Is ook zo'n leuk verborgen geschiedenisje van Nederland. Ik heb er welgeteld 10 zinnen over gelezen en dat was het.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat grappig, dat heb ik nog nooit bij mijn geschiedenislessen geleerd!
Laat haar lekker johquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:27 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja dat is inderdaad ook geen mooi stukje uit de geschiedenis, maar je mist alleen het punt, je vind Turkije beter dan het voormalige Oostblok. wat ik je duidelijk probeer te maken is dat Turkije helemaal niet zo'n geweldig land is, qua mensenrechtensituatie loopt het nog steeds verschrikkelijk achter, ook op Oost-Europa.
Eh... Heb ik dat gezegd? Heb ik het over mensenrechten gehad? Of over politiek?quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:27 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja dat is inderdaad ook geen mooi stukje uit de geschiedenis, maar je mist alleen het punt, je vind Turkije beter dan het voormalige Oostblok. wat ik je duidelijk probeer te maken is dat Turkije helemaal niet zo'n geweldig land is, qua mensenrechtensituatie loopt het nog steeds verschrikkelijk achter, ook op Oost-Europa.
Ik heb het serieus nooit gekregen op school. Enige wat we kregen was hoe tof de Gouden Eeuw wel niet was, hoe zielig de Tweede Wereldoorlog was en dat er in die VOC-schepen nootmuskaat zat. Dat er ook slaven in die schepen zaten is natuurlijk bijzaak.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is ook zo'n leuk verborgen geschiedenisje van Nederland. Ik heb er welgeteld 10 zinnen over gelezen en dat was het.
Maar wel een grote mond naar anderen toe.
jij noemt Turkije "beter dan die zooi", ik vind Turkije nog triester dan Oost-Europa. Dat is mijn punt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Eh... Heb ik dat gezegd? Heb ik het over mensenrechten gehad? Of over politiek?
Dus, wat is je punt?
Hey... Het is Neerlands trots he...quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb het serieus nooit gekregen op school. Enige wat we kregen was hoe tof de Gouden Eeuw wel niet was, hoe zielig de Tweede Wereldoorlog was en dat er in die VOC-schepen nootmuskaat zat. Dat er ook slaven in die schepen zaten is natuurlijk bijzaak.
Mag je denken. I really don't care.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:33 schreef Shispeed het volgende:
[..]
jij noemt Turkije "beter dan die zooi", ik vind Turkije nog triester dan Oost-Europa.
Dankjewel!quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hey... Het is Neerlands trots he...
[..]
Mag je denken. I really don't care.
Je snappertje is een beetje stuk denk ik. Blijf vooral in de wilde weg conclusies trekken, wordt je groot en sterk van.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:20 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat staat er dan op dat papiertje, "Verklaring van assimilatie"?
Dat deed jij ook, in eerste instantie....quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je snappertje is een beetje stuk denk ik. Blijf vooral in de wilde weg conclusies trekken, wordt je groot en sterk van.
Ik schatte jou in als iemand die zichzelf buiten de Nederlandse maatschappij plaatste/voelde. Hoewel ik daar iets te hard op in sprong had ik in ieder geval daar gelijk in. Dat voel je je ook, maar niet vanuit rancune zoals ik verwacht had.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat deed jij ook, in eerste instantie....
Bedankt voor deze interessante bijdrage, die een geheel nieuw licht werpt op het vraagstuk of de begrippen Turkije en Oost-Europa al dan niet een semantische overlap hebben en ons zodoende weer een grote stap dichter bij een definitief antwoord hierop heeft gebracht.quote:
yo, graag gedaan manquote:Op maandag 22 oktober 2012 23:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedankt voor deze interessante bijdrage, die een geheel nieuw licht werpt op het vraagstuk of de begrippen Turkije en Oost-Europa al dan niet een semantische overlap hebben en ons zodoende weer een grote stap dichter bij een definitief antwoord hierop heeft gebracht.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedankt voor deze interessante bijdrage, die een geheel nieuw licht werpt op het vraagstuk of de begrippen Turkije en Oost-Europa al dan niet een semantische overlap hebben en ons zodoende weer een grote stap dichter bij een definitief antwoord hierop heeft gebracht.
Zullen we eerst Levolution aan het woord laten, wellicht kan hij zijn post verduidelijken? Je conclusie is trouwens nog steeds niet goed, maar daar hebben we het al over gehadquote:Op maandag 22 oktober 2012 23:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik schatte jou in als iemand die zichzelf buiten de Nederlandse maatschappij plaatste/voelde. Hoewel ik daar iets te hard op in sprong had ik in ieder geval daar gelijk in. Dat voel je je ook, maar niet vanuit rancune zoals ik verwacht had.
Levolution schat mij in als iemand die zijn cultuur opdringt aan anderen. Hij kan niet verder van de waarheid af zitten.
Istanbul is niet helemaal Europees. De Bosporus scheidt Istanbul in een Europees deel en een Aziatisch deel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 23:02 schreef Ambipur het volgende:
Omdat wij geen deel uitmaken van zo'n armoedig zooi als Oost-Europa...
Istanbul is Europees, de rest is toch echt Aziatisch.
Leek mij vrij duidelijk wat zijn insteek is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
[..]
Zullen we eerst Levolution aan het woord laten, wellicht kan hij zijn post verduidelijken?
Wat is er niet goed aan. Dit was waar we op uit kwamen in PM.quote:Je conclusie is trouwens nog steeds niet goed, maar daar hebben we het al over gehad
I knowquote:Op maandag 22 oktober 2012 23:55 schreef miep63 het volgende:
[..]
Istanbul is niet helemaal Europees. De Bosporus scheidt Istanbul in een Europees deel en een Aziatisch deel.
Zullen we 't hierbij latenquote:Op maandag 22 oktober 2012 23:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leek mij vrij duidelijk wat zijn insteek is.
[..]
Wat is er niet goed aan. Dit was waar we op uit kwamen in PM.
Het ging mij erom dat je zo gigantisch moeilijk deed, alleen omdat Ambipur koos om 'wij' te zeggen wanneer zij over Turkije sprak. Jouw posts impliceren dat een 'Nederturk' geen verbintenis mag voelen met zijn afkomst. Ik vind dat vreemd ja.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik schatte jou in als iemand die zichzelf buiten de Nederlandse maatschappij plaatste/voelde. Hoewel ik daar iets te hard op in sprong had ik in ieder geval daar gelijk in. Dat voel je je ook, maar niet vanuit rancune zoals ik verwacht had.
Levolution schat mij in als iemand die zijn cultuur opdringt aan anderen. Hij kan niet verder van de waarheid af zitten.
Juist.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat je zo gigantisch moeilijk deed, alleen omdat Ambipur koos om 'wij' te zeggen wanneer zij over Turkije sprak. Jouw posts impliceren dat een 'Nederturk' geen verbintenis mag voelen met zijn afkomst. Ik vind dat vreemd ja.
Vervolgens dat hele gezeik dat je je dan niet gediscrimineerd mag voelen en diasporanationalisme. Jep, komt opdringerig over.
Nergens impliceer ik dit. Je fantasie slaat lekker op hol. Ik zal nooit maar dan ook nooit iemand vertellen wat voor cultuur die persoon mag aanhangen en dat jij insinueert dat ik dat wel doe hangt tegen het belachelijke aan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:16 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat je zo gigantisch moeilijk deed, alleen omdat Ambipur koos om 'wij' te zeggen wanneer zij over Turkije sprak. Jouw posts impliceren dat een 'Nederturk' geen verbintenis mag voelen met zijn afkomst. Ik vind dat vreemd ja.
Ah je hebt je eerdere post al wat afgebroken door het te reduceren naar opdringerig. Je mag best vinden dat ik opdringerig over kom maar dat doet niets af aan het feit dat ik gewoon gelijk heb. Als jij jezelf als Turk ziet in Nederland dan bent je een toerist. Toeristen dienen na 3 maanden gewoon op te rotten naar eigen land.quote:Vervolgens dat hele gezeik dat je je dan niet gediscrimineerd mag voelen en diasporanationalisme. Jep, komt opdringerig over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |