Ik ben er al járen naar op zoek, maar heb ook nog steeds niet iets kunnen vinden dat volstaat. Vreemd eigenlijk, want het moét er zijn...quote:Op maandag 4 maart 2013 09:46 schreef Coelho het volgende:
Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet?
Zoek een software-ontwikkelaar op, je systeem klinkt vrij eenvoudig realiseerbaar voor een beetje developer. Dus met een kleine investering heb je een systeem die precies doet wat jij wil.quote:Op maandag 4 maart 2013 09:46 schreef Coelho het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tool waarin ik mijn contacten kan beheren. In mijn werkveld worden de meeste opdrachten door de klant uitgezet bij recruiters en agencies. Ik probeer regelmatig contact met deze mensen te onderhouden om maar vooral in de picture te blijven. Omdat de contactmomenten zowel telefonisch als per email en soms ook via LinkedIn Personal Messages gaan houd ik graag bij wat ik met wie besproken heb. Dat lukt nog aardig met email, die kun je tenslotte op persoon archiveren, maar notities zijn lastiger onder te brengen.
Ik zou graag een soort van contact management systeem(pje) hebben, waar ik contactgegevens kan invoeren en vervolgens als het ware emails en notities onder kan hangen. Eigenlijk een digitale versie van de analoge kaartenbak die ik vroeger nog wel eens gebruikte voor dit soort dingen.
Zoek in google op CMS en je wordt werkelijk doodgegooid met systemen, echter stuk voor stuk veel te uitgebreid voor mijn toepassing. Ik hoef er mijn boekhouding niet aan te koppelen en analyses over wie een potentiële klant kan zijn hoef ik ook niet te draaien. Gewoon een simpele tool blijkt echter onvindbaar. Het liefst had ik Outlook addressbook gebruikt, maar helaas bied dat weer geen mogelijkheid om informatie aan te hangen.
Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet? iPhone integratie zou helemaal geweldig zijn, dan kan ik ook onderweg notities toevoegen.
En wat mag zoiets volgens jou ongeveer kosten?quote:Op maandag 4 maart 2013 09:52 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Zoek een software-ontwikkelaar op, je systeem klinkt vrij eenvoudig realiseerbaar voor een beetje developer. Dus met een kleine investering heb je een systeem die precies doet wat jij wil.
Je kan je opdracht gewoon op een site als Elance of Freelancer zetten en dan krijg je vanzelf offertes binnen van verschillende programmeurs.quote:Op maandag 4 maart 2013 09:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En wat mag zoiets volgens jou ongeveer kosten?
Ik hoef overigens geen iPhone integratie; ik zou al blij zijn met een mini-database die ergens online staat, waar ik NAW gegevens en contactgegevens van de contactpersonen kan bijhouden. En daaronder dan een groot wit veld waar ik kan schrijven waar we het over hebben gehad
Zoiets moet toch zelf te realiseren microsoft acces?quote:Op maandag 4 maart 2013 09:46 schreef Coelho het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tool waarin ik mijn contacten kan beheren. In mijn werkveld worden de meeste opdrachten door de klant uitgezet bij recruiters en agencies. Ik probeer regelmatig contact met deze mensen te onderhouden om maar vooral in de picture te blijven. Omdat de contactmomenten zowel telefonisch als per email en soms ook via LinkedIn Personal Messages gaan houd ik graag bij wat ik met wie besproken heb. Dat lukt nog aardig met email, die kun je tenslotte op persoon archiveren, maar notities zijn lastiger onder te brengen.
Ik zou graag een soort van contact management systeem(pje) hebben, waar ik contactgegevens kan invoeren en vervolgens als het ware emails en notities onder kan hangen. Eigenlijk een digitale versie van de analoge kaartenbak die ik vroeger nog wel eens gebruikte voor dit soort dingen.
Zoek in google op CMS en je wordt werkelijk doodgegooid met systemen, echter stuk voor stuk veel te uitgebreid voor mijn toepassing. Ik hoef er mijn boekhouding niet aan te koppelen en analyses over wie een potentiële klant kan zijn hoef ik ook niet te draaien. Gewoon een simpele tool blijkt echter onvindbaar. Het liefst had ik Outlook addressbook gebruikt, maar helaas bied dat weer geen mogelijkheid om informatie aan te hangen.
Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet? iPhone integratie zou helemaal geweldig zijn, dan kan ik ook onderweg notities toevoegen.
quote:Op maandag 4 maart 2013 09:52 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Zoek een software-ontwikkelaar op, je systeem klinkt vrij eenvoudig realiseerbaar voor een beetje developer. Dus met een kleine investering heb je een systeem die precies doet wat jij wil.
Mijns inziens moet dit al lang ontwikkeld zijn. Waarom zelf nog laten ontwerpen? Ik bedoel, het is me geen 100 euro waard. Dan houd ik zelf wel lijstjes bijquote:Op maandag 4 maart 2013 09:50 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben er al járen naar op zoek, maar heb ook nog steeds niet iets kunnen vinden dat volstaat. Vreemd eigenlijk, want het moét er zijn...
Je wil een systeem, die ongetwijfeld enkele processen binnen je bedrijf verbeterd, maar hebt er nog geen 100 euro voor over? Waarom dan nog tijd steken in het zoeken van zo'n systeem.quote:Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Coelho het volgende:
[..]
[..]
Mijns inziens moet dit al lang ontwikkeld zijn. Waarom zelf nog laten ontwerpen? Ik bedoel, het is me geen 100 euro waard. Dan houd ik zelf wel lijstjes bij
Processen binnen mijn bedrijf klinkt wel erg aangedikt voor hetgeen waar ik het voor nodig heb. Ik zoek gewoon iets waar ik korte aantekeningen in kan maken over de gesprekken die ik heb gehad met contacten. Laat dat 2 a 3 keer in de week voorkomen, meestal zonder vervolg. Alleen als je 3 maanden later nog eens gebeld wordt, dan is het fijn om te zien welke randvoorwaarden of welk uurloon je met zo'n persoon afgesproken hebt.quote:Op maandag 4 maart 2013 10:17 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je wil een systeem, die ongetwijfeld enkele processen binnen je bedrijf verbeterd, maar hebt er nog geen 100 euro voor over? Waarom dan nog tijd steken in het zoeken van zo'n systeem.
Even wat uit m'n mouw geschud, maar je bedoelt gewoon zoiets?quote:Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Coelho het volgende:
[..]
[..]
Mijns inziens moet dit al lang ontwikkeld zijn. Waarom zelf nog laten ontwerpen? Ik bedoel, het is me geen 100 euro waard. Dan houd ik zelf wel lijstjes bij
Precies wat ik dacht, simpel maar effectief.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:38 schreef Teeno het volgende:
[..]
Even wat uit m'n mouw geschud, maar je bedoelt gewoon zoiets?
[ afbeelding ]
Tabelletje met contacten, zodra je op een klikt kan je gegevens en notities inzien en wijzigen. Gekoppeld aan Access db
Kan dit wel in een uurtje of 2 maken, niet de netste code maar het werkt.
Mee eens dat het geen geld is als het je core business is en je honderden contacten hebt, maar het geld moet ook ergens terugverdiend worden.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:56 schreef Impossibruuu het volgende:
CRM en CMS pakketjes zijn er inderdaad in overvloede, probleem is dat ze vaak óf te beperkt óf te uitgebreid zijn. Dan biedt maatwerk software- en/of webontwikkeling inderdaad uitkomst. Maar ja, als je nog niet eens een budgetje van 100 euro daar voor over hebt.
Zoiets ja. Liever nog met per contact een losse entry en mogelijkheid tot meerdere contacten bij hetzelfde bedrijf. Maar ga nu niet voor mij zitten coden, want zoals je leest heb ik er geen geld voor over. Ik dacht alleen dat dit soort dingen met tientallen op het web beschikbaar waren en ik kon niks vinden.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:38 schreef Teeno het volgende:
[..]
Even wat uit m'n mouw geschud, maar je bedoelt gewoon zoiets?
[ afbeelding ]
Tabelletje met contacten, zodra je op een klikt kan je gegevens en notities inzien en wijzigen. Gekoppeld aan Access db
Kan dit wel in een uurtje of 2 maken, niet de netste code maar het werkt.
Heb nog niks gecode, is slechts een schermontwerp.. mocht je je bedenken, voor 50 euro kan ik het maken voor je.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:13 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mee eens dat het geen geld is als het je core business is en je honderden contacten hebt, maar het geld moet ook ergens terugverdiend worden.
[..]
Zoiets ja. Liever nog met per contact een losse entry en mogelijkheid tot meerdere contacten bij hetzelfde bedrijf. Maar ga nu niet voor mij zitten coden, want zoals je leest heb ik er geen geld voor over. Ik dacht alleen dat dit soort dingen met tientallen op het web beschikbaar waren en ik kon niks vinden.
Je betaalt per kvk registratie (als je bij de beschrijving bij de kvk het woordje detailhandel of webwinkel probeert te vermijden heb je kans dat ze je overslaan. Dat zijn de kernwoorden waar ze je mee opzoeken)quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:17 schreef Keshet het volgende:
lk heb ook een vraag!
De heffing die het Hoofdbedrijfschap Detailhandel oplegt is per onderneming. Ik ben bezig met het opzetten van 3 websops, met eigen handelsnamen, onder 1 overkoepelende handelsnaam. 4 handelsnamen in totaal dus,
Weet iemand hier of ik dan viermaal die heffing moet betalen of slechts eenmaal?
En ja, ik ga ze ook nog even bellen.
Als je inmiddels dusdanig gegroeid bent en/of een groot klantenbestand hebt dat automatisering noodzaak wordt, maar daar nog niet eens 100 euro voor over hebt doe je toch iets verkeerd imo. Je moet niet elke investering zien als iets dat je direct geld oplevert. Er zal toch een punt komen dat bepaalde (administratieve) taken dusdanig veel tijd, werk en moeite kosten dat het ten koste van je dienstverlening en kwaliteit gaat als je dat niet professioneler aanpakt. Daar staat nou eenmaal een prijsje tegenover. Of je kunt natuurlijk altijd klein blijven en zelf je boekhouding, klantrelaties, website, acquisitie, enzovoorts blijven doen natuurlijk...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 10:13 schreef Coelho het volgende:
Mee eens dat het geen geld is als het je core business is en je honderden contacten hebt, maar het geld moet ook ergens terugverdiend worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |