Die rippetowert snapt het niet dan, want als je je schouders optrekt, verklein je de ruimte in het gewricht. Dat is het recept voor een impingement.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:45 schreef Zith het volgende:
[..]
Ey men El Ripstertoe zegt bij elke overhead oefeninging traps maximum engagen. Zie ook wel deze geschreven door Rippie en Kilgore, Ph.D.-Superstar
http://library.crossfit.com/free/pdf/67_08_Overhead_Lifting.pdf
Anyway, wat bij mij heel veel helpt tegen schoudergewrichtspijn zijn shoulder dislocations. Vaak doe ik die een tijd niet, dan merk ik dat er pijn komt in mn shouders (bijv als ik mijn ellebogen zijwaarts naar buiten duw), dan doe ik een paar keer dislocations en het is echt binnen een paar dagen weg.
kijk die plaatje 3d en 3e dan. hoe verder die die schoudergewricht naar beneden laat zakken (mbv je schouderblad), hoe minder ruimte voor je armen om naar boven te draaien. "$quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:47 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Die rippetowert snapt het niet dan, want als je je schouders optrekt, verklein je de ruimte in het gewricht. Dat is het recept voor een impingement.
Zie "blesures" in de openingspost.
Ik heb het met bankdrukken vaak, met de chest-fly en met losse dumbbell oefeningenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
see my subscript. (of hoe het ook heten mag)
Your score is 1.83.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:01 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm
Al eens gedaan? AL heb ik al een vermoeden wat hier bij jouw uit gaat komen!
wanneer je je schouders oprtrekt komt die kop meer in de "kom" terrecht. Daar lopen veel zenuwen/pezen die je dan op zekers een keer op gaan spelen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:49 schreef Zith het volgende:
[..]
kijk die plaatje 3d en 3e dan. hoe verder die die schoudergewricht naar beneden laat zakken (mbv je schouderblad), hoe minder ruimte voor je armen om naar boven te draaien. "$
Ik zweet ook veel en was dus ook veel. Heb 2 sets sportkleding + handdoeken; na het trainen ben ik in de regel drijfnat en gooi ik mijn kleding direct in de wasmachine. Iedere twee dagen draai ik dan een klein wasje met eventueel wat andere kleding erbij. Werkt prima.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:03 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ander praktisch probleempje... aangezien ik elke training standaard afsluit met 15 min crosstrainer en daardoor drijfnat eindig. Gaan me sportshirtjes al na enkele weken stinken als ik nog niet halverwege de training ben... Gewoon wassen helpt dan blijkbaar niet voldoende.. Nu geef ik al genoeg uit aan shakes, maar kan ik blijkbaar ook maandelijks nieuwe sportshirts bestellen... Als ik ergens een hekel aan heb is stinken naar zweet. Iemand hetzelfde probleem en een oplossing daarvoor?
In een tanktop heb ik geen zin aangezien ik niet echt bij een hardcore gym zit en hier dus alleen de josjes ermee lopen.
Ja maar het is wel met 0% bf hè? :squote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:18 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij veel groter was. Weet niet waarom.
Maar goed bezig!
Check dat shirt dan lekker strak staanquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:38 schreef Snakey het volgende:
Wat armen betreft. Ik vind als ik in de spiegel kijk dat ik kleine armen heb. Als ik er echter een foto van maak dan denk ik, zoo, das flink. Dit:
[ afbeelding ]
is bijvoorbeeld niet wat ik in de spiegel 'zie' normaal gesproken. Dat ziet er in mijn ogen een stuk kleiner uit om een of andere reden.
Ik bedoel te zeggen dat je jezelf vaak onderschat.
buiten laten drogen, of in een droger. Niet dat het heeeel lang binnen hangt te drogen, want dan krijg je weer een bacteriebloei omdat het zolang vochtig is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:03 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ander praktisch probleempje... aangezien ik elke training standaard afsluit met 15 min crosstrainer en daardoor drijfnat eindig. Gaan me sportshirtjes al na enkele weken stinken als ik nog niet halverwege de training ben... Gewoon wassen helpt dan blijkbaar niet voldoende.. Nu geef ik al genoeg uit aan shakes, maar kan ik blijkbaar ook maandelijks nieuwe sportshirts bestellen... Als ik ergens een hekel aan heb is stinken naar zweet. Iemand hetzelfde probleem en een oplossing daarvoor?
In een tanktop heb ik geen zin aangezien ik niet echt bij een hardcore gym zit en hier dus alleen de josjes ermee lopen.
Ja, pas nog zo'n handige harry. Ik loop achter hem langs en HUP die deo midden in m'n smoel. Lekker is dat. Kom net uit de douche open en heb gelijk van die axe troep in m;n ogen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:15 schreef RaymondK het volgende:
Ik erger me meer aan de mensen die een halve deobus leegspuiten in de kleedkamer.
Ja alsof ze zich onder de douch staan in te zepen zo spuiten ze dan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:19 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja, pas nog zo'n handige harry. Ik loop achter hem langs en HUP die deo midden in m'n smoel. Lekker is datProtip: als je deo spuit, spuit dan altijd met je rug naar de muur / locker, danku.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:08 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ja maar het is wel met 0% bf hè? :s
Was je op 60 graden?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:03 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Eckte protip: gebruik een roller.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:21 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja alsof ze zich onder de douch staan in te zepen zo spuiten ze dan.![]()
en spuit deo met je shirt aan.![]()
heter wassen manquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:03 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ander praktisch probleempje... aangezien ik elke training standaard afsluit met 15 min crosstrainer en daardoor drijfnat eindig. Gaan me sportshirtjes al na enkele weken stinken als ik nog niet halverwege de training ben...
Jep... Heb overigens een zon adidas climate shirt... Daar heb ik er geen last van, mjah das een shirt van 50 euroquote:
En je okselhaar scheren. Dan meur je ook minder naar zweet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:24 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Jep... Heb overigens een zon adidas climate shirt... Daar heb ik er geen last van, mjah das een shirt van 50 euroTrain meestal 5 x in de week en ga geen 5 shirts van 50 euro halen. Maargoed eerst maar eens bovengenoemde "tips" uitporberen.
Als kan wel, ligt eraan met welke was ik nog meer draai. Soms heb ik het gevoel dat ik voor het sporten al heel iets ruik, maar kan zijn dat ik me dat verbeeld.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:24 schreef 16meter het volgende:
[..]
heter wassen man
minstens 60 graden
Nergens voor nodig. Op 30 graden worden ze heus wel schoon. Je moet ze gewoon na iedere training wassen. Koop gewoon twee a drie sets en gooi je spul in de wasmachine na de training. Laatste setje gebruikt? Pleur er wat andere kleding bij en zet de wasmachine aan.quote:
Uh.. vanaf 60 graden gaan er veel meer bacterien dood die de vieze geur veroorzaken..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:26 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Op 30 graden worden ze heus wel schoon. Je moet ze gewoon na iedere training wassen. Koop gewoon twee a drie sets en gooi je spul in de wasmachine na de training. Laatste setje gebruikt? Pleur er wat andere kleding bij en zet de wasmachine aan.
Heb ik ook.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:38 schreef Snakey het volgende:
Wat armen betreft. Ik vind als ik in de spiegel kijk dat ik kleine armen heb. Als ik er echter een foto van maak dan denk ik, zoo, das flink. Dit:
[ afbeelding ]
is bijvoorbeeld niet wat ik in de spiegel 'zie' normaal gesproken. Dat ziet er in mijn ogen een stuk kleiner uit om een of andere reden.
Ik bedoel te zeggen dat je jezelf vaak onderschat.
O. Ik gebruik daar een beetje wasverzachter voorquote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
Uh.. vanaf 60 graden gaan er veel meer bacterien dood die de vieze geur veroorzaken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |