Luchtkoker progressie post voor je topic.
---
November 2008. Ik weet het nog als de dag van gister. Net gestopt met honkbal, en IT'er zijnde, was er enige vorm van beweging in mijn leven benodigd. Mijn beste vriend destijds, fanatiek fitnesser en tevens part-time mooiboy, overtuigde me om op Fitness te gaan. Yep, dit zou het worden.
Luchtkoker (rood) met anonieme vriend (groen) - zomer 2009.Ik was 70kg, out of shape, en zou er iets aan doen. Alas, de dagen werden weken en de weken werden maanden, en de progressie bleef ver te zoeken. Kennelijk werkte twee-wekelijkse 45-minuut fitness sessies op de machines zonder enige structuur niet voor mij, en was de motivatie er ook niet om er iets aan te doen.
Ik ging steeds minder en minder vaak, tot ik maandelijks een keer langs wipte om drie kwartier aan te kloten en weer te vertrekken.
Fast forward, mei 2011. Reeds universitair student en bevriend geraakt met Diabox, zijn we een keer samengekomen (no homo) om nogmaals deze prachtige sport te beoefenen. De pijn, oh God, de pijn. Een moeizame halve week later, inmiddels weer in staat om mijn armen te gebruiken, was het besloten: ik ging er nu toch echt voor. En dit keer góed.
Maar zoals jullie kinderen allen weten, zijn er maar enkele universele waarheden: dreamers gonna dream, en bulkers gonna bulk. De sky was de limit wat betreft bulken, en de vakantie was inmiddels ook weer aangevangen, dus 4 dagen in de week McDonalds, waarom niet? Lekker je eiwitjes pakken toch.
15 Oktober 2011 - 81kg
Successful bulk is successful. Gewicht zit er in ieder geval aan.Ik at, ik liftte, maar de oh-so-desired esthetiek bleef uit. Niet wonderbaarlijk, het lichaamsvet was inmiddels opgelopen tot in de 20%. Om de ene reden of de ander waren mijn ogen echter nog niet geopend, en de bulk bleef doorgaan. Spiermassa moest en zou gekweekt worden. Ik zal jullie, lieve lezers, de foto's besparen.
Maart 2012. 85kg, bodyfat unknown, inmiddels ruim in de 20. Tijd om te cutten om shredded te worden voor de zomer. Het mocht echter niet zo zijn: een blessure was de oorzaak, uitstel van verlies van vet het gevolg. Toen de bloemetjes en de bijtjes druk in de weer waren, wat zoals jullie allen weten in april gebeurt, kon het dan toch echt gebeuren.
Een half jaar later en 15kg (incl watergewicht) lichter zat ik weer op de 70kg. Gevoelsmatig terug bij af. Echter ditmaal toch iets meer spier en wat minder vet.
do I even lift? (tevens onsuccesvolle lat spread)
everyone be mirin' definition
Ik train zelfs benen.Met als sluitstuk nog een complimentair vakantie foto'tje:
![Luchtkoker5.jpg]()
Tijd om weer massa te kweken. Ik was jong, ik was dom, en ondanks al mijn kennis op het gebied van voeding wat ik destijds al tot mijn beschikking had, liet ik me gaan. Ik heb gelachen, ik heb gehuild, en voornamelijk: ik heb geleerd. Ondanks mijn theoretische kennis was het voor mij nodig om een keer flink op m'n spreekwoordelijke bek te gaan, om in te zien dat het ook in de bulk niet verstandig is enkele duizenden caloriën boven je onderhoud te eten.
Op naar een mooie droge bulk, en een
grand 2013.
Ik hoop dat ik jullie heb mogen vermaken met deze post.
[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtkoker op 16-10-2012 15:40:00 ]