quote:We gaan om 18:00 uur de lucht in!
Deze man lijkt het woord hoogtevrees noch angst te kennen: de skydiver Felix Baumgartner. Hij zal vandaag de hoogste sprong ooit maken, van 36 kilometer hoog.quote:AMSTERDAM - De Oostenrijkse stuntman Felix Baumgartner doet dinsdag een poging om het record parachutespringen van grote hoogte te breken.
Het oude record staat op naam van de Amerikaan Joe Kittinger, die op 16 augustus 1960 op een hoogte 31 kilometer uit zijn capsule sprong en in een ruim vier minuten durende val net niet door de geluidsbarrière ging.
De 43-jarige Baumgartner maakte al twee oefensprongen in het Amerikaanse Roswell, van 24 en 29 kilometer hoogte. In zijn werelrecordpoging is de voormalige militair-parachutist van plan om op 37 kilometer hoogte uit zijn capsule te springen. Hij kan de eerste 'skydiver' worden die door de geluidsbarrière gaat.
De capsule wordt hoog in de atmosfeer gebracht door een enorme heliumballon van 130 meter breed en 102 meter hoog.
Een speciaal pak moet Baumgarnter beschermen tegen de omstandigheden. Hij loopt bijvoorbeeld de kans dat er door het snel wisselende drukverschil luchtbelletjes in zijn bloed ontstaan, wat een dodelijke afloop kan hebben.
Tollen
Ook bestaat de mogelijkheid dat Baumgartner tijdens zijn val de controle verliest en razendsnel gaat tollen. Door de daarbij optredende middelpuntvliegende kracht kan hij buiten bewustzijn raken.
Baumgartner begint om 14.30 uur Nederlandse tijd aan zijn recordpoging, die live is te volgen op de website van zijn sponsor Red Bull.
Volgens mij zou het uiteindelijk breder moeten worden? Kan me vergissen hoorquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:59 schreef QBay het volgende:
De ballon zakt steeds verder in lijkt het.
Waarom hebben ze die gast niet gewoon met een kannon omhoog geschoten, zou veel spannender zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:59 schreef henkde_j het volgende:
Waarom startten ze niet met een vollere ballon? Dit schiet toch niet op
Ik denk dat er over nagedacht isquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:59 schreef henkde_j het volgende:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:00 schreef Maraca het volgende:
Hoop niet dat hij tegen een vliegtuig opknalt
Als hij naar beneden gaat hequote:
die hoogte is hij al lang voorbijquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:00 schreef Maraca het volgende:
Het zal niet de eerste keer zijn dat ze zoiets over het hoofd zienquote:
Straks gaat 't allemaal uitzetten en lijkt die ballon helemaal gevuldquote:Op zondag 14 oktober 2012 18:59 schreef henkde_j het volgende:
I know, maar je kan er altijd wat uit laten lopen tochquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:01 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Straks gaat 't allemaal uitzetten en lijkt die ballon helemaal gevuld
Serieus?quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:59 schreef henkde_j het volgende:
Magnetron natuurlijk, of dacht je dat ie op gas kookte?quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Die rode knop, is dat voor zijn schietstoel?
Dat is ook de reden dat er een paar miljoen mensen naar de stream kijken.quote:
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Op ORF Eins is het in HD te kijken
quote:
Die blijft hangen als vogelhuisje voor trek vogels.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef CarlosJacques het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk met die cabine?
Ja man, waarom doen ze er geen raket onder?quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:59 schreef henkde_j het volgende:
Die hebben gewoon 1 van de zoveelduizend loodsen met servers speciaal voor deze stream gereserveerd.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:01 schreef vosss het volgende:
Zeg ik zie dat er nu bijna 3,7 miljoen mensen kijken via die stream van youtube.
Youtube is natuurlijk heel groot en alles, maar hoe regelt een bedrijf als dat zoiets nu?
Krijgt deze stream voorrang? Regelen ze extra capaciteit voor zoiets? Of hebben ze gewoon meer dan genoeg om zoiets te streamen?
Daar ben ik wel benieuwd naar
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef borbit het volgende:
[..]
Die blijft hangen als vogelhuisje voor trek vogels.
Hij deed het net niet meer, nu weer wel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:01 schreef borbit het volgende:
[..]
streams genoeg op inet. Wat voor iets wil je zien?
Geniaal.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef borbit het volgende:
[..]
Die blijft hangen als vogelhuisje voor trek vogels.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef Logician78 het volgende:
Mijn zoon wou ook even posten.
Tom 10jr: hij is net superman
Zo'n f117 nighthawkquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:00 schreef Maraca het volgende:
Gr gr van Henk!quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef Logician78 het volgende:
Dat lijkt me geen minor issuequote:
Hadden ze het een half uur geleden al over.quote:
Bedtijd.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef Logician78 het volgende:
Heb dat niet in mijn kamer.quote:
die wordt tweedehands verkocht op cartrackquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef CarlosJacques het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk met die cabine?
ditquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:04 schreef Schunckelstar het volgende:
ik wil meer beelden van de aarde zien![]()
baumgartner en de ballon van onder af is saai
Het leukste vermaak is leedvermaak, ik weet het.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat er een paar miljoen mensen naar de stream kijken.
Bahquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Misschien komt ie straks wel aan op de grond maar blijkt hij helemaal gesplet te zijn. Als ze dan zijn helm afdoen rollen de hersens naar buiten. :
http://lmgtfy.com/?q=planet+earthquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:04 schreef Schunckelstar het volgende:
Daar ben ik ook bang voor.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Misschien komt ie straks wel aan op de grond maar blijkt hij helemaal gesplet te zijn. Als ze dan zijn helm afdoen rollen de hersens naar buiten. :
quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:04 schreef Schunckelstar het volgende:
Gedverquote:Op zondag 14 oktober 2012 19:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja en nee. Het loopt gewoon via de normale YouTube infrastructuur. De YouTube infrastructuur is wel de grootste die er is met miljoenen servers wereldwijd. Toch beginnen de servers een beetje te roken momenteel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 19:02 schreef Gutz het volgende:
[..]
Die hebben gewoon 1 van de zoveelduizend loodsen met servers speciaal voor deze stream gereserveerd.
Ik wist niet dat de Nirvana woestijn in Nederland lagquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |