abonnement Unibet Coolblue
pi_122920767
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:18 schreef Bijou het volgende:

[..]

Dat verschilt enorm. Mijn eerste rekende per minuut astronomische bedragen (ik durfde op den duur geen mail meer te sturen, bang voor de rekening van het antwoord), maar die ik nu heb betaal ik 100 euro per kwartaal en dan worden alle aangiftes voor me gedaan. Zeker met een kleine administratie (zoals ik dus ook heb, weinig kosten) en als je het zelf netjes aanlevert hoeft het niet heel veel te kosten. Rondvragen naar een goede boekhouder in je netwerk levert vaak wel wat op :)
Per minuut? Dat gaat wel erg ver, als mijn klanten kleine vragen hebben ga ik daar echt geen rekening voor opstellen. 100 euro per kwartaal valt wel mee, eens naar op zoek als ik alles op een rijtje heb.

Ik heb nog niet echt een netwerk (hoewel ik wel al met aardig wat ontwerpers contact heb gehad).
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_122920818
Netwerk is ook familie, vrienden, Facebook, Twitter... Succes ^O^
pi_122922773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:20 schreef Neraice het volgende:

[..]

Per minuut? Dat gaat wel erg ver, als mijn klanten kleine vragen hebben ga ik daar echt geen rekening voor opstellen. 100 euro per kwartaal valt wel mee, eens naar op zoek als ik alles op een rijtje heb.

Ik heb nog niet echt een netwerk (hoewel ik wel al met aardig wat ontwerpers contact heb gehad).
Wanneer je jezelf er een beetje in verdiept is het allemaal zo moeilijk nog niet. Voor de rest kan je altijd naar familie/vrienden of eventueel een boekhouder.
pi_122934184
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:20 schreef Neraice het volgende:

[..]

Per minuut? Dat gaat wel erg ver, als mijn klanten kleine vragen hebben ga ik daar echt geen rekening voor opstellen. 100 euro per kwartaal valt wel mee, eens naar op zoek als ik alles op een rijtje heb.

Ik heb nog niet echt een netwerk (hoewel ik wel al met aardig wat ontwerpers contact heb gehad).
Als je eruit ziet als die foto van je dan doe ik je boekhouding gratis 8-)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 15 februari 2013 @ 22:48:01 #255
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_122935024
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:11 schreef Neraice het volgende:

[..]

Misschien geen slecht idee. Weet alleen niet of het de investering waard is. Ik doe het maar erbij naast school en verdien ook weer geen bakken met geld :P

Hoeveel kost zo'n boekhouder ongeveer?
Ik heb een vriend die boekhouder is. Regel met hem alleen de jaaraangifte voor 100 euro. Rest kan ik zelf wel, is niet zo heel veel werk.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:41:53 #256
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_122953449
Beste ondernemers,

Ik geef sinds kort taalcursussen basis Nederlands. Mijn bedrijfje is ingeschreven bij de KvK en de boekhouding doe ik zelf.

Klanten (of liever leerlingen ;) ) krijgen keurig een factuur en kunnen het bedrag op mijn bedrijfsrekening overmaken. Nu wil echter een van mijn klanten absoluut geen factuur ontvangen en betaalt direct contant. Aangezien hij mij via het internet heeft gevonden, weet ik alleen zijn naam en woonplaats.

Het gaat maar om een paar tientjes per week, maar ik betaal liever gewoon de BTW over het bedrag en tel het op bij mijn inkomsten. Mag ik voor mijn administratie een factuur maken met alleen die gegevens erop en de notitie dat het bedrag contant voldaan is?
Divide et impera
pi_122953817
Natuurlijk. Contant betalen is niets mis mee, je maakt gewoon een factuur net zoals altijd.

Dan zet je bijv. erop contant voldaan en dat boek je gewoon van je prive (tenzij je helemaal een kasboek bij wilt houden, of al bij houdt).
Facts don't care about your feelings
pi_122953861
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:41 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Beste ondernemers,

Ik geef sinds kort taalcursussen basis Nederlands. Mijn bedrijfje is ingeschreven bij de KvK en de boekhouding doe ik zelf.

Klanten (of liever leerlingen ;) ) krijgen keurig een factuur en kunnen het bedrag op mijn bedrijfsrekening overmaken. Nu wil echter een van mijn klanten absoluut geen factuur ontvangen en betaalt direct contant. Aangezien hij mij via het internet heeft gevonden, weet ik alleen zijn naam en woonplaats.

Het gaat maar om een paar tientjes per week, maar ik betaal liever gewoon de BTW over het bedrag en tel het op bij mijn inkomsten. Mag ik voor mijn administratie een factuur maken met alleen die gegevens erop en de notitie dat het bedrag contant voldaan is?
Ik zou contant geld persoonlijk niet echt verwerken in mijn administratie als dit enigszins makkelijk te doen is >:) :@.

Maar zoals jij het voorstelt lijkt mij het wel de makkelijkste manier :).
Zie volgende post
pi_122953919
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:41 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Beste ondernemers,

Ik geef sinds kort taalcursussen basis Nederlands. Mijn bedrijfje is ingeschreven bij de KvK en de boekhouding doe ik zelf.

Klanten (of liever leerlingen ;) ) krijgen keurig een factuur en kunnen het bedrag op mijn bedrijfsrekening overmaken. Nu wil echter een van mijn klanten absoluut geen factuur ontvangen en betaalt direct contant. Aangezien hij mij via het internet heeft gevonden, weet ik alleen zijn naam en woonplaats.

Het gaat maar om een paar tientjes per week, maar ik betaal liever gewoon de BTW over het bedrag en tel het op bij mijn inkomsten. Mag ik voor mijn administratie een factuur maken met alleen die gegevens erop en de notitie dat het bedrag contant voldaan is?
Officieel hoort het adres erop te staan anders kan je gezeur krijgen met de belastingdienst.

U vermeldt op uw facturen altijd minimaal de volgende basisgegevens:

uw naam, adres en btw-nummer
uw KvK-nummer
een uniek volgnummer
de datum waarop de factuur gemaakt is
de naam en het adres van uw afnemer
de datum waarop, of het tijdvak waarin de goederen of diensten zijn geleverd
het aantal geleverde goederen of diensten
een omschrijving van de goederen of diensten die u hebt geleverd
het btw-tarief dat u in rekening brengt
het bedrag dat u in rekening brengt, exclusief btw
het btw-bedrag
In sommige situaties gelden aangepaste regels voor facturen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:59:58 #260
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_122954110
Bedankt voor het advies. Het probleem is dat ik niet zijn volledige gegevens heb, dus geen achternaam, straatnaam en postcode. Ik heb hem al uitgelegd dat hij de facturen voor taalonderwijs van de belasting kan aftrekken (boven de 500 euro totaal), maar dat lijkt hij niet te snappen en verstrekt zijn volledige gegevens liever niet. Ik heb er maar verder niet over gezeurd, als starter kan ik iedere euro gebruiken.

De verleiding is inderdaad groot om contante betalingen niet op te nemen in de administratie, maar ik wil toch mijn urenadministratie op orde hebben en voor hetzelfde geld komt meneer over een paar maanden om facturen vragen. Het zijn niet voor niets "basis" lessen Nederlands ;)

Edit: "de naam en het adres van uw afnemer" - Hier zit dus het probleem
Divide et impera
  zaterdag 16 februari 2013 @ 17:16:58 #261
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_122954632
Misschien is het maken van kasboek inderdaad de beste oplossing, zoals Yoshi aangeeft. In een kasboek hoeven geen adresgegevens van klanten te staan, denk maar aan een supermarkt.
Divide et impera
pi_122955718
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:59 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Bedankt voor het advies. Het probleem is dat ik niet zijn volledige gegevens heb, dus geen achternaam, straatnaam en postcode. Ik heb hem al uitgelegd dat hij de facturen voor taalonderwijs van de belasting kan aftrekken (boven de 500 euro totaal), maar dat lijkt hij niet te snappen en verstrekt zijn volledige gegevens liever niet. Ik heb er maar verder niet over gezeurd, als starter kan ik iedere euro gebruiken.

De verleiding is inderdaad groot om contante betalingen niet op te nemen in de administratie, maar ik wil toch mijn urenadministratie op orde hebben en voor hetzelfde geld komt meneer over een paar maanden om facturen vragen. Het zijn niet voor niets "basis" lessen Nederlands ;)

Edit: "de naam en het adres van uw afnemer" - Hier zit dus het probleem
Ik krijg het vermoeden dat desbetreffende persoon illegaal in Nederland verblijft en/of op een illegale verblijfplaats.

Kan je niet gewoon aan hem vragen als je iets wat een adres mag opschrijven omdat jij dit nodig hebt voor je administratie? Dat hij niet het juiste op zal geven heb jij verder weinig mee te maken :).
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:09:02 #263
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_122956444
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:47 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik krijg het vermoeden dat desbetreffende persoon illegaal in Nederland verblijft en/of op een illegale verblijfplaats.

Kan je niet gewoon aan hem vragen als je iets wat een adres mag opschrijven omdat jij dit nodig hebt voor je administratie? Dat hij niet het juiste op zal geven heb jij verder weinig mee te maken :).
Hij woont in Duitsland, werkt in Nederland, voor zover ik weet beide gewoon legaal, aangezien hij best vaak praat over zijn werkgever. De beste man is niet al te snugger, ik vermoed dat hij op een of andere manier denkt dat een factuur de lessen duurder maakt, terwijl wij gewoon van tevoren een vast uurtarief hebben afgesproken. Ik zal het volgende week met trucje proberen; als onderdeel van de les vragen om hij de werkwoorden "heten" en "wonen" kan vervoegen met naam en adres erbij ;)
Divide et impera
pi_122956606
Het gaat om een particulier dus die adresgegevens zijn niet boeiend. Je bent niet verplicht een factuur te maken voor een particulier, tenzij je aan het buitenland levert. Je krijgt toch ook alleen maar een bonnetje zonder je adresgegevens als je wat bij de Blokker koopt?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:23:14 #265
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_122956871
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:54 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Officieel hoort het adres erop te staan anders kan je gezeur krijgen met de belastingdienst.

U vermeldt op uw facturen altijd minimaal de volgende basisgegevens:

uw naam, adres en btw-nummer
uw KvK-nummer
een uniek volgnummer
de datum waarop de factuur gemaakt is
de naam en het adres van uw afnemer
de datum waarop, of het tijdvak waarin de goederen of diensten zijn geleverd
het aantal geleverde goederen of diensten
een omschrijving van de goederen of diensten die u hebt geleverd
het btw-tarief dat u in rekening brengt
het bedrag dat u in rekening brengt, exclusief btw
het btw-bedrag
In sommige situaties gelden aangepaste regels voor facturen.
Je weet dat de factuurregels per 1 januari 2013 zijn aangepast?
Kijk maar eens bij de sommige situatie.

De GP kan de contante betaling gewoon in zijn kasboek verantwoorden als omzet Als hij wil kan hij er ook een contantbon voor uitschrijven.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:24:55 #266
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_122956920
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Het gaat om een particulier dus die adresgegevens zijn niet boeiend. Je bent niet verplicht een factuur te maken voor een particulier, tenzij je aan het buitenland levert. Je krijgt toch ook alleen maar een bonnetje zonder je adresgegevens als je wat bij de Blokker koopt?
Hij levert niets, hij verricht een dienst. Dus dat probleem is ook weer opgelost. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_122957078
Klopt, maar ik dacht ik vermeld het er even bij :P
Facts don't care about your feelings
pi_122957307
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:23 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je weet dat de factuurregels per 1 januari 2013 zijn aangepast?
Kijk maar eens bij de sommige situatie.

De GP kan de contante betaling gewoon in zijn kasboek verantwoorden als omzet Als hij wil kan hij er ook een contantbon voor uitschrijven.
Nu wel dus :@,..
  maandag 18 februari 2013 @ 21:28:13 #269
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123048466
Ik lease een auto en omdat ik deze ook privé gebruik betaal ik hier ook bijtelling voor. Dien ik nu toch een kilometeradministratie bij te houden, of komt dat volledig te vervallen wanneer bijtelling betaald wordt? Ik zou me kunnen voorstellen dat het een verschil maakt om 10% of 70% zakelijk te rijden...
pi_123049852
Nee je hoeft dan geen kilometeradministratie bij te houden.

Je kan wel een kilometeradministratie bijhouden voor de btw, je mag dan de btw over al je autokosten aftrekken naar verhouding zakelijk/privé. Doe je dit niet, dan moet je uitgaan van het standaard tarief van 2,7% (of speciaal tarief van 1,5% in sommige gevallen). Ik heb dit zelden iemand zien doen ;)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:35:41 #271
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123137142
De vraag is ongetwijfeld vast al eens gesteld, maar welke factueringssoftware gebruiken jullie? Ik ben op zoek naar een goed alternatief voor billings (mac) voor op een windowspc. Gebruiksgemak en aanpasbaarheid is vooral belangrijk.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_123141902
Ik gebruik gewoon excel, werkt wat mij betreft het beste. Heb bij een klant Reeleezee als boekhouding en voor facturen, maar dat is soms toch irritant. Alles is niet precies te maken zoals je wil. Scheelt je wel beetje inboekwerk natuurlijk, aangezien de facturen meteen in je administratie staan :P
Facts don't care about your feelings
pi_123144450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:35 schreef monsterd. het volgende:
De vraag is ongetwijfeld vast al eens gesteld, maar welke factueringssoftware gebruiken jullie? Ik ben op zoek naar een goed alternatief voor billings (mac) voor op een windowspc. Gebruiksgemak en aanpasbaarheid is vooral belangrijk.
Ik gebruik Wefact (basic), een online administratiesysteem. Daarin beheer ik m'n crediteuren/debiteuren, kan ik offertes en facturen opmaken (worden als PDF per e-mail verzonden), bijhouden wie wanneer betaald heeft, laat je automatisch weten wanneer je een herinnering kan versturen. Je kan er ook abonnement in bijhouden (afhankelijk van je werkzaamheden kan dat handig zijn), dan zet hij op de juiste datum een factuur voor je klaar.

Daarnaast kan je ook een (btw)-overzicht opmaken, handig voor de aangifte omzetbelasting. En door relatiebeheer kan je ze ook makkelijk mailen etc. Alles is te personaliseren en aan te passen. Op de site staat vast wel een filmpje over hoe het er uit ziet, of je moet even in de demo-omgeving kijken.

Kost wel 12,50 ex btw per maand (je krijgt per kwartaal een factuurtje). Voor beginnende bedrijfjes moet je op elke euro letten en zie ik bij klanten dat ze het beste excel & word kunnen gebruiken, maar als de wens ontstaat om het meer te automatiseren raad ik ze meestal dit aan.

Kost dus wel wat, maar ik heb er tot nu toe alleen maar profijt van. Geen foutjes meer maken in word facturen, geen gedoe meer met opmaak, en omdat alles (on-demand) gemaild wordt geeft het ook wat meer 'afstand' als je een factuur naar je klant stuurt - ik voelde me wel eens bezwaard als ik een grote factuur stuurde :P
pi_123152783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 21:35 schreef monsterd. het volgende:
De vraag is ongetwijfeld vast al eens gesteld, maar welke factueringssoftware gebruiken jullie? Ik ben op zoek naar een goed alternatief voor billings (mac) voor op een windowspc. Gebruiksgemak en aanpasbaarheid is vooral belangrijk.
Ik gebruik admaxistratie van http://www.herafinance.nl/. Is via internet, dus overal bereikbaar en lekker goedkoop. (¤45,- per kwartaal ^O^ )
pi_123158093
Ik gebruik Moneybird
Kindness
  donderdag 21 februari 2013 @ 13:46:29 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123159117
Bedankt, ga de opties even bekijken! :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_123164516
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:20 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik gebruik Moneybird
Moneybird is echt baas _O_
pi_123200922
Echt wel :D
Kindness
pi_123347087
Iemand ervaring met het laten schrijven software? Wat voor soort contracten zijn gebruikelijk? Normaal om bijvoorbeeld ook het auteursrecht en volledige beschikking over de source-code in een contract op te nemen?
  maandag 4 maart 2013 @ 09:46:46 #280
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123607347
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tool waarin ik mijn contacten kan beheren. In mijn werkveld worden de meeste opdrachten door de klant uitgezet bij recruiters en agencies. Ik probeer regelmatig contact met deze mensen te onderhouden om maar vooral in de picture te blijven. Omdat de contactmomenten zowel telefonisch als per email en soms ook via LinkedIn Personal Messages gaan houd ik graag bij wat ik met wie besproken heb. Dat lukt nog aardig met email, die kun je tenslotte op persoon archiveren, maar notities zijn lastiger onder te brengen.

Ik zou graag een soort van contact management systeem(pje) hebben, waar ik contactgegevens kan invoeren en vervolgens als het ware emails en notities onder kan hangen. Eigenlijk een digitale versie van de analoge kaartenbak die ik vroeger nog wel eens gebruikte voor dit soort dingen.

Zoek in google op CMS en je wordt werkelijk doodgegooid met systemen, echter stuk voor stuk veel te uitgebreid voor mijn toepassing. Ik hoef er mijn boekhouding niet aan te koppelen en analyses over wie een potentiële klant kan zijn hoef ik ook niet te draaien. Gewoon een simpele tool blijkt echter onvindbaar. Het liefst had ik Outlook addressbook gebruikt, maar helaas bied dat weer geen mogelijkheid om informatie aan te hangen.

Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet? iPhone integratie zou helemaal geweldig zijn, dan kan ik ook onderweg notities toevoegen.
  maandag 4 maart 2013 @ 09:50:36 #281
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_123607432
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:46 schreef Coelho het volgende:

Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet?
Ik ben er al járen naar op zoek, maar heb ook nog steeds niet iets kunnen vinden dat volstaat. Vreemd eigenlijk, want het moét er zijn...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 4 maart 2013 @ 09:52:56 #282
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123607484
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:46 schreef Coelho het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tool waarin ik mijn contacten kan beheren. In mijn werkveld worden de meeste opdrachten door de klant uitgezet bij recruiters en agencies. Ik probeer regelmatig contact met deze mensen te onderhouden om maar vooral in de picture te blijven. Omdat de contactmomenten zowel telefonisch als per email en soms ook via LinkedIn Personal Messages gaan houd ik graag bij wat ik met wie besproken heb. Dat lukt nog aardig met email, die kun je tenslotte op persoon archiveren, maar notities zijn lastiger onder te brengen.

Ik zou graag een soort van contact management systeem(pje) hebben, waar ik contactgegevens kan invoeren en vervolgens als het ware emails en notities onder kan hangen. Eigenlijk een digitale versie van de analoge kaartenbak die ik vroeger nog wel eens gebruikte voor dit soort dingen.

Zoek in google op CMS en je wordt werkelijk doodgegooid met systemen, echter stuk voor stuk veel te uitgebreid voor mijn toepassing. Ik hoef er mijn boekhouding niet aan te koppelen en analyses over wie een potentiële klant kan zijn hoef ik ook niet te draaien. Gewoon een simpele tool blijkt echter onvindbaar. Het liefst had ik Outlook addressbook gebruikt, maar helaas bied dat weer geen mogelijkheid om informatie aan te hangen.

Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet? iPhone integratie zou helemaal geweldig zijn, dan kan ik ook onderweg notities toevoegen.
Zoek een software-ontwikkelaar op, je systeem klinkt vrij eenvoudig realiseerbaar voor een beetje developer. Dus met een kleine investering heb je een systeem die precies doet wat jij wil.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 4 maart 2013 @ 09:55:48 #283
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_123607555
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Zoek een software-ontwikkelaar op, je systeem klinkt vrij eenvoudig realiseerbaar voor een beetje developer. Dus met een kleine investering heb je een systeem die precies doet wat jij wil.
En wat mag zoiets volgens jou ongeveer kosten?

Ik hoef overigens geen iPhone integratie; ik zou al blij zijn met een mini-database die ergens online staat, waar ik NAW gegevens en contactgegevens van de contactpersonen kan bijhouden. En daaronder dan een groot wit veld waar ik kan schrijven waar we het over hebben gehad :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 4 maart 2013 @ 10:00:43 #284
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_123607660
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:55 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En wat mag zoiets volgens jou ongeveer kosten?

Ik hoef overigens geen iPhone integratie; ik zou al blij zijn met een mini-database die ergens online staat, waar ik NAW gegevens en contactgegevens van de contactpersonen kan bijhouden. En daaronder dan een groot wit veld waar ik kan schrijven waar we het over hebben gehad :)
Je kan je opdracht gewoon op een site als Elance of Freelancer zetten en dan krijg je vanzelf offertes binnen van verschillende programmeurs.
Divide et impera
pi_123607739
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:46 schreef Coelho het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tool waarin ik mijn contacten kan beheren. In mijn werkveld worden de meeste opdrachten door de klant uitgezet bij recruiters en agencies. Ik probeer regelmatig contact met deze mensen te onderhouden om maar vooral in de picture te blijven. Omdat de contactmomenten zowel telefonisch als per email en soms ook via LinkedIn Personal Messages gaan houd ik graag bij wat ik met wie besproken heb. Dat lukt nog aardig met email, die kun je tenslotte op persoon archiveren, maar notities zijn lastiger onder te brengen.

Ik zou graag een soort van contact management systeem(pje) hebben, waar ik contactgegevens kan invoeren en vervolgens als het ware emails en notities onder kan hangen. Eigenlijk een digitale versie van de analoge kaartenbak die ik vroeger nog wel eens gebruikte voor dit soort dingen.

Zoek in google op CMS en je wordt werkelijk doodgegooid met systemen, echter stuk voor stuk veel te uitgebreid voor mijn toepassing. Ik hoef er mijn boekhouding niet aan te koppelen en analyses over wie een potentiële klant kan zijn hoef ik ook niet te draaien. Gewoon een simpele tool blijkt echter onvindbaar. Het liefst had ik Outlook addressbook gebruikt, maar helaas bied dat weer geen mogelijkheid om informatie aan te hangen.

Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet? iPhone integratie zou helemaal geweldig zijn, dan kan ik ook onderweg notities toevoegen.
Zoiets moet toch zelf te realiseren microsoft acces?
  maandag 4 maart 2013 @ 10:06:24 #286
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123607770
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Zoek een software-ontwikkelaar op, je systeem klinkt vrij eenvoudig realiseerbaar voor een beetje developer. Dus met een kleine investering heb je een systeem die precies doet wat jij wil.
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:50 schreef ElisaB het volgende:

Ik ben er al járen naar op zoek, maar heb ook nog steeds niet iets kunnen vinden dat volstaat. Vreemd eigenlijk, want het moét er zijn...
Mijns inziens moet dit al lang ontwikkeld zijn. Waarom zelf nog laten ontwerpen? Ik bedoel, het is me geen 100 euro waard. Dan houd ik zelf wel lijstjes bij :)
pi_123607970
Ik zou op google wel zoeken naar een CRM systeem, en niet een CMS.
  maandag 4 maart 2013 @ 10:17:37 #288
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123608044
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Coelho het volgende:

[..]

[..]

Mijns inziens moet dit al lang ontwikkeld zijn. Waarom zelf nog laten ontwerpen? Ik bedoel, het is me geen 100 euro waard. Dan houd ik zelf wel lijstjes bij :)
Je wil een systeem, die ongetwijfeld enkele processen binnen je bedrijf verbeterd, maar hebt er nog geen 100 euro voor over? Waarom dan nog tijd steken in het zoeken van zo'n systeem.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 4 maart 2013 @ 10:56:37 #289
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123609045
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:17 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Je wil een systeem, die ongetwijfeld enkele processen binnen je bedrijf verbeterd, maar hebt er nog geen 100 euro voor over? Waarom dan nog tijd steken in het zoeken van zo'n systeem.
Processen binnen mijn bedrijf klinkt wel erg aangedikt voor hetgeen waar ik het voor nodig heb. Ik zoek gewoon iets waar ik korte aantekeningen in kan maken over de gesprekken die ik heb gehad met contacten. Laat dat 2 a 3 keer in de week voorkomen, meestal zonder vervolg. Alleen als je 3 maanden later nog eens gebeld wordt, dan is het fijn om te zien welke randvoorwaarden of welk uurloon je met zo'n persoon afgesproken hebt.

Maar goed, laat ik eerst eens gaan zoeken op CRM, want volgens CasB is dat een betere zoekterm :)
  maandag 4 maart 2013 @ 11:08:04 #290
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123609415
CMS is inderdaad meer voor het beheren van o.a. content van je website of applicatie. CRM is meer gericht op het beheren van klantrelaties.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_123609890
Je kan echt ontzettend veel doen met excel hoor geloof me. Natuurlijk als je er geen verstand van hebt wordt het lastig, omdat je wel wat kennis moet hebben van formules. Voordeel is dat het helemaal naar eigen wens in te richten is.
Facts don't care about your feelings
pi_123626368
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Coelho het volgende:

[..]

[..]

Mijns inziens moet dit al lang ontwikkeld zijn. Waarom zelf nog laten ontwerpen? Ik bedoel, het is me geen 100 euro waard. Dan houd ik zelf wel lijstjes bij :)
Even wat uit m'n mouw geschud, maar je bedoelt gewoon zoiets?



Tabelletje met contacten, zodra je op een klikt kan je gegevens en notities inzien en wijzigen. Gekoppeld aan Access db

Kan dit wel in een uurtje of 2 maken, niet de netste code maar het werkt.
pi_123650589
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:38 schreef Teeno het volgende:

[..]

Even wat uit m'n mouw geschud, maar je bedoelt gewoon zoiets?

[ afbeelding ]

Tabelletje met contacten, zodra je op een klikt kan je gegevens en notities inzien en wijzigen. Gekoppeld aan Access db

Kan dit wel in een uurtje of 2 maken, niet de netste code maar het werkt.
Precies wat ik dacht, simpel maar effectief. :)

Ik ben zelf met een online platform bezig waar je ook simpel je contacten kan beheren en een soort log kan bijhouden. Ook kun je dan afspraken aanmaken die later als To Do's op je dashboard terugkomen (handig met dingen als "morgen terugbellen!" bijvoorbeeld).

PM als iemand interesse heeft om het te testen, ik heb testers nodig. Eerste versie gaat binnen een paar weken online.
pi_123650946
CRM en CMS pakketjes zijn er inderdaad in overvloede, probleem is dat ze vaak óf te beperkt óf te uitgebreid zijn. Dan biedt maatwerk software- en/of webontwikkeling inderdaad uitkomst. Maar ja, als je nog niet eens een budgetje van 100 euro daar voor over hebt. :')
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:13:40 #295
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123651438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:56 schreef Impossibruuu het volgende:
CRM en CMS pakketjes zijn er inderdaad in overvloede, probleem is dat ze vaak óf te beperkt óf te uitgebreid zijn. Dan biedt maatwerk software- en/of webontwikkeling inderdaad uitkomst. Maar ja, als je nog niet eens een budgetje van 100 euro daar voor over hebt. :')
Mee eens dat het geen geld is als het je core business is en je honderden contacten hebt, maar het geld moet ook ergens terugverdiend worden.

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:38 schreef Teeno het volgende:

[..]

Even wat uit m'n mouw geschud, maar je bedoelt gewoon zoiets?

[ afbeelding ]

Tabelletje met contacten, zodra je op een klikt kan je gegevens en notities inzien en wijzigen. Gekoppeld aan Access db

Kan dit wel in een uurtje of 2 maken, niet de netste code maar het werkt.
Zoiets ja. Liever nog met per contact een losse entry en mogelijkheid tot meerdere contacten bij hetzelfde bedrijf. Maar ga nu niet voor mij zitten coden, want zoals je leest heb ik er geen geld voor over. Ik dacht alleen dat dit soort dingen met tientallen op het web beschikbaar waren en ik kon niks vinden.
pi_123651508
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:13 schreef Coelho het volgende:

[..]

Mee eens dat het geen geld is als het je core business is en je honderden contacten hebt, maar het geld moet ook ergens terugverdiend worden.

[..]

Zoiets ja. Liever nog met per contact een losse entry en mogelijkheid tot meerdere contacten bij hetzelfde bedrijf. Maar ga nu niet voor mij zitten coden, want zoals je leest heb ik er geen geld voor over. Ik dacht alleen dat dit soort dingen met tientallen op het web beschikbaar waren en ik kon niks vinden.
Heb nog niks gecode, is slechts een schermontwerp.. mocht je je bedenken, voor 50 euro kan ik het maken voor je.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:17:51 #297
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123651558
lk heb ook een vraag!

De heffing die het Hoofdbedrijfschap Detailhandel oplegt is per onderneming. Ik ben bezig met het opzetten van 3 websops, met eigen handelsnamen, onder 1 overkoepelende handelsnaam. 4 handelsnamen in totaal dus,
Weet iemand hier of ik dan viermaal die heffing moet betalen of slechts eenmaal?

En ja, ik ga ze ook nog even bellen. :)
A grand adventure has begun.
pi_123651608
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:17 schreef Keshet het volgende:
lk heb ook een vraag!

De heffing die het Hoofdbedrijfschap Detailhandel oplegt is per onderneming. Ik ben bezig met het opzetten van 3 websops, met eigen handelsnamen, onder 1 overkoepelende handelsnaam. 4 handelsnamen in totaal dus,
Weet iemand hier of ik dan viermaal die heffing moet betalen of slechts eenmaal?

En ja, ik ga ze ook nog even bellen. :)
Je betaalt per kvk registratie (als je bij de beschrijving bij de kvk het woordje detailhandel of webwinkel probeert te vermijden heb je kans dat ze je overslaan. Dat zijn de kernwoorden waar ze je mee opzoeken)
pi_123651665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:13 schreef Coelho het volgende:
Mee eens dat het geen geld is als het je core business is en je honderden contacten hebt, maar het geld moet ook ergens terugverdiend worden.
Als je inmiddels dusdanig gegroeid bent en/of een groot klantenbestand hebt dat automatisering noodzaak wordt, maar daar nog niet eens 100 euro voor over hebt doe je toch iets verkeerd imo. Je moet niet elke investering zien als iets dat je direct geld oplevert. Er zal toch een punt komen dat bepaalde (administratieve) taken dusdanig veel tijd, werk en moeite kosten dat het ten koste van je dienstverlening en kwaliteit gaat als je dat niet professioneler aanpakt. Daar staat nou eenmaal een prijsje tegenover. Of je kunt natuurlijk altijd klein blijven en zelf je boekhouding, klantrelaties, website, acquisitie, enzovoorts blijven doen natuurlijk... ;)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:21:40 #300
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123651686
Ik had inderdaad al begrepen dat het woord 'groothandel' wel wil helpen. :) Maar Teeno, als ik jou goed begrijp zou het dus eenmaal de heffing worden?
A grand adventure has begun.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')