Ik snap je punt, maar je vergelijking klopt niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 01:51 schreef sp3c het volgende:
het probleem is niet dat de Duitse soldaten herdacht worden, probleem zit hem in een monument met zowel Joodse als Duitse doden, slachtoffers en daders
als je Tristan van der Vlis toevoegdt aan een monument voor slachtoffers van de schietpartij in Alphen aan de Rijn omdat zijn ouders er ook aan geleden hebben dan krijg je ook een heleboel boze reacties en lang niet allemaal van mensen die er daadwerkelijk bij betrokken waren maar
niemand verbiedt die ouders hun zoon te herdenken maar een beetje nederigheid is gewoon op zijn plaats hier
terecht ook, waarom is dit voor Joden anders?
Vet van mij.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 01:51 schreef sp3c het volgende:
het probleem is niet dat de Duitse soldaten herdacht worden, probleem zit hem in een monument met zowel Joodse als Duitse doden, slachtoffers en daders
het Joodse volk werd vermoord door het Duitse volkquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Als iemand vermoord wordt, is hij dan dader of slachtoffer?
Dus als een Duitser vermoord is, was hij dan dader (Oh ja, wie heeft hij dan vermoord??) of slachtoffer (of was hij gewoon soldaat en dus gesneuvelde?)
het is niet aan ons om te bepalen wanneer de joden klaar zijn met rouwen om het verlies dat ze hebben geleden in die oorlogquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar je vergelijking klopt niet.
Tristan van der Vlist schoot kinderen dood. In de holocaust zijn ouders, maar vooral grootouders en tantes of ooms vermoord. Dus dat maakt het anders voor joden.
Mensen die er daadwerkelijk niet bij betrokken waren (zoals jij en ik) hebben natuurlijk helemaal geen recht om gehoord te worden.
Nederigheid is inderdaad op haar plaats. Maar hier is geen sprake van nederigheid, maar van opklopperij. Die Van Loonsteins kloppen zich op de borst. Welke idioot werpt zich nou op als pleitbezorger van doden?
ditquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is niet aan ons om te bepalen wanneer de joden klaar zijn met rouwen om het verlies dat ze hebben geleden in die oorlog
en nee van borstklopperij is hier geen sprake
Hoezo discriminatie?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
het Joodse volk werd vermoord door het Duitse volk
simpel gezegd was een random Duitser die niets anders deed dan de administratie van een willekeurige cadi wagen een dader ja
Nee, dat moeten ze zelf weten. Inderdaad. Net zoals de andere groepen die veel verliezen hebben geleden, zoals de Sovjets, met name.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is niet aan ons om te bepalen wanneer de joden klaar zijn met rouwen om het verlies dat ze hebben geleden in die oorlog
Hoe heet dat dan?quote:en nee van borstklopperij is hier geen sprake
whut?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo discriminatie?
Hoezo generalisatie?
dat de Duitsers niet in hun opzet geslaagd zijn en wat de joodse staat vandaag aanricht veranderd niet heel erg veel aan het punt dat ik probeer te makenquote:Het joodse volk is trouwens helemaal niet vermoord door het Duitse volk. De Duitsers zijn maar tot de helft gekomen en moet je eens zien wat die overgebleven joodse helft dan voor problemen veroorzaakt.
natuurlijk verdiend hij een herdening!quote:En over je toevallige Duitser die niets anders deed dan de administratie bijhouden (Waar degenen die de namen van joodse doden zoeken wel veel voordeel van hebben!), dat is dus ook een onschuldige dode! Die herdenking verdient.
Zien we hier nu een mislukte poging tot verdediging van Adolf Eichmann?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo discriminatie?
Hoezo generalisatie?
Het joodse volk is trouwens helemaal niet vermoord door het Duitse volk. De Duitsers zijn maar tot de helft gekomen en moet je eens zien wat die overgebleven joodse helft dan voor problemen veroorzaakt.
En over je toevallige Duitser die niets anders deed dan de administratie bijhouden (Waar degenen die de namen van joodse doden zoeken wel veel voordeel van hebben!), dat is dus ook een onschuldige dode! Die herdenking verdient.
Geen enkele Duitsers die mee heeft gewerkt voor Nazi-Duitsland, al was het de vrijwillige schoenenpoetser van Adolf Hitler, verdient een herdenking zeg.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
whut?
[..]
dat de Duitsers niet in hun opzet geslaagd zijn en wat de joodse staat vandaag aanricht veranderd niet heel erg veel aan het punt dat ik probeer te maken
En over je toevallige Duitser die niets anders deed dan de administratie bijhouden (Waar degenen die de namen van joodse doden zoeken wel veel voordeel van hebben!), dat is dus ook een onschuldige dode! Die herdenking verdient.
natuurlijk verdiend hij een herdening!
dat krijgt hij ook, de Duitsers herdenken hun doden ook gewoon net als elk ander volk
waarom wij hem zouden moeten herdenken is me alleen niet zo heel erg duidelijk
ook het feit dat diegenen die de namen van joodse doden opzoeken voordeel hadden bij Duitse administrateurs doet totaal niets af aan het punt dat ik probeerde te maken
dat strooien dit soort opmerkingen geven me toch het gevoel dat je meer om 'de joden' te doen is dan om het onderwerp in kwestie ...
absoluutquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat moeten ze zelf weten. Inderdaad. Net zoals de andere groepen die veel verliezen hebben geleden, zoals de Sovjets, met name.
Maar het is wel aan ons om te bepalen in hoeverre we daarin mee willen gaan.
Wat mij betreft niet meer dus.
een klachtquote:[..]
Hoe heet dat dan?
Ik vraag me af of je het FJN überhaupt kent of weet wat ze doen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:22 schreef trabant het volgende:
FJN vertegenwoordigt alleen zichzelf, al doet dat drietal bestuursleden alsof ze voor velen spreken. Eigenlijk absurd dat de media die club nog aandacht schenken.
neequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zien we hier nu een mislukte poging tot verdediging voor Adolf Eichmann?
das dan weer het andere uiterstequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Geen enkele Duitsers die mee heeft gewerkt voor Nazi-Duitsland, al was het de vrijwillige schoenenpoetser van Adolf Hitler, verdient een herdenking zeg.
Jawel, de Duitse administrateur in de Tweede Wereldoorlog wordt verpersoonlijkt door Adolf Eichmann, is dus van uitzonderlijk belang om te benadrukken.quote:
Dat vind ik niet, een Duitser die weet dat hij fout was zou dit niet eens willen, je kan hem als persoon herdenken maar niet op nationaal niveau, niet waarvoor hij gestorven is, dat is tegenstrijdig.quote:
hoe kom je erbij hij wist dat hij fout zat?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, een Duitser die weet dat hij fout was zou dit niet eens willen, je kan hem als persoon herdenken maar niet op nationaal niveau, niet waarvoor hij gestorven is, dat is tegenstrijdig.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jawel, de Duitse administrateur in de Tweede Wereldoorlog wordt verpersoonlijkt door Adolf Eichmann, is dus van uitzonderlijk belang om te benadrukken.
Het Duitse volk is dus schuldig aan een poging het joodse volk te vermoorden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
whut?
[..]
dat de Duitsers niet in hun opzet geslaagd zijn en wat de joodse staat vandaag aanricht veranderd niet heel erg veel aan het punt dat ik probeer te maken
[..]
natuurlijk verdiend hij een herdening!
dat krijgt hij ook, de Duitsers herdenken hun doden ook gewoon net als elk ander volk
waarom wij hem zouden moeten herdenken is me alleen niet zo heel erg duidelijk
ook het feit dat diegenen die de namen van joodse doden opzoeken voordeel hadden bij Duitse administrateurs doet totaal niets af aan het punt dat ik probeerde te maken
dat strooien dit soort opmerkingen geven me toch het gevoel dat je meer om 'de joden' te doen is dan om het onderwerp in kwestie ...
Ik doelde op de zaak als hij het wist, als hij het niet wist, heb je helemaal geen reden om hem te herdenken waarvoor hij is gestorven.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe kom je erbij hij wist dat hij fout zat?
hij vocht voor waar hij in geloofde en dat is iets prijzenswaardigs
dat het ding of de persoon dit achteraf niet waard was doet niet zo heel veel terzake imo
het was niet ons ding iig en daarom hoef ik het hier niet te zien
Lach er maar om maar dit is een groot deel van de discussie geweest omtrent het Eichmann-proces. Daarom vind ik het belangrijk om het aan te halen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |