abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:06:35 #176
296917 Abby79
Being myself!
pi_118527861
Mijn ervaring is ongeveer gelijk aan wat Fixers beschrijft. Hoewel ik een half uur na de behandeling al niets meer merk, dus die "paar uur" is bij mij wat overdreven :). Ze rekenen waar ik het laat doen 250¤, maar dat is ook precies het maximaal vergoedde per keer, dus ik denk dat ze het daarom doen :P.

Ik heb overigens netjes toestemming gevraagd (zelfs 2x omdat het eerste bedrijf failliet ging voor de eerste behandeling :X), en ook zonder problemen gekregen (voor tien behandelingen van max 250¤). Wel met verwijsbrief vanuit Gent, uiteraard.

De vergoeding voor de behandelingen is tot nu toe echter nog nooit direct goed gegaan, daar heb ik alle vier de keren achteraan moeten bellen (waarna het meteen gecorrigeerd word, maar toch), ondanks dat er allerlei waarschuwingen in hun systeem staan dat ik het wel vergoed krijg....
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_118562988
Oke, het is wel geruststellend dat het niet heel pijnlijk of duur is :) . Zorgverzekeraars doen bij praktisch alles moeilijk, dus dat is ook niet zo verrassend.
pi_118563588
De pijn is te overzien en de geur van verschroeid haar zie ik gewoon als de geur van succes. :P Over het verbrande gevoel nadien, dat zal persoonlijk zijn denk ik. Ik heb de laatste keer er een uurtje of 2-3 last van gehad. Maar ik heb ook een heel lichte huid en verbrand snel, zal vast een factor zijn. Het is alsof je net even te lang in de zon gezeten hebt. Het moeilijk doen verschilt wel per zorgverzekeraar. Die van mij is gewoon heel makkelijk en snel met vergoeden (mag ook wel met die premie :X)

Oh, ik bedenk me net dat ik donderdag weer een afspraak heb bij de huidtherapeute,
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:24:57 #179
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118567155
Nu je het zegt, ik heb volgende week ook weer een afspraak, maar moet nog een nieuwe machtiging regelen, want ben door mijn toegestane aantal behandelingen heen. Maar even bellen om 't uit te laten stellen dan, want dat lukt vast niet binnen een week (als ik al een nieuwe machtiging krijg, is ook altijd maar afwachten).
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 29 oktober 2012 @ 15:55:21 #180
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118580562
Triest verhaal dit: Britains youngest transgender sex change patient wants to go back to being a boy

Koren op de molen van de critici, maar ondertussen gaan ze volkomen voorbij aan het feit dat haar familie haar heeft laten vallen als een baksteen. En ik vrees dat ze dat geluk ook niet gaat vinden als ze weer als jongen gaat leven, die genderdysforie raak je echt niet zo maar kwijt.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:04:08 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_118580917
quote:
"Children need to be allowed to grow into adults before they go through with something like a sex change because, as this case shows, at that age you don t know yourself well enough."
Waarbij ze maar even voorbij gaan aan al die andere jonge genderkids die nergens spijt van hebben en gelukkig zijn :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:04:46 #182
71919 wonderer
pi_118580947
Positief nieuws (voor de heren hier in ieder geval), Peecock v2 komt binnenkort op de markt :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_118589157
Ander goed nieuws is dat het schrappen van de sterilisatie-eis is opgenomen in het regeerakkoord dat vandaag is gepresenteerd.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:20:50 #184
71919 wonderer
pi_118590249
Whoo!
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:55 schreef robinpunt het volgende:
Ander goed nieuws is dat het schrappen van de sterilisatie-eis is opgenomen in het regeerakkoord dat vandaag is gepresenteerd.
Enig idee hoe lang het daarna nog gaat duren?
pi_118590589
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:20 schreef wonderer het volgende:
Whoo!

[..]

Enig idee hoe lang het daarna nog gaat duren?
Er staat niet bij of het een hoge prioriteit heeft maar omdat het wetsvoorstel ook al klaar is verwacht ik dat het binnen 6 maanden wel geregeld is.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:34:18 #186
71919 wonderer
pi_118590831
Dat zou mooi zijn...
pi_118591351
Dan zou het komende zomer van kracht kunnen zijn. Ik neem aan dat dit gewoon een simpel hamerstuk gaat zijn waar niet lang over gedebatteerd hoeft te worden.
pi_118591868
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:04 schreef wonderer het volgende:
Positief nieuws (voor de heren hier in ieder geval), Peecock v2 komt binnenkort op de markt :)
Heb je een linkje? :D
pi_118596166
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:45 schreef Fixers het volgende:
Dan zou het komende zomer van kracht kunnen zijn. Ik neem aan dat dit gewoon een simpel hamerstuk gaat zijn waar niet lang over gedebatteerd hoeft te worden.
Niet als het aan het COC en TNN ligt. Zij zijn aan het lobbyen om de deskundigenverklaring eruit te krijgen....
pi_118596367
Zij willen aan het Argentijnse model? Dat is formuliertje, leges, stempeltje, meer leges, nieuw paspoort. Ik schreef het op mijn blog al: hij is niet perfect maar met de nieuwe wet kan ik leven. Het is een enorme stap vooruit, maar we blijven nog steeds achter de feiten aan hobbelen.
pi_118597038
Ik maak me ook zorgen over die deskundigenverklaring. Ik ben bang dat alleen deskundigen van het VUmc genderteam zo'n verklaring mogen afleggen en omdat de wachtlijst zo lang is ga ik mijn transitie niet via dat team doen.
pi_118597173
Tja, jouw blog heb ik niet gelezen maar mij is verder ook niets gevraagd :?

Ik denk dat het 100 bruggen te ver is om van de NL politiek te vragen geslacht en naam te wijzigen obv de verklaring van de betrokkene alleen. Het is nu een keuze tussen dit zsm aannnemen en verder gaan met de lobby, of lobbyen en maar hopen dat het geen 'sint juttemis' wordt ...
pi_118597245
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:13 schreef robinpunt het volgende:
Ik maak me ook zorgen over die deskundigenverklaring. Ik ben bang dat alleen deskundigen van het VUmc genderteam zo'n verklaring mogen afleggen en omdat de wachtlijst zo lang is ga ik mijn transitie niet via dat team doen.
Tja, dat weet niemand want over de deskundigen wordt niet gesproken voordat de wet er is. Dus een beetje kip-ei verhaal. Maar ook daarbij kan een lobby werken lijkt mij zo ...
pi_118597379
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:16 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Tja, dat weet niemand want over de deskundigen wordt niet gesproken voordat de wet er is. Dus een beetje kip-ei verhaal. Maar ook daarbij kan een lobby werken lijkt mij zo ...
Het blijft spannend..
pi_118597537
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:53 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Heb je een linkje? :D
http://www.kabinetsformat(...)rd/regeerakkoord.pdf

Ik heb dit stuk niet gelezen dus hoop maar dat het de goede is...
pi_118598001
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:19 schreef Onderweg het volgende:

[..]

http://www.kabinetsformat(...)rd/regeerakkoord.pdf

Ik heb dit stuk niet gelezen dus hoop maar dat het de goede is...
Oh nee, ik bedoel iets anders! Niet gerelateerd aan het regeerakkoord :) Wonderer postte over een nieuwe peecock (soort prosthese).
Hoe doe jij het dan robinpunt? Er zijn nu 5 maanden voorbij van het wachten, en dat gaat sneller dan ik had verwacht. Ik leef nu ook full-time als man.
pi_118599267
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 21:26 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Oh nee, ik bedoel iets anders! Niet gerelateerd aan het regeerakkoord :) Wonderer postte over een nieuwe peecock (soort prosthese)
Hihi, ik zie t. Sorry, niet goed gelezen :p
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:49:26 #198
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_118603436
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:55 schreef robinpunt het volgende:
Hadden ze helemaal niet hoeven doen, het wetsvoorstel is al door het vorige Kabinet naar de Tweede Kamer gestuurd, de bal ligt nu bij de volksvertegenwoordiging, niet bij het Kabinet.

Overigens heb ik vorige week nog even gekeken of dat wetsvoorstel al geagendeerd was, en tot eind dit jaar lijkt alles al vol te zitten maar ik zag deze wet er nog niet tussen, die hangt nog in de wachtrij.
pi_118604095
Een wetsvoorstel kan ingetrokken worden. Dat lijkt iig niet te gebeuren.
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:54:47 #200
71919 wonderer
pi_118606237
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')