Ik denk dat dat ook wel meespeelt in de lauwheid van de reacties tot nu toe. Daarbij is de VVD nog de grootste partij in Roermond. Zou me niets verbazen als Van Rey nog als slachtoffer wordt gezien ook. Hij deed kennelijk goede zaken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Limburg blijft natuurlijk wel het Sicilië van Nederland.

Wat natuurlijk heel handig is als je toch af en toe gaat golfen met die rechter, en die rechter dus begripvol zal vermelden dat de reputatieschade al straf genoeg is en dat geen verdere maatregelen meer nodig zijn. Corrupte teringbende. En niet alleen de VVD, alle regentenpartijen (PvdA, EU66, CDA, GL).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien dat het bij de partijcultuur van de SP hoort ja. Want in andere partijen wachten ze wel netjes af tot de rechter ook uitspreekt dat hij schuldig is.

Natuurlijk wel. Collectief de partij uittrappen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Een vervelende zaak; tegen dergelijke afdelingen kun je ook niet veel beginnen.

Dat zeker. Hij heeft veel betekend voor Roermond, al blijkt de manier waarop hij dat heeft gedaan niet helemaal zuiver.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook wel meespeelt in de lauwheid van de reacties tot nu toe. Daarbij is de VVD nog de grootste partij in Roermond. Zou me niets verbazen als Van Rey nog als slachtoffer wordt gezien ook. Hij deed kennelijk goede zaken.

Ik vind het eigenlijk wel heel lief hoe je zo naief kan zijnquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Jos is de klos
Connecties met topondernemers en de vastgoedmaffia sieren een senator niet
Hopelijk komen de smerige details allemaal aan het ligt en kunnen een dozijn old boys zich binnenkort melden in de rechtbank. Opsluiten tezamen met andere dieven en fraudeurs.... minder begrip en meer straf

Inderdaad. Ons kent ons, we eten allemaal uit dezelfde staatsruif en de domme schapen denken dat er verschillen zijn tussen die partijen en gaan braaf stemmen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Doorgaans snappen politieke partijen - waarbij ook zij een regionaal schandaaltje kennen op zijn tijd - dat er bijzonder weinig landelijk te winnen is bij het uitvergroten van dit soort gemeenteraadpolitiek. Hoor je iemand nog over dit soort polderschandalen bij PvdA, CDA, D66 of GL?

Al jarenlang zien we schandaal na schandaal, en niemand wordt ooit bestraft. Een boete van een paar procent van het gestolen bedrag en eventueel een tijdelijke demotie of wegpromovering, meer heb ik nog niet gezien als het om corruptie gaat.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kerel, ga even weg met je demagogische retoriek
De overheid en politiek werken vele duizenden mensen. Daar zitten dus ook wel eens eikels bij die misbruik maken van hun gezag. Dat heb je op plaatsen waar mensen werken.
Maar doen alsof we hier in Nigeria zitten zoals je lijkt te zeggen met die beschuldiging van iedereen is echt complete crap.

Pablo Escobar heeft ook veel gedaan voor Medellin.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat zeker. Hij heeft veel betekend voor Roermond, al blijkt de manier waarop hij dat heeft gedaan niet helemaal zuiver.

Precies!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:22 schreef Arolsen het volgende:
Bij de SP waren dit soort types al lang de partij uit getrapt. Bij de VVD mogen ze gewoon blijven.

Jos van Rey vergelijken met een massamoordenaar en drugshandelaarquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Pablo Escobar heeft ook veel gedaan voor Medellin.
 .
.

Ik wil aantonen dat het "maar hij heeft veel gedaan voor de stad" argument niet geldig is. Volgens de VVD moet misdaad keihard worden aangepakt, en dan lopen ze zelf criminelen te beschermen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jos van Rey vergelijken met een massamoordenaar en drugshandelaar.

Dat deed ik ook niet. Ik gaf enkel aan dat het feit dat de reacties in Roermond op deze affaire lauw zijn te verklaren is door het feit dat hij een positieve invloed heeft gehad op Roermond als stad. Roermond heeft veel te danken aan Van Rey en zijn vriendjespolitiek.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik wil aantonen dat het "maar hij heeft veel gedaan voor de stad" argument niet geldig is. Volgens de VVD moet misdaad keihard worden aangepakt, en dan lopen ze zelf criminelen te beschermen.

Inderdaad, drugsbaron Pablo Escobar deed ook veel voor de arme bevolkingquote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik wil aantonen dat het "maar hij heeft veel gedaan voor de stad" argument niet geldig is. Volgens de VVD moet misdaad keihard worden aangepakt, en dan lopen ze zelf criminelen te beschermen.

Oh naast de pot pissende ambtenaren en politici moeten zeker aangepakt worden. Maar het feit dat er in een organisatie waar in totaal 1 miljoen mensen werken akkefietjes voorkomen is natuurlijk niet iets waar mensen ineens verbaasd over moeten doen. Dat is zoiets als een school waar nooit iemand spijbelt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Al jarenlang zien we schandaal na schandaal, en niemand wordt ooit bestraft. Een boete van een paar procent van het gestolen bedrag en eventueel een tijdelijke demotie of wegpromovering, meer heb ik nog niet gezien als het om corruptie gaat.
Zo erg als Nigeria is het nog niet, maar het is wel hoog tijd voor een grote schoonmaak.

Bij de PvdA mogen dit soort mensen ook gewoon blijven. Het is sowieso lastig om corruptie bij de overheid en in de politiek aan de kaak te stellen. Niemand wil zijn baan kwijtraken dus de mensen houden hun mond dicht.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:22 schreef Arolsen het volgende:
Bij de SP waren dit soort types al lang de partij uit getrapt. Bij de VVD mogen ze gewoon blijven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nurten_Albayrakquote:Op 19 april 2012 werd het rapport van de Commissie-Scheltema openbaar gemaakt. Dit rapport was uitermate negatief over het functioneren van Albayrak.[13] Volgens het rapport heeft de bestuursstijl van Albayrak in belangrijke mate bijgedragen aan de sociale onveiligheid binnen de organisatie. Zij was niet ontvankelijk voor kritiek, eventuele kritiek werd "effectief geneutraliseerd". Albayrak gaf bewust onjuiste informatie, zoals over haar salaris en het privé gebruik van haar dienstauto. Bij vragen over het privégebruik van haar dienstauto heeft zij geprobeerd dit gebruik te maskeren door het fictief aanpassen van haar agenda om de gemaakte privé-kilometers te verklaren.

Het is een gegeven dat je met andermans geld minder goed presteerd, daarnaast is het zo dat wanneer je geen duidelijk doel voor ogen hebt, je geld ook minder goed besteed, ik ga nu niet weer flauw doen over libertarisme, want ook daar zal een gelijk fenomeen optreden, wees eerlijk, als jij op zakenreis bent, en je krijgt de bedrijfscreditcard mee, dan zal je makkelijker geld uitgeven dan dat het je eigen creditcard is, het zit nu eenmaal in de psyche.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kerel, ga even weg met je demagogische retoriek
De overheid en politiek werken vele duizenden mensen. Daar zitten dus ook wel eens eikels bij die misbruik maken van hun gezag. Dat heb je op plaatsen waar mensen werken.
Maar doen alsof we hier in Nigeria zitten zoals je lijkt te zeggen met die beschuldiging van iedereen is echt complete crap.

Sterker nog, 90% van de mensen die in het bedrijfsleven werken mogen er geen nevenactiviteiten op na houden, al was het maar omdat je anders gewoon niet meer kunt focussen op de baan waar je baas je voor betaald.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:27 schreef Hexagon het volgende:
Daar is wel degelijk toezicht op. Dat werkt echter niet wanneer je daar mensen in zet die 20 banen op elkaar stapelen zodat je je kunt afvragen hoe serieus ze iedere baan nemen. Het zou dus wel eens tijd worden om daar strengere eisen aan te stellen.
Je claim over de particuliere sector is trouwens ook erg naief. Ga eens in een willekeurig groot bedrijf kijken.

Dat heeft weinig met integriteit van bestuur te maken waarover het gaat.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is een gegeven dat je met andermans geld minder goed presteerd, daarnaast is het zo dat wanneer je geen duidelijk doel voor ogen hebt, je geld ook minder goed besteed, ik ga nu niet weer flauw doen over libertarisme, want ook daar zal een gelijk fenomeen optreden, wees eerlijk, als jij op zakenreis bent, en je krijgt de bedrijfscreditcard mee, dan zal je makkelijker geld uitgeven dan dat het je eigen creditcard is, het zit nu eenmaal in de psyche.

Rare claim. Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Een groot deel van de vrijwilligerstaken wordt toch echt door mensen uit het bedrijfsleven gedaan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sterker nog, 90% van de mensen die in het bedrijfsleven werken mogen er geen nevenactiviteiten op na houden, al was het maar omdat je anders gewoon niet meer kunt focussen op de baan waar je baas je voor betaald.

Daar heb je gelijk in, maar wel met machtsstructuur, politieke vrienden houden elkaar graag de hand boven het hoofd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met integriteit van bestuur te maken waarover het gaat.

Maar dat soort politieke spelletjes zie je in het (groot)bedrijfsleven ook genoeg. Niet dat ik het wil bagatelliseren. maar het is iets dat iedere grote organisatie binnen sluipt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar wel met machtsstructuur, politieke vrienden houden elkaar graag de hand boven het hoofd.

Ook in een groot bedrijf wordt gecontroleerd waar het geld blijft. Ik heb het niet over een pen of een blocnote he!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:27 schreef Hexagon het volgende:
Daar is wel degelijk toezicht op. Dat werkt echter niet wanneer je daar mensen in zet die 20 banen op elkaar stapelen zodat je je kunt afvragen hoe serieus ze iedere baan nemen. Het zou dus wel eens tijd worden om daar strengere eisen aan te stellen.
Je claim over de particuliere sector is trouwens ook erg naief. Ga eens in een willekeurig groot bedrijf kijken.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |