Ze zijn in het buitenland gelegerd en ze hebben macht over de plaatselijke bevolking, waarbij leden van de Wehrmacht zeker in het oosten ook nog eens werden aangespoord om hun macht te misbruiken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom niet? Amerikaanse soldaten in Vietnam hebben ook gruweldaden begaan, dat is inherent aan oorlog. Daarnaast zijn het gewone Amerikanen.
De Britten zouden in 1940 van plan zijn geweest het neutrale Nederland te bezetten? Heb je daar bronnen voor?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach als Duitsland Nederland niet had bezet had de UK dat wel gedaan.
Slag bij Cannaequote:
Laten we het houden bij WWIIquote:
Inderdaad.quote:
Ok het is een beetje miereneuken maar maak dan het verschil tussen burger en soldaat. Dat leden van de waffen-SS een bepaalde ideologie aanhielden lijkt me logisch maar de doorgaanse soldaat van de Wehrmacht voerde gewoon zijn orders uit zoals iedere soldaat in elk willekeurig leger.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ze zijn in het buitenland gelegerd en ze hebben macht over de plaatselijke bevolking, waarbij leden van de Wehrmacht zeker in het oosten ook nog eens werden aangespoord om hun macht te misbruiken.
Het gebeurt ander wel hoor, kijk maar naar Diksmuide. En in Ysselstein zijn er ook wel eens demonstraties verboden, die daarna naar andere Duitse begraafplekken zijn gegaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzin. Hier gaat het ook prima.
Dat de Joodse organisaties trouwens nog niet gepleit hebben or het ruimen van die begraafplaats. Verbazingwekkend!![]()
De Duitse legerleiding kaartte aan bij de eigen top dat Duitse Wehrmacht-soldaten op eigen houtje gruwelijke misdaden pleegden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Ok het is een beetje miereneuken maar maak dan het verschil tussen burger en soldaat. Dat leden van de waffen-SS een bepaalde ideologie aanhielden lijkt me logisch maar de doorgaanse soldaat van de Wehrmacht voerde gewoon zijn orders uit zoals iedere soldaat in elk willekeurig leger.
Market Garden was een prestigieus project dat niet uit te voeren was.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee, leg eerst eens uit, wat je precies bedoelt.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:36 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Market Garden was een prestigieus project dat niet uit te voeren was.
Nogmaals, dat deden Amerikaanse soldaten in Vietnam ook. Het is inherent aan handelen in een oorlogssituatie dat dit soort gruweldaden plaatsvinden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Duitse legerleiding kaartte aan bij de eigen top dat Duitse Wehrmacht-soldaten op eigen houtje gruwelijke misdaden pleegden.
Ik bedoelde inderdaad het verschil tussen burger en soldaat. De Wehrmacht heeft in Oost-Europa verschrikkelijke misdaden begaan, nauwelijks minder erg dan de SS of de Waffen-SS.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Ok het is een beetje miereneuken maar maak dan het verschil tussen burger en soldaat. Dat leden van de waffen-SS een bepaalde ideologie aanhielden lijkt me logisch maar de doorgaanse soldaat van de Wehrmacht voerde gewoon zijn orders uit zoals iedere soldaat in elk willekeurig leger.
Ten eerste had je mbt de Duitsers dus zowel een legerleiding en politieke leiding die het aanmoedigden. Ten tweede had je mbt de Duitsers een leger dat zichzelf dus geroepen voelde om dit soort misdaden uit te voeren. Qua omvang zal ik geen vergelijking proberen te trekken maar veel Amerikaanse misdaden hadden vooral te maken met angst dat er onder de bevolking vijanden zaten. Bij de Duitsers was het puur sadisme en verder wreedheid en dat soort zaken op massale wijze.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:39 schreef Tem het volgende:
[..]
Nogmaals, dat deden Amerikaanse soldaten in Vietnam ook. Het is inherent aan handelen in een oorlogssituatie dat dit soort gruweldaden plaatsvinden.
Ik denk dat de Duitsers ook vreesden dat er zich partizanen en saboteurs schuil hielden tussen de burgers, vooral ook omdat de legerleiding die vrees aanwakkerde.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten eerste had je mbt de Duitsers dus zowel een legerleiding en politieke leiding die het aanmoedigden. Ten tweede had je mbt de Duitsers een leger dat zichzelf dus geroepen voelde om dit soort misdaden uit te voeren. Qua omvang zal ik geen vergelijking proberen te trekken maar veel Amerikaanse misdaden hadden vooral te maken met angst dat er onder de bevolking vijanden zaten. Bij de Duitsers was het puur sadisme en verder wreedheid en dat soort zaken op massale wijze.
Dat staat voor een groot deel los van de sadistische moorden op voornamelijk Joden waar ik het over heb. De misdaden die jij benoemt kwamen ook voor maar daar doel ik nu niet of nauwelijks op.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:49 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik denk dat de Duitsers ook vreesden dat er zich partizanen en saboteurs schuil hielden tussen de burgers, vooral ook omdat de legerleiding die vrees aanwakkerde.
Ik denk dat die twee klassen misdaden voor een deel samenvielen. De officieren hielden hun soldaten voor dat de joden het verzet organiseerden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat staat voor een groot deel los van de sadistische moorden op voornamelijk Joden waar ik het over heb. De misdaden die jij benoemt kwamen ook voor maar daar doel ik nu niet of nauwelijks op.
Ja, met een slechte voorbereiding.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:39 schreef DeParo het volgende:
[..]![]()
Zoveel scheelde het anders niet en de geallieerden wilden voor de kerst de oorlog gewonnen hebben![]()
. Maar wat heeft dat te maken met een Britse bezetting vraag ik me af.
Prima maar dat is niet exclusief voor WO2. Je kan ook Joegoslavië noemen of Rwanda of andere oorlogen uit het verleden. Oorlog brengt nou eenmaal een hele hoop narigheid en ellende met zich mee en op dat leed heeft niet alleen de joodse gemeenschap het patent.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten eerste had je mbt de Duitsers dus zowel een legerleiding en politieke leiding die het aanmoedigden. Ten tweede had je mbt de Duitsers een leger dat zichzelf dus geroepen voelde om dit soort misdaden uit te voeren. Qua omvang zal ik geen vergelijking proberen te trekken maar veel Amerikaanse misdaden hadden vooral te maken met angst dat er onder de bevolking vijanden zaten. Bij de Duitsers was het puur sadisme en verder wreedheid en dat soort zaken op massale wijze.
In de rapporten die ik heb gelezen, onder meer ondertekend door Keitel, ging het over sadistisch en 'immoreel gedrag' (vunzigheden en martelingen in het openbaar zonder toestemming). Misschien gedeeltelijk gebaseerd op angst maar vooral gericht op vernedering.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:54 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik denk dat die twee klassen misdaden voor een deel samenvielen. De officieren hielden hun soldaten voor dat de joden het verzet organiseerden.
Nogmaals, wat heeft dat te maken met een Britse bezetting, vroeg ik je.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:54 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ja, met een slechte voorbereiding.
Misschien ligt het aan mij, maar het lijkt alsof je continu probeert te benadrukken dat de joden erger hebben geleden dan anderen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat staat voor een groot deel los van de sadistische moorden op voornamelijk Joden waar ik het over heb. De misdaden die jij benoemt kwamen ook voor maar daar doel ik nu niet of nauwelijks op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |