http://www.ntr.nl/html/nachtvandepopmuziek/quote:Zaterdag 20 oktober 2012 is er weer een nieuwe Nacht van de Popmuziek!
In de Nacht van de Popmuziek, ruim drie uur live op Nederland 3, biedt de NTR popliefhebbers bijzonder en vaak nog nooit vertoond archiefmateriaal. Alleen maar live registraties, ingeleid en van anekdotes voorzien door Matthijs van Nieuwkerk, Leo Blokhuis en verzamelaar Fenno Werkman.
Met ondere andere B.B. King en Etta James; Cheap Trick; De Heideroosjes met het Metropole Orkest; The Average White Band; Hall & Oates; één van de laatste concerten van Lynyrd Skynyrd voor het vliegtuigongeluk; David Bowie met een als non verklede Marianne Faithfull; en Paul Weller met The Jam. Ook zullen we aandacht besteden aan dit jaar overleden muzikanten zoals bijvoorbeeld Robin Gibb van de Bee Gees en Levon Helm van The Band.
In de loop van de nacht komt ook de smaak en keuze van het publiek aan bod. Voorafgaand en tijdens de uitzending kan iedereen namelijk via deze site een verzoekje doen uit een lijst van 36.000 live-opnamen in het archief van VJ en verzamelaar Fenno Werkman. Het gaat niet om de meeste stemmen, maar de verzoekjes met het mooiste verhaal erachter komen in de uitzending.
Ook tijdens de uitzending wordt het publiek via het tweede scherm (laptop, tablet en smartphone) actief bij het programma betrokken. Want naast de verzoekjes moeten er harde keuzes gemaakt worden: wordt het Blur of Oasis? Wordt het Tears for Fears of de Pet Shop Boys? Hiernaast kan je reageren, twitteren, krijg je veel achtergrondinformatie en is er extra videomateriaal.
En meteen het nieuwe topic openen ook nogquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo, eredivisie klaar, tijd voor muziek
Net als na de vorige?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:47 schreef golfer het volgende:
Stones gaan stoppen na deze concertreeks.
Ja ik kwam toevallig toch langs. Maar ik open alleen topics waar ik ook in post hoorquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:48 schreef Karina het volgende:
[..]
En meteen het nieuwe topic openen ook nog
Eerst zien.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:47 schreef golfer het volgende:
Stones gaan stoppen na deze concertreeks.
Mooiquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja ik kwam toevallig toch langs. Maar ik open alleen topics waar ik ook in post hoor
Nee, het is nu echt wel over en uit na die komende tour.quote:
quote:
ik vraag me af wat mick in zijn boek over keif zegtquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, het is nu echt wel over en uit na die komende tour.
En Keith heeft zo een hekel aan Mick (Brenda) dat ie echt niet verder wil.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:50 schreef golfer het volgende:
Het is wel ouwe lullenmuziek allemaal, aldus deze ouwe lul.
/ouder dan Matthijs en Leo.
Wel terecht ja.quote:
Klopt, Tears for fears is het nieuwste wat ik heb gezien sinds ik ingeschakeld ben. Ik mis zo vaak aandacht voor bandjes zoals radiohead, blur, oasis, rhcp bij alles wat dwdd en de daaraan gerelateerde redactieleden met muziek doen. Is allemaal populair genoeg, maar liever laten ze voor de zoveelste keer Otis Redding zien. Of juist weer eens Tim Knol Wel prachtig (vooral otis dan), maar de aandacht is niet echt evenredig verdeeld.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:50 schreef golfer het volgende:
Het is wel ouwe lullenmuziek allemaal, aldus deze ouwe lul.
/ouder dan Matthijs en Leo.
Radiohead was vorig jaar aan bod geweest hoorquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:52 schreef thettes het volgende:
[..]
Klopt, Tears for fears is het nieuwste wat ik heb gezien sinds ik ingeschakeld ben. Ik mis zo vaak aandacht voor bandjes zoals radiohead, blur, oasis, rhcp bij alles wat dwdd en de daaraan gerelateerde redactieleden met muziek doen. Is allemaal populair genoeg, maar liever laten ze voor de zoveelste keer Otis Redding zien. Of juist weer eens Tim Knol Wel prachtig (vooral otis dan), maar de aandacht is niet echt evenredig verdeeld.
The Beatles/Bob Dylan = alles in hun beleving.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:52 schreef thettes het volgende:
[..]
Klopt, Tears for fears is het nieuwste wat ik heb gezien sinds ik ingeschakeld ben. Ik mis zo vaak aandacht voor bandjes zoals radiohead, blur, oasis, rhcp bij alles wat dwdd en de daaraan gerelateerde redactieleden met muziek doen. Is allemaal populair genoeg, maar liever laten ze voor de zoveelste keer Otis Redding zien. Of juist weer eens Tim Knol Wel prachtig (vooral otis dan), maar de aandacht is niet echt evenredig verdeeld.
Heb ik niet gezien toen. Misschien kijk ik net op de verkeerde momentenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:53 schreef CindieY het volgende:
[..]
Radiohead was vorig jaar aan bod geweest hoorEn volgens mij meer bands die jij noemt.
[Ekdom]Hallo, is Paul Weller?[/Ekdom]quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jullie vragen om nieuwe muziek, Paul Weller is dan nog vrij nieuw.
En vreselijk
tjaaa, toch is dat ook wel weer zo natuurlijk :pquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:53 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
The Beatles/Bob Dylan = alles in hun beleving.
Radiohead was een keuzenummer toen. Weet niet meer tegen welk nummer, zo ver gaat m'n nutteloze geheugen niet meerquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:54 schreef thettes het volgende:
[..]
Heb ik niet gezien toen. Misschien kijk ik net op de verkeerde momenten
The Velvet Underground en Bowie vind ik ook al prima hoor.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:54 schreef Bosbeetle het volgende:
in dit soort programmas mis ik altijd randjes en rafeltjes waarom geen electric prunes, 13th floor elevators, silver apples, white noise, frank zappa ... de mensen die de jaren 60 echt interessant maakten
Mijn request vorig jaar (Pearl jam op Pinkpop) is ook gedraaid toenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:53 schreef CindieY het volgende:
[..]
Radiohead was vorig jaar aan bod geweest hoorEn volgens mij meer bands die jij noemt.
In de huidige database zit wel één!!! radioheadnummer. Paranoid Android. Als je dan ziet dat je 15 verschillende Joe Jackson tracks kan kiezen, dan zie ik een ondervertegenwoordigingquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:55 schreef CindieY het volgende:
[..]
Radiohead was een keuzenummer toen. Weet niet meer tegen welk nummer, zo ver gaat m'n nutteloze geheugen niet meer
Oh, die had jij aangevraaagd? Met dat legendarische optreden toch?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:55 schreef D. het volgende:
[..]
Mijn request vorig jaar (Pearl jam op Pinkpop) is ook gedraaid toen
Leo is een groot Radiohead fan, laat geen kans onbenut te melden hoe GROOT de band isquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:55 schreef CindieY het volgende:
[..]
Radiohead was een keuzenummer toen. Weet niet meer tegen welk nummer, zo ver gaat m'n nutteloze geheugen niet meer
Da's idd wel heel weinigquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:55 schreef thettes het volgende:
[..]
In de huidige database zit wel één!!! radioheadnummer. Paranoid Android. Als je dan ziet dat je 15 verschillende Joe Jackson tracks kan kiezen, dan zie ik een ondervertegenwoordiging
meh beetje te vaak gezienquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
The Velvet Underground en Bowie vind ik ook al prima hoor.
Uhuquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:55 schreef CindieY het volgende:
[..]
Oh, die had jij aangevraaagd? Met dat legendarische optreden toch?
mooi concert hèquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:56 schreef thettes het volgende:
Maar het meeste wat ik nu hoor vind ik ook mooi hoor. Zondag nog dikke twee uur radiohead aangehoord dus ik zal verder niet klagen
Rare databasequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:57 schreef Desunoto het volgende:
Je kan ook uit 20 verschillende Rihanna nummers kiezen. Maar ik denk niet dat ze zoiets gaan uitzenden, al komt er iemand met "een mooi verhaal".
Ja klopt, ik vind ook dat hier wel wat meer aparte aandacht getoond mag worden. Maar ik zou ook al blij zijn als ze The Smiths en New Order erin gooien.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
meh beetje te vaak geziendat weten ze bij dit soort programma's toch ook dat de mensen dat wel kennen....
ik had in dit geval liever een compleet nummer van nina hagen gezien bijvoorbeeld maar dat werd echt zo vervelend weggeknipt zo van we hebben dit maar hihihahaho het is te stom om te laten zien.
http://live.ntr.nl/quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar kan ik die database vinden?
http://live.ntr.nl/#verzoekplaatquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar kan ik die database vinden?
Valt ook een beeetje in dezelfde categorie ja. Maar dan meer voor de jaren 80. Het wat alternatievere maar wel gewoon zeer bekende circuit die die tijden interessant maakten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja klopt, ik vind ook dat hier wel wat meer aparte aandacht getoond mag worden. Maar ik zou ook al blij zijn als ze The Smiths en New Order erin gooien.
quote:
Ja, Jim had inspiratiequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:59 schreef Littlerabbit het volgende:
Is er een nieuwe DVD van The Doors uitgekomen?
quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:01 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik hoop dat hun comeback niks afdoet aan het oude materiaal.
Die, Pixies en New Order, mijn favorieten van voor 1990.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:00 schreef waaromniet1988 het volgende:
The Smiths moeten wel langs komen
Ze moeten gewoon bij houden wat ze laten zien bij dit soort dingen en die vervolgens wegstrepen...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja klopt, ik vind ook dat hier wel wat meer aparte aandacht getoond mag worden. Maar ik zou ook al blij zijn als ze The Smiths en New Order erin gooien.
Hippie.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:01 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
* golfer bij het graf van Jim.
pere lachaisse (schrijf je dat zo?)quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:01 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Z'n hoofd is al 'op'?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:01 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Yups en vele andere beroemdheden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:02 schreef thettes het volgende:
[..]
pere lachaisse (schrijf je dat zo?)
Ben ik ook geweest ooit eensook bij Edith Piaf toch?
Ik zag een keer een programma op de BBC - daar hadden ze echt een hele goede mix. Geweldig programma.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon bij houden wat ze laten zien bij dit soort dingen en die vervolgens wegstrepen...
in die paradiso docu hiervoor werd het heel mooi aangegeven.. er is steeds meer mainstream en je moet wel aan de goede kant blijven zitten.. dat moeten ze bij dit soort programma's nog eens leren .. maarja het zijn dan ook geen pop podia programmeurs.
een jim bio heeft mijn leven als 15 jarige wel veranderd....quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:01 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Dank u!!!!! Zwaar overgewaardeerd.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef waaromniet1988 het volgende:
Flikker toch op met die Bruce. Elke keer weer
Als ze Streets of Philadelphia draaien vergeef ik het ze, maar anders.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef waaromniet1988 het volgende:
editquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ze Streets of Philadelphia draaien vergeef ik het ze, maar anders.
Of Badlands.
hij kan me echt niet boeien.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik zag het welquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ze Streets of Philadelphia draaien vergeef ik het ze, maar anders.
Of Badlands.
Ja ik kon even niet op de naam komenquote:
Maar je bent wel te laat.quote:
Jaaaquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Gooi dan een tom waits erin met iets van swordfishtrombones!
Hij lijkt mij erg sympathiekquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:04 schreef golfer het volgende:
Bruce heb ik nooit iets mee gehad en nog steeds niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |