abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:30:15 #126
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_117989036
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is echt hoogst onwaarschijnlijk dat alle theorieën juist zullen blijken... ;)
Tuurlijk, maar je snapt mijn punt. Ik kan ook wel stellen dat het klimaatmodel niet klopt, want komende 3 maanden wordt het steeds kouder in het land.

Het draait allemaal om de schaal...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_117989038
quote:
10s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:27 schreef 99.999 het volgende:

En daarbij zijn we juist achterop aan het raken. De telegraaflobby doet haar werk goed :P
De MMGW discussie is ook uitstekende brandstof voor de anti-duurzaamheidslobby. Reeds daarom moet die discussie veranderen naar een GW discussie in plaats van een MMGW discussie en de discussie als het gaat om duurzaamheid terugbrengen naar de essentie en dat is dat grondstoffen (echt niet alleen olie...) schaars worden, zeker met de opkomende economieën die ook een graantje (letterlijk en figuurlijk!) mee willen pikken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_117989075
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:28 schreef Zith het volgende:

Ik hekel de sceptici maar al te graag, de genuanceerde mening is wat mij betreft de wetenschappelijke.
Dan moet je toch ook de "het staat boven iedere discussie verheven" figuren een draai om de oren willen geven lijkt mij.

Het is ook niet zo zinvol om de sceptici zo hard aan te vallen. Geef ze wat nuance en ze worden snel rustiger. ;)
pi_117989097
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad een uitwas. Politieke oplossing noem je dat.
En een gevolg van de overdreven focus op opwarming en niet op energieschaarste. Dat terwijl er oplossingen zijn die beide problemen 'aanpakken'. Zij het op een meer structurele manier.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_117989106
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

De MMGW discussie is ook uitstekende brandstof voor de anti-duurzaamheidslobby.
eigenlijk nauwelijks. Al dit soort artikeltjes blijkt een dag later onzin, het is zelfs de tweede keer dat de Telegraaf en consorten op deze opgewarmde drol duiken :D. Aan de totale discussie doet het niet of nauwelijks afbreuk.

quote:
Reeds daarom moet die discussie veranderen naar een GW discussie in plaats van een MMGW discussie en de discussie als het gaat om duurzaamheid terugbrengen naar de essentie en dat is dat grondstoffen (echt niet alleen olie...) schaars worden, zeker met de opkomende economieën die ook een graantje (letterlijk en figuurlijk!) mee willen pikken.
Die discussie is uiteraard ook zeer belangrijk. Maar dat doet niets af aan de discussie over hoe verstandig het is om als mensheid de ogen dicht te doen voor de veranderingen die wij onze planeet aandoen.
pi_117989142
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:33 schreef waht het volgende:

[..]

En een gevolg van de overdreven focus op opwarming en niet op energieschaarste. Dat terwijl er oplossingen zijn die beide problemen 'aanpakken'. Zij het op een meer structurele manier.
Klopt, efficienter omgaan met je grondstoffen. We kunnen nog een hoop energieconsumptie besparen.
pi_117989237
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:30 schreef maniack28 het volgende:

Tuurlijk, maar je snapt mijn punt. Ik kan ook wel stellen dat het klimaatmodel niet klopt, want komende 3 maanden wordt het steeds kouder in het land.

Het draait allemaal om de schaal...
Natuurlijk. Maar eerst en vooral bewijst het meten van hogere temperaturen dat het warmer was op het moment van meten. Er is dan nog een hele lange weg te gaan voordat je bij de oorzaak daarvan aankomt, waarbij er verdomd veel smaken zijn. En dat maakt het zo ingewikkeld, want het is ook hoogst onwaarschijnlijk dat wel alle mogelijke oorzaken al in beeld hebben.

Dus laat die onderzoekers heerlijk onderzoeken. Als we meten dat de zeespiegel stijgt moet NL daar iets mee, zonder twijfel. Als we meten dat het vaker gaat regenen moeten we daar ook iets mee. Een graadje warmer gemiddeld in NL is volgens mij in NL alleen maar goed.

Laat de mensen die daar iets mee kunnen zich vooral bezig houden.

En laten we op de juiste gronden het verbruik van grondstoffen zoveel mogelijk inperken. Maak benzine maar 50 cent per liter duurder om te investeren in alternatieven. Maak stroom duurder om de aanschaf van PV cellen fiscaal te stimuleren. Zoiets. Dat is uit te leggen en leidt WEL tot resultaat.
  † In Memoriam † maandag 15 oktober 2012 @ 10:38:22 #133
230491 Zith
pls tip
pi_117989251
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan moet je toch ook de "het staat boven iedere discussie verheven" figuren een draai om de oren willen geven lijkt mij.

Het is ook niet zo zinvol om de sceptici zo hard aan te vallen. Geef ze wat nuance en ze worden snel rustiger. ;)
Maar je kent de historie van FOK over deze topics toch wel? Elke paar maanden komt er iemand met 'het is nu recordbreaking koud! waar blijven die warme winters!'/'Het is al een tijdje niet warmer geworden!'/etc.. dan komen er wat mensen die uit komen leggen waarom het niet klopt wat ze zeggen, na wat geschakel in standpunten (er is geen GW > er is geen MMGW > het is te laat > MMGW is goed voor ons) houden ze op met reageren en wachten ze weer tot het volgende nieuwartikel.

Nuance is aan hun verspeeld. Zo voel ik mij iig, ik weet van de tientallen-reeksen topics over bonussen waar alleen jij en echtgaaf reageerden dat jouw uithoudingsvermogen wat beter is.. :P

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_117989297
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:33 schreef 99.999 het volgende:

Maar dat doet niets af aan de discussie over hoe verstandig het is om als mensheid de ogen dicht te doen voor de veranderingen die wij onze planeet aandoen.
Sorry, maar hier vlieg je de bocht uit. MM is niet een vaststaand gegeven als het over GW gaat. Dat weten we niet. Prima om dat te onderzoeken natuurlijk, maar alvast er vanuit gaan is vrij dommig vind ik. En dan kom je tot idiotie als opslaan van CO2 onder de grond. Wat allesbehalve duurzaam is!
pi_117989349
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:38 schreef Zith het volgende:

Maar je kent de historie van FOK over deze topics toch wel? (...) ik weet van de tientallen-reeksen topics over bonussen waar alleen jij en echtgaaf reageerden dat jouw uithoudingsvermogen wat beter is.. :P
Ik ken ze en zelfs mijn uithoudingsvermogen bleek niet groot genoeg voor die flauwekul... ;)
pi_117989536
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sorry, maar hier vlieg je de bocht uit. MM is niet een vaststaand gegeven als het over GW gaat. Dat weten we niet.
Tja, is het is in die zin ook geen vaststaand gegeven dat werken met asbest of stevig roken de kans op kanker vergroten.
quote:
Prima om dat te onderzoeken natuurlijk, maar alvast er vanuit gaan is vrij dommig vind ik. En dan kom je tot idiotie als opslaan van CO2 onder de grond. Wat allesbehalve duurzaam is!
Het is natuurlijk al zeer uitgebreid onderzocht en de theorie is behoorlijk solide. Ook zeer actief onderzoek om het te fasificeren is op niets uitgedraaid.
dat je natuurlijk naar verstandige oplossingen moet kijken en dat CO2 opslag dat niet direct is ben ik met je eens. Al zou je het mogelijk wel op een of andere manier toe kunnen passen om bodemdaling door gaswinning tegen te gaan. Daar onderzoek naar doen lijkt me niet onverstandig.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2012 10:49:27 ]
pi_117989588
Goed, ik denk in ieder geval dat ons leefmilieu of onze energiehuishouding heel wat nuttigere bestedingen zijn dan de ellende waar we nu miljarden tegenaan gooien.
pi_117989630
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:51 schreef waht het volgende:
Goed, ik denk in ieder geval dat ons leefmilieu of onze energiehuishouding heel wat nuttigere bestedingen zijn dan de ellende waar we nu miljarden tegenaan gooien.
En dan doel je met die miljarden op duurzame energie?
pi_117989716
quote:
5s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik neem aan op aflaten zoals CO2 emissierechten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_117989739
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, is het is in die zin ook geen vaststaand gegeven dat werken met asbest of stevig roken de kans op kanker vergroten.

[..]

Het is natuurlijk al zeer uitgebreid onderzocht en de theorie is behoorlijk solide. Ook zeer actief onderzoek om het te fasificeren is op niets uitgedraaid.
dat je natuurlijk naar verstandige oplossingen moet kijken en dat CO2 opslag dat niet direct is ben ik met je eens. Al zou je het mogelijk wel op een of andere manier toe kunnen passen om bodemdaling door gaswinning tegen te gaan. Daar onderzoek naar doen lijkt me niet onverstandig.
Enige nuance is je niet gegeven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_117989740
quote:
5s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee dat juist niet, wel de opgeblazen sociale zekerheid en zulks.
pi_117989860
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Enige nuance is je niet gegeven.
Wel heel degelijk.

Ben overigens nog wel even benieuwd naar je reactie hierop:

Aarde warmt al 15 jaar niet meer op

Je nam een zinnetje uit het artikel en noemt dat belangrijk terwijl de zin die volgens mij minstens zo belangrijk is ervoor genegeerd wordt.
pi_117989946
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:49 schreef 99.999 het volgende:

Wis en waarachtig!

quote:
Dat je iets niet kan falcificeren maakt het niet waar.

quote:
Dat laatste zou kunnen, maar staat weer los van mmgw.
pi_117990172
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel heel degelijk.

Ben overigens nog wel even benieuwd naar je reactie hierop:

Aarde warmt al 15 jaar niet meer op

Je nam een zinnetje uit het artikel en noemt dat belangrijk terwijl de zin die volgens mij minstens zo belangrijk is ervoor genegeerd wordt.
Dat heeft geen zin. Je hebt een enorme betonnen plaat voor je kop zodra het over dit topic gaat.
pi_117990207
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wis en waarachtig!
Aan dat verband twijfel je dus ook?

[..]
quote:
Dat je iets niet kan falcificeren maakt het niet waar.
Dat weet ik. Het blijft ook een theorie net als het verband tussen roken of asbest en kanker of de evolutietheorie of zelfs de zwaartekracht.
De theorie is echter zeer stevig onderbouwd en er zijn eigenlijk geen alternatieve theoriën die ook maar in de buurt komen voor het verklaren van de ontwikkelingen die er wel degelijk zijn.
Kijk als er een solide theorie tegenover zou staan zou ik je verhaal een stuk serieuzer nemen, dat ontbreekt echter. De 'sceptici' komen vaak weer met verhaaltjes zoals in het nieuwberichtje hier en dat vind ik toch niet zo heel sterk.

[..]
quote:
Dat laatste zou kunnen, maar staat weer los van mmgw.
klopt :).
pi_117990260
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin. Je hebt een enorme betonnen plaat voor je kop zodra het over dit topic gaat.
Nogal een zwaktebod. Daarbij lijkt het er sterk op dat jij hier een stuk fundamentalistischer in zit dan ik ;).

maar goed, je bent het er toch wel mee eens dat wanneer je het over zo'n korte periode hebt (10-15 jaar) het nogal uitmaakt welke begin- en einddatum je neemt?
pi_117990444
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:11 schreef 99.999 het volgende:

Aan dat verband twijfel je dus ook?

Nee. Dat verband is directer, dus ook eenvoudiger te testen natuurlijk.

quote:
Dat weet ik. Het blijft ook een theorie net als het verband tussen roken of asbest en kanker of de evolutietheorie of zelfs de zwaartekracht.
De theorie is echter zeer stevig onderbouwd en er zijn eigenlijk geen alternatieve theoriën die ook maar in de buurt komen voor het verklaren van de ontwikkelingen die er wel degelijk zijn.
Kijk als er een solide theorie tegenover zou staan zou ik je verhaal een stuk serieuzer nemen, dat ontbreekt echter. De 'sceptici' komen vaak weer met verhaaltjes zoals in het nieuwberichtje hier en dat vind ik toch niet zo heel sterk.

Maar de theorie kan ook een hoop zaken niet verklaren. Het is ook een ander verhaal dan zwaartekracht, roken, enz. Dat zijn leuke voorbeelden om mist te creëren...
pi_117990629
quote:
10s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogal een zwaktebod. Daarbij lijkt het er sterk op dat jij hier een stuk fundamentalistischer in zit dan ik ;).
Opgewarmde drol.
pi_117993062
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 11:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Opgewarmde drol.
Dit nieuwsbericht is dat letterlijk. Twee jaar terug al eens gelanceerd en door dezelfde media opgepikt en net zo hard weer ontkracht.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:46:59 #150
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_117993658
Grappig detail: 1998 is warmer dan 1997 in de grafiek ranked from hottest to coolest (MetOffice).

Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')