abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118286488
Volgens mij krijgen de koerden nu wel meer rechten.
pi_118286508
quote:
11s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:26 schreef Levolution het volgende:

[..]

Wat grappig, dat heb ik nog nooit bij mijn geschiedenislessen geleerd!
Is ook zo'n leuk verborgen geschiedenisje van Nederland. Ik heb er welgeteld 10 zinnen over gelezen en dat was het.
Maar wel een grote mond naar anderen toe.
pi_118286527
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:27 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ja dat is inderdaad ook geen mooi stukje uit de geschiedenis, maar je mist alleen het punt, je vind Turkije beter dan het voormalige Oostblok. wat ik je duidelijk probeer te maken is dat Turkije helemaal niet zo'n geweldig land is, qua mensenrechtensituatie loopt het nog steeds verschrikkelijk achter, ook op Oost-Europa.
Laat haar lekker joh :P
pi_118286568
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:27 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ja dat is inderdaad ook geen mooi stukje uit de geschiedenis, maar je mist alleen het punt, je vind Turkije beter dan het voormalige Oostblok. wat ik je duidelijk probeer te maken is dat Turkije helemaal niet zo'n geweldig land is, qua mensenrechtensituatie loopt het nog steeds verschrikkelijk achter, ook op Oost-Europa.
Eh... Heb ik dat gezegd? Heb ik het over mensenrechten gehad? Of over politiek?
Dus, wat is je punt?
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:30:54 #105
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118286643
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:28 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Is ook zo'n leuk verborgen geschiedenisje van Nederland. Ik heb er welgeteld 10 zinnen over gelezen en dat was het.
Maar wel een grote mond naar anderen toe.
Ik heb het serieus nooit gekregen op school. Enige wat we kregen was hoe tof de Gouden Eeuw wel niet was, hoe zielig de Tweede Wereldoorlog was en dat er in die VOC-schepen nootmuskaat zat. Dat er ook slaven in die schepen zaten is natuurlijk bijzaak.
This isn't even my final form.
pi_118286698
De VOC/WIC, de Wereldoorlogen en de Franse revolutie. :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2012 16:32:17 ]
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:33:32 #107
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_118286802
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:29 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Eh... Heb ik dat gezegd? Heb ik het over mensenrechten gehad? Of over politiek?
Dus, wat is je punt?
jij noemt Turkije "beter dan die zooi", ik vind Turkije nog triester dan Oost-Europa. Dat is mijn punt.
pi_118286873
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:30 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik heb het serieus nooit gekregen op school. Enige wat we kregen was hoe tof de Gouden Eeuw wel niet was, hoe zielig de Tweede Wereldoorlog was en dat er in die VOC-schepen nootmuskaat zat. Dat er ook slaven in die schepen zaten is natuurlijk bijzaak.
Hey... Het is Neerlands trots he...

quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:33 schreef Shispeed het volgende:

[..]

jij noemt Turkije "beter dan die zooi", ik vind Turkije nog triester dan Oost-Europa.
Mag je denken. I really don't care.
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:38:40 #109
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_118287093
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:34 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hey... Het is Neerlands trots he...

[..]

Mag je denken. I really don't care.
Dankjewel!
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:18:23 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118308424
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:20 schreef Levolution het volgende:

[..]

Wat staat er dan op dat papiertje, "Verklaring van assimilatie"?
Je snappertje is een beetje stuk denk ik. Blijf vooral in de wilde weg conclusies trekken, wordt je groot en sterk van.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_118308533
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je snappertje is een beetje stuk denk ik. Blijf vooral in de wilde weg conclusies trekken, wordt je groot en sterk van.
Dat deed jij ook, in eerste instantie....
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:24:53 #112
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118308771
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:20 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat deed jij ook, in eerste instantie....
Ik schatte jou in als iemand die zichzelf buiten de Nederlandse maatschappij plaatste/voelde. Hoewel ik daar iets te hard op in sprong had ik in ieder geval daar gelijk in. Dat voel je je ook, maar niet vanuit rancune zoals ik verwacht had.

Levolution schat mij in als iemand die zijn cultuur opdringt aan anderen. Hij kan niet verder van de waarheid af zitten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_118309056
turkije :r
pi_118310008
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:29 schreef pussycatdoll het volgende:
turkije :r
Bedankt voor deze interessante bijdrage, die een geheel nieuw licht werpt op het vraagstuk of de begrippen Turkije en Oost-Europa al dan niet een semantische overlap hebben en ons zodoende weer een grote stap dichter bij een definitief antwoord hierop heeft gebracht. ^O^
pi_118310024
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Bedankt voor deze interessante bijdrage, die een geheel nieuw licht werpt op het vraagstuk of de begrippen Turkije en Oost-Europa al dan niet een semantische overlap hebben en ons zodoende weer een grote stap dichter bij een definitief antwoord hierop heeft gebracht. ^O^
yo, graag gedaan man
pi_118310094
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:45 schreef Igen het volgende:

[..]

:D

quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik schatte jou in als iemand die zichzelf buiten de Nederlandse maatschappij plaatste/voelde. Hoewel ik daar iets te hard op in sprong had ik in ieder geval daar gelijk in. Dat voel je je ook, maar niet vanuit rancune zoals ik verwacht had.

Levolution schat mij in als iemand die zijn cultuur opdringt aan anderen. Hij kan niet verder van de waarheid af zitten.
Zullen we eerst Levolution aan het woord laten, wellicht kan hij zijn post verduidelijken? Je conclusie is trouwens nog steeds niet goed, maar daar hebben we het al over gehad :)
pi_118310580
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:02 schreef Ambipur het volgende:
Omdat wij geen deel uitmaken van zo'n armoedig zooi als Oost-Europa...

Istanbul is Europees, de rest is toch echt Aziatisch.
Istanbul is niet helemaal Europees. De Bosporus scheidt Istanbul in een Europees deel en een Aziatisch deel.
pi_118310661
Nu we het toch over geografie hebben.... Cyprus ligt nog oosterlijker dan west Turkije en wordt wel gewoon als Europees beschouwd. Waar zeuren jullie nou over, stelletje koekebakkers.
Loedermoeder
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:56:51 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118310682
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:47 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:D

[..]

Zullen we eerst Levolution aan het woord laten, wellicht kan hij zijn post verduidelijken?
Leek mij vrij duidelijk wat zijn insteek is.

quote:
Je conclusie is trouwens nog steeds niet goed, maar daar hebben we het al over gehad :)
Wat is er niet goed aan. Dit was waar we op uit kwamen in PM. :?
pi_118310702
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:55 schreef miep63 het volgende:

[..]

Istanbul is niet helemaal Europees. De Bosporus scheidt Istanbul in een Europees deel en een Aziatisch deel.
I know :) But thanks for the clarification.
pi_118310726
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Leek mij vrij duidelijk wat zijn insteek is.

[..]

Wat is er niet goed aan. Dit was waar we op uit kwamen in PM. :?
Zullen we 't hierbij laten :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:16:10 #122
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118311564
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat je zo gigantisch moeilijk deed, alleen omdat Ambipur koos om 'wij' te zeggen wanneer zij over Turkije sprak. Jouw posts impliceren dat een 'Nederturk' geen verbintenis mag voelen met zijn afkomst. Ik vind dat vreemd ja.
Vervolgens dat hele gezeik dat je je dan niet gediscrimineerd mag voelen en diasporanationalisme. Jep, komt opdringerig over.
pi_118311728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:16 schreef Levolution het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat je zo gigantisch moeilijk deed, alleen omdat Ambipur koos om 'wij' te zeggen wanneer zij over Turkije sprak. Jouw posts impliceren dat een 'Nederturk' geen verbintenis mag voelen met zijn afkomst. Ik vind dat vreemd ja.
Vervolgens dat hele gezeik dat je je dan niet gediscrimineerd mag voelen en diasporanationalisme. Jep, komt opdringerig over.
Juist.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:24:02 #124
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_118311885
Beschouw Turkije in het algemeen niet tot Europa. Gewoon lekker in Azië , niets mis mee.
graag op anoniem
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:26:30 #125
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118311976
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:16 schreef Levolution het volgende:

[..]

Nergens impliceer ik dit. Je fantasie slaat lekker op hol. Ik zal nooit maar dan ook nooit iemand vertellen wat voor cultuur die persoon mag aanhangen en dat jij insinueert dat ik dat wel doe hangt tegen het belachelijke aan.

quote:
Ah je hebt je eerdere post al wat afgebroken door het te reduceren naar opdringerig. Je mag best vinden dat ik opdringerig over kom maar dat doet niets af aan het feit dat ik gewoon gelijk heb. Als jij jezelf als Turk ziet in Nederland dan bent je een toerist. Toeristen dienen na 3 maanden gewoon op te rotten naar eigen land.

Ben je echter een Nederlander met Turks culturele achtergrond. Welkom, vriend. Leuk dat je er bent. Voel je vrij om jouw eigen cultuur te beleven binnen de grenzen van de wet. En voel je vooral vrij om lekker te kiezen welke culturele aspecten je laat vallen of je juist aanhoudt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:27:14 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118312001
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:20 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Juist.
Diep teleurstellend dat je met een dermate slecht argument in zee gaat na wat ik dacht dat een goed gesprek was in PM vorige keer.
pi_118312056
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Diep teleurstellend dat je met een dermate slecht argument in zee gaat na wat ik dacht een goed gesprek was in PM vorige keer.
:) Je kunt het niet echt hebben, wanneer iemand het niet met jou eens is.. Werk daar eens aan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:32:55 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118312234
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:28 schreef Ambipur het volgende:

[..]

:) Je kunt het niet echt hebben, wanneer iemand het niet met jou eens is.. Werk daar eens aan.
Wie kan wat niet hebben. Jij blijft net zo hard reageren als ik. Pot, ketel. etc. Ik blijf rotsvast bij mijn standpunten ik ben klaar met de 3e, en nu zelfs 4e generatie zichzelf verklarende buitenlanders die verstokt zichzelf Turken, Marokkanen, Algerijnen blijven noemen. Ik kan dit standpunt prima verdedigen als je doorvraagt. Heb dit ook prima verdedigd naar jou toe toe. Mag helaas geen PM's posten. Nu draai je ineens 180 graden om en probeer je mij ook nog eens te beschuldigen van obsessief gedrag terwijl deze hele discussie met jou voor mij klaar was.

Lekker makkelijk. :W
pi_118312284
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wie kan wat niet hebben. Jij blijft net zo hard reageren als ik. Pot, ketel. etc. Ik blijf rotsvast bij mijn standpunten ik ben klaar met de 3e, en nu zelfs 4e generatie zichzelf verklarende buitenlanders die verstokt zichzelf Turken, Marokkanen, Algerijnen blijven noemen. Ik kan dit standpunt prima verdedigen als je doorvraagt. Heb dit ook prima verdedigd naar jou toe toe. Mag helaas geen PM's posten. Nu draai je ineens 180 graden om en probeer je mij ook nog eens te beschuldigen van obsessief gedrag terwijl deze hele discussie met jou voor mij klaar was.

Lekker makkelijk. :W
Wow.. Jij bent fel :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:36:45 #130
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118312372
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:34 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Wow.. Jij bent fel :)
Ja zal je merken als je iemand een dolk in zijn rug steekt. Eerst lief en instemmend in de PM zijn en dan vervolgens met de eerste beste eikel die het weer eens aanroert instemmen.

Bizar dat ik dacht dat wij op 1 lijn zaten. Heel teleurstellend dit.
pi_118312411
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja zal je merken als je iemand een dolk in zijn rug steekt. Eerst lief en instemmend in de PM zijn en dan vervolgens met de eerste beste eikel die het weer eens aanroert instemmen.

:')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:42:09 #132
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118312625
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nergens impliceer ik dit. Je fantasie slaat lekker op hol. Ik zal nooit maar dan ook nooit iemand vertellen wat voor cultuur die persoon mag aanhangen en dat jij insinueert dat ik dat wel doe hangt tegen het belachelijke aan.

[..]

Ah je hebt je eerdere post al wat afgebroken door het te reduceren naar opdringerig. Je mag best vinden dat ik opdringerig over kom maar dat doet niets af aan het feit dat ik gewoon gelijk heb. Als jij jezelf als Turk ziet in Nederland dan bent je een toerist. Toeristen dienen na 3 maanden gewoon op te rotten naar eigen land.

Ben je echter een Nederlander met Turks culturele achtergrond. Welkom, vriend. Leuk dat je er bent. Voel je vrij om jouw eigen cultuur te beleven binnen de grenzen van de wet. En voel je vooral vrij om lekker te kiezen welke culturele aspecten je laat vallen of je juist aanhoudt.
Ik wil hier best op reageren, maar als jij "het feit dat ik gewoon gelijk heb" als argument gebruikt, heeft het weinig zin denk ik. :')

In ieder geval neem ik je politiek-correcte nonsens hierboven niet serieus, gezien je al het hele topic hebt lopen zeiken alleen omdat iemand van 'wij' sprak. Als je daar al over struikelt. :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:45:03 #133
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118312751
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh, nu gaan we schelden?

Je gelooft me vast niet als ik zeg dat ik mezelf ooit Nederlander noemde. Totdat ik opgroeide en voornamelijk met bekrompen Nederlanders als jij kreeg te maken.

Maar nee, dit mag ik niet zeggen, want dan plaats ik me in een slachtofferrol zeker. :') Even voor de duidelijkheid, ik voel me geen slachtoffer, maar ik voel me ook geen Nederlander, terwijl ik dat ooit wel deed.

Moet ik nu oprotten uit je land omdat ik een toerist ben? :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:45:32 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118312771
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:42 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik wil hier best op reageren, maar als jij "het feit dat ik gewoon gelijk heb" als argument gebruikt, heeft het weinig zin denk ik. :')
Oh. Argumenten genoeg. Heb ik ook laten blijken. Dat ik "gewoon gelijk heb" is een simpele waarneming.

quote:
In ieder geval neem ik je politiek-correcte nonsens hierboven niet serieus, gezien je al het hele topic hebt lopen zeiken alleen omdat iemand van 'wij' sprak. Als je daar al over struikelt. :')
Oh meneertje "assimilatie" vindt dat ik politiek correct ben? Kostelijk.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:48:37 #135
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118312901
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh. Argumenten genoeg. Heb ik ook laten blijken. Dat ik "gewoon gelijk heb" is een simpele waarneming.
Een drogreden om een drogreden te verdedigen. :')
quote:
[..]

Oh meneertje "assimilatie" vindt dat ik politiek correct ben? Kostelijk.
Als een groepering binnen Nederland zichzelf niet als 'wij' mag kenmerken, vind ik dat er sprake is van assimilatie ja. Ook Twentenaren, Friesen, vrouwen, bejaarden en andere groeperingen mogen zich classificeren als een groep en van 'wij' spreken. Waarom mogen allochtonen dat niet? Dat maakt je niet meteen een landverrader of nationalist. Het schept alleen gemak omdat men sowieso in hokjes denkt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:50:10 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118312955
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:45 schreef Levolution het volgende:

[..]

Oh, nu gaan we schelden?

Je gelooft me vast niet als ik zeg dat ik mezelf ooit Nederlander noemde. Totdat ik opgroeide en voornamelijk met bekrompen Nederlanders als jij kreeg te maken.

Maar nee, dit mag ik niet zeggen, want dan plaats ik me in een slachtofferrol zeker. :') Even voor de duidelijkheid, ik voel me geen slachtoffer, maar ik voel me ook geen Nederlander, terwijl ik dat ooit wel deed.
Ik heb je sob-story eerder al gelezen. Ik ben niet overtuigd. Ik denk dat jij de boel regelmatig wel bij elkaar liegt eigenlijk.

quote:
Moet ik nu oprotten uit je land omdat ik een toerist ben? :')
Je moet niks. Maar ik zou het prettig vinden als mensen zoals jij, die Nederland keihard de rug toekeren maar tegelijkertijd nog wel lekker genieten van de voordeeltjes, een licht oprottende houding zouden aannemen.

Dan blijft er meer over voor mensen die wel snappen en waarderen hoe cool het hier is.

Mag ik dat prettig vinden? In een vrij land? Dank u.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:51:41 #137
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118313022
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:48 schreef Levolution het volgende:

[..]

Een drogreden om een drogreden te verdedigen. :')

[..]

Als een groepering binnen Nederland zichzelf niet als 'wij' mag kenmerken, vind ik dat er sprake is van assimilatie ja.
Ook Twentenaren, Friesen, vrouwen, bejaarden en andere groeperingen mogen zich classificeren als een groep en van 'wij' spreken. Waarom mogen allochtonen dat niet? Dat maakt je niet meteen een landverrader of nationalist. Het schept alleen gemak omdat men sowieso in hokjes denkt.
Ja je snapt het dus niet. Ik heb het over een 'exclusieve' wij niet een inclusieve wij.

Dat is dus niet assimilatie. Doet je snappertje het inmiddels weer?
pi_118313080
SpecialK, lekker verzuurd.
pi_118313224
Turkenmagneet, dit topic. Wij zijn het overigens niet eens met dat ontbijtgraan hierboven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2012 00:57:53 ]
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:58:36 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118313261
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:53 schreef TheMagnificent het volgende:
SpecialK, lekker verzuurd.
Nuh. Gewoon een kloppend wereldbeeld in een land met een hoop mensen die aan waanbeelden lijden. Vooral als je dan merkt dat er bij sommigen nog een sprankeltje hoop is en ze dan 2 weken later tegen je keren dan werkt dat zeer demotiverend.
pi_118313279
Mag 'Turkse Nederlander' wel van jou?

Want zo voel ik me.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:01:29 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118313353
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:59 schreef zarGon het volgende:
Mag 'Turkse Nederlander' wel van jou?

Want zo voel ik me.
Als je mijn posts gelezen had en mij wellicht enige onduidelijkheden had gevraagd dan zou je het antwoord weten op deze vraag.

Je bent een Nederlander met Turkse culturele achtergrond.

Als je jezelf eerst als Turk ziet dan mag je mij even antwoorden: Hoeveel belasting betaal jij in Turkije? Hoeveel jaren school heb je genoten in Turkije? Welk percentage van je leven heb je in Turkije gewoond?

Je bent geen echte Turk. Maar ik ben bereid om je te vol accepteren als echte Nederlander als jij onderkent dat jij geen echte Turk bent.
pi_118313385
@SpecialK ik raad je aan om eens wat artikelen te lezen over minderheden bijv. over de Volksduitsers in Polen, Tsjechië en andere delen van Midden en Oost-Europa. Dan zul je zien dat een minderheid vele generaties of zelfs eeuwen lang haar eigen identiteit en cultuur kan behouden zonder te worden aangemerkt als een Pool of Tsjech (of in geval van dit topic een Nederlander met Turkse roots).
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_118313419
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als je mijn posts gelezen had en mij wellicht enige onduidelijkheden had gevraagd dan zou je het antwoord weten op deze vraag.

Je bent een Nederlander met Turkse culturele achtergrond.

Als je jezelf eerst als Turk ziet dan mag je mij even antwoorden: Hoeveel belasting betaal jij in Turkije? Hoeveel jaren school heb je genoten in Turkije? Welk percentage van je leven heb je in Turkije gewoond?

Je bent geen echte Turk. Maar ik ben bereid om je te vol accepteren als echte Nederlander als jij onderkent dat jij geen echte Turk bent.
Ik ben zowel een Turk als een Nederlander. Of dat, of "geen echte Turk én geen echte Nederlander".

Ook jij maakt dezelfde fouten als vele anderen. Je kijkt naar de praktische kant van zaken. Daar heeft het helemaal niets mee te maken. Wel met gevoel. Dat mis je.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:04:10 #145
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118313427
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:02 schreef Polacco het volgende:
@SpecialK ik raad je aan om eens wat artikelen te lezen over minderheden bijv. over de Volksduitsers in Polen, Tsjechië en andere delen van Midden en Oost-Europa. Dan zul je zien dat een minderheid vele generaties of zelfs eeuwen lang haar eigen identiteit en cultuur kan behouden zonder te worden aangemerkt als een Pool of Tsjech (of in geval van dit topic een Nederlander met Turkse roots).
Oh maar dat besef ik mij ten volste, Polacco. En daar heb ik niks op tegen zelfs. Of dacht je dat soms?

Een hoop mensen snappen de nuance niet zo goed lijkt wel. Tussen culturele achtergrond en nationaliteit.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:04:46 #146
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118313445
SpecialK denkt de waarheid in pacht te hebben. "Ik heb gelijk", "kloppend wereldbeeld", "jij liegt". :')
Triest ventje. :')

Ga janken dan dat ik mijn stufi in Turkije aan thee uitgeef.
pi_118313619
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh maar dat besef ik mij ten volste, Polacco. En daar heb ik niks op tegen zelfs. Of dacht je dat soms?

Een hoop mensen snappen de nuance niet zo goed lijkt wel. Tussen culturele achtergrond en nationaliteit.
Op basis van culturele achtergrond kan men een nationaliteit claimen. Mooi voorbeeld is de voetballer Obraniak. Geboren en getogen in Frankrijk maar toch heeft hij de Poolse nationaliteit gekregen, op grond van het feit dat zijn grootvader een Pool was die geëmigreerd was naar Frankrijk.

Hoe kijk jij trouwens naar mensen met een dubbel paspoort? Die zijn voor de wet zowel Nederlander als Turk. Of zowel Nederlander als Pool.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:11:54 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118313630
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik ben zowel een Turk als een Nederlander. Of dat, of "geen echte Turk én geen echte Nederlander".

Ook jij maakt dezelfde fouten als vele anderen. Je kijkt naar de praktische kant van zaken. Daar heeft het helemaal niets mee te maken. Wel met gevoel. Dat mis je.
Sorry. Je bent of Turk of Nederlander. Culturele achtergrond is natuurlijk een ander verhaal. Nogmaals ik heb je een stel vragen gesteld. Hoeveel belasting draag jij ook weer bij aan de Turkse maatschappij behalve dat je er wellicht soms op vakantie bent? Hoeveel jaar school heb je daar genoten?

Juist. Ik heb niks tegen je gevoel. Integendeel. Voel je vrij om jezelf als cultureel Turk te zien zoals zo veel Nederlanders cultureel Christen zijn (jezelf wel vereenzelvigen met het christelijke gedachtegoed maar niet in god geloven).

Maar maak niet de fout te denken dat het meer is dan dat. Dat je echt onderdeel uit maakt van Turkije. Want dat is gewoon echt niet zo.
pi_118313683
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sorry. Je bent of Turk of Nederlander.
Zo werkt dat niet. :').

Weet je, ik stop met de discussie hier. Jij bent een Nederlandse Nederlander. Je hebt één nationaliteit, altijd al gehad. Je benadert deze discussie vanuit jouw belevingswereld. Daarom gaat dit niet werken. Als je niet eens snapt hoe wij ons voelen (want geloof me, door zoiets te stellen geef je echt aan hoe jij hard jij het niet begrijpt hoe het gevoelsmatig voor ons is), dan heeft de discussie weinig zin.
pi_118313702
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sorry. Je bent of Turk of Nederlander. Culturele achtergrond is natuurlijk een ander verhaal. Nogmaals ik heb je een stel vragen gesteld. Hoeveel belasting draag jij ook weer bij aan de Turkse maatschappij behalve dat je er wellicht soms op vakantie bent? Hoeveel jaar school heb je daar genoten?

Juist. Ik heb niks tegen je gevoel. Integendeel. Voel je vrij om jezelf als cultureel Turk te zien zoals zo veel Nederlanders cultureel Christen zijn (jezelf wel vereenzelvigen met het christelijke gedachtegoed maar niet in god geloven).

Maar maak niet de fout te denken dat het meer is dan dat. Dat je echt onderdeel uit maakt van Turkije. Want dat is gewoon echt niet zo.
Zoals ik je reeds heb uitgelegd, kun jij het gevoel wat WIJ (ja, wij ja) hebben, niet bevatten. Daarmee houdt een discussie op.
Je hebt oogkleppen op en kan een ander kant van het verhaal absoluut niet bevatten, lijkt het wel.

Houd eens op met die veronderstelde feiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')