quote:Op donderdag 25 oktober 2012 07:32 schreef Tinkepink het volgende:
Grappig, ik hoor liever de eerste formulering. De tweede klinkt nogal zelfingenomen en als een langzame denker die zich moeilijk openstelt.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:17 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Mee eens. een kat uit de boom kijker is veel actiever dan langzaam voorbereiden en nadenken. een kat uit de boom kijker heeft wat te vertellen, duurt alleen even voor het eruit komt. Dat andere klinkt traag, saai en star.
Het was een voorbeeld om aan te duiden hoe je dus zaken verschillend kunt uitleggen, maar toch moet proberen om een valkuil te verwoorden als iets positiefs.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind vaak dat je dit soort opmerkingen op allerlei manieren kan uitleggen/opvatten en het is dan maar net hoe de pet van de interviewer staat.
2 gesprekken in totaal maar?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:19 schreef Leonos het volgende:
Vanochtend een goed gesprek gehad, krijg maandag te horen of ik door mag naar de finale.
Spannend
Twee gesprekken is genoeg toch?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2 gesprekken in totaal maar?
Vanmorgen ook weer een goed 1e gesprek gehad. De uiteindelijke functie lijkt me leuker dan ik bij de beschrijving in de vacature dacht. Dinsdag horen we meer. En Maandag een arbeidsvoorwaarden gesprek bij Erasmus
Zelfs voor callcenterwerk (inbound) wordt al ervaring gevraagd tegenwoordig.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:23 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk wel dat je telkens overal een antwoord op weet om maar niks te doen. Is callcenterwerk niet iets voor je?
Bar of bediening lijkt me wel leuk. Ik woon in een studentenstad dus er is veel horeca hier, en als er vacatures zijn solliciteer ik wel, maar word altijd afgewezen vanwege gebrek aan ervaring.quote:Geen idee wie jou de kans geeft. Wat zou je precies willen in de horeca? Bar, tafels lopen, eten bedienen, in de keuken staan, schoonmaak (bij de meeste zit dat inbegrepen als je tot sluit werkt).
Waar woon je, welke gelegenheden zijn er? Ben je overal al langs geweest en gevraagd of je een keer mag proefdraaien?
Ik denk dat iemand die 10 jaar jonger is dan ik en ook geen ervaring heeft makkelijker aan een horecabaantje komt dan ik. Misschien moet ik maar gewoon mijn leeftijd 'vergeten' te vermelden en kijken of het dan wel lukt.quote:En anders inderdaad zoals al eerder gezegd, vrijwilligerswerk. Ik heb ook twee jaar lang vrijwillig achter de bar gestaan bij een muzikantencafe met oefenruimtes.
Qua loon weet ik niet precies hoe het zit in de horeca. Bij mijn laatste baantje verdiende iedereen zo ongeveer hetzelfde ongeacht leeftijd (van 18 tot 30), behalve de kok en iemand die al 20 jaar ervaring heeft.
Als sollicitant vind ik toch echt van welquote:
schaarste he!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:43 schreef Huppelmuts het volgende:
Zitten hier nog developers die op zoek zijn naar een baan?
Bedoel je nou developers of werk?quote:
Volgens mij zijn beide niet ruim voorhanden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:47 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Bedoel je nou developers of werk?
Wij hebben al een maand 3 vacatures op jobbird staan waaronder 1 voor een developer. Op die van developer hebben we gewoon nog niet 1 sollicitatie gehad. Gewoon helemaal niksquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Volgens mij zijn beide niet ruim voorhanden.
developersquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:47 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Bedoel je nou developers of werk?
Een van mijn vrienden werkt als developer en die werd ook voortdurend via Linkedin benaderd door andere werkgevers. Hij heeft nu zijn instellingen daar maar zo gewijzigd dat hij niet open staat voor aanbiedingen. Waarschijnlijk zal het voor veel andere developers vergelijkbaar zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:51 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Wij hebben al een maand 3 vacatures op jobbird staan waaronder 1 voor een developer. Op die van developer hebben we gewoon nog niet 1 sollicitatie gehad. Gewoon helemaal niks
Ja verdommequote:
Hmm dat is voor ons dus mooi kutquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:54 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Een van mijn vrienden werkt als developer en die werd ook voortdurend via Linkedin benaderd door andere werkgevers. Hij heeft nu zijn instellingen daar maar zo gewijzigd dat hij niet open staat voor aanbiedingen. Waarschijnlijk zal het voor veel andere developers vergelijkbaar zijn.
Misschien helpt het als je definieert wat voor developerquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:58 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja verdomme
[..]
Hmm dat is voor ons dus mooi kut
Wat ga je doen die 2 weken?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:58 schreef Dimens het volgende:
AANGENOMEN![]()
Het is een korte baan van twee weken maar ik kan er in elk geval wel geld mee verdienen en uiteindelijk staat het goed op mijn cv.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien helpt het als je definieert wat voor developer
quote:Als Allround Developer werk je mee aan het optimaliseren, doorontwikkelen, ontwerpen en testen van nieuwe functionaliteiten en interfaces/koppelingen met een hoge mate van zelfstandigheid en eigen inbreng. De e-HCM oplossing bestaat uit verschillende modules (waaronder een BI tool Diver), die op basis van klantwensen en marktontwikkelingen worden aangepast en doorontwikkeld. Het is daarbij van belang om functionele klantwensen om te zetten in technische realisatie met daaraan gekoppeld een tijdpad voor realisatie. Tevens werk je ook mee aan het bouwen van businesscases in MS Excel.
Ik kan aan de hand van je verhaal niet inschatten hoe groot het bedrijf is, hoe lang geleden het is dat je hebt gesolliciteerd en of je ook op gesprek bent geweest daar, maar als ze vele brieven binnen krijgen en/ of iemand anders ze dit keer behandelt dan zal de kans op herkenning vrij klein zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:43 schreef Koningin het volgende:
Ben nu ook bezig met een sollicitatiebrief.
Heb alleen al eens bij deze organisatie gesolliciteerd naar een ander soort functie. Best lastig dus nu, want misschien herkennen ze mijn naam en denken ze van huh?
Maar ik wil graag bij zo'n organisatie binnen komen om uiteindelijk te kunnen doen wat ik wil.
in welke regio?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:43 schreef Huppelmuts het volgende:
Zitten hier nog developers die op zoek zijn naar een baan?
Eerste week voor Toshiba als model in een MRI scan liggen en de tweede week gaan ze echo's maken.quote:
Die sollicitatie was volgens mij van januari 2012. Tja, het bedrijf is wel groot. Gaat over werken in de uitvaart.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:06 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Ik kan aan de hand van je verhaal niet inschatten hoe groot het bedrijf is, hoe lang geleden het is dat je hebt gesolliciteerd en of je ook op gesprek bent geweest daar, maar als ze vele brieven binnen krijgen en/ of iemand anders ze dit keer behandelt dan zal de kans op herkenning vrij klein zijn.
En wat dan nog als ze je brief herkennen? Dat wil juist zeggen dat het bedrijf je interesseert en dat je er graag wil werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |