er ook genoeg die dat niet zijn hoor. Dus je vermoeden lijkt me (voor nu) nog wat voorbarig :).
quote:
Hoe dan ook... ergens begrijp ik het ook weer wel. Ik zou niets liever willen dan er net zo uitzien als een meid die ook geboren is als meisje. Maar ik moet realistisch zijn en dan weet ik ook wel dat dat er niet van gaat komen. Als ik m'n best doe kan ik misschien wel in de buurt komen, maar dat is dan ook het enige waar ik op hoop.
Datzelfde geldt voor velen van ons denk ik. Hoewel ik nu met die sollicitaties en zo wel merk dat ik al veel verder ben dan ik denk. Natuurlijk, ik wil graag 10cm kleiner zijn, een paar schoenmaten inleveren, kilo's kwijtraken, voller haar hebben, verzin het maar. Maar blijkbaar voldoe ik voor de buitenwereld al aan het beeld van vrouw. Terwijl dit voor mezelf nog niet 100% is. En dan was ik volgens mijn psycholoog een van haar patiënten met de meest realistische verwachtingen. Die ik nu dus al voorbij ben eigenlijk... wat voor mij een heel goed gevoel geeft.

In de situatie van Lillians vriend is het anders, zij zal waarschijnlijk nooit aan haar verwachtingen gaan voldoen... dat kan nog heel lastig gaan worden, helaas.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118434077
Iemand die komende dinsdag bij t VUmc moet zijn? :)
pi_118436752
Klopt het eigenlijk ook dat des te jonger je bent, des te 'makkelijker' het is? Bijvoorbeeld iemand van 25 vs 35, zit daar verschil in?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:54:02 #149
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118436867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:27 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat er hier voornamelijk realistisch ingestelde mensen zitten, maar er zijn er ook genoeg die dat niet zijn hoor. Dus je vermoeden lijkt me (voor nu) nog wat voorbarig :).
Oké daar heb je wel gelijk in. Het is ook makkelijk om via het internet een oordeel te vellen over iemand die je eigenlijk niet kent :@ .
Ik edit 'm even weg uit mijn vorige post.
pi_118437841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:52 schreef Lillian_88 het volgende:
Klopt het eigenlijk ook dat des te jonger je bent, des te 'makkelijker' het is? Bijvoorbeeld iemand van 25 vs 35, zit daar verschil in?
Hoe ouder je wordt, hoe meer testosteron op je in heeft kunnen werken :) maar er zitten natuurlijk wel heftige sprongen in, de puberteit bijvoorbeeld.

Daarom krijg je echt het beste resultaat zeg maar als iemand voor de puberteit begint, als in; ze geven het vroeg aan, dan worden hormoonremmers gebruikt, en op.. iemands 16e? denk ik :P mag die persoon dan beslissen van yes, kom maar op met die hormonen.

Maarja, dan moet je er dus vroeg bij zijn, dat van jezelf zeker weten, zover zijn, het je ouders durven vertellen, dat soort dingen, ik kon me er toen zo weinig bij voorstellen dat het al kon en ik was bezig het te proberen als jongen, maar dat lukte dus niet :P
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:32:01 #151
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118438994
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:12 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Hoe ouder je wordt, hoe meer testosteron op je in heeft kunnen werken :) maar er zitten natuurlijk wel heftige sprongen in, de puberteit bijvoorbeeld.

Daarom krijg je echt het beste resultaat zeg maar als iemand voor de puberteit begint, als in; ze geven het vroeg aan, dan worden hormoonremmers gebruikt, en op.. iemands 16e? denk ik :P mag die persoon dan beslissen van yes, kom maar op met die hormonen.

Maarja, dan moet je er dus vroeg bij zijn, dat van jezelf zeker weten, zover zijn, het je ouders durven vertellen, dat soort dingen, ik kon me er toen zo weinig bij voorstellen dat het al kon en ik was bezig het te proberen als jongen, maar dat lukte dus niet :P
Ik zou deze reactie bijna uitprinten. Jij weet het zo duidelijk te vertellen :) .
pi_118469999
Ben een beetje aan het lurken hier en daar, maar hier is iets van mij ;) .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118470466
Ja imageshack heeft FOK op de blacklist dus er moet naar gelinkt worden :)
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:17:05 #154
296917 Abby79
Being myself!
pi_118474978
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:29 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Ben een beetje aan het lurken hier en daar, maar hier is iets van mij ;) .
Ik denk dat jij straks met hormonen echt er leuk uit gaat zien! :Y
(Niet dat dat nu niet zo is hoor! Maar dat haar... ik zeg maar niets :P)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118479489
Het valt mij op dat de transmannen- en vrouwen die ik hier op foto's gezien heb eruit zien als biologisch geboren mannen en vrouwen. Komt dat door de hormonen die jullie gebruiken of hadden jullie het geluk dat jullie er ook al zo uitzagen voordat jullie de transitie ingingen? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Xenzo op 26-10-2012 23:02:35 (Er stond een spelfout in mijn bericht.) ]
pi_118479829
FOK! heeft alleen maar aantrekkelijke mensen, vandaar! ;)
Haha. Ik denk omdat veel mensen hier al jong zijn begonnen. En bij anderen hebben ze natuurlijk geluk gehad. Persoonlijk heb ik veel geluk omdat mijn lichaam er zonder borsten (en met wat meer spier) er volledig mannelijk uit zou zien en ik ben nog niet begonnen aan iets.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:11:00 #157
296917 Abby79
Being myself!
pi_118480423
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:48 schreef Xenzo het volgende:
Het valt mij op dat de transmannen- en vrouwen die ik hier op foto's gezien heb eruit zien als biologisch geboren mannen en vrouwen. Komt dat door de hormonen die jullie gebruiken of hadden jullie het geluk dat jullie er ook al zo uitzagen voordat jullie de transitie ingingen? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik weet niet of ik dat van mezelf vind hoor :P Ik heb een tijdje terug al ooit 2 foto's gepost, eentje van voor m'n hormonen ( oktober 2010) en eentje van begin september dit jaar. Maar het verschil tussen die foto's is dus inderdaad viertien maanden hormonen...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118481893
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:57 schreef Nezhi het volgende:
FOK! heeft alleen maar aantrekkelijke mensen, vandaar! ;)
Aha, dat is het dus!
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:57 schreef Nezhi het volgende:
Ik denk omdat veel mensen hier al jong zijn begonnen. En bij anderen hebben ze natuurlijk geluk gehad.
Ja, dat verklaart denk ik een hoop.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:57 schreef Nezhi het volgende:
Persoonlijk heb ik veel geluk omdat mijn lichaam er zonder borsten (en met wat meer spier) er volledig mannelijk uit zou zien en ik ben nog niet begonnen aan iets.
In onze hersenen wordt (onbewust) bepaald of iemand man of vrouw is door te luisteren naar de manier hoe iemand spreekt qua intonatie en door kijken naar de houding, kleding en de manier van bewegen. Een vrouw heeft een andere kledingstijl, houding, manier van spreken en bewegen dan een man. Met andere woorden: als u eruit ziet als een man, beweegt als een man, mannelijke kleding draagt en op een mannelijke manier spreekt qua intonatie dan denk ik niet dat het opvalt dat u borsten heeft. Trouwens, de meeste mannen hebben tegenwoordig een beetje borstvorming.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:11 schreef Abby79 het volgende:
Ik heb een tijdje terug al ooit 2 foto's gepost, eentje van voor m'n hormonen ( oktober 2010) en eentje van begin september dit jaar. Maar het verschil tussen die foto's is dus inderdaad viertien maanden hormonen...
Wow, dat is echt een groot verschil. Niet om te slijmen, maar ik vind dat u een mooie vrouw geworden bent.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:54:56 #159
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118482483
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:42 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Wow, dat is echt een groot verschil. Niet om te slijmen, maar ik vind dat u een mooie vrouw geworden bent.
Ik ben het helemaal eens hiermee :) .
pi_118488604
Dag allemaal.
Het gaat de afgelopen week niet zo heel best met mijn vriend :{ zoals ik al eerder aangaf zou zijn eerste afspraak eigenlijk over 2 weken zijn (bij de psychiater die over dit soort zaken gaat), inmiddels heeft hij er deze week al 3x op de stoep gestaan omdat hij het niet meer zag zitten.
Hij is zo bang dat ze tegen hem gaan zeggen van "u bent tweeslachtig geboren, u bent nu een man, u wilt nu een vrouw zijn maar als u dta dan bent wilt u waarschijnlijk weer een man zijn dus het is beter dat u zo blijft" dat hij al bijna twee weken al z'n eten er weer uitgooit. Van ellende kan hij gewoon niet eens meer werken, wat zijn gevoel van "ik moet het nu weten" alleen maar groter maakt. -O-

Hij gaat er op dit moment echt zo erg in op dat 't gewoon een beetje angstaanjagend word. :{
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:12:06 #161
296917 Abby79
Being myself!
pi_118488790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:42 schreef Xenzo het volgende:
Wow, dat is echt een groot verschil. Niet om te slijmen, maar ik vind dat u een mooie vrouw geworden bent.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:54 schreef J.Gibbs het volgende:
Ik ben het helemaal eens hiermee :) .
:o :D :@ O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 08:43 schreef Lillian_88 het volgende:
Dag allemaal.
Het gaat de afgelopen week niet zo heel best met mijn vriend :{ zoals ik al eerder aangaf zou zijn eerste afspraak eigenlijk over 2 weken zijn (bij de psychiater die over dit soort zaken gaat), inmiddels heeft hij er deze week al 3x op de stoep gestaan omdat hij het niet meer zag zitten.
Hij is zo bang dat ze tegen hem gaan zeggen van "u bent tweeslachtig geboren, u bent nu een man, u wilt nu een vrouw zijn maar als u dta dan bent wilt u waarschijnlijk weer een man zijn dus het is beter dat u zo blijft" dat hij al bijna twee weken al z'n eten er weer uitgooit. Van ellende kan hij gewoon niet eens meer werken, wat zijn gevoel van "ik moet het nu weten" alleen maar groter maakt. -O-

Hij gaat er op dit moment echt zo erg in op dat 't gewoon een beetje angstaanjagend word. :{
Dat is best heftig! Er zal ook niet zo snel een makkelijke oplossing voor zijn. Ik denk niet dat hij de rust krijgt die hij nodig heeft na zo'n eerste gesprek, want de hele diagnostische fase duurt wel iets langer. En juist zijn obsessie (?) met de vraag lijkt me lastiger voor een psycholoog om die beslissing te maken...

Overigens zal het antwoord nooit zomaar "blijf maar man" zijn, als de psychologen verwachten dat het geen genderdysforie is, wordt je echt nog wel geholpen om uit te vinden wat het wel is en dat te accepteren.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:02:08 #162
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118493339
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 09:12 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Overigens zal het antwoord nooit zomaar "blijf maar man" zijn, als de psychologen verwachten dat het geen genderdysforie is, wordt je echt nog wel geholpen om uit te vinden wat het wel is en dat te accepteren.
Precies, het is niet aan de psychologen om iemand voor te schrijven of hij of zij een man of een vrouw is, alleen de persoon zelf kan dat bepalen.

Wat psychologen doen is kijken hoe constant en blijvend dat gevoel is en of er misschien andere psychische problemen zijn die gevoelens kunnen veroorzaken die lijken op genderdysforie (wat overigens volgens mij maar zelden het geval is). Vervolgens gaan ze kijken wat er aan gedaan kan worden, en of je stabiel genoeg bent om de behandeling aan te kunnen en weet wat je er van kunt verwachten (zo nee, dan moet je eerst daar aan gaan werken voor dat er vervolgstappen kunnen worden gezet).
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118495276
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:02 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Precies, het is niet aan de psychologen om iemand voor te schrijven of hij of zij een man of een vrouw is, alleen de persoon zelf kan dat bepalen.

Wat psychologen doen is kijken hoe constant en blijvend dat gevoel is en of er misschien andere psychische problemen zijn die gevoelens kunnen veroorzaken die lijken op genderdysforie (wat overigens volgens mij maar zelden het geval is). Vervolgens gaan ze kijken wat er aan gedaan kan worden, en of je stabiel genoeg bent om de behandeling aan te kunnen en weet wat je er van kunt verwachten (zo nee, dan moet je eerst daar aan gaan werken voor dat er vervolgstappen kunnen worden gezet).
Nou ja wat tegen mij gezegd is dat ze gaan kijken aan de hand van gesprekken of hij zich meer vrouwelijk dan mannelijk 'voelt', en aan de hand van dat zeggen ze bijvoorbeeld van 'jij voelt je nu vrouw maar dat wordt door XYZ veroorzaakt wij gaan je zo behandelen dat dat gevoel weg is en dat jij je 100% man gaat voelen' of 'het is duidelijk dat jij meer neigt naar het vrouw zijn dan het man zijn dus we gaan met jou dat transitieproces door en zorgen dat alle mannelijke gevoelens weggaan'. Misschien niet helemaal juist omschreven, want ik vind dat ook lastig allemaal, ik ben immers niet diegene die bij die gesprekken aanwezig is dus :p

In ieder geval wel één pluspunt, hij is afgestapt van al die extreme plannen die hij wou laten doen in Amerika. Alleen die baarmoeder, die wil hij nog steeds en hij gelooft ook nog steeds dat dat wel kan wnat hij wil persé zelf kinderen op de wereld kunnen zetten. Ik weet dat niet zo zeker, zal het wel zien. Eerst maar kijken wat de psychiater zegt, vind ik.
pi_118503002
Het psychologische deel dat zal inderdaad een wat langduriger traject zijn. Maar als de gevoelens door iets anders worden veroorzaakt dan wordt er ook gewoon het juiste behandeltraject ingezet. Mogelijk bij een plaatselijke psycholoog. Ik weet niet hoe dat in België gaat, in Nederland zou dat meestal bij de plaatselijke GGZ (Geestelijke GezondheidsZorg) zijn.

De baarmoeder transplantatie daar moet ze toch niet te veel op gaan hopen. Ik heb deze nazomer iets gehoord over een paar eerste pogingen waarbij de baarmoeder getransplanteert werd van moeder op dochter. Die procedure is nog behoorlijk experimenteel en staat nog in de kinderschoenen. Ik heb niet vernomen of organen de transplantatie in goede conditie hebben overleefd en of ze mogelijk zijn afgestoten. Ik ga er niet van uit dat dit een procedure wordt die in de komende tien jaar gemeengoed gaan worden.
pi_118507083
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:02 schreef Joanne35 het volgende:
Wat psychologen doen is kijken hoe constant en blijvend dat gevoel is en of er misschien andere psychische problemen zijn die gevoelens kunnen veroorzaken die lijken op genderdysforie (wat overigens volgens mij maar zelden het geval is). Vervolgens gaan ze kijken wat er aan gedaan kan worden, en of je stabiel genoeg bent om de behandeling aan te kunnen en weet wat je er van kunt verwachten (zo nee, dan moet je eerst daar aan gaan werken voor dat er vervolgstappen kunnen worden gezet).
Stel dat iemand van geslacht wil veranderen, niet omdat diegene zich zo voelt, maar omdat diegene bijvoorbeeld wil voorkomen dat hij of zij op te sporen is door Interpol. Ik weet dat dit een extreem voorbeeld is, maar er zijn mensen die bijzonder ver kunnen gaan om zijn of haar zin te krijgen om wat voor reden dan ook, dus hoe betrouwbaar zijn die psychologische testen die transgenders moeten ondergaan? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:14:15 #166
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118507437
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:05 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Stel dat iemand van geslacht wil veranderen, niet omdat diegene zich zo voelt, maar omdat diegene bijvoorbeeld wil voorkomen dat hij of zij op te sporen is door Interpol. Ik weet dat dit een extreem voorbeeld is, maar er zijn mensen die bijzonder ver kunnen gaan om zijn of haar zin te krijgen om wat voor reden dan ook, dus hoe betrouwbaar zijn die psychologische testen die transgenders moeten ondergaan? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Niets en niemand is onfeilbaar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118507463
Als er iets is dat een papierspoor achterlaat is het wel een transitie via de officiële weg. Je staat geregistreerd bij het VUmc, die hebben een vuistdik dossier van je, met een compleet psychologisch en psychiatrisch profiel. Je zorgverzekering barst ook van de bewijzen over je vroegere leven, met brieven van het VU of ze even je geslachts vermelding in de administratie willen wijzigen. Tenslotte laat je ook bij de overheid nog een enorm spoor achter. Met (nu nog) een gang naar de rechter voor naam- en geslachtswijziging. Gerechtelijke uitspraken zullen vast in te zien zijn voor opsporingsdiensten als interpol, net als het geboorteregister waar te achterhalen valt wat je naam en geslacht bij geboorte was.

Als je een geslachtsverandering wil gebruiken om te verdwijnen voor politie e.d. dan zal je toch vooral het zwarte circuit in moeten.
pi_118507843
Oké, helder. Ik vroeg me dat af omdat ik ooit een film had gezien waarin dit voorkwam, vandaar.
pi_118508514
Ik zat wat "before" en "after" foto's te bekijken, en wow, sommige worden écht héél mooi vrouw, zo bijzonder om te zien hoe groot het effect van hormonen kan zijn!

Helaas ook een paar waarbij het wat minder was, je zag, hoe moet ik dat uitleggen.. een soort van 'waas' nog van waar vroeger de baardgroei was, dat is wel jammer. Maar over het algemeen zijn de veranderingen echt gigantisch en mooi!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:14:03 #170
296917 Abby79
Being myself!
pi_118512055
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:41 schreef Lillian_88 het volgende:
Ik zat wat "before" en "after" foto's te bekijken, en wow, sommige worden écht héél mooi vrouw, zo bijzonder om te zien hoe groot het effect van hormonen kan zijn!

Helaas ook een paar waarbij het wat minder was, je zag, hoe moet ik dat uitleggen.. een soort van 'waas' nog van waar vroeger de baardgroei was, dat is wel jammer. Maar over het algemeen zijn de veranderingen echt gigantisch en mooi!
Er zullen er ook genoeg zijn die niet tevreden genoeg zijn met het resultaat of zich niet willen tonen waar je geen foto's van kunt vinden :P (En die waas zit er bij mij ook nog hoor, maar ik ben nog bezig met ontharing ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118516262
Ik heb ook veel voor-en-na foto compilaties gezien. De verschillen zijn soms enorm, zo groot dat als, bijvoorbeeld, die ene moedervlek er niet had gezeten je zou denken dat het iemands zus zou zijn. Nu ik naar mezelf kijk, foto's van een jaar geleden en nu zie ik ook al enorme verschillen tussen. Dat uitwerking moet nog wat sterker gaan worden.

Bij mij is die waas vooral te voelen en al minder te zien. Ik ben donkerblond en dat is mijn baardhaar ook, het is al een stuk minder door vijf laserbehandelingen (van de 10) maar of het daarmee helemaal weg zal gaan betwijfel ik. Er zitten ook nogal wat lichte haren tussen. Ik ben al wel blij dat het minder opvalt, voor zo'n lasersessie mag je een dag niet scheren om voldoende haarlengte te kweken. Ik vind die dagen vreselijk maar het schijnt anderen nauwelijks op te vallen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:59:35 #172
296917 Abby79
Being myself!
pi_118516798
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 23:48 schreef Fixers het volgende:
Bij mij is die waas vooral te voelen en al minder te zien. Ik ben donkerblond en dat is mijn baardhaar ook, het is al een stuk minder door vijf laserbehandelingen (van de 10) maar of het daarmee helemaal weg zal gaan betwijfel ik. Er zitten ook nogal wat lichte haren tussen. Ik ben al wel blij dat het minder opvalt, voor zo'n lasersessie mag je een dag niet scheren om voldoende haarlengte te kweken. Ik vind die dagen vreselijk maar het schijnt anderen nauwelijks op te vallen.
Ik heb "gelukkig" donkerder haar dus die ontharing pakt gelukkig goed. Maar dat 1-dag-niet-scheren hoef ik niet! Dat zou te overzien zijn, maar lijkt me best lastig :o Met nu 4 behandelingen gehad (en geen één direct vergoedt :X) is dat verschil inderdaad goed te zien. Vroeger had ik ook veel meer make-up nodig om dat een beetje te verbergen, nu is dat maar heel weinig.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118517259
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:29 schreef De_Sosjaalist het volgende:
http://img211.imageshack.us/img211/1861/img0011ha.jpg (copy/paste deze link)
Super leuke foto, lief hoofdje en ik vind je haar juist tof
pi_118519731
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:08 schreef robinpunt het volgende:
Super leuke foto, lief hoofdje en ik vind je haar juist tof
Dank je :D, maar als je naast me zou zitten zou je me waarschijnlijk aanzien voor een hooiberg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 23:59 schreef Abby79 het volgende:
Ik heb "gelukkig" donkerder haar dus die ontharing pakt gelukkig goed. Maar dat 1-dag-niet-scheren hoef ik niet! Dat zou te overzien zijn, maar lijkt me best lastig :o Met nu 4 behandelingen gehad (en geen één direct vergoedt :X) is dat verschil inderdaad goed te zien. Vroeger had ik ook veel meer make-up nodig om dat een beetje te verbergen, nu is dat maar heel weinig.
Is dat eigenlijk pijnlijk, zo'n behandeling? En... hoeveel kosten die behandelingen eigenlijk?
pi_118526918
Ik ga je niet voorliegen dat die laserbehandelingen pijnloos zijn, want dat zijn ze niet. Er is iemand met een industriële laser de wortels van je baardharen in je huid aan het verbranden, dat voel je ook. De pijn is gelukkig maar heel kort en dragelijk. Men zegt wel eens dat je het kan vergelijken met een elastiekje dat van dichtbij tegen je huid wordt geschoten. Het is iets pijnlijker dan dat, maar de vergelijking klopt best aardig. Zo'n hele behandeling (baardstreek + hals) duurt ook maar een 15-20 minuten. Nadien heb je een mild zonnebrand gevoel, dat trekt binnen een paar uur weg. Aftersun of gewoon een koud washandje helpt een boel.

Ik betaal per behandeling 150 euro. Dat wordt vergoed door de verzekering (volgens mij zelfs uit de basis) maar veel verzekeraars doen er extreem moeilijk over. Ook als je al een machtiging van het genderteam én toestemming van je verzekeraar hebt willen ze nog wel eens niet uitbetalen. Dan mag je weer gaan zwaaien met uitspraken van het CvZ (College voor Zorgverzekeringen). Ik heb geluk, ik ben begonnen met de laserbehandelingen voor ik mijn definitieve groene licht had van het VU en heb de 3 behandeling die ik dus ook voor de machtiging en toesteming had nadien ook gewoon vergoed gekregen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:06:35 #176
296917 Abby79
Being myself!
pi_118527861
Mijn ervaring is ongeveer gelijk aan wat Fixers beschrijft. Hoewel ik een half uur na de behandeling al niets meer merk, dus die "paar uur" is bij mij wat overdreven :). Ze rekenen waar ik het laat doen 250¤, maar dat is ook precies het maximaal vergoedde per keer, dus ik denk dat ze het daarom doen :P.

Ik heb overigens netjes toestemming gevraagd (zelfs 2x omdat het eerste bedrijf failliet ging voor de eerste behandeling :X), en ook zonder problemen gekregen (voor tien behandelingen van max 250¤). Wel met verwijsbrief vanuit Gent, uiteraard.

De vergoeding voor de behandelingen is tot nu toe echter nog nooit direct goed gegaan, daar heb ik alle vier de keren achteraan moeten bellen (waarna het meteen gecorrigeerd word, maar toch), ondanks dat er allerlei waarschuwingen in hun systeem staan dat ik het wel vergoed krijg....
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118562988
Oke, het is wel geruststellend dat het niet heel pijnlijk of duur is :) . Zorgverzekeraars doen bij praktisch alles moeilijk, dus dat is ook niet zo verrassend.
pi_118563588
De pijn is te overzien en de geur van verschroeid haar zie ik gewoon als de geur van succes. :P Over het verbrande gevoel nadien, dat zal persoonlijk zijn denk ik. Ik heb de laatste keer er een uurtje of 2-3 last van gehad. Maar ik heb ook een heel lichte huid en verbrand snel, zal vast een factor zijn. Het is alsof je net even te lang in de zon gezeten hebt. Het moeilijk doen verschilt wel per zorgverzekeraar. Die van mij is gewoon heel makkelijk en snel met vergoeden (mag ook wel met die premie :X)

Oh, ik bedenk me net dat ik donderdag weer een afspraak heb bij de huidtherapeute,
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:24:57 #179
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118567155
Nu je het zegt, ik heb volgende week ook weer een afspraak, maar moet nog een nieuwe machtiging regelen, want ben door mijn toegestane aantal behandelingen heen. Maar even bellen om 't uit te laten stellen dan, want dat lukt vast niet binnen een week (als ik al een nieuwe machtiging krijg, is ook altijd maar afwachten).
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:55:21 #180
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118580562
Triest verhaal dit: Britains youngest transgender sex change patient wants to go back to being a boy

Koren op de molen van de critici, maar ondertussen gaan ze volkomen voorbij aan het feit dat haar familie haar heeft laten vallen als een baksteen. En ik vrees dat ze dat geluk ook niet gaat vinden als ze weer als jongen gaat leven, die genderdysforie raak je echt niet zo maar kwijt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:04:08 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118580917
quote:
"Children need to be allowed to grow into adults before they go through with something like a sex change because, as this case shows, at that age you don t know yourself well enough."
Waarbij ze maar even voorbij gaan aan al die andere jonge genderkids die nergens spijt van hebben en gelukkig zijn :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:04:46 #182
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118580947
Positief nieuws (voor de heren hier in ieder geval), Peecock v2 komt binnenkort op de markt :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118589157
Ander goed nieuws is dat het schrappen van de sterilisatie-eis is opgenomen in het regeerakkoord dat vandaag is gepresenteerd.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:20:50 #184
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118590249
Whoo!
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:55 schreef robinpunt het volgende:
Ander goed nieuws is dat het schrappen van de sterilisatie-eis is opgenomen in het regeerakkoord dat vandaag is gepresenteerd.
Enig idee hoe lang het daarna nog gaat duren?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118590589
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:20 schreef wonderer het volgende:
Whoo!

[..]

Enig idee hoe lang het daarna nog gaat duren?
Er staat niet bij of het een hoge prioriteit heeft maar omdat het wetsvoorstel ook al klaar is verwacht ik dat het binnen 6 maanden wel geregeld is.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:34:18 #186
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118590831
Dat zou mooi zijn...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118591351
Dan zou het komende zomer van kracht kunnen zijn. Ik neem aan dat dit gewoon een simpel hamerstuk gaat zijn waar niet lang over gedebatteerd hoeft te worden.
pi_118591868
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:04 schreef wonderer het volgende:
Positief nieuws (voor de heren hier in ieder geval), Peecock v2 komt binnenkort op de markt :)
Heb je een linkje? :D
pi_118596166
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:45 schreef Fixers het volgende:
Dan zou het komende zomer van kracht kunnen zijn. Ik neem aan dat dit gewoon een simpel hamerstuk gaat zijn waar niet lang over gedebatteerd hoeft te worden.
Niet als het aan het COC en TNN ligt. Zij zijn aan het lobbyen om de deskundigenverklaring eruit te krijgen....
pi_118596367
Zij willen aan het Argentijnse model? Dat is formuliertje, leges, stempeltje, meer leges, nieuw paspoort. Ik schreef het op mijn blog al: hij is niet perfect maar met de nieuwe wet kan ik leven. Het is een enorme stap vooruit, maar we blijven nog steeds achter de feiten aan hobbelen.
pi_118597038
Ik maak me ook zorgen over die deskundigenverklaring. Ik ben bang dat alleen deskundigen van het VUmc genderteam zo'n verklaring mogen afleggen en omdat de wachtlijst zo lang is ga ik mijn transitie niet via dat team doen.
pi_118597173
Tja, jouw blog heb ik niet gelezen maar mij is verder ook niets gevraagd :?

Ik denk dat het 100 bruggen te ver is om van de NL politiek te vragen geslacht en naam te wijzigen obv de verklaring van de betrokkene alleen. Het is nu een keuze tussen dit zsm aannnemen en verder gaan met de lobby, of lobbyen en maar hopen dat het geen 'sint juttemis' wordt ...
pi_118597245
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:13 schreef robinpunt het volgende:
Ik maak me ook zorgen over die deskundigenverklaring. Ik ben bang dat alleen deskundigen van het VUmc genderteam zo'n verklaring mogen afleggen en omdat de wachtlijst zo lang is ga ik mijn transitie niet via dat team doen.
Tja, dat weet niemand want over de deskundigen wordt niet gesproken voordat de wet er is. Dus een beetje kip-ei verhaal. Maar ook daarbij kan een lobby werken lijkt mij zo ...
pi_118597379
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:16 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Tja, dat weet niemand want over de deskundigen wordt niet gesproken voordat de wet er is. Dus een beetje kip-ei verhaal. Maar ook daarbij kan een lobby werken lijkt mij zo ...
Het blijft spannend..
pi_118597537
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:53 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Heb je een linkje? :D
http://www.kabinetsformat(...)rd/regeerakkoord.pdf

Ik heb dit stuk niet gelezen dus hoop maar dat het de goede is...
pi_118598001
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:19 schreef Onderweg het volgende:

[..]

http://www.kabinetsformat(...)rd/regeerakkoord.pdf

Ik heb dit stuk niet gelezen dus hoop maar dat het de goede is...
Oh nee, ik bedoel iets anders! Niet gerelateerd aan het regeerakkoord :) Wonderer postte over een nieuwe peecock (soort prosthese).
Hoe doe jij het dan robinpunt? Er zijn nu 5 maanden voorbij van het wachten, en dat gaat sneller dan ik had verwacht. Ik leef nu ook full-time als man.
pi_118599267
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:26 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Oh nee, ik bedoel iets anders! Niet gerelateerd aan het regeerakkoord :) Wonderer postte over een nieuwe peecock (soort prosthese)
Hihi, ik zie t. Sorry, niet goed gelezen :p
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:49:26 #198
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118603436
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:55 schreef robinpunt het volgende:
Ander goed nieuws is dat het schrappen van de sterilisatie-eis is opgenomen in het regeerakkoord dat vandaag is gepresenteerd.
Hadden ze helemaal niet hoeven doen, het wetsvoorstel is al door het vorige Kabinet naar de Tweede Kamer gestuurd, de bal ligt nu bij de volksvertegenwoordiging, niet bij het Kabinet.

Overigens heb ik vorige week nog even gekeken of dat wetsvoorstel al geagendeerd was, en tot eind dit jaar lijkt alles al vol te zitten maar ik zag deze wet er nog niet tussen, die hangt nog in de wachtrij.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118604095
Een wetsvoorstel kan ingetrokken worden. Dat lijkt iig niet te gebeuren.
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:54:47 #200
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118606237
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118607806
Pfff... morgen dan eindelijk mijn gesprek met de huisarts. Ik ben doodzenuwachtig en volgens mij ga ik daar voor een zondvloed zorgen, maar toch ben ik opgelucht dat ik mijn verhaal in de medische hoek kan droppen. Ben heel benieuwd wat er daarna gaat gebeuren...
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:34:19 #202
296917 Abby79
Being myself!
pi_118609280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 01:02 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Pfff... morgen dan eindelijk mijn gesprek met de huisarts. Ik ben doodzenuwachtig en volgens mij ga ik daar voor een zondvloed zorgen, maar toch ben ik opgelucht dat ik mijn verhaal in de medische hoek kan droppen. Ben heel benieuwd wat er daarna gaat gebeuren...
Succes straks! Maar dat gaat vast helemaal goed komen :Y (En dat zenuwachtig is normaal, dat mag voor zoiets ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:11:09 #203
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118612053
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef Onderweg het volgende:
Een wetsvoorstel kan ingetrokken worden. Dat lijkt iig niet te gebeuren.
Nee, maar dat lag sowieso al niet voor de hand, bijna alle niet-christelijke partijen hebben het Roze stembusakkoord ondertekend en hadden zich dus al gecommitteerd aan het invoeren van deze wetswijziging.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118618161
quote:
Nee, maar dat lag sowieso al niet voor de hand, bijna alle niet-christelijke partijen hebben het Roze stembusakkoord ondertekend en hadden zich dus al gecommitteerd aan het invoeren van deze wetswijziging.
In het Roze Stembusakkoord staat ook:

quote:
2/ Afschaf gewetensbezwaarde ambtenaren. Met een wettelijke regeling wordt er zo spoedig mogelijk een einde gemaakt aan de zogenaamde ‘weigerambtenaar’.
Dat pakt nu toch ook iets anders uit met het regeerakkoord. De weigerambtenaar kan er nog wel 20 jaar zijn .....

Ik ben in de politiek altijd erg voorzichtig met commitments, afspraken en akkoorden. Meestal zijn die niet zo degelijk als verondersteld.

(niets persoonlijks overigens -volgens mij ben jij aktief in de politiek-)
pi_118623195
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:55 schreef robinpunt het volgende:
Ander goed nieuws is dat het schrappen van de sterilisatie-eis is opgenomen in het regeerakkoord dat vandaag is gepresenteerd.
Wat houdt dit in voor jullie? :?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:20:36 #206
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118623221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:19 schreef Lillian_88 het volgende:

[..]

Wat houdt dit in voor jullie? :?
Dat we onze naam en geslacht kunnen veranderen zonder dat we daar voor hoeven te worden geopereerd.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:22:04 #207
296917 Abby79
Being myself!
pi_118623268
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:20 schreef wonderer het volgende:
Dat we onze naam en geslacht kunnen veranderen zonder dat we daar voor hoeven te worden geopereerd.
En dat het niet meer via de rechter hoeft straks. Dat vind ik ook een hele verbetering!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:22:31 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118623284
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:22 schreef Abby79 het volgende:

[..]

En dat het niet meer via de rechter hoeft straks. Dat vind ik ook een hele verbetering!
Nou ja, dat staat er niet ;) Het gaat echt om de sterilisatie-eis hier.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:23:08 #209
296917 Abby79
Being myself!
pi_118623308
Het wetsvoorstel is inclusief die wijziging ;) Dus daar ga ik gewoon van uit :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118623921
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:22 schreef Abby79 het volgende:

[..]

En dat het niet meer via de rechter hoeft straks. Dat vind ik ook een hele verbetering!
En dat scheelt weer een pakweg 1000 euro aan nodeloze kosten *O* . Ik weet er wel een andere bestemming voor ...
pi_118629142
Zo, weer lekker een dag in Amsterdam geweest :P zoveel wachten altijd. Bleek dat in mn bloedprikken van 4 maanden terug eruit kwam dat het controlerende schildklierhormoon te hoog of te laag was, anyways, ik moest bloedprikken om de directe schildklierwaardes te krijgen. Bij zo'n bloedprik zuster die ik al een keer eerder had, ze herkende me ook, superaardig die :)

Nouja, dat zou kunnen wijzen op hypothyroidism oftewel een tragere schildklier, ik check net de symptomen, heb ze zo ongeveer allemaal :') dus zou me niks verbazen als daar een hoop klachten vandaan komen. Ben wel benieuwd wat er uit dit bloedprikken komt, ik ga gewoon bellen.

Verder ging het ineens over SRS en daarvoor op de wachtlijst komen en die speciale ontharing enzo, dat was voor mn gevoel best plots, Jos vroeg ook meteen of ik in Alkmaar of in Amsterdam wilde geopereerd worden enzo :P hohoho wacht even.. wordt binnenkort door een medewerkster gebeld die daar over gaat en dan weet ik ook hoe het met wachtlijsten zit enzo.. spannend :P
pi_118630102
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:38 schreef Maisnon het volgende:
Zo, weer lekker een dag in Amsterdam geweest :P zoveel wachten altijd. Bleek dat in mn bloedprikken van 4 maanden terug eruit kwam dat het controlerende schildklierhormoon te hoog of te laag was, anyways, ik moest bloedprikken om de directe schildklierwaardes te krijgen. Bij zo'n bloedprik zuster die ik al een keer eerder had, ze herkende me ook, superaardig die :)

Nouja, dat zou kunnen wijzen op hypothyroidism oftewel een tragere schildklier, ik check net de symptomen, heb ze zo ongeveer allemaal :') dus zou me niks verbazen als daar een hoop klachten vandaan komen. Ben wel benieuwd wat er uit dit bloedprikken komt, ik ga gewoon bellen.

Verder ging het ineens over SRS en daarvoor op de wachtlijst komen en die speciale ontharing enzo, dat was voor mn gevoel best plots, Jos vroeg ook meteen of ik in Alkmaar of in Amsterdam wilde geopereerd worden enzo :P hohoho wacht even.. wordt binnenkort door een medewerkster gebeld die daar over gaat en dan weet ik ook hoe het met wachtlijsten zit enzo.. spannend :P
Ohh chill, SRS in Alkmaar! Dat is maar iets van 20 minuten rijden :D
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:13:03 #213
296917 Abby79
Being myself!
pi_118630547
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:01 schreef Nezhi het volgende:
Ohh chill, SRS in Alkmaar! Dat is maar iets van 20 minuten rijden :D
Niet vanaf het zuiden van het land :P

Ik heb volgende week m'n tweede afspraak bij de chirurg. De kans is groot dat ik dan al een datum krijg... dan komt het echt dichtbij :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118630772
Ik wilde vragen welke operatie, maar er is zeker maar een grote operatie voor transvrouwen? :')
pi_118639984
Er is maar één DÉ operatie ja. Dan heb je nog verder correcties en cosmetische dingen.

Maar WOW Maisnon, dan komt het ineens wel dichtbij... Ik zou nog steeds niet weten of ik het nu echt wil of niet. Ik heb nog steeds twijfels. Nou ja, ik wil wel maar ik zie vooral op tegen alle nadelen.

Ik vind het trouwens opvallend dat de wet over lesbisch ouderschap vandaag wel door de tweede kamer is gegaan. Die werd nog genoemd in de nota van toelichting van de transgenderwet. Nog opvallender: het CDA heeft ook voor gestemd, alleen CU en SGP waren tegen.
pi_118646324
Het CDA is volgens mij ook niet erg christelijk meer, maar probeert wanhopig kiezers uit elke bevolkingsgroep aan te trekken om nog te overleven.
pi_118666048
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:58 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Is dat eigenlijk pijnlijk, zo'n behandeling? En... hoeveel kosten die behandelingen eigenlijk?
Op mijn kin voel ik er heel weinig van, maar op mijn povenlip is het voor mij best pijnlijk. Het wisselt nogal per behandeling hoeveel last ik er van heb. De ene keer heb ik die dag een rood gezicht met uitslag, de andere keer merk ik weinig.

Ik betaal per behandeling 150 euro, dat is alleen voor mijn kin en lippen. Vroeger had ik wel meer baardgroei, maar het meeste is door de hormonen weer weggetrokken tot dunne blonde haartjes.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:25:28 #218
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118666529
Als je last hebt van acne kan je trouwens in het begin met laseren wel heftige reacties krijgen, moest me na de eerste paar sessies echt een paar dagen opsluiten thuis, zo erg was het :%
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118668454
Moet zeggen dat ik toch best wel onder de indruk ben van het SRS verhaal ineens, m'n hoofd draait overuren :P
pi_118670499
Dat kan ik me goed voorstellen. Het lijkt allemaal zo ver weg en onwerkelijk, maar toch komt het. Ik had ook dat gevoel toen ik groen licht kreeg: "Het gaat echt gebeuren! Ik ga dit doen!"

Over de operatie zelf ben ik nog niet zo zeker. Ik zal het sowieso moeten uitstellen omdat het anders de studie in de weg zit. Ik hoor ook best veel nare berichten over complicaties en een traag herstel waardoor ik me afvraag: "Wil ik hiervoor echt mijn gezondheid opofferen?"
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_118670686
Ja precies, dat had ik ook, met elke stap :P

Toen ik het van mezelf realiseerde.. okay volgende stap, mensen vertellen.. me aanmelden.. echt telkens als de volgende stap realiteit wordt zeg maar is het even onwerkelijk :P dat het ook echt allemaal kan en gebeurt omdat het zoooo erg een ver-van-m'n-bed-show was voordat ik aan alles begon
pi_118670899
Oh trouwens, echt superfout, gisteren in de wachtkamer was er ook zo'n dominante boerenzakenman samen met z'n Thaise importbruid, dit klinkt nogal plat en stereotyperend maar dat was gewoon letterlijk zo :')
pi_118671075
Toegegeven, je komt er heel diverse types tegen. Pas ook een persoon van 1:90 in hotpants met bobbel, een hemd dat een maat te klein was, strappy sandaaltjes met rhinestones, kaal hoofd en veel haar op de benen.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_118671606
Tsja, je moet iedereen in z'n waarde laten natuurlijk, maar ik vond dat soort dingen in het begin toch een beetje afschrikwekkend om het proces in te gaan :') langzaam kom ik er ook wel achter dat iedereen totaal anders is en dat er een boel verschillende kanten aan zijn, maar toch
pi_118672364
Precies, ik was heel lang echt bang om een 'man in een jurk' te worden wanneer ik in transitie zou gaan. Jaren geleden was ik al voorzichtig bezig met orienteren en zocht vooral een aanspreekpunt. Er was toen toevallig een 'gender comingout dag' in Amsterdam waar ik heen ben gegaan in de hoop om met andere transgenders te kunnen praten om te zien of het gevoel overeenkwam. Die dag was georganiseerd in café De Lellebel en zat vol met chasers (wel een voordeel, je drinkt de hele avond voor niets) en dragqueens. Dat heeft me toen zo afgeschrokken dat ik de plannen voor transitie weer een paar jaar in de ijskast had gezet. Eigenlijk was het best onvolwassen van me want ik had toen ook wel kunnen weten dat de een niet de ander is.

Nu ik een jaar aan de hormonen ben, ben ik stiekem toch best tevreden. Ik ben er nog lang niet, maar het is zo veel beter dan ervoor. De angst die ik had zat meer in mijn hoofd dan in de werkelijkheid.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_118672657
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:35 schreef Venus-Castina het volgende:
Die dag was georganiseerd in café De Lellebel en zat vol met chasers (wel een voordeel, je drinkt de hele avond voor niets) en dragqueens.
Dan zou ik ook gillend naar huis gaan, kan er niks aan doen maar ik heb echt totaal niets met dragqueens en zo'n chaser kan van mij echt de klere krijgen :')
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:42:01 #227
296917 Abby79
Being myself!
pi_118679624
Vandaag ben ik weer naar Den Haag geweest, voor het tweede gesprek voor mijn sollicitatie (en door de stad wandelen, ik was er veel te vroeg ;)). Ging weer heel goed. De transseksualiteit is besproken, niet dat er naar gevraagd werd, maar ik moest van mezelf ze wel vertellen dat ik volgend jaar een tijdje afwezig zou zijn :P Er werd goed op gereageerd, helemaal niet moeilijk over gedaan, dus dat was erg positief.

Ik had ook nog even gevraagd of er na het eerste gesprek al gedacht werd dat ik transvrouw zou zijn, maar daar werd alleen gezegd dat het voor één van de twee mensen toen het in ieder geval niet vermoedde. Geen idee of die andere het dan wel door had, maar ik vind in zo'n gesprek een 50% passability al heel wat :D.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:01:16 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118680725
Ik hoop echt dat eht geen gevolgen gaat hebben voor je sollicitatie... maar misschien ben ik wel een beetje doemdenker ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:02:22 #229
296917 Abby79
Being myself!
pi_118680793
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:01 schreef wonderer het volgende:
Ik hoop echt dat eht geen gevolgen gaat hebben voor je sollicitatie... maar misschien ben ik wel een beetje doemdenker ;)
Ze zeiden dat ze er niet op lette, op dat soort zaken, dat ze voornamelijk keken naar of een persoon in het bedrijf past. Ik wacht maar af :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118682871
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 16:19 schreef Maisnon het volgende:
Tsja, je moet iedereen in z'n waarde laten natuurlijk, maar ik vond dat soort dingen in het begin toch een beetje afschrikwekkend om het proces in te gaan :') langzaam kom ik er ook wel achter dat iedereen totaal anders is en dat er een boel verschillende kanten aan zijn, maar toch
Ah ja dat. Ik heb in die wachtkamer ook hele diverse types getroffen. Van gewoon goed geklede nette dames, stoere sportschoolbinkies en inderdaad ook vreselijk ordinaire te zwaar opgemaakte dellen in te korte rokjes met plat accent. Transgenders komen uit alle rangen en standen zullen we maar zeggen.

Ik probeer heel erg mijzelf te blijven. Wat ik gewoon heel belangrijk vind is het geleidelijk aan te doen. Mijn lichaam een beetje het tempo laten aangeven. Dat gaat me goed af en toch loop ik iedere keer weer tegen het volgende drempeltje aan. Alsof ik een trap aan het beklimmen ben. Iedere trede is weer een hindernis en als je er opstaat toch weer een overwinning. Zo zit ik met mijn werk qua kleding tegen de volgende drempel aan. Klinkt mischien stom, maar ik vind het echt heel eng om iets van tunieken, die voorbij mijn heupen vallen, dragen echt een hele grote stap. Terwijl ik ze in mijn vrije tijd veel draag.
pi_118683062
Oh ja ik had in het begin allemaal nog van die extra opvuldingen enzo omdat ik me daar zo aan ergerde :P was nogal onhandig! Dat is nu niet echt meer nodig gelukkig, ik heb ook nog nooit iemand gehoord over de vorm van mn lijf verder.

Tuurlijk zijn mn heupen een beetje smaller maarja ik denk dat je je in het begin vooral focust op al die kleine dingetjes, terwijl als je als totaalplaatje zelfvertrouwen en vrouwelijkheid enzo uitstraalt, mensen daar veel minder op letten volgens mij
pi_118684920
Ik heb me altijd voorgenomen niet met losse opvullingen in de weer te gaan. Mijn vullen of kweken dilemma is uiteindelijk kweken geworden. Volgens mij mag ik niet klagen over de voortgang. Als ik t.z.t. aan de BH ga (ik vermoed tegen de kerst dat het wel nodig gaat zijn, traplopen begint al best wel gevoelig te worden.) Dan ga ik de gewone push-up niet uit de weg, dat dan weer wel. :P

Ik denk dat als ik mijn kleding een stapje vrouwelijker maak op het werk dat dan ook de vibe die ik overbreng op anderen meer die kant op uitslaat. Maar toch, het is de volgende grote stap en best eng! Ik kan me niet verbergen achter een bureau, ik werk in een winkel.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:55:37 #233
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118687266
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:17 schreef Fixers het volgende:
Ik heb me altijd voorgenomen niet met losse opvullingen in de weer te gaan. Mijn vullen of kweken dilemma is uiteindelijk kweken geworden. Volgens mij mag ik niet klagen over de voortgang. Als ik t.z.t. aan de BH ga (ik vermoed tegen de kerst dat het wel nodig gaat zijn, traplopen begint al best wel gevoelig te worden.) Dan ga ik de gewone push-up niet uit de weg, dat dan weer wel. :P

Ik denk dat als ik mijn kleding een stapje vrouwelijker maak op het werk dat dan ook de vibe die ik overbreng op anderen meer die kant op uitslaat. Maar toch, het is de volgende grote stap en best eng! Ik kan me niet verbergen achter een bureau, ik werk in een winkel.
Maar dat geeft niet dat je in een winkel werkt, jij hoeft je nergens voor te verbergen hoor ;) .
  vrijdag 2 november 2012 @ 20:32:42 #234
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118753724
Deze lijkt me best aardig om eens te kijken...

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118762699
De huisarts heeft me vanmiddag opgebeld :) . Ik word niet naar een psycholoog doorverwezen, maar naar een seksuoloog die ook de nodige kennis heeft op het gebied van genderproblemen en dergelijke. Die gaat als het goed is kijken wat er aan de hand is en met me kijken welke vervolgstappen het beste genomen kunnen worden. En het mooie is... ik kan maandag al terecht :D !

[ Bericht 1% gewijzigd door De_Sosjaalist op 03-11-2012 00:28:26 ]
pi_118762940
Hallo mensen,
Ik zit eigenlijk met een klein probleempje. Sinds mijn vriend heeft aangegeven zich meer vrouw te voelen dan man, is mijn libido eigenlijk bijna geheel overgeslagen naar vrouwen, dit terwijl nog niet eens vaststaat of hij dat wel mag/kan worden van de psychiater.Maar ik heb dus moeite om die andere optie (dat hij blijft zoals hij is) nog in het oog te houden. Hierdoor zou ik zelf ook graag met een psychiater of seksuoloog willen praten (die van mijn vriend kan niet, BE is te ver weg).

Weet iemand van jullie misschien een goede? Ik weet zelf niet zoveel er van af..
  zaterdag 3 november 2012 @ 00:17:47 #237
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_118762974
Ik heb even een vraagje, en dit is niet uit troll.
Maar stel jullie veranderen echt, qua uiterlijk en innerlijk, van geslacht.

En jullie gaan dan onder jullie 'nieuwe' geslacht daten.
Vertellen jullie mogelijke partners over jullie oude geslacht?
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
  zaterdag 3 november 2012 @ 00:27:45 #238
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118763262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:17 schreef LompeWorst het volgende:
Ik heb even een vraagje, en dit is niet uit troll.
Maar stel jullie veranderen echt, qua uiterlijk en innerlijk, van geslacht.
Het innerlijk verandert niet echt hoor, dat was al van het andere geslacht.
Daarom willen we het uiterlijk ook aanpassen :)

quote:
En jullie gaan dan onder jullie 'nieuwe' geslacht daten.
Vertellen jullie mogelijke partners over jullie oude geslacht?
Verschilt van persoon tot persoon. Volgens mij vertellen de meesten het uiteindelijk wel als het serieus wordt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 3 november 2012 @ 00:31:30 #239
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_118763410
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:27 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Het innerlijk verandert niet echt hoor, dat was al van het andere geslacht.
Daarom willen we het uiterlijk ook aanpassen :)

[..]

Verschilt van persoon tot persoon. Volgens mij vertellen de meesten het uiteindelijk wel als het serieus wordt.
Bedankt voor je antwoord.
Ik vind het gewoon een eng idee dat er mensen zijn die het niet zouden vertellen.

Brrrr
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
  zaterdag 3 november 2012 @ 00:36:28 #240
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118763606
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:31 schreef LompeWorst het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord.
Ik vind het gewoon een eng idee dat er mensen zijn die het niet zouden vertellen.

Brrrr
Dan raad ik je aan om vanaf nu tegen al je dates te vertellen dat je moeite hebt met mensen die transseksueel zijn. Je weet immers maar nooit...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118763777
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:31 schreef LompeWorst het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord.
Ik vind het gewoon een eng idee dat er mensen zijn die het niet zouden vertellen.

Brrrr
Waarom zou dat eng zijn? Een transgender past het lichaam aan op het gender. Het zou aparter zijn om zonder dat je het weet een relatie te hebben met een transgender die juist niet in transitie is geweest want dan zit je in een ander soort relatie (homo- of juist heteroseksueel) zonder dat je het weet.
  zaterdag 3 november 2012 @ 00:45:50 #242
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118763906
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel zin heeft om die discussie met hem aan te gaan. Als ik dit soort mensen tegenkom tijdens het daten is het simpelweg... NEXT!
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118763972
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:45 schreef Joanne35 het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel zin heeft om die discussie met hem aan te gaan. Als ik dit soort mensen tegenkom tijdens het daten is het simpelweg... NEXT!
Ja, je hebt gelijk. ik was niet echt bewust aan het discussiëren, ik schreef gewoon even wat ik dacht. Niet dat het mij iets uitmaakt of mijn date als man of vrouw geboren is hoor.
  zaterdag 3 november 2012 @ 00:51:37 #244
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_118764104
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:41 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Waarom zou dat eng zijn? Een transgender past het lichaam aan op het gender. Het zou aparter zijn om zonder dat je het weet een relatie te hebben met een transgender die juist niet in transitie is geweest want dan zit je in een ander soort relatie (homo- of juist heteroseksueel) zonder dat je het weet.
Ik doelde vooral op dit scenario. Zou rare manier van vertrouwensrelatie zijn.

Was totaal niet aanvallend oid bedoeld.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
  zaterdag 3 november 2012 @ 00:55:25 #245
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118764196
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:51 schreef LompeWorst het volgende:

[..]

Was totaal niet aanvallend oid bedoeld.
Dat 'brr' suggereerde anders van wel :)

Maar ik ben het wel met je eens dat openheid belangrijk is in een relatie. Daarom zou ik het zelf altijd vertellen. Ik zou ook nooit met iemand in een relatie willen zitten die dat nieuws niet aan zou kunnen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118764279
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:51 schreef LompeWorst het volgende:

[..]

Ik doelde vooral op dit scenario. Zou rare manier van vertrouwensrelatie zijn.

Was totaal niet aanvallend oid bedoeld.
Volgens mij bedoelde je het andersom maar enfin
  zaterdag 3 november 2012 @ 00:59:44 #247
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118764313
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:58 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelde je het andersom maar enfin
Ja, dat dacht ik ook. Maar eigenlijk zit er niet zo veel verschil tussen het scenario dat jij beschreef en het scenario dat hij in zijn hoofd heeft. In beide gevallen wordt er iets achtergehouden in de relatie.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118764439
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 00:59 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook. Maar eigenlijk zit er niet zo veel verschil tussen het scenario dat jij beschreef en het scenario dat hij in zijn hoofd heeft. In beide gevallen wordt er iets achtergehouden in de relatie.
Ik weet het niet... Als ik in een relatie zit met een man en op een dag zegt 'ie dat hij is geboren als vrouw, verandert er niks. Maar als ik in een relatie zit met een vrouw maar haar gender is mannelijk, dan zit ik in een relatie met een man zonder dat ik dat weet.
Misschien komt het door mijn eigen ervaring dat ik me in relaties met mannen altijd homo voelde en bang was dat ze erachter kwamen.
pi_118764505
Ik ben nog steeds benieuwd hoe jij eruit ziet robin :P
pi_118764546
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:06 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd hoe jij eruit ziet robin :P
Haha! Waarom?
pi_118764570
Ik weet niet misschien is het omdat ik verder een vage foto heb gezien van Nehzi en voor de rest alleen wonderer van mensen die de andere kant op gaan zeg maar :P
  zaterdag 3 november 2012 @ 01:09:59 #252
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118764588
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:04 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ik weet het niet... Als ik in een relatie zit met een man en op een dag zegt 'ie dat hij is geboren als vrouw, verandert er niks. Maar als ik in een relatie zit met een vrouw maar haar gender is mannelijk, dan zit ik in een relatie met een man zonder dat ik dat weet.
Ik maak me niet zo druk meer om labels en geslachten, zie vooral personen. Volgens mij maakt het dan ook niet meer zoveel uit wat je partner precies is en waar hij of zij op valt.

Maar ik snap wel wat je bedoelt, want in zekere zin doet die persoon in die tweede situatie zich anders voor dan hij/zij eigenlijk is, en dat is natuurlijk wel een probleem.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118764663
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:09 schreef Maisnon het volgende:
Ik weet niet misschien is het omdat ik verder een vage foto heb gezien van Nehzi en voor de rest alleen wonderer van mensen die de andere kant op gaan zeg maar :P
Ik ben nog niet begonnen ;(
Als het zover is dan zal ik uitgebreid fotoverslag doen.
pi_118764684
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:13 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ik ben nog niet begonnen ;(
Als het zover is dan zal ik uitgebreid fotoverslag doen.
Haha het hoeft niet als je het niet fijn vind hoor :) ging je nou ook naar t VUmc?
pi_118764750
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:14 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Haha het hoeft niet als je het niet fijn vind hoor :) ging je nou ook naar t VUmc?
Ja, daar sta ik op de wachtlijst
pi_118764825
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:17 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ja, daar sta ik op de wachtlijst
Heb je je intake gesprek al gehad?
pi_118764847
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:21 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Heb je je intake gesprek al gehad?
Ja, geschikt bevonden :)
pi_118764913
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 01:22 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ja, geschikt bevonden :)
Dus nu het lange wachten :P als je af en toe belt heb je nog misschien kans ook om eerder aan de beurt te zijn trouwens! Tenminste dat roept iedereen altijd :P
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:30:04 #259
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118767216
LompeWorst denkt waarschijnlijk dat de vrouw met wie hij dan een relatie heeft dan stiekem toch eigenlijk nog een man is. En hij is natuurlijk hartstikke hetero dus dat wil hij niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:38:35 #260
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118767305
Iran blijft toch wel een fascinerend land als het om transseksualiteit gaat, er gaat nu een film over transseksualiteit in de bioscopen draaien daar: Iranian film shines spotlight on taboo subject of transsexuals. Dit artikel gaat ook in op de kritiek dat geslachtsoperaties daar worden misbruikt om homoseksuelen 'heteronormatief' te maken.

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118790919
Volgens mij heeft extra bellen naar het vu niet heel veel zin. Ik heb het niet gedaan en ben ook gewoon opgeroepen.

Vandaag bij mijn ouders op bezoek geweest. Om een in gelijst portret van mezelf te geven. Ze hadden de foto al gezien en wisten dat ze een afdruk zouden krijgen. Maar glinstering in mijn moeders ogen toen ze doorhad dat er in het pakje wat ik gaf een fotolijstje zat, onbetaalbaar. Echt als een klein kind op pakjesavond. Dat gaf mij een fijn warm gevoel. Ook mijn nieuwe geboortekaartje is goed ontvangen, dat vond ik nog spannend. Want ze wisten dat ik ermee bezig was, maar niets over het ontwerp.
  zondag 4 november 2012 @ 16:51:52 #262
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118812537
Het voordeel van bellen is dat je soms al vroeg een afspraak kunt maken. Als je wacht tot zij je oproepen heb je kans dat ze de eerstkomende tijd al weer volgeboekt zitten en er dus onnodig extra wachttijd bij komt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118884307
Dag mensen,
Het gaat toch niet zo goed met mijn 'vriend'.. (die nu overigens ook niet echt mijn vriend niet meer is, hij vond het beter om vrienden te zijn tot hij 't antwoord had)
Van wat ik begreep heeft hij deze week de afspraak met 't genderteam. Ik dacht dat hij daar al vaker was geweest, maar hij was alleen bij één van de psychiaters bij van het genderteam geweest om alvast een beetje te praten zodat hij niet zo in de knoop zat.
Het blijkt nu dus dat het pas zijn tweede echte afspraak is, de kenningsmakingsafspraak heeft hij al gehad. Hij heeft zich er nu zo op vastgebeten (met alle gevolgen van dien, hij is nu zwaar depressief en dat baart me wel zorgen omdat hij vroeger zelfmoordpogingen heeft gedaan) dat ze hem deze week het antwoord wel gaan geven, dat hij er niet meer aan denkt dat dat waarschijnlijk het geval niet is.
Het mag dan misschien nu wel uit zijn, maar ik wil er toch zoveel mogelijk voor hem zijn, als vrienden.
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:32:22 #264
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118893698
Luistertip: Metropolis (Radio 1) gaat deze hele week over transseksualiteit.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_118895971
Als je in de gelegenheid bent denk ik dat je beter persoonlijk langs kunt komen dan bellen. Ik heb het idee dat als je van gezicht bekend bent, ze sneller aan je zullen denken als er een plaats vrij is.

Vandaag had ik een afspraak op het VUmc met de KNO arts als voorbereiding voor de logopedie.
Er werden opnames van mijn spraak gemaakt en ik moest toonladders opzeggen. Ik vond het wel vervelden dat de arts met een camera in mijn keel naar mijn stembanden moest kijken, het uur erop voelde voor me alsof ik een schorre keel had.
Het advies: Veel zingen.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:03:18 #266
296917 Abby79
Being myself!
pi_118897634
Ik hoop dat ze goed kunnen helpen deze week Lillian, het verhaal klinkt steeds vervelender ;(

Ikzelf ben vandaag ook weer op en neer naar Gent geweest voor een afspraak met de chirurg en een gesprek met de psycholoog. Het voelde vandaag alleen als een beetje nutteloos :P De afspraak met de chirurg ging (uiteraard) nergens over, en hij had alleen nog een globale schatting voor volgend jaar (waarschijnlijk juni of begin juli!). Het gesprek met de psycholoog ging voornamelijk over m'n nieuwe plannen voor werk en zo. En blijkbaar was ze vorige afspraak best bezorgd geweest over me :o Maar dat was dan ook tijdens/net na m'n wat mindere periode deze zomer, dus heel verrassend vind ik dat niet ;) Alleen nu wil ze niet wachten tot Februari (wanneer ik weer een controle bij de endo heb), maar moet ik tussendoor nog een keer op en neer, bah :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118902257
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:22 schreef Lillian_88 het volgende:

[...]

Het mag dan misschien nu wel uit zijn, maar ik wil er toch zoveel mogelijk voor hem zijn, als vrienden.
Jeetje Lillian... dit is toch wel erg heftig allemaal. Veel sterkte allebei en ik vind het echt heel lief dat je je vriend zo blijft steunen, ook al is het nu uit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:03 schreef Abby79 het volgende:
Alleen nu wil ze niet wachten tot Februari (wanneer ik weer een controle bij de endo heb), maar moet ik tussendoor nog een keer op en neer, bah :P
Ah, jammer :P . Nou ja,.. de benzine is uiteindelijk voor een goed doel!

Heb ondertussen een eerste gesprek met de seksuoloog gehad. Ben i.p.v. bij een psycholoog bij deze man terecht gekomen en daar ben ik eigenlijk wel blij mee... deze man heeft ook ervaring met genderproblematiek. Blijkbaar heeft hij wat linkjes met het genderteam. Ik zal nu een aantal gesprekken met hem hebben en dan gaan we kijken 'hoe verder'. Hij had erover dat er toch nog wachtlijsten tot 2013 waren. Probleem: ik ben doodzenuwachtig en ik weet van gekkigheid niet wat ik moet vertellen.
pi_118903029
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:21 schreef Venus-Castina het volgende:
Als je in de gelegenheid bent denk ik dat je beter persoonlijk langs kunt komen dan bellen. Ik heb het idee dat als je van gezicht bekend bent, ze sneller aan je zullen denken als er een plaats vrij is.

Vandaag had ik een afspraak op het VUmc met de KNO arts als voorbereiding voor de logopedie.
Er werden opnames van mijn spraak gemaakt en ik moest toonladders opzeggen. Ik vond het wel vervelden dat de arts met een camera in mijn keel naar mijn stembanden moest kijken, het uur erop voelde voor me alsof ik een schorre keel had.
Het advies: Veel zingen.
Ja zo'n device waar ze dan zeep op smeren _O- had ik ook, was gaaf om dat filmpje te zien :P
pi_118910875
Ik vond die ijzeren grip van de KNO-arts op mijn tong vervelender dan die camera, maar inderdaad wel een zere keel nadien. Gelukkig moest ik daarna toch bij de ikea zijn, daar hebben ze goedkoop softijs. :P

@Sosjaalist: heb je je nu al wel gemeld bij het Genderteam om de wachtlijst op te gaan?
pi_118915671
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:03 schreef Fixers het volgende:
@Sosjaalist: heb je je nu al wel gemeld bij het Genderteam om de wachtlijst op te gaan?
Nog niet, maar ik heb volgende week weer een gesprek met de seksuoloog. Ik zal hem eens vragen hoe ik me precies kan aanmelden en of ik dat beter nu al zou moeten doen of pas na wat gesprekken met hem.
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:01 schreef Maisnon het volgende:
[ afbeelding ]
:D !
pi_118915718
_O-

Hoe kom je daar aan?

@Sosjaalist. Bij het VUmc kan je gewoon zelf bellen om je melden zonder verwijzing. Maar jij zat toch in regio Groningen?
pi_118919372
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:04 schreef Fixers het volgende:
@Sosjaalist. Bij het VUmc kan je gewoon zelf bellen om je melden zonder verwijzing. Maar jij zat toch in regio Groningen?
Ja, ik woon in de stad zelf :P, wat eigenlijk best wel superhandig is.
  woensdag 7 november 2012 @ 20:49:17 #275
296917 Abby79
Being myself!
pi_118952164
Hmm, als de politie om je naam vraagt, welke geef je dan? :P

Ik hebh gewoon maar Abby gezegd, dat mocht in dit geval van hen, haha. Ze vroegen overigens m'n naam omdat ik samen met een man heb geholpen bij een man die een blackout leek te hebben en z'n scootmobiel tegen een fietsenrek parkeerde. Daarna kon die man eigenlijk geen zinnig woord meer uitbrengen, hij wist z'n naam niet eens meer... en aangezien wij daar ook niet wisten wat te doen hebben we maar met de politie gebeld, en die wilde onze namen mochten ze nog iets willen weten of zo. Dus toen vroeg ik hem maar welke naam hij wilde, m'n officiële of m'n huidige. Beide was goed ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118953129
Zo hallo, blijkt dat mijn 'vriend' mooi de boel heeft voorgelogen. :S Ik vroeg hem vandaag weer wanneer hij die afspraak had.. Ja hij wist van niks, z'n vader had de advocaat al op zijn huisarts en die man van 't genderteam afgestuurd, want die psychiater nam de telefoon niet op en mijn 'vriend' (nu ex) moest antwoord hebben. Dat in combinatie met nog meer vreemde verhalen, begin ik niets meer van zijn genderdysforie verhaal te geloven :S
  woensdag 7 november 2012 @ 21:08:51 #277
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118953643
Heftig... volgens mij heeft ie wel wat meer problemen dan alleen dat... als dat uberhaupt een probleem is...

Iets anders, heren: http://www.peecockproducts.com/index.php?_a=viewProd&productId=18
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118954055
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:08 schreef wonderer het volgende:
Heftig... volgens mij heeft ie wel wat meer problemen dan alleen dat... als dat uberhaupt een probleem is...

Iets anders, heren: http://www.peecockproducts.com/index.php?_a=viewProd&productId=18
Ja er beginnen steeds meer puzzelstukjes op z'n plaats te vallen.. Ik krijg sterk het vermoeden dat hij een pathologische leugenaar is óf een fantast :S serieus wie klaagt er nou z'n psychiater aan en ik heb nog nóóit gehoord dat een psychiater niets van zich laat horen als je een afspraak zou hebben die week. :x ik geloof er niet in.

Hij bleef ook maar steeds zeggen dat hij wel een antwoord zou krijgen deze week, maar hij heeft naar eigen zeggen pas nét het kenningsmakingsgesprek gehad. In 2 gesprekken kan je nóóit een antwoord hebben. Nooit.
pi_118961818
Mocht je ex inderdaad genderdysforie hebben (wat ik nu wel betwijfel) dan is dát niet het eerste wat een psycholoog/iater aan moet pakken. Er zijn andere problemen die nijpender zijn.
pi_118961999
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:49 schreef Abby79 het volgende:
Hmm, als de politie om je naam vraagt, welke geef je dan? :P

Ik hebh gewoon maar Abby gezegd, dat mocht in dit geval van hen, haha. Ze vroegen overigens m'n naam omdat ik samen met een man heb geholpen bij een man die een blackout leek te hebben en z'n scootmobiel tegen een fietsenrek parkeerde. Daarna kon die man eigenlijk geen zinnig woord meer uitbrengen, hij wist z'n naam niet eens meer... en aangezien wij daar ook niet wisten wat te doen hebben we maar met de politie gebeld, en die wilde onze namen mochten ze nog iets willen weten of zo. Dus toen vroeg ik hem maar welke naam hij wilde, m'n officiële of m'n huidige. Beide was goed ;).
Ik heb besloten om mn naam te houden omdat die toch voor jongens en meisjes is, kom er nu wel achter dat dat echt een hoop kopzorgen scheelt :P
pi_118963040
Dat is ook de reden dat ik mijn naam heb gekozen zo dicht mogelijk bij mijn oude naam. Dat was gelukkig maar een kwestie van een paar letters eraan plakken. De oude en nieuw versie kennen ook dezelfde afkorting, dat houdt het makkelijk.

Toen afgelopen week mijn ouders mijn nieuwe geboorte kaartje gaf vertelden ze me ook wat de andere naam was die ze in overweging hadden voor me. Unisex, maar die hebben ze niet gekozen omdat het toch te meisjesachtig was. :D Achteraf gezien, ben ik blij met hun uiteindelijke keuze.
  donderdag 8 november 2012 @ 07:27:42 #282
296917 Abby79
Being myself!
pi_118966809
Als ik een vrouwelijke versie van m'n mannelijke naam gepakt had, ging iedereen (die oud genoeg was) meteen denken aan de hoofdzuster van Medisch Centrum West :P Nee dank je ;)

Ik heb overigens geen idee of ze nog getwijfeld hebben over een andere naam. Ik denk het niet eigenlijk, het is een beetje (of was, ik was de laatste) een familienaam. En als ik geboren was als meisje dan was ik een Marieke geweest, maar dan had ik waarschijnlijk helemaal nooit gepost in dit topic, haha.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:14 schreef Lillian_88 het volgende:
Ja er beginnen steeds meer puzzelstukjes op z'n plaats te vallen.. Ik krijg sterk het vermoeden dat hij een pathologische leugenaar is óf een fantast :S serieus wie klaagt er nou z'n psychiater aan en ik heb nog nóóit gehoord dat een psychiater niets van zich laat horen als je een afspraak zou hebben die week. :x ik geloof er niet in.

Hij bleef ook maar steeds zeggen dat hij wel een antwoord zou krijgen deze week, maar hij heeft naar eigen zeggen pas nét het kenningsmakingsgesprek gehad. In 2 gesprekken kan je nóóit een antwoord hebben. Nooit.
Ik denk inderdaad dat Fixers gelijk heeft, er zijn andere problemen met hem die opgelost moeten worden... wat een vreemd verhaal blijft dit :{ .
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118971745
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:27 schreef Abby79 het volgende:
Als ik een vrouwelijke versie van m'n mannelijke naam gepakt had, ging iedereen (die oud genoeg was) meteen denken aan de hoofdzuster van Medisch Centrum West :P Nee dank je ;)

Ik heb overigens geen idee of ze nog getwijfeld hebben over een andere naam. Ik denk het niet eigenlijk, het is een beetje (of was, ik was de laatste) een familienaam. En als ik geboren was als meisje dan was ik een Marieke geweest, maar dan had ik waarschijnlijk helemaal nooit gepost in dit topic, haha.

[..]

Ik denk inderdaad dat Fixers gelijk heeft, er zijn andere problemen met hem die opgelost moeten worden... wat een vreemd verhaal blijft dit :{ .
OFF-topic:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 november 2012 @ 11:42:26 #284
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118972462
WTF? Die is niet helemaal lekker... Dat intersexverhaal begint ook een stuk minder geloofwaardig te worden nu.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_118972935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:42 schreef wonderer het volgende:
WTF? Die is niet helemaal lekker... Dat intersexverhaal begint ook een stuk minder geloofwaardig te worden nu.
Nee, daarom. :N
Ik denk dat hij er rustig over een week mee aan komt zetten "Ik ben bij het genderteam geweest en ze gaan toch die vrouwelijke gedachten weghalen en ik word 100% man!". Alles wat die "vriendin" zegt wijst daar op, dat hij een man 'blijft'. (en zij claimed 'm pas 2 maanden te kennen: ze weet meer dan ik en ik ken hem 5 jaar).

En dat is dan nog even buiten beschouwing gelaten dat ze dat écht niet beslissen binnen 2 gesprekken!! Als hij daar al überhaupt geweest is :r gatver hoe kan iemand zó gigantisch liegen vind het ook heel erg voor mensen die wél met genderdysforie zitten :(

Edit: Oh nee ik had een scan van zijn geboorte-akte gekregen (van hem) waarop stond dat hij intersex was die had ik opgeslagen op mijn pc, de laatste keer dat hij hier was en ik stond te douchen heeft hij achter mijn pc gezeten en heeft hij een foto gezien een hele oude van mij en mijn ex. Vond het al vreemd dat hij die überhaupt had gezien, maar nu is die foto en die scan van zijn geboorte-akte ook verdwenen van mijn pc, hij heeft gewoon bewijs van z'n leugens lopen verwijderen!! Verdomme!!

[ Bericht 15% gewijzigd door Lillian_88 op 08-11-2012 12:03:31 ]
  donderdag 8 november 2012 @ 12:33:21 #286
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118974269
Ik zou even flink wat afstand van hem nemen, voor je nog verder wordt meegesleurd in de stroom van leugens.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 8 november 2012 @ 13:24:04 #287
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_118976085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:33 schreef wonderer het volgende:
Ik zou even flink wat afstand van hem nemen, voor je nog verder wordt meegesleurd in de stroom van leugens.
Ik ben het eens met de post van wonderer.

Van wat ik begrijp heb je het er zelf ook moeilijk mee. Probeer om het je niet teveel aan te trekken want je nachtrust is ook belangrijk.
pi_119005958
Ugh, Bij het VU zijn ze ook niet altijd even scherp. Ze belden me op dat mijn afspraken voor komende week komen te vervallen door omstandigheden. Toen vroeg ik of ze mijn herhaalrecept dan per post stuurden. Dat bleek nog een ingewikkelde vraag. Ik heb de jongeman aan de telefoon (niewe kracht?) aan zijn verstand moeten peuteren dat ik net genoeg medicatie had tot komende woensdag en ik mij daar aanvankelijk niet druk om maakte omdat ik toch woensdag bij de endo moest zijn.

Hij ging overleggen en zou me terugbellen. Inderdaad. kwartier later belde hij terug. Mijn afspraak met de psych ging in elk geval niet door. Van de endo wisten ze het nog niet. Maar ze zouden wel vast een recept laten schrijven en opsturen.
pi_119066297
@Maisnon. Ik zag 'm voorbij komen. Altijd leuk zulke nieuwsberichten.

Voordeel van transgender zijn: ik heb nu twee verjaardagen. Mooi verdeeld, zo ongeveer 6 maanden uit elkaar. O-) Mijn gewone verjaardag in het voorjaar en mijn unbirthday in het najaar. Ik heb besloten om een datum te prikken om de start van mijn nieuwe leven te herdenken. Door een samenloop van omstandigheden en wat gegoochel met cijfertjes en data is dat vandaag en 10-11-12 is lekker makkelijk te onthouden. ;) (Lange versie van de uitleg op mijn blog).

De toepasselijk versierde cupcakes werden in elk geval goed ontvangen op mijn werk, mijn nieuwe geboortekaartje ook. Ben benieuwd hoe erop gereageerd gaat worden vanuit vrienden en familie.
  zondag 11 november 2012 @ 01:11:34 #291
107792 Hexley
the Platypus
pi_119075247
Ik was even aan het bladeren en kwam deze reactie op Xenzo tegen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:14 schreef Fixers het volgende:
Als er iets is dat een papierspoor achterlaat is het wel een transitie via de officiële weg. Je staat geregistreerd bij het VUmc, die hebben een vuistdik dossier van je, met een compleet psychologisch en psychiatrisch profiel. Je zorgverzekering barst ook van de bewijzen over je vroegere leven, met brieven van het VU of ze even je geslachts vermelding in de administratie willen wijzigen. Tenslotte laat je ook bij de overheid nog een enorm spoor achter. Met (nu nog) een gang naar de rechter voor naam- en geslachtswijziging. Gerechtelijke uitspraken zullen vast in te zien zijn voor opsporingsdiensten als interpol, net als het geboorteregister waar te achterhalen valt wat je naam en geslacht bij geboorte was.

Als je een geslachtsverandering wil gebruiken om te verdwijnen voor politie e.d. dan zal je toch vooral het zwarte circuit in moeten.
Wat ik me afvraag, het burgerservicenummer hé,...

Ik weet dat het nummer in Spanje altijd hetzelfde blijft en in België zit het geslacht in het nummer verwerkt.
Maar hoe zit het eigenlijk in Nederland?
pi_119077170
Ik heb altijd het zelfde BSN gehad/gehouden. Blijft dus gewoon het zelfde. Alleen dus de voorletters en het aankruizen of je geslacht bent of niet :D

V staat dan denk ik voor 'vast wel'

M voor 'Misschien'

:? :D
  zondag 11 november 2012 @ 09:27:43 #293
296917 Abby79
Being myself!
pi_119077328
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 09:08 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb altijd het zelfde BSN gehad/gehouden. Blijft dus gewoon het zelfde. Alleen dus de voorletters en het aankruisen of je geslacht bent of niet :D

V staat dan denk ik voor 'vast wel'

M voor 'Misschien'

:? :D
Nee, de 'V' staat voor "Voorlopig nog niet", de 'M' voor "Misschien later" ;)

Ik ben nu overigens wel benieuwd wie er allemaal zo'n tweede verjaardag (of zoals Fixers hem noemt, unbirthday) viert. Ikzelf ben het niet van plan (en al helemaal niet op de berekening van Fixers, dan zit ik op een dag waar al 4 mensen die ik ken jarig zijn ;)), voornamelijk omdat ik niet vind dat ik een ander iemand ben geworden, ik verstop mezelf alleen niet. Dat dat enorm veel verandering laat zien, is weer net iets anders :D.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_119077685
Gister zapte ik toevallig langs een programma van Paul de Leeuw over transgenders. Vond het bijzonder om de verschillende verhalen te zien/horen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor wie het gemist heeft, uitzending is hier terug te zien:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1303633
pi_119079426
Ik vond Langs de Leeuw ook leuk. Die Mark zag er geweldig uit zeg, terwijl ie heel laat in transitie is gegaan.

Een andere jongen was al 10 maanden aan de hormonen die hij via internet bestelde omdat 'ie de wachtlijst van het VUmc te lang vond. Is ook wel een idee. Maar ja, dan is het weer zo lang wachten op een operatie.
  zondag 11 november 2012 @ 12:03:42 #296
296917 Abby79
Being myself!
pi_119079480
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:00 schreef robinpunt het volgende:
Ik vond Langs de Leeuw ook leuk. Die Mark zag er geweldig uit zeg, terwijl ie heel laat in transitie is gegaan.

Een andere jongen was al 10 maanden aan de hormonen die hij via internet bestelde omdat 'ie de wachtlijst van het VUmc te lang vond. Is ook wel een idee. Maar ja, dan is het weer zo lang wachten op een operatie.
Ik vertrouw dat nooit, medicatie bestellen via internet. Sowieso is de dosering zelf heel lastig te bepalen, en je weet absoluut nooit of je wel het goede spul hebt. (Dat het doosje er netjes uitziet wil niet zeggen dat het ook is wat daar op staat ;))

Ik vond het ook mooi dat ik nu weet dat volgende week die documentaire "I am a woman now" op TV komt! Die wilde ik vorig jaar al zien nadat ze bij (ik geloof) DWDD het er over hadden. Goed om te weten dat die volgende week te bekijken is dus! :D
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 11 november 2012 @ 12:06:18 #297
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_119079515
Zonder medische supervisie testosteron spuiten is echt niet handig. Je moet echt je rode bloedcellen in de gaten houden.

Uitzending gemist doet het bij mij meestal niet, maar ik zal eens proberen te kijken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_119079570
Langs de Leeuw vond ik ook een goed gebracht programma. Zo mogen er meer komen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 01:11 schreef Hexley het volgende:
Ik was even aan het bladeren en kwam deze reactie op Xenzo tegen.

[..]

Wat ik me afvraag, het burgerservicenummer hé,...

Ik weet dat het nummer in Spanje altijd hetzelfde blijft en in België zit het geslacht in het nummer verwerkt.
Maar hoe zit het eigenlijk in Nederland?
Volgens Wikipedia is heeft BSN/SoFi nummer geen betekenis van zichzelf. Het is een uniek negencijferig nummer dat voldoet aan de elfproef. Er is geen geslacht of andere informatie uit te herleiden. In tegenstelling tot het Belgische systeem, daar staat je geboortedatum en geslacht er inderdaad in.
  zondag 11 november 2012 @ 13:10:07 #299
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_119081173
Mark heb ik geloof ik wel eens ontmoet. Eindelijk eens iemand op tv die WEL uit zijn woorden kan komen en het goed kan verwoorden, wat een verademing zeg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 11 november 2012 @ 15:59:38 #300
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119087866
Nou ja, laat ik dan de eeuwige criticus maar weer zijn en zeggen dat het belachelijk was dat het publiek verkleed moest komen, alsof het een verkleedpartijtje is. Vond het dan wel mooi dat Rob de Nijs dat blijkbaar wel snapt, want die vond het om die reden volgens mij niet kies om verkleed te komen (althans dat begreep ik er uit, hij kreeg niet de kans om uit te spreken).

En dat Paul echt elke persoon in die show vroeg welke operaties hij of zij had gehad is natuurlijk mateloos irritant. Als ik er gezeten had, dan had ik hem daarop geantwoord dat hij dan eerst maar eens moest vertellen of hij besneden is en of hij netjes geschoren is van onder of niet. Misschien dat hij dan de hint begrijpt.

Maar voor de rest viel het 100% mee :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 11 november 2012 @ 17:11:39 #301
296917 Abby79
Being myself!
pi_119090920
Oh, je bent niet de enige met commentaar hoor... Wat je al ze iviel mij ook op, en ik vond bijvoorbeeld sommige van die opmerkingen die dan zouden moeten kunnen omdat het cabaresk gebracht werd ook te ver gaan (en daar niet eens zo zeer de trans stukjes, maar er waren er echt een paar waar ik echt vond dat ze te ver gingen).

Het is niet perfect, maar ik denk dat zo'n show dat ook gewoon nooit kan zijn. In dit geval is het wel heel erg Paul de Leeuw gebleven, enerzijds goed, anderzijds ook een beetje grof :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')