abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 februari 2013 @ 13:46:29 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_123159117
Bedankt, ga de opties even bekijken! :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_123164516
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:20 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik gebruik Moneybird
Moneybird is echt baas _O_
pi_123200922
Echt wel :D
Kindness
pi_123347087
Iemand ervaring met het laten schrijven software? Wat voor soort contracten zijn gebruikelijk? Normaal om bijvoorbeeld ook het auteursrecht en volledige beschikking over de source-code in een contract op te nemen?
  maandag 4 maart 2013 @ 09:46:46 #280
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123607347
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tool waarin ik mijn contacten kan beheren. In mijn werkveld worden de meeste opdrachten door de klant uitgezet bij recruiters en agencies. Ik probeer regelmatig contact met deze mensen te onderhouden om maar vooral in de picture te blijven. Omdat de contactmomenten zowel telefonisch als per email en soms ook via LinkedIn Personal Messages gaan houd ik graag bij wat ik met wie besproken heb. Dat lukt nog aardig met email, die kun je tenslotte op persoon archiveren, maar notities zijn lastiger onder te brengen.

Ik zou graag een soort van contact management systeem(pje) hebben, waar ik contactgegevens kan invoeren en vervolgens als het ware emails en notities onder kan hangen. Eigenlijk een digitale versie van de analoge kaartenbak die ik vroeger nog wel eens gebruikte voor dit soort dingen.

Zoek in google op CMS en je wordt werkelijk doodgegooid met systemen, echter stuk voor stuk veel te uitgebreid voor mijn toepassing. Ik hoef er mijn boekhouding niet aan te koppelen en analyses over wie een potentiële klant kan zijn hoef ik ook niet te draaien. Gewoon een simpele tool blijkt echter onvindbaar. Het liefst had ik Outlook addressbook gebruikt, maar helaas bied dat weer geen mogelijkheid om informatie aan te hangen.

Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet? iPhone integratie zou helemaal geweldig zijn, dan kan ik ook onderweg notities toevoegen.
  maandag 4 maart 2013 @ 09:50:36 #281
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_123607432
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:46 schreef Coelho het volgende:

Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet?
Ik ben er al járen naar op zoek, maar heb ook nog steeds niet iets kunnen vinden dat volstaat. Vreemd eigenlijk, want het moét er zijn...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 4 maart 2013 @ 09:52:56 #282
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123607484
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:46 schreef Coelho het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tool waarin ik mijn contacten kan beheren. In mijn werkveld worden de meeste opdrachten door de klant uitgezet bij recruiters en agencies. Ik probeer regelmatig contact met deze mensen te onderhouden om maar vooral in de picture te blijven. Omdat de contactmomenten zowel telefonisch als per email en soms ook via LinkedIn Personal Messages gaan houd ik graag bij wat ik met wie besproken heb. Dat lukt nog aardig met email, die kun je tenslotte op persoon archiveren, maar notities zijn lastiger onder te brengen.

Ik zou graag een soort van contact management systeem(pje) hebben, waar ik contactgegevens kan invoeren en vervolgens als het ware emails en notities onder kan hangen. Eigenlijk een digitale versie van de analoge kaartenbak die ik vroeger nog wel eens gebruikte voor dit soort dingen.

Zoek in google op CMS en je wordt werkelijk doodgegooid met systemen, echter stuk voor stuk veel te uitgebreid voor mijn toepassing. Ik hoef er mijn boekhouding niet aan te koppelen en analyses over wie een potentiële klant kan zijn hoef ik ook niet te draaien. Gewoon een simpele tool blijkt echter onvindbaar. Het liefst had ik Outlook addressbook gebruikt, maar helaas bied dat weer geen mogelijkheid om informatie aan te hangen.

Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet? iPhone integratie zou helemaal geweldig zijn, dan kan ik ook onderweg notities toevoegen.
Zoek een software-ontwikkelaar op, je systeem klinkt vrij eenvoudig realiseerbaar voor een beetje developer. Dus met een kleine investering heb je een systeem die precies doet wat jij wil.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 4 maart 2013 @ 09:55:48 #283
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_123607555
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Zoek een software-ontwikkelaar op, je systeem klinkt vrij eenvoudig realiseerbaar voor een beetje developer. Dus met een kleine investering heb je een systeem die precies doet wat jij wil.
En wat mag zoiets volgens jou ongeveer kosten?

Ik hoef overigens geen iPhone integratie; ik zou al blij zijn met een mini-database die ergens online staat, waar ik NAW gegevens en contactgegevens van de contactpersonen kan bijhouden. En daaronder dan een groot wit veld waar ik kan schrijven waar we het over hebben gehad :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 4 maart 2013 @ 10:00:43 #284
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_123607660
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:55 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En wat mag zoiets volgens jou ongeveer kosten?

Ik hoef overigens geen iPhone integratie; ik zou al blij zijn met een mini-database die ergens online staat, waar ik NAW gegevens en contactgegevens van de contactpersonen kan bijhouden. En daaronder dan een groot wit veld waar ik kan schrijven waar we het over hebben gehad :)
Je kan je opdracht gewoon op een site als Elance of Freelancer zetten en dan krijg je vanzelf offertes binnen van verschillende programmeurs.
Divide et impera
pi_123607739
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:46 schreef Coelho het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tool waarin ik mijn contacten kan beheren. In mijn werkveld worden de meeste opdrachten door de klant uitgezet bij recruiters en agencies. Ik probeer regelmatig contact met deze mensen te onderhouden om maar vooral in de picture te blijven. Omdat de contactmomenten zowel telefonisch als per email en soms ook via LinkedIn Personal Messages gaan houd ik graag bij wat ik met wie besproken heb. Dat lukt nog aardig met email, die kun je tenslotte op persoon archiveren, maar notities zijn lastiger onder te brengen.

Ik zou graag een soort van contact management systeem(pje) hebben, waar ik contactgegevens kan invoeren en vervolgens als het ware emails en notities onder kan hangen. Eigenlijk een digitale versie van de analoge kaartenbak die ik vroeger nog wel eens gebruikte voor dit soort dingen.

Zoek in google op CMS en je wordt werkelijk doodgegooid met systemen, echter stuk voor stuk veel te uitgebreid voor mijn toepassing. Ik hoef er mijn boekhouding niet aan te koppelen en analyses over wie een potentiële klant kan zijn hoef ik ook niet te draaien. Gewoon een simpele tool blijkt echter onvindbaar. Het liefst had ik Outlook addressbook gebruikt, maar helaas bied dat weer geen mogelijkheid om informatie aan te hangen.

Wie kan mij een systeem aanraden dat aan mijn wensen voldoet? iPhone integratie zou helemaal geweldig zijn, dan kan ik ook onderweg notities toevoegen.
Zoiets moet toch zelf te realiseren microsoft acces?
  maandag 4 maart 2013 @ 10:06:24 #286
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123607770
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Zoek een software-ontwikkelaar op, je systeem klinkt vrij eenvoudig realiseerbaar voor een beetje developer. Dus met een kleine investering heb je een systeem die precies doet wat jij wil.
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:50 schreef ElisaB het volgende:

Ik ben er al járen naar op zoek, maar heb ook nog steeds niet iets kunnen vinden dat volstaat. Vreemd eigenlijk, want het moét er zijn...
Mijns inziens moet dit al lang ontwikkeld zijn. Waarom zelf nog laten ontwerpen? Ik bedoel, het is me geen 100 euro waard. Dan houd ik zelf wel lijstjes bij :)
pi_123607970
Ik zou op google wel zoeken naar een CRM systeem, en niet een CMS.
  maandag 4 maart 2013 @ 10:17:37 #288
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123608044
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Coelho het volgende:

[..]

[..]

Mijns inziens moet dit al lang ontwikkeld zijn. Waarom zelf nog laten ontwerpen? Ik bedoel, het is me geen 100 euro waard. Dan houd ik zelf wel lijstjes bij :)
Je wil een systeem, die ongetwijfeld enkele processen binnen je bedrijf verbeterd, maar hebt er nog geen 100 euro voor over? Waarom dan nog tijd steken in het zoeken van zo'n systeem.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 4 maart 2013 @ 10:56:37 #289
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123609045
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:17 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Je wil een systeem, die ongetwijfeld enkele processen binnen je bedrijf verbeterd, maar hebt er nog geen 100 euro voor over? Waarom dan nog tijd steken in het zoeken van zo'n systeem.
Processen binnen mijn bedrijf klinkt wel erg aangedikt voor hetgeen waar ik het voor nodig heb. Ik zoek gewoon iets waar ik korte aantekeningen in kan maken over de gesprekken die ik heb gehad met contacten. Laat dat 2 a 3 keer in de week voorkomen, meestal zonder vervolg. Alleen als je 3 maanden later nog eens gebeld wordt, dan is het fijn om te zien welke randvoorwaarden of welk uurloon je met zo'n persoon afgesproken hebt.

Maar goed, laat ik eerst eens gaan zoeken op CRM, want volgens CasB is dat een betere zoekterm :)
  maandag 4 maart 2013 @ 11:08:04 #290
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123609415
CMS is inderdaad meer voor het beheren van o.a. content van je website of applicatie. CRM is meer gericht op het beheren van klantrelaties.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_123609890
Je kan echt ontzettend veel doen met excel hoor geloof me. Natuurlijk als je er geen verstand van hebt wordt het lastig, omdat je wel wat kennis moet hebben van formules. Voordeel is dat het helemaal naar eigen wens in te richten is.
Facts don't care about your feelings
pi_123626368
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 10:06 schreef Coelho het volgende:

[..]

[..]

Mijns inziens moet dit al lang ontwikkeld zijn. Waarom zelf nog laten ontwerpen? Ik bedoel, het is me geen 100 euro waard. Dan houd ik zelf wel lijstjes bij :)
Even wat uit m'n mouw geschud, maar je bedoelt gewoon zoiets?



Tabelletje met contacten, zodra je op een klikt kan je gegevens en notities inzien en wijzigen. Gekoppeld aan Access db

Kan dit wel in een uurtje of 2 maken, niet de netste code maar het werkt.
pi_123650589
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:38 schreef Teeno het volgende:

[..]

Even wat uit m'n mouw geschud, maar je bedoelt gewoon zoiets?

[ afbeelding ]

Tabelletje met contacten, zodra je op een klikt kan je gegevens en notities inzien en wijzigen. Gekoppeld aan Access db

Kan dit wel in een uurtje of 2 maken, niet de netste code maar het werkt.
Precies wat ik dacht, simpel maar effectief. :)

Ik ben zelf met een online platform bezig waar je ook simpel je contacten kan beheren en een soort log kan bijhouden. Ook kun je dan afspraken aanmaken die later als To Do's op je dashboard terugkomen (handig met dingen als "morgen terugbellen!" bijvoorbeeld).

PM als iemand interesse heeft om het te testen, ik heb testers nodig. Eerste versie gaat binnen een paar weken online.
pi_123650946
CRM en CMS pakketjes zijn er inderdaad in overvloede, probleem is dat ze vaak óf te beperkt óf te uitgebreid zijn. Dan biedt maatwerk software- en/of webontwikkeling inderdaad uitkomst. Maar ja, als je nog niet eens een budgetje van 100 euro daar voor over hebt. :')
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:13:40 #295
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_123651438
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:56 schreef Impossibruuu het volgende:
CRM en CMS pakketjes zijn er inderdaad in overvloede, probleem is dat ze vaak óf te beperkt óf te uitgebreid zijn. Dan biedt maatwerk software- en/of webontwikkeling inderdaad uitkomst. Maar ja, als je nog niet eens een budgetje van 100 euro daar voor over hebt. :')
Mee eens dat het geen geld is als het je core business is en je honderden contacten hebt, maar het geld moet ook ergens terugverdiend worden.

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 18:38 schreef Teeno het volgende:

[..]

Even wat uit m'n mouw geschud, maar je bedoelt gewoon zoiets?

[ afbeelding ]

Tabelletje met contacten, zodra je op een klikt kan je gegevens en notities inzien en wijzigen. Gekoppeld aan Access db

Kan dit wel in een uurtje of 2 maken, niet de netste code maar het werkt.
Zoiets ja. Liever nog met per contact een losse entry en mogelijkheid tot meerdere contacten bij hetzelfde bedrijf. Maar ga nu niet voor mij zitten coden, want zoals je leest heb ik er geen geld voor over. Ik dacht alleen dat dit soort dingen met tientallen op het web beschikbaar waren en ik kon niks vinden.
pi_123651508
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:13 schreef Coelho het volgende:

[..]

Mee eens dat het geen geld is als het je core business is en je honderden contacten hebt, maar het geld moet ook ergens terugverdiend worden.

[..]

Zoiets ja. Liever nog met per contact een losse entry en mogelijkheid tot meerdere contacten bij hetzelfde bedrijf. Maar ga nu niet voor mij zitten coden, want zoals je leest heb ik er geen geld voor over. Ik dacht alleen dat dit soort dingen met tientallen op het web beschikbaar waren en ik kon niks vinden.
Heb nog niks gecode, is slechts een schermontwerp.. mocht je je bedenken, voor 50 euro kan ik het maken voor je.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:17:51 #297
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123651558
lk heb ook een vraag!

De heffing die het Hoofdbedrijfschap Detailhandel oplegt is per onderneming. Ik ben bezig met het opzetten van 3 websops, met eigen handelsnamen, onder 1 overkoepelende handelsnaam. 4 handelsnamen in totaal dus,
Weet iemand hier of ik dan viermaal die heffing moet betalen of slechts eenmaal?

En ja, ik ga ze ook nog even bellen. :)
A grand adventure has begun.
pi_123651608
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:17 schreef Keshet het volgende:
lk heb ook een vraag!

De heffing die het Hoofdbedrijfschap Detailhandel oplegt is per onderneming. Ik ben bezig met het opzetten van 3 websops, met eigen handelsnamen, onder 1 overkoepelende handelsnaam. 4 handelsnamen in totaal dus,
Weet iemand hier of ik dan viermaal die heffing moet betalen of slechts eenmaal?

En ja, ik ga ze ook nog even bellen. :)
Je betaalt per kvk registratie (als je bij de beschrijving bij de kvk het woordje detailhandel of webwinkel probeert te vermijden heb je kans dat ze je overslaan. Dat zijn de kernwoorden waar ze je mee opzoeken)
pi_123651665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:13 schreef Coelho het volgende:
Mee eens dat het geen geld is als het je core business is en je honderden contacten hebt, maar het geld moet ook ergens terugverdiend worden.
Als je inmiddels dusdanig gegroeid bent en/of een groot klantenbestand hebt dat automatisering noodzaak wordt, maar daar nog niet eens 100 euro voor over hebt doe je toch iets verkeerd imo. Je moet niet elke investering zien als iets dat je direct geld oplevert. Er zal toch een punt komen dat bepaalde (administratieve) taken dusdanig veel tijd, werk en moeite kosten dat het ten koste van je dienstverlening en kwaliteit gaat als je dat niet professioneler aanpakt. Daar staat nou eenmaal een prijsje tegenover. Of je kunt natuurlijk altijd klein blijven en zelf je boekhouding, klantrelaties, website, acquisitie, enzovoorts blijven doen natuurlijk... ;)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:21:40 #300
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123651686
Ik had inderdaad al begrepen dat het woord 'groothandel' wel wil helpen. :) Maar Teeno, als ik jou goed begrijp zou het dus eenmaal de heffing worden?
A grand adventure has begun.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')