Vergelijkingen hoeven niet en kloppen vaak ook niet, maar we gaan toch ook geen monumenten maken voor de Serviers die bij Sebrenica betrokken waren, of bepaalde moordenaars in Rwanda?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Prima maar dat is niet exclusief voor WO2. Je kan ook Joegoslavië noemen of de Rwanda of andere oorlogen uit het verleden. Oorlog brengt nou eenmaal een hele hoop narigheid en ellende met zich mee en op dat leed heeft niet alleen de joodse gemeenschap het patent.
Wat versta je onder erger eigenlijk?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt alsof je continu probeert te benadrukken dat de joden erger hebben geleden dan anderen.
Ik dacht dat je op de hoogte was.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
In de rapporten die ik heb gelezen, onder meer ondertekend door Keitel, ging het over sadistisch en 'immoreel gedrag' (vunzigheden en martelingen in het openbaar zonder toestemming). Misschien gedeeltelijk gebaseerd op angst maar vooral gericht op vernedering.
[..]
Nogmaals, wat heeft dat te maken met een Britse bezetting, vroeg ik je.
Wees nou maar duidelijker.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:00 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik dacht dat je op de hoogte was.
Laat ik het anders formuleren. Jij vindt dat joden zwaarder de lul waren. Wat tot op zekere hoogte natuurlijk ook wel klopt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat versta je onder erger eigenlijk?
Desalniettemin was dat niet eens de bedoeling van dat gedeelte!
Je zegt het zelf al haha.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren. Jij vindt dat joden zwaarder de lul waren. Wat tot op zekere hoogte natuurlijk ook wel klopt.
Wellicht omdat dat ook zo was?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt alsof je continu probeert te benadrukken dat de joden erger hebben geleden dan anderen.
Wat lul jij nou ongelofelijk stupide? De Britten hadden zeker NL bezet als we neutraal gebied zouden zijn gebleven, NL is HET perfecte bruggenhoofd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:10 schreef DeParo het volgende:
Schaam je met je onzin ik reageer voorlopig maar niet meer op jouw trollposts.
Laat dat duidelijk zijn.
Wat overigens niet wegneemt dat bepaalde joodse organisaties wel eens lijken te vergeten dat zij niet de enigen waren die hebben geleden tijdens WOII.quote:
Onze havens.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat lul jij nou ongelofelijk stupide? De Britten hadden zeker NL bezet als we neutraal gebied zouden zijn gebleven, NL is HET perfecte bruggenhoofd.
Dat vermoed jij slechts.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat lul jij nou ongelofelijk stupide? De Britten hadden zeker NL bezet als we neutraal gebied zouden zijn gebleven, NL is HET perfecte bruggenhoofd.
Ja, racisme was zeker niet voorbehouden aan leden van de partij of de bijzondere eenheden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
In de rapporten die ik heb gelezen, onder meer ondertekend door Keitel, ging het over sadistisch en 'immoreel gedrag' (vunzigheden en martelingen in het openbaar zonder toestemming). Misschien gedeeltelijk gebaseerd op angst maar vooral gericht op vernedering.
Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is, en evenmin mijn intentie, Joodse organisaties werken ook samen met andere groepen maar die zijn vaak toch anders of minder goed georganiseerd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat overigens niet wegneemt dat bepaalde joodse organisaties wel eens lijken te vergeten dat zij niet de enigen waren die hebben geleden tijdens WOII.
Jij bent degene die continue wil benadrukken dat het allemaal erger was dan welke willekeurige oorlog dan ook. Je generaliseert continue en komt met drogredeneringen. Het zure hier aan is dat volgens mij antisemitische zijn oorsprong vindt in exact deze twee punten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vergelijkingen hoeven niet en kloppen vaak ook niet, maar we gaan toch ook geen monumenten maken voor de Serviers die bij Sebrenica betrokken waren, of bepaalde moordenaars in Rwanda?
Wat heeft het met patent te maken, dat een oorlog dat meebrengt is geen excuus om dan ook maar een immorele klootzak te worden, het gaat er in deze discussie niet om welke oorlog erger was maar puur dat niet de beeldvorming ontstaat dat de Duitsers ook maar slachtoffer waren, dat is historisch incorrect, en bovendien kwetsend!
Klopt, antsemitisme ontstond ook pas na de Tweede Wereldoorlog, en dit topic gaat ook helemaal niet over de Tweede Wereldoorlog. Dank voor deze kundige opheldering.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Jij bent degene die continue wil benadrukken dat het allemaal erger was dan welke willekeurige oorlog dan ook. Je generaliseert continue en komt met drogredeneringen. Het zure hier aan is dat volgens mij antisemitische zijn oorsprong vindt in exact deze twee punten.
Ja bla bla en mijn halve familie is door de Sovjets uitgemoord en verdreven. Jank ik daar continue over? Nee. Fuck off het is iets uit de 1e helft van de VORIGE eeuw. Klaar nu.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is, en evenmin mijn intentie, Joodse organisaties werken ook samen met andere groepen maar die zijn vaak toch anders of minder goed georganiseerd.
Wattes? Dat is al zo oud als de weg naar Rome, oké iets jonger.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, antsemitisme ontstond ook pas na de Tweede Wereldoorlog, en dit topic gaat ook helemaal niet over de Tweede Wereldoorlog. Dank voor deze kundige opheldering.
Toch reageer je elke keer weer.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja bla bla en mijn halve familie is door de Sovjets uitgemoord en verdreven. Jank ik daar continue over? Nee. Fuck off het is iets uit de 1e helft van de VORIGE eeuw. Klaar nu.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wattes? Dat is al zo oud als de weg naar Rome, oké iets jonger.
Wir gratulieren Hernn Imperativ.quote:
Neuh. Ook bij lange na niet de grootste slachting van WO2 trouwens.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:21 schreef Nielsch het volgende:
Wat DeParo ook zegt, de Holocaust was helemaal niet het ergste wat er ooit is gebeurd. De Holodomor was nog wel een tikkie erger en harder.
Het hoeft niet altijd over jouw geboorte te gaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:21 schreef Nielsch het volgende:
Wat DeParo ook zegt, de Holocaust was helemaal niet het ergste wat er ooit is gebeurd. De Holodomor was nog wel een tikkie erger en harder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |