abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118464186
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:44 schreef Chahna het volgende:

[..]

Laat gaan , hij komt telkens weer met andere drogredenen..... nu is het weer omdat het UWV niet bereikbaar is... te zot voor woorden.
Bel maar.

http://gerritkram.blogspot.nl/2011/02/het-onbereikbare-uwv.html
pi_118464650
Ach, iedereen heeft het recht op een eigen mening ongeacht hoe idioot die wel niet is. Het is alleen goed om te zien dat de politiek een compleet andere mening heeft. De komende jaren kunnen we eerder hardere maatregels omtrent fraudebestrijding verwachten in plaats van versoepeling en 1 januari komt ook steeds dichterbij. En daar ben ik blij om.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118464918
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ach, iedereen heeft het recht op een eigen mening ongeacht hoe idioot die wel niet is.
Klopt.
pi_118465695
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ach, iedereen heeft het recht op een eigen mening ongeacht hoe idioot die wel niet is. Het is alleen goed om te zien dat de politiek een compleet andere mening heeft. De komende jaren kunnen we eerder hardere maatregels omtrent fraudebestrijding verwachten in plaats van versoepeling en 1 januari komt ook steeds dichterbij. En daar ben ik blij om.
Lol, ja natuurlijk vindt de overheid het wel leuk om zonder verdere rompslomp achter je voordeur te kunnen kijken .. rechten en privacy en zo zijn maar lastig, het is zoveel makkelijker als je via chantage binnen kan komen terwijl er nog niet eens een verdenking is. Zoals gezegd, deze nieuwe wet treft pakweg een derde van de gehele bevolking, en is als proefballonnetje 'hoe druk maakt men zich over de afbraak van het recht op privacy' overduidelijk geslaagd .. men maakt zich niet druk. In tegendeel, men komt al aanslepen met de volgende groep waarbij men meer controle wil, de ziekenfondsverzekerden die door hun verkeerde leefgedrag de gemeenschap op kosten jagen ..
pleased to meet you
pi_118468423
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:25 schreef moussie het volgende:

In tegendeel, men komt al aanslepen met de volgende groep waarbij men meer controle wil, de ziekenfondsverzekerden die door hun verkeerde leefgedrag de gemeenschap op kosten jagen .. kosten wil besparen.
pi_118471457
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:46 schreef Chahna het volgende:

[..]

Yeah right, jij wil controle op mensen die de gemeenschap door hun verkeerde leefgedrag kosten besparen ..

Naast dat doorstrepen en verbeteren omdat jij niet goed leest wat er staat, erover doorgedacht heb je zeker niet? Bij mensen die al ziek zijn door hun foute gedrag valt weinig meer te besparen, of je moet ze gewoon laten verrekken. Besparing zit in preventie, en hoe bereik je dat? Door onaangekondigde huisbezoeken bij iedere ziekenfondsverzekerde, even kijken wat voor voedsel er in de kasten staat, even snuffelen of er niet gerookt wordt, even kijken hoeveel alcohol aanwezig is etc etc? En als je zo'n controleur niet binnenlaat wordt je uit de verzekering gegooid, want je hebt vast iets te verbergen. Maar hé, ze staan wel met z'n tweeën voor de deur, met pasje .. en ze vragen je toestemming voor ze binnen komen
pleased to meet you
pi_118471927
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Yeah right, jij wil controle op mensen die de gemeenschap door hun verkeerde leefgedrag kosten besparen ..
Je hoort zat van die zotten zeggen dat ze door roken en ongezond leven eerder overlijden en daardoor de gemeenschap geld besparen.

Ik ben het daar niet mee eens hoor, hoe ongezonder leven, hoe meer premie je moet betalen vind ik een eerlijke deal.
pi_118471986
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:14 schreef Chahna het volgende:
Ik ben het daar niet mee eens hoor, hoe ongezonder leven, hoe meer premie je moet betalen vind ik een eerlijke deal.
En wat is je motivatie daar precies achter dan?
pi_118472085
quote:

[..]

Je hoort zat van die zotten zeggen dat ze door roken en ongezond leven eerder overlijden en daardoor de gemeenschap geld besparen.

Nogmaals dan, hoe wil je dat kunnen constateren? Onaangekondigd huisbezoek bij iedere ziekenfondsverzekerde?
pleased to meet you
pi_118478176
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Nogmaals dan, hoe wil je dat kunnen constateren? Onaangekondigd huisbezoek bij iedere ziekenfondsverzekerde?
Ik heb geen flauw idee, dat zullen we vanzelf wel horen. Ik heb het niet bedacht dus moet ook maar afwachten, net als de rest.
pi_118480870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:19 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee, dat zullen we vanzelf wel horen. Ik heb het niet bedacht dus moet ook maar afwachten, net als de rest.
Je neemt het dus klakkeloos over en vindt het nog prima ook, zonder er ook maar even over door te denken ..

Maar ja, voeg er nog maar een leger controleurs aan toe .. naast dat leger bureaucraten dat bergen geld heen en weer zit te schuiven .. je moet toch iets met al die mensen die dankzij de technologie een beetje overbodig zijn geworden.
pleased to meet you
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:30:24 #287
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118481320
Ho Ho, wie kent er nog de Marlboro man? Die lekkere vent die stoer met zijn cowboyhoed mensen aanspoorde om sigaretten te gaan roken? In die sigaretten zat een verslavende stof met een lekkere smaak zodat je er niet zomaar mee kon stoppen.
De roverheid heeft veel verdiend aan de tabaksindustrie, accijns op accijns, en maar binnenharken.
Dus, mensen die nu ziek zijn door roken zouden hun zorgkosten moeten kunnen declareren bij de tabaksindustrie of de overheid.

:D
pi_118481571
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Je neemt het dus klakkeloos over en vindt het nog prima ook, zonder er ook maar even over door te denken ..

Maar ja, voeg er nog maar een leger controleurs aan toe .. naast dat leger bureaucraten dat bergen geld heen en weer zit te schuiven .. je moet toch iets met al die mensen die dankzij de technologie een beetje overbodig zijn geworden.
Het opsporen van bijstandsfraude loont. Het levert geld op naast het duidelijk positieve punt dat het het rechtsgevoel van al die belastingbetalers verbetert die de bijstand in stand houd. En daarom bestaat dat 'leger van controleurs' er. Als het geen geld op zou leveren, dan zouden zij er niet zijn.

Verder is de aanname van jou dat ze plezier scheppen door door andermans ondergoed te zoeken ook compleet gechargeerd. In die enkele gevallen dat dat gebeurd, doen ze dat ook omdat dat loont.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118484425
quote:

[..]

ja rokers leven gemiddeld 15 jaar korter = 15 jaar minder aan AOW en ziektekosten, waarbij de ziektekosten de laatste 15 jaar van een leven schrikbarend oplopen

Goede besparing hoor. Gemiddelde ziektekosten stijgen van 15 naar 30.000 per jaar tussen 75 en 85.

Oh ja die zotten zitten bij de Kankerbestrijding, die zeggen dat. Ga maar eens lezen, gaat een wereld voor je open.

http://preventie.kwfkanke(...)roken-en-kanker.aspx

http://www.kostenvanziekten.nl/object_binary/o3366_kvz_folder.pdf

En alcoholverslaafden leven liefst 20 jaar korter dan een geheelonthouder.

http://www.rtl.nl/compone(...)r-dood-dan-roken.xml

[ Bericht 11% gewijzigd door macca728 op 27-10-2012 00:51:17 ]
pi_118484577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, gewoon pinpashouder koppelen aan de boodschappen die gekocht worden. En af e toe het huis doorzoeken. Of een camera in elk huis hangen.
pi_118485532
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het opsporen van bijstandsfraude loont. Het levert geld op ..
Kolere man, snap het nou eens, dit gaat niet over mogelijke fraude bij zo'n 320.000 bijstandsgerechtigden .. dit gaat om zo'n 3 miljoen AOW'ers, en bijna 2 miljoen huishoudens met kinderbijslag

En of het geld oplevert, dat durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen. De enige cijfers die wij te zien krijgen zijn de bedragen van wat er betrapt wordt en grove schattingen van wat er aan de hand zou kunnen zijn, maar wat het kost, dat zien wij nergens. In tegendeel, we lezen dat er van het X aantal gevallen die verdacht genoeg waren om wel onderzocht te mogen worden een groot gedeelte niets fout had gedaan.

quote:
.. naast het duidelijk positieve punt dat het het rechtsgevoel van al die belastingbetalers verbetert die de bijstand in stand houd. En daarom bestaat dat 'leger van controleurs' er. Als het geen geld op zou leveren, dan zouden zij er niet zijn.
Het rechtsgevoel dat gevoed wordt door pulpkanalen als SBS6, die geld verdienen aan de stereotypering van de familie Tokkie in de probleemwijk .. voor hun levert het wel geld op ..

quote:
Verder is de aanname van jou dat ze plezier scheppen door door andermans ondergoed te zoeken ook compleet gechargeerd. In die enkele gevallen dat dat gebeurd, doen ze dat ook omdat dat loont.
Say what? In de enkele gevallen dat ze met plezier door het ondergoed snuffelen doen ze het omdat het loont? Dus je praat het totale gebrek van professionaliteit van die gasten goed met 'het loont'? Leuk hoor, die opmerkingen voor het speeltje in de la van het nachtkastje .. maar niemand die daar een klacht over indient wat dat is nog steeds gênant.
pleased to meet you
pi_118485802
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 00:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, gewoon pinpashouder koppelen aan de boodschappen die gekocht worden. En af e toe het huis doorzoeken. Of een camera in elk huis hangen.
Hehe, ik ben hopelijk dood tegen de tijd dat ik alleen nog met een pasje kan betalen. Maar die kant van de totale controle lijkt het idd op te gaan, en de naïevelingen hier steunen het nog volop ook .. ietwat later dan 1984 maar nog steeds met de beste bedoelingen :* .... O-)
pleased to meet you
pi_118486228
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 01:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Kolere man, snap het nou eens, dit gaat niet over mogelijke fraude bij zo'n 320.000 bijstandsgerechtigden .. dit gaat om zo'n 3 miljoen AOW'ers, en bijna 2 miljoen huishoudens met kinderbijslag

En of het geld oplevert, dat durf ik eerlijk gezegd te betwijfelen. De enige cijfers die wij te zien krijgen zijn de bedragen van wat er betrapt wordt en grove schattingen van wat er aan de hand zou kunnen zijn, maar wat het kost, dat zien wij nergens. In tegendeel, we lezen dat er van het X aantal gevallen die verdacht genoeg waren om wel onderzocht te mogen worden een groot gedeelte niets fout had gedaan.

bijstandsfraude bekt zo lekker he, niemand maakt zich druk over frauderende AOW'ers of fraude met de studiefinanciering (doet blijkbaar niemand hier van de fokkers) maar alle bijstandstrekkers zijn fraudeurs volgens velen.

Zal die frauderende burgemeester nu ook een 10x zo hoge boete krijgen of zal hij een andere politieke post krijgen ?
pi_118492432
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik neem niets klakkeloos over, weer een verkeerde aanname van je. Ik zeg alleen dat ik het goed vind dat ongezonde mensen meer premie betalen. Ik zeg niets over de controles.
Ik weet het niet, jij weet het niet, dus om nav je eigen aannames naar mij te schoppen is wat kinderachtig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 01:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

bijstandsfraude bekt zo lekker he, niemand maakt zich druk over frauderende AOW'ers of fraude met de studiefinanciering (doet blijkbaar niemand hier van de fokkers) maar alle bijstandstrekkers zijn fraudeurs volgens velen.

Zal die frauderende burgemeester nu ook een 10x zo hoge boete krijgen of zal hij een andere politieke post krijgen ?
Niet?? Ik meen toch de laatste pagina's alleen maar berichten over AOW'ers te lezen hier? Dat ze niet gecontroleerd mogen worden.... en nu zeg je dat niemand zich daar druk om maakt? Hoeveel drink jij op een dag?????????? En die frauderende studiefinanciering (de uitwonenden die toch stiekem thuiswonen is ook al diverse malen besproken), die wil jij dus ook gecontroleerd hebben?? Dus nog meer controles wat jou betreft?

Je hebt nu al heel mijn weekend goedgemaakt... eerst dagenlang ageren tegen ouderen die gecontroleerd mogen worden en dan daarna zeggen dat niemand de ouderen controleert _O- _O-

[ Bericht 21% gewijzigd door Chahna op 27-10-2012 12:38:52 ]
pi_118494721
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 12:33 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik neem niets klakkeloos over, weer een verkeerde aanname van je. Ik zeg alleen dat ik het goed vind dat ongezonde mensen meer premie betalen. Ik zeg niets over de controles.
Ik weet het niet, jij weet het niet, dus om nav je eigen aannames naar mij te schoppen is wat kinderachtig.

[..]

Niet?? Ik meen toch de laatste pagina's alleen maar berichten over AOW'ers te lezen hier? Dat ze niet gecontroleerd mogen worden.... en nu zeg je dat niemand zich daar druk om maakt? Hoeveel drink jij op een dag?????????? En die frauderende studiefinanciering (de uitwonenden die toch stiekem thuiswonen is ook al diverse malen besproken), die wil jij dus ook gecontroleerd hebben?? Dus nog meer controles wat jou betreft?

Je hebt nu al heel mijn weekend goedgemaakt... eerst dagenlang ageren tegen ouderen die gecontroleerd mogen worden en dan daarna zeggen dat niemand de ouderen controleert _O- _O-
Je kan echt niet lezen he ?

Ik zeg nergens dat ouderen niet worden gecontroleerd, ik zeg alleen dat bijstandsfraude werkt als een rode lap op een stier.

En ik wil meer controles ? Weet je wel waar de wet over gaat ? Die wil juist meer controles toestaan, zonder toetsing, niet alleen voor bijstand en AOW, ook voor WW, ook voor studiefinanciering, huurtoeslag, noem alles maar op.

En voor de 10de keer nog maar een keer, ik ben niet tegen controles, ik ben tegen willekeurige controles waarbij de overheid het recht heeft om zonder toetsing vooraf bij mensen huiszoeking te doen.
pi_118495446
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je kan echt niet lezen he ?

Ik zeg nergens dat ouderen niet worden gecontroleerd, ik zeg alleen dat bijstandsfraude werkt als een rode lap op een stier.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 01:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

en dat terwijl we het er de hele tijd over hebben. Weet je nog, deur niet open doen, 2 controleurs, valse passen, kijkgaatje, camerasysteem.....
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:39:18 #297
3542 Gia
User under construction
pi_118502058
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:45 schreef macca728 het volgende:

En voor de 10de keer nog maar een keer, ik ben niet tegen controles, ik ben tegen willekeurige controles waarbij de overheid het recht heeft om zonder toetsing vooraf bij mensen huiszoeking te doen.
Sommige mensen kunnen alleen op heterdaad betrapt worden, omdat ze slim genoeg zijn om geen verdenking op zich te laden.

Voorbeelden:
- 3 nachten bij de ene en 3 nachten bij de ander
- verwarming hele jaar beetje aan voor verbruik dat niet verdacht laag is
- Zo ook met gebruik van water en electra
- niet samen boodschappen doen
enz..

En dan komen ze makkelijk weg met fraude.
pi_118502403
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen alleen op heterdaad betrapt worden, omdat ze slim genoeg zijn om geen verdenking op zich te laden.

Voorbeelden:
- 3 nachten bij de ene en 3 nachten bij de ander
- verwarming hele jaar beetje aan voor verbruik dat niet verdacht laag is
- Zo ook met gebruik van water en electra
- niet samen boodschappen doen
enz..

En dan komen ze makkelijk weg met fraude.
Prima, laat je het toetsen door de rechter en je mag onverwacht binnenvallen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:56:37 #299
3542 Gia
User under construction
pi_118502534
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:53 schreef macca728 het volgende:

Prima, laat je het toetsen door de rechter en je mag onverwacht binnenvallen.
Laat wat toetsen?
pi_118502562
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Laat wat toetsen?
De verdenkingen of bewijsmateriaal. Zoals nu gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')