Kotex die zwarte verpakking inderdaad. Prima spul.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:13 schreef Suikertante het volgende:
Zodra ik maandverband of inlegkruisjes indoe heb ik een schimmelinfectie, nu heeft mijn VK getipt dat Kotex nog steeds gewoon van fijn materiaal is. Van de week gekocht, en wat een feest!
Ik liep elke dag met een extra onderbroek in mijn handtas
Natuur spons tampons bestaan ook.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik wist niet eens dat wasbaar maandverband bestond
En die moet je daarna dus ook uitwassen?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Natuur spons tampons bestaan ook.
Of vampierenthee van trekken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En die moet je daarna dus ook uitwassen?
Geloof toch dat dat niet helemaal mijn ding is...
of niet, maar daar wordt het alleen maar ranziger vanquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En die moet je daarna dus ook uitwassen?
Kraamzuivering hoef ik niet zo nodig in m'n machine.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:16 schreef freecell het volgende:
Ja,suikertante, dat was ook mijn punt. Jeuken!
En Kotex werkt inderdaad ook een stuk beter dan gewoon, maar ik vind het zo dik
En ik was toch al luiers, dus waarom dan niet mijn maandverband ook
Overigens gebruik ik het niet als enige, maar meer als inlegkruisje, dus heel erg goor is het over het algemeen niet
En de moederkoekjes.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nom! Lekker voor bij de placentataart
Tena lady. Echt wat een uitvinding is dat. Dunne inleggers en die kunnen behoorlijk wat hebben. Zonder kan ik niet sporten.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:17 schreef Kyara het volgende:
met inlegkruisjes alleen red ik het niet meer. ik moest net niezen en ik kon meteen een andere legging aantrekken
Maar die zijn dan weer met plastic toch?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tena lady. Echt wat een uitvinding is dat. Dunne inleggers en die kunnen behoorlijk wat hebben. Zonder kan ik niet sporten.
ik kon ze niet vinden bij de inlegkruisjes dus ik heb die alldays dingen voor urineverlies maar weer gekocht. Plaatje?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tena lady. Echt wat een uitvinding is dat. Dunne inleggers en die kunnen behoorlijk wat hebben. Zonder kan ik niet sporten.
De zooi van de kraamverbanden-tijd ik ook nietquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kraamzuivering hoef ik niet zo nodig in m'n machine.
Alleen afscheiding is ander verhaal.
Tena staat toch wel gewoon bij de inlegkruisjes en maandverband schap. En je hebt van heel licht verlies, tot luiers die je bij de apotheek moet halen. En alles ertussen in dus.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik kon ze niet vinden bij de inlegkruisjes dus ik heb die alldays dingen voor urineverlies maar weer gekocht. Plaatje?
Ja, dan haal ik gewoon de kotex weer. Ik hoef niet ultrasexy voor de dag te komen de eerste weken dus.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:23 schreef freecell het volgende:
[..]
De zooi van de kraamverbanden-tijd ik ook niet
Maar daarna, als het allemaal weer wat minder is,na een weekje oid
Daar kunnen die verbanden dan in ;Dquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:26 schreef amaranta het volgende:
Ik heb nog ongebruikte netbroekjes liggen. Misschien voor de dames die geen kraampakket hebben?
Ah ja. Ik begon met 60. Dus dat maakt wel even uit dan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:16 schreef Kyara het volgende:
wasbaar maandverband lijkt me heul smerig.
Volgens is trouwens de grens voor hoge bloeddruk 95. Ik ben toen opgenomen en in het ziekenhuis was het op een gegeven moment zelfs 105. Met medicatie bleef het rond de 90 a 95 maar van inleiden was geen sprake. Ik mocht gewoon overtijd lopen. Zal ook wel te maken hebben met hoe hoog je begint (bij mij was dat 80) en hoe je je verder voelt of zo.
3 op elkaar? Moet je er straks echt meerdere tegelijk dragen of wat?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:36 schreef freecell het volgende:
Jup, 3 als dakpannetjes op elkaar
Maar je buik is dan al wel een stuk gekrompen he? Dat scheelt nog aardig
jah, 1 is niet lang genoeg dan. 3 is vaak niet nodig, maar 2 half op elkaar zeker welquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
3 op elkaar? Moet je er straks echt meerdere tegelijk dragen of wat?
Jup...in het ziekenhuis kreeg ik er 2 in m'n onderbroek gepropt...Daarna niet meer dan 1 nodig gehad hoor dus het zal wel heel erg verschillen p.p..quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik vond de kraamzuivering alleen al bijna reden genoeg om minimaal een dag in bed te blijvenquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, wauw... Dit is echt weer zo'n openbaring
Was hier ook zo, twee in het ziekenhuis, verder had ik gewoon telkens een 'kraamlap' in. Kreeg van het ziekenhuis nog wat netbroekjes mee, maar die heb ik niet meer aangehad. Mijn boxers zaten fijnerquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Jup...in het ziekenhuis kreeg ik er 2 in m'n onderbroek gepropt...Daarna niet meer dan 1 nodig gehad hoor dus het zal wel heel erg verschillen p.p..
Ik quote even uit mijn kraamverslag, instructies van de kraamhulp voor de nacht: 'je kan bloedstolsels verliezen, zo groot als een vuist. Niet schrikken, dit is normaal' Dusssss. Meerdere is inderdaad geen overbodige luxe. Worden jullie al bang?quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Bij mij vaak onder de douchequote:Op maandag 15 oktober 2012 19:50 schreef Incantrix het volgende:
Oh, maar die stolsels vielen er bij mij altijd pas uit op het toilet, Estrys(althans, die paar die ik er had dan.)
Ik ging idd ook regelmatig onder de douche om te plassen, veel fijnerquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij mij vaak onder de douche
Ik plaste trouwens ook onder de douche, heerlijk, niet mijn zere onderkantje afvegen of klooien met een fles, maar gewoon met lauw water afspoelen
Ik stuitte gisteren op deze pagina...quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:49 schreef MaLo het volgende:
Ik droeg graag leggings (waren ook de eerste gewone broeken die ik weer aan kon) en deed een kussen onder mijn onderkantje, voor tegendruk. Ik was bont en blauw van onderen, ik moest ook op harde stoelen zitten maar dat trok ik echt niet.
ik ben ook hypermobiel maar had wel een ravagequote:Op maandag 15 oktober 2012 20:14 schreef freecell het volgende:
Hypermobiliteit ftw
Welke ravage?
Hoera voor meeveren en terugveren
Zie je wel, stoelenquote:Op maandag 15 oktober 2012 20:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik stuitte gisteren op deze pagina...
Vooral de 5de, 6de, en 7de zijn echte pareltjes...
http://www.mandyborn.com/bijgeloof.html
en nu ga ik weer uit dit topic
Komt goed Twink, je bent straks zo moe van alle gebroken nachten dat je helemaal geen energie over hebt om je over futiliteiten als drie lagen kraamverband druk te makenquote:Op maandag 15 oktober 2012 20:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Ohh my dat ga ik over niet al te lange tijd live meemaken .. 2 a 3 als een dakpannetje boven mekaar ... word er nu al licht in mijn hoofd van :-)
Leuk, de Eftelingquote:Op maandag 15 oktober 2012 20:20 schreef Fieder het volgende:
Dagje Efteling, was gezellig! Kon alleen bijna nergens inen ik moest steeds bijna huilen als ik eraan dacht dat ik over een paar jaar met mn kleintje ga
Snel even bijgelezen...
Zag goede echo's, waaronder die van Klumsy![]()
En dat Logi de boel even flink heeft laten schrikkenhoe is het nu? En hoe kom je daaraan? Komt dat van een blaasontsteking? Hoop dat t niet erger wordt. Goed dat je gebeld hebt
![]()
Skoap, bijna!![]()
Dit topic heb ik heeeel snel doorgescrold
Heel herkenbaar, weer enorme bloeding, paniek en ok. Das dan iig weinig kraamzuivering en hechten onder narcose.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:24 schreef Kyara het volgende:
stolsels heb ik ook niet gehad.
ik begin bijna te hopen dat mijn placenta straks weer lekker blijft zitten, even goed schoonmaken daarbinnen en onder narcose hechten.
quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:21 schreef Skoap het volgende:
[..]
Yep!
Ik heb normaal juist een erg lage bloeddruk, daarom vinden ze bij mij 85 eigenlijk al hoog. Maar ik begreep van de arts dat 95 echt de grens was, maar geen idee of dat een "algemene" grens is
95 mmHg is een grens voor verder ingrijpen ja, of een verhoging van 20 mmHg vanaf je uitgangswaarde, gemeten over 2 metingen met minimaal 4 uur ertussen. (hijgpufnetmnstandaarduitquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:16 schreef Kyara het volgende:
wasbaar maandverband lijkt me heul smerig.
Volgens is trouwens de grens voor hoge bloeddruk 95. Ik ben toen opgenomen en in het ziekenhuis was het op een gegeven moment zelfs 105. Met medicatie bleef het rond de 90 a 95 maar van inleiden was geen sprake. Ik mocht gewoon overtijd lopen. Zal ook wel te maken hebben met hoe hoog je begint (bij mij was dat 80) en hoe je je verder voelt of zo.
Jij gaat gewoon voor een prachtige bevalling zonder rare toestanden!quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:31 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, weer enorme bloeding, paniek en ok. Das dan iig weinig kraamzuivering en hechten onder narcose.
Neeh, liever gewoon normaal en dan gewoon normaal naar huis na de bevalling.
*vind ik leuk *quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jij gaat gewoon voor een prachtige bevalling zonder rare toestanden!![]()
en ik wens je een heerlijke sloot kraamzuivering toevooruit, dat hechten mag je overslaan van me
Weet je vk dit?quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:12 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb al mijn hele leven met periodes last van vaginisme. Schijnt voor veel vrouwen minder te worden na een bevalling. Ik ben benieuwd!
Ik had het, jarenlang. Wel vanaf gekomen, maar ik bleef een lange tijd wel een soort van angstig. Mijn eerste bevalling heeft daarin geen verschil gemaakt, de tweede (van een heel veel kleiner kindje) op de één of andere wazige manier wel, nu interesseert het me echt geen biet meerquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:12 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb al mijn hele leven met periodes last van vaginisme. Schijnt voor veel vrouwen minder te worden na een bevalling. Ik ben benieuwd!
quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:40 schreef Aventura het volgende:
Ik had alleen in het ziekenhuis een kraamverband in m'n broek, thuis stapte ik meteen over op kotex, en na nog een dag pakte ik Always silk, witte verpakking, lekker zacht. Da's wel een aanrader! en tip, zorg dat je dat allemaal in huis hebt, of je moet je vent ervoor op pad sturen. Vindt-ie vast niet erg, maar de mijne kreeg last van keuzestress bij het maandverbandschap. Hij had geen idee wat hij moest pakken. Ik hoefde nog nét geen plaatje van de verpakking aan hem mee te geven.
Je vond het erg omdat je daar niks van mee hebt gekregen?? Dat snap ik niet.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:38 schreef kaatjejannie het volgende:
Dat hechten he? Dat vind ik nog het aller engste. Gewoon omdat ik daar de vorige keer gewoon niks van meegekregen heb.
Nee, dat vind ik voor nu het engste. Juist omdat ik dat nu wel mee ga maken (Als het moet gebeuren dan)quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je vond het erg omdat je daar niks van mee hebt gekregen?? Dat snap ik niet.
Ik heb namelijk letterlijk alles, maar dan ook alles meegekregen van het hechten Ik voelde de naald met draad erin en uit gaan en ik kan je vertellen, ik krijg er liever niks van mee. Wat heb ik gevloekt tegen de vk. Met haar 'verdovende spray'![]()
en ik dacht toen nog dat je dan gezellig naar je baby zou liggen te zwijmelen terwijl de vk de boel even aan elkaar maakt. Want 'als hij geboren is dan is alle pijn verdwenen' had ik mij laten vertellen. Nou MOOI NIET.
Always heeft plastic, dat gaat dus broeien. Kans op infectie op je gehechte onderkant.quote:Op maandag 15 oktober 2012 21:40 schreef Aventura het volgende:
Ik had alleen in het ziekenhuis een kraamverband in m'n broek, thuis stapte ik meteen over op kotex, en na nog een dag pakte ik Always silk, witte verpakking, lekker zacht. Da's wel een aanrader! en tip, zorg dat je dat allemaal in huis hebt, of je moet je vent ervoor op pad sturen. Vindt-ie vast niet erg, maar de mijne kreeg last van keuzestress bij het maandverbandschap. Hij had geen idee wat hij moest pakken. Ik hoefde nog nét geen plaatje van de verpakking aan hem mee te geven.
Ah Op die manier. Nou het is niet fijn maar ja, dat is sowieso het hele gebeuren al niet.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:21 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik voor nu het engste. Juist omdat ik dat nu wel mee ga maken (Als het moet gebeuren dan)
ohmijngodquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:11 schreef Kyara het volgende:
Ik vroeg me vroeger, als ik bloederige babyfoto's zag, ook altijd af waarom zo'n babietje nou bloedde
Maar goed, ik denk dat ik wel het voorbeeld ben dat een flinke knip niet het einde van je sexleven hoeft te betekenen.
Ofcourse, het is maar heel zelden een fysiek probleemquote:Op maandag 15 oktober 2012 21:26 schreef Suikertante het volgende:
Nou, het zit echt tussen mijn oren. Heb mede doordat ik zelf echt dacht van niet in mijn leven zoveel inwendige onderzoeken gehad dat ik bijna ontspan bij de aanblik van een eendenbek
Dus daar maak ik me eigenlijk niet zoveel zorgen over.. Ti's alleen nu bijvoorbeeld dat mijn libido iéts lager is en alles wat dikker lijkt van binnen en dan past het meteen niet meer (inwendige echo dan geen probleem gek genoeg).
Gelukkig zijn er nog legio andere leuke seksmogelijkheden
Fijn! Ik heb bij een sexuologe gelopen, best wel heel lang (ik denk iets van 4 jaar ofzo?) en uiteindelijk heeft dat wel resultaat gehadquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:43 schreef Suikertante het volgende:
Incantrix, ik heb een decennium geleden anderhalf jaar bij een seksuoloog en bekkenbodemtherapeut gelopen, maar achteraf was mijn eigen mindset nog niet helemaal goed denk ik.
Toen mijn psych vroeg of ik misschien nu ik me zo goed voelde weer eens doorverwezen wilde worden heb ik dat aangegrepen, met de seksuoloog ben ik nu net klaar (en op natuurlijke wijze zwanger geworden is wel de slagroom op de taart natuurlijk!!), bekkenbodemtherapeut blijf ik nog even doen. Sta er totaal anders in nu en voel me er heel goed bij
Ik teken ervoorquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:45 schreef Estrys het volgende:
Ik had een tweedegraads ruptuur. Gelukkig waren dat bij mij maar drie hechtingen. Wat zeik ik eigenlijk hè, drie hechtingen
2 boven en 1 onderhuids. Die bovenhuids volgens mij aan het einde van de kraamweek. Die onderhuids zal zichzelf wel oplossen denk ik?quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:49 schreef Solagratia het volgende:
Ik ook!Die zijn er wel uit na 6 weken toch?
Ik herken het ook wel.. terwijl het helemaal niet aan de orde is!quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:21 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik voor nu het engste. Juist omdat ik dat nu wel mee ga maken (Als het moet gebeuren dan)
Oh, het is ook geen probleem verder, alleen wat onhandig en 'lachwekkend'quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:32 schreef Suikertante het volgende:
Ach, 8 november, dat is al over 24 dagen!
Joh!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 07:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, het is ook geen probleem verder, alleen wat onhandig en 'lachwekkend'![]()
Tot 8 november hou ik het makkelijk vol, langer als het nodig is (zeg ik nu). Alleen voortaan niet meer uren met mijn moeder (of iemand anders) gaan winkelen blijkbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |