bronquote:SBS6: Terug naar pure talentenjacht
Met The Next Popstar en de terugkeer van Sterren dansen op het ijs mikt SBS6 vanaf 2013 op het aloude succes van het grote familieamusement.
Volgens zenderbaas Remko van Westerloo is er behoefte aan een tv-talentenjacht in zijn puurste vorm, zoals het vroegere Idols en Popstars, waarin jong en oud de kans krijgen hun vocale kwaliteiten te etaleren. „We gaan het oude opnieuw uitvinden”, zegt hij. „Want The Next Popstar wordt een gelikte 13-delige talentenshow vol verrassende elementen, compleet met auditieronden en liveuitzendingen. De afgelopen jaren heeft een versnippering plaatsgevonden van de zangshows, waaraan steeds vaker echte artiesten meedoen. Wij denken dat een moderne variant van de aloude talentenjacht zeker zal aanslaan bij een groot publiek. Kandidaten kunnen zich vanaf vandaag aanmelden bij SBS6.”
Met de nieuwe serie Sterren dansen op het ijs grijpt SBS6 terug op een beproefd succesnummer op het gebied van familieamusement. „We mikken in onze programmering voor 2013 op een uitgebalanceerde mix van nieuw en vertrouwd, maar dat laatste dan wel in een vernieuwde opzet.”
quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:25 schreef knoffel het volgende:
Van mij hoeven de talentenshows helemaal niet
Dat: terug naar het aloude Idolsquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:15 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Eindelijk, ze zijn er achter dat het oude concept een stuk beter was.
Die formule was gewoon veel beter.quote:
Waarom gaat RTL inderdaad niet gewoon Idols terughalen, het programma van de tijd dat ALLE mensen met plezier naar een talentenjacht keken.quote:
Maar dan ook de minder goede (om het netjes te zeggenquote:Op maandag 15 oktober 2012 14:03 schreef JRRY het volgende:
[..]
Waarom gaat RTL inderdaad niet gewoon Idols terughalen, het programma van de tijd dat ALLE mensen met plezier naar een talentenjacht keken.
quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Maar dan ook de minder goede (om het netjes te zeggen) laten zien, dat maakte het leuk, leedvermaak en zo
Zolang het maar geen afzeik-tv wordt,quote:Henkjan Smits vindt nieuwe SBS 6-talentenjacht ‘te gek’
Henkjan Smits vindt de nieuwe SBS 6-talentenjacht The Next Popstar als muziek in de oren klinken. Dat vertelt het tv-jurylid, die vorige maand nog brak met de zender, aan dagblad Metro. The Next Popstar wordt een talentenjacht in pure vorm, zoals het ooit begon met Idols. “Idols was de ultieme kijk in de keuken van een talentscout. In The Voice gaat het om artiesten die een collega zoeken. Te gek dat SBS tien jaar na de eerste Idols de oorspronkelijke vorm met echte audities weer laat zien.”
Zolang het maar geen afzeik-tv wordt, hoopt Smits. “Ik hoop dat ze juryleden kiezen die oprecht met een talent willen werken. En als ze mij ervoor vragen… Ik sta niet te popelen, het hangt af van de andere juryleden. Maar als Jerney, Eric en Edwin meedoen, oooh, dan ben ik er meteen bij!”
Jerney Kaagman, Eric van Tijn en Edwin Jansen waren Smits’ collega’s bij Idols. “Ik denk dat een Idols-achtig programma wel weer kan. Nederland is weer toe aan audities die niet goed verlopen. Die zag je in Idols en dat had natuurlijk wel z’n charme“, vindt Van Tijn.
Van Tijn vindt het idee om nog een keer mee te doen ‘leuk’, en Edwin Jansen sluit zich daarbij aan. “Als ik weer voor de jury gevraagd wordt en Henkjan en Eric doen ook mee, dan wil ik daar best over nadenken. Mits het goed gemaakt wordt, natuurlijk.”
Tot slot sluit ook Kaagman niets uit. ““Ik hou me er niet niet zo mee bezig. Ik ben 65 en ben met heel andere dingen bezig. Ik heb destijds vier seizoenen gedaan en dat was heel zwaar. Ik heb me een slag in de rondte gewerkt. Of ik weer in de jury zou gaan zitten? Dat ligt eraan of ze een leuk voorstel doen.”
Bron
Dan kunnen ze het net zo goed Idols noemenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:16 schreef Karina het volgende:
[..]Ook niet als het bijaaanaaaa hetzelfde is?
Dat is waar, maar misschien mag dat niet?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:17 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dan kunnen ze het net zo goed Idols noemen
Yup, Idols is in bezit van RTL4 / Blue Circle (?)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:17 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is waar, maar misschien mag dat niet?
Na 4 weken van de buis wegens tegenvallende kijkcijfers en krijgen we lachen om homevideos hoop ikquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:54 schreef D. het volgende:
Alleen, slechts 13 weken?
Of krijgen we als bij XFA 2 afleveringen per week?
Maar dan niet op SBS.quote:
Het zal een succes wordenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:12 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Na 4 weken van de buis wegens tegenvallende kijkcijfers en krijgen we lachen om homevideos hoop ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |