gelukkig wegen mn vriend en ik samen 20 ton, dus dat kan net. Al is 7 centimeter echt niet veel speling!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:26 schreef Tikbalang het volgende:
Je moet idd met extra hoge werken hou je idd 7 cm over voor isolatie/vloeren lijkt mij geen probleem.
Was trouwens beetje aan het overdrijven er mag max maar 27 ton in maar goed. Paar van die dingen op een rij 3 hoog en je hebt een kast van een woning dat wel.
Stel 2 breed, en 3 hoog, dus 6 stuks. Dan heb je iets meer dan een normaal oppervlak van een rijtjeshuis. (Zonder alle aanpassingen nog voor isolatie, ramen, deuren, leidingwerk enz.)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:26 schreef Tikbalang het volgende:
Paar van die dingen op een rij 3 hoog en je hebt een kast van een woning dat wel.
Dat ligt eraan hoe dat zit met roesten e.d. Ik heb al geïnformeerd, maar nog geen antwoord.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Stel 2 breed, en 3 hoog, dus 6 stuks. Dan heb je iets meer dan een normaal oppervlak van een rijtjeshuis. (Zonder alle aanpassingen nog voor isolatie, ramen, deuren, leidingwerk enz.)
Wat kost 1 kale container? (Of is het de bedoeling 2e hands containers te gaan gebruiken?)
Nou, ik heb vroegah wel eens een 20 voet container 2e hands gekocht (Ik had wat extra opslagruimte nodig achter het bedrijfspand), die kostte niet veel (althans, werd toch zakelijk betaald) en daar was ik 1200,- gulden voor kwijt incl. brengen. (in 1997 ofzo)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:41 schreef Saisai het volgende:
Dat ligt eraan hoe dat zit met roesten e.d. Ik heb al geïnformeerd, maar nog geen antwoord.
Bij voorkeur natuurlijk tweedehands, maar ik weet niet of dat kan. het blijft staal.. ga je dat helemaal insmeren met epoxy of loodverf of is er ook een natuurvriendelijke optie?
Nou ja, ik hoor het dus nog van de expertsquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou, ik heb vroegah wel eens een 20 voet container 2e hands gekocht (Ik had wat extra opslagruimte nodig achter het bedrijfspand), die kostte niet veel (althans, werd toch zakelijk betaald) en daar was ik 1200,- gulden voor kwijt incl. brengen. (in 1997 ofzo)
Kreeg ik wel een container met de nodige deuken/beschadigingen/roestplekjes voor. En lastig te sluiten deuren, maar dat boeide niet echt, ik hoefde er toch maar 1 maal per 1 a 2 maanden in te zijn.
Ik kan je wel vertellen dat hij 12 jaar later (zonder ook maar enige vorm van onderhoud, dat wel) total-loss was. Echt dat hele ding donderde uit elkaar. De inmiddels nieuwe eigenaar heeft hem op last van de gemeente moeten laten weghalen. Ging nergens meer over.
Hout rot sneller weg dan steen/beton/glas etc.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:25 schreef Junglebeast het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk niet veel meer met (duurzaam) hout gebouwd? Je kan hele bouwpakketten kopen uit zweden of amerika. En die zijn meestal snel neer gezet.
En het is dan eerste instantie wel goedkoper, zo'n 'houten bouwpakket' maar tel daar eens je periodieke schilderbeurten bij op... Dan loop je helemaal leeg.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:02 schreef 2cv het volgende:
Hout rot sneller weg dan steen/beton/glas etc.
Als eerste laag een epoxy zink primer. Daaroverheen kun je gewoon verven maar 2 componentenverf is het beste.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:41 schreef Saisai het volgende:
[..]
.. ga je dat helemaal insmeren met epoxy of loodverf zinkverf of is er ook een natuurvriendelijke optie?
Dat heet tegenwoordig een omgevingsvergunning, een bouwvergunning bestaat niet meer.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:29 schreef FredvZ het volgende:
Aanvraag voor een bouwvergunning indienen bij de gemeente
Om eerlijk te zijn, nee daar heb ik nog niet over nagedacht.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:30 schreef ueberduitser het volgende:
Probleem van staal is natuurlijk wel dat je één grote koudebrug hebt. Iemand daar al eens aangedacht?
Een huis bouwen met een spouwmuur.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:43 schreef Saisai het volgende:
Om eerlijk te zijn, nee daar heb ik nog niet over nagedacht.Daar heb je wel een punt. Wat zou je daar tegen kunnen doen?
Voor zover ik het begrijp is het de bedoeling om de containers eigenlijk alleen te gebruiken als draagconstructie, en deze zowel aan de binnen- als buitenkant te bekleden. Daar past vast wel ergens een stukje isolatie bij.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:30 schreef ueberduitser het volgende:
Probleem van staal is natuurlijk wel dat je één grote koudebrug hebt. Iemand daar al eens aangedacht?
Ergens? Alvast niet echt aan de binnenkant, dat is al krap genoeg zonder 20cm isolatie aan alle kanten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:17 schreef GrumpyFish het volgende:
Voor zover ik het begrijp is het de bedoeling om de containers eigenlijk alleen te gebruiken als draagconstructie, en deze zowel aan de binnen- als buitenkant te bekleden. Daar past vast wel ergens een stukje isolatie bij.
Het model bestaat uit 6 containers van 40ft. dat past wel hoor.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ergens? Alvast niet echt aan de binnenkant, dat is al krap genoeg zonder 20cm isolatie aan alle kanten.
Dan begrijp je het begrip koudebrug waarschijnlijk niet. Je zult alle metalen delen (zowel de wanden, als de plafonds EN de vloeren) zeer goed moeten isoleren om het uberhaupt warm te kunnen stoken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:31 schreef Saisai het volgende:
Het model bestaat uit 6 containers van 40ft. dat past wel hoor.
In principe bevindt het metaal zit alleen in de plafonds, vloeren en buitenmuren. Gek dat jij er niet meteen mee kwam ondanks dat je er zoveel van weet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan begrijp je het begrip koudebrug waarschijnlijk niet. Je zult alle metalen delen (zowel de wanden, als de plafonds EN de vloeren) zeer goed moeten isoleren om het uberhaupt warm te kunnen stoken.
Klopt. Waar zullen we het dan doen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ergens? Alvast niet echt aan de binnenkant, dat is al krap genoeg zonder 20cm isolatie aan alle kanten.
geen idee, vertel vertel!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:39 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Klopt. Waar zullen we het dan doen?
Geen idee. Tenzij je een compleet geïsoleerd gebouw eromheen aanbrengt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:39 schreef GrumpyFish het volgende:
Klopt. Waar zullen we het dan doen?
Je vroeg naar het ombouwen van een container in een woonruimte, (als in stacaravan ofzo), niet naar het bouwen van een leefbaar paleis met 6 stacaravans.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:39 schreef Saisai het volgende:
In principe bevindt het metaal zit alleen in de plafonds, vloeren en buitenmuren. Gek dat jij er niet meteen mee kwam ondanks dat je er zoveel van weet.
Huh?, bij een container IS het staal aan de buitenkant, het staal aan de binnenkant.quote:Ondanks dat denk ik, omdat het metaal zich aan de buitenkanten van de woning bevindt, het wel meevalt. Maar wel goed om erover na te denken. isolatie is sowieso een must omdat mn huis anders wegroest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |