Pureevlokken zijn een prima redmiddelquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:04 schreef Erasmo het volgende:
Mijn hutspot is te nat uitgevallen, wat is nu het verstandigst, binden met aardappelpureevlokken oid of zachtjes opzetten en droger koken?
Als ie nog rauw is, niet gedroogd, dan ja.quote:Op zondag 4 november 2012 12:21 schreef lipper het volgende:
Vandaag wil ik mijn spit uitproberen.
Is een beenham geschikt daarvoor?
Het heeft weer een redelijk goede structuur gekregenquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pureevlokken zijn een prima redmiddel
Suiker in de wodka oplossen ipv suikerwater toevoegen?quote:Op zondag 4 november 2012 15:09 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Iemand hier een tip hoe ik zelfgemaakte likeur kan maken die om en nabij de 40% alc. blijft? Bij het maken van limoncello bijvoorbeeld gebruik ik vaak wodka (40%) in wekflessen met citroenschil. Om het vervolgens zoet te maken moet je dan volgens veel recepten suikerwater (verhouding 1 op 1 meestal) toevoegen, maar door het toevoegen van het water daalt het alcoholpercentage natuurlijk aanzienlijk. Gevolg is dat het dus minder lekker is en ik het niet in de vriezer kan bewaren. Om dit te verhelpen gebruiken veel mensen everclear "alcohol", wat 75 tot 95 procent alcohol bevat, maar dat is hier natuurlijk weer niet te verkrijgen. Ook de verhouding suiker - water verhogen werkt ook maar beperkt want al vrij snel smelt het suiker niet meer in het hete water... Iemand hier een geniale tip? Misschien iets van stroop wat verder geen extra smaak heeft?
Lekker geworden?quote:Op zondag 4 november 2012 15:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het heeft weer een redelijk goede structuur gekregen
Het is er gewoon eentje uit de supermarkt, het staat niet op de verpakking.quote:Op zondag 4 november 2012 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ie nog rauw is, niet gedroogd, dan ja.
Is het vers vlees?quote:Op zondag 4 november 2012 15:18 schreef lipper het volgende:
[..]
Het is er gewoon eentje uit de supermarkt, het staat niet op de verpakking.
quote:Op zondag 4 november 2012 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suiker in de wodka oplossen ipv suikerwater toevoegen?
Maar dan neem ik aan dat je de wodka niet verwarmt? Gewoon nadat het een aantal weken heeft gestaan er suiker bij doen en goed mixen?quote:Op zondag 4 november 2012 15:15 schreef Isegrim het volgende:
Ja, gewoon de suiker rechtstreeks erin, lost gewoon op hoor. Zo doen wij dat altijd.
Hij is iets flauwer geworden door de vlokken, maar een paar blokjes runderfond uit de vriezer maken het alweer prima te eten.quote:
Gelijk erbij doen, lost na een tijdje vanzelf op, af en toe even schuddenquote:Op zondag 4 november 2012 15:40 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
[..]
Maar dan neem ik aan dat je de wodka niet verwarmt? Gewoon nadat het een aantal weken heeft gestaan er suiker bij doen en goed mixen?
Ik bedoelde of het niet gekookt was ofzo. Maar goed gewoon grillen dusquote:
Wat Piet zegt.quote:Op zondag 4 november 2012 15:40 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
[..]
Maar dan neem ik aan dat je de wodka niet verwarmt? Gewoon nadat het een aantal weken heeft gestaan er suiker bij doen en goed mixen?
En dat kan aan het spit?quote:Op zondag 4 november 2012 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bedoelde of het niet gekookt was ofzo. Maar goed gewoon grillen dus
Ik ook. Ik gebruik meestal kandijsuiker en zelfs die lost op.quote:Op zondag 4 november 2012 15:15 schreef Isegrim het volgende:
Ja, gewoon de suiker rechtstreeks erin, lost gewoon op hoor. Zo doen wij dat altijd.
Dat is zo simpel en toch ook zo briljant dat ik me schaam dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb.quote:
Kalfstong wassen en gewoon koken in bouillon en dan pellen, en aan plakken snijden. Warm ook erg lekker met wat madeirasaus, kruimelig aardappeltje en boontjes.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:32 schreef -banaan2- het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe koeientong smaakt, heb je tips hoe klaar te maken?
quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:13 schreef jpjedi het volgende:
Trailer voor volgende week, kijken op eigen risico
Ik denk toch dat dat hier moet: [USA] Homeland #4 Waar Carrie zich niet gek laat makenquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:13 schreef jpjedi het volgende:
Trailer voor volgende week, kijken op eigen risico
Nee, is redelijk vies. Zetmeelknol.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:24 schreef rhubarb het volgende:
Gespot bij de AH: Chinese tayer. Weet iemand of dat lekker is?
Mijn favoriet:quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:32 schreef -banaan2- het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe koeientong smaakt, heb je tips hoe klaar te maken?
Smaakt beter dan tarotquote:Op dinsdag 6 november 2012 20:07 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, is redelijk vies. Zetmeelknol.
Gaan we weer..quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:09 schreef RobinOok het volgende:
Maar je kunt 't ook gewoon in bouillon opzetten en wachten tot het gaar is. Dan pellen, in plakjes snijden en serveren met een "zure botersaus".
Naar Rotterdam om me door jou dronken te laten voerenquote:
Alles smaakt beter dan tarot, die zijn dan ook niet bedoeld om te eten maar om je toekomst te voorspellen.quote:
Hahaha.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Naar Rotterdam om me door jou dronken te laten voeren
Sorry, taro.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:11 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Alles smaakt beter dan tarot, die zijn dan ook niet bedoeld om te eten maar om je toekomst te voorspellen.
Daarom, lang stoven, en je moet niet veel toevoegen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:19 schreef RobinOok het volgende:
Ik ben al geen fan van tomatenpuree, maar als je dat ook nog eens pas op het laatst gaat toevoegen, dat lijkt me echt niet werken. Toch?
Pureer een paar teentjes knoflook, een ansjovisfiletje, wat foelie en wat peper erbij, aan de kook brengen en zachtjes zetten. Smaak gaat flink vooruit, als het nog wat flauw is, wat soyasaus.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:11 schreef Skaai het volgende:
Ja maar ik ben al uitgestoofd. Wat kan ik nu nog doen om het spannender te maken? Ik denk niet dat als ik het nu opwarm, er vocht bij doe en dat in laat koken, het vlees lekkerder wordt. Of zou dat wel meevallen?
Te ze gaar zijnquote:Op zaterdag 10 november 2012 23:43 schreef Erasmo het volgende:
Piet als ik een stoofperentaart maak hoelang moet ik de peertjes voorstoven?
Naar alle waarschijnlijkheid prima te eten.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:21 schreef student_2.0 het volgende:
Ik heb gisteravond een stoofschotel gemaakt omdat ik daar vandaag geen tijd voor had. Nu heb ik deze in de kelder gezet om daar te bewaren. Het is daar wel erg koel maar had ik dit eigenlijk kunnen doen? of is de stoofpot nu niet meer eetbaar (het ziet er niet heel smakelijk uit). Groetjes :p
Zit er een soort "laagje" op? Kan het vet zijn dat zich heeft verzameld. Even opwarmen en je kan het gewoon eten lijkt me!quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:21 schreef student_2.0 het volgende:
Ik heb gisteravond een stoofschotel gemaakt omdat ik daar vandaag geen tijd voor had. Nu heb ik deze in de kelder gezet om daar te bewaren. Het is daar wel erg koel maar had ik dit eigenlijk kunnen doen? of is de stoofpot nu niet meer eetbaar (het ziet er niet heel smakelijk uit). Groetjes :p
Ja er zit een soort vetlaagje op, Opwarmen en smullen hoop ikquote:Op dinsdag 13 november 2012 14:40 schreef Perruche het volgende:
[..]
Zit er een soort "laagje" op? Kan het vet zijn dat zich heeft verzameld. Even opwarmen en je kan het gewoon eten lijkt me!
Port is idd zoeter, maar ik voeg ook suiker toe, als je port gebruikt doe je er minder suiker in, of helemaal geen.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:14 schreef Sorella het volgende:
Port is wat zoeter als rode wijn d8 ? Ik ben geen wijndrinker/kenner dus moet me op jullie verlaten.
Ik heb weleens limonade siroop geprobeerd maar mijn peertjes gingen toen naar aardbeien smaken![]()
Hoelang moeten ze opstaan, uurtje of 3 of totdat ze rood zijn ?
Ik heb ook nog kleurstof staan zou ik dat er eventueel bij kunnen doen ?
Hoeveel suiker mik je er dan bij? En zo'n 2 uur op een laag vuurtje?quote:Op donderdag 15 november 2012 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik gebruik giese wildeman, een fles (goedkope) rode wijn, suiker en een pijp kaneel, eventueel wat citroenschil. Ik schil ze en laat ze heel, en het steeltje er aan. 2 tot 3 kilo peertjes op een fles wijn.
Ligt er een beetje aan maar ongeveer een kopje op een fles wijn.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:28 schreef Skaai het volgende:
[..]
Hoeveel suiker mik je er dan bij? En zo'n 2 uur op een laag vuurtje?
Ik krijg trek in stoofpeertjesnet als de stoofschotel nog nooit gemaakt.
Worden ze dan niet papperig ?quote:Op donderdag 15 november 2012 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Het mooie is, je kan stoofpeertjes uitstekend invriezen of wecken
Eerst stoven, dan invriezen natuurlijkquote:
Mijn recept is een variatie hierop. Inderdaad Gieser Wildeman peertjes gebruiken. Steeltje eraf, schillen, in tweeën snijden en het harde stukje waar de bloem zat eruit halen met een aardappelmesje. Dan gebruik ik een meloenbolletjeslepel om in één keer het halve klokhuis eruit te scheppen. Omdat de rauwe peertjes zo hard zijn, werkt dit prima en ik vind het er nog leuk uitzien ook.quote:Op donderdag 15 november 2012 18:17 schreef MaximusTG het volgende:
Oke, ik ben Piet wel niet; Maar goed:
Peersoorten; natuurlijk de bekende Gieser Wildeman is een stoofpeer. Maar je hebt ook nog de Saint Rémy.
bereiden; schillen, en of in zn geheel stoven (steeltje er aan laten) of in kwarten snijden.
Stoven in water met bv kaneelstokje en suiker(als je dat lekker vindt, bij Saint Remy wel aan te raden). Rode kleur komt vanzelf na lang genoeg stoven. Maar dat echte dieprode, dan moet je of stoven in (deels) rode wijn/rode bessensap. Of perenrood suiker toevoegen (suiker met kleurstof). Maar dat vind ik persoonlijk een beetje nep.
Als je twee uur stooft is de alcohol echt wel uit de wijn gekookt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef Aiko_ het volgende:
[..]
Mijn recept is een variatie hierop. Inderdaad Gieser Wildeman peertjes gebruiken. Steeltje eraf, schillen, in tweeën snijden en het harde stukje waar de bloem zat eruit halen met een aardappelmesje. Dan gebruik ik een meloenbolletjeslepel om in één keer het halve klokhuis eruit te scheppen. Omdat de rauwe peertjes zo hard zijn, werkt dit prima en ik vind het er nog leuk uitzien ook.
Verder is mijn recept zo'n beetje als hier boven, maar:
- ik maakte het kindvriendelijk dus in plaats van wijn gebruikte ik Roosvicee! Echt heerlijk, probeer maar eens.
- geen gewone maar rietsuiker, gezonder en extra smaakvol.
- in de pan altijd een mandarijn, gewassen, met een stuk of 15 kruidnagels erin geprikt --> geven beide een heerlijke smaak af.
En heel, heel lang laten stoven, ik denk zeker 2 uur onder het kookpunt houden.
Nee hoor. http://eetschrijven.blogs(...)l-bij-het-koken.htmlquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je twee uur stooft is de alcohol echt wel uit de wijn gekookt.
5% van het oorspronkelijke blijft achter volgens deze blogquote:Op zondag 18 november 2012 08:22 schreef Bleie het volgende:
[..]
Nee hoor. http://eetschrijven.blogs(...)l-bij-het-koken.html
wat is dan de goede room Piet,quote:
ik heb trouwens een keer per ongeluk ajvar gemaakt!quote:
Dat klinkt als Poolse pierogiequote:Op zondag 18 november 2012 15:09 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb niet zo zeer een "hoe maak ik het klaar" vraag, maar meer een "wat serveer ik erbij?" vraag
Ik probeer graag nieuwe dingen uit en nu bracht iemand laatst diepvries knoedels mee, ik denk russisch, of iig ergens uit oost Europa.
Nou kan ik uit de zak wel opmaken hoe ik ze klaar moet maken, maar ik heb niet echt een idee/inspiratie om erbij te maken.
De ene zak zijn knoedels met ui en vlees, de andere zak is champignons met kool.
Zuurkool, bietjes, meiraapjes?quote:Op zondag 18 november 2012 15:09 schreef GimmeGore het volgende:
Ik heb niet zo zeer een "hoe maak ik het klaar" vraag, maar meer een "wat serveer ik erbij?" vraag
Ik probeer graag nieuwe dingen uit en nu bracht iemand laatst diepvries knoedels mee, ik denk russisch, of iig ergens uit oost Europa.
Nou kan ik uit de zak wel opmaken hoe ik ze klaar moet maken, maar ik heb niet echt een idee/inspiratie om erbij te maken.
De ene zak zijn knoedels met ui en vlees, de andere zak is champignons met kool.
Ongeklopte slagroom, ik gebruik om te koken de houdbare van de aldi.quote:Op zondag 18 november 2012 15:18 schreef new_moon het volgende:
[..]
wat is dan de goede room Piet,
ik ken alleen slagroom ongeklopt en van die kookroom?
mooi, volgende keer even meenemen bij het boodschappen doenquote:Op zondag 18 november 2012 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ongeklopte slagroom, ik gebruik om te koken de houdbare van de aldi.
Doe het niet............... iedereen maakt die fout maar eenmaalquote:Op maandag 19 november 2012 18:27 schreef Hagelkaas het volgende:
Piet, jij was toch altijd erg huiverig met het bewaren van gekookte rijst? Ik heb donderdagavond een verschrikkelijk lekkere curry gemaakt en heb helaas de gekookte rijst samen met de saus bewaard. Nu wil ik hem vanavond weer opwarmen maar hij staat dus ongeveer 4 dagen in de koelkast. Hij is wel anderhalf uur na het koken de koelkast in gegaan en die staat op 4 graden of minder.
Hij ruikt niet gek en ik ontdek er geen schimmel oid op, maar sinds jouw waarschuwingen ben ik toch huiverig. Zou het kwaad kunnen als ik hem echt loeiheet maak in de pan?
Als je twijfelt, niet doenquote:Op maandag 19 november 2012 18:27 schreef Hagelkaas het volgende:
Piet, jij was toch altijd erg huiverig met het bewaren van gekookte rijst? Ik heb donderdagavond een verschrikkelijk lekkere curry gemaakt en heb helaas de gekookte rijst samen met de saus bewaard. Nu wil ik hem vanavond weer opwarmen maar hij staat dus ongeveer 4 dagen in de koelkast. Hij is wel anderhalf uur na het koken de koelkast in gegaan en die staat op 4 graden of minder.
Hij ruikt niet gek en ik ontdek er geen schimmel oid op, maar sinds jouw waarschuwingen ben ik toch huiverig. Zou het kwaad kunnen als ik hem echt loeiheet maak in de pan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |