abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117916237
quote:
AMSTERDAM - De Nobelprijs voor de Vrede wordt dit jaar toegekend aan de Europese Unie.

Dat heeft voorzitter Thorbjørn Jagland van het Nobelprijscomité vrijdag in de Noorse hoofdstad Oslo bekendgemaakt.

Het comité is tot zijn beslissing gekomen wegens het optreden van de EU in deze tijden van economische crisis. Ze heeft leiderschap getoond en heeft de zaak bij elkaar gehouden.

De Europese Unie behoorde vooraf tot de favorieten. De secretaris van het Noorse Nobelcomité dat verantwoordelijk is voor de vredesprijs, Geir Lundestad, pleitte een paar jaar geleden er al voor dat de EU de prijs zou krijgen.

"Door de EU hebben we niet alleen de Frans-Duitse verzoening, de EU heeft geholpen de democratie in Zuid-Europa te consolideren en heeft eraan bijgedragen dat landen in het centrale deel van Oost-Europa nauw samenwerken met de rest van Europa", zei hij toen.

1,1 miljoen euro
Aan de Nobelprijs voor de Vrede is een bedrag van circa 1,1 miljoen euro verbonden.

Vorig jaar ging de prijs naar de Liberiaanse presidente Ellen Johnson Sirleaf, de Liberiaanse activiste Leymah Gbowee en Tawakkul Karman uit Jemen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)obelprijs-vrede.html

.............. :')
pi_117916263
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Je zegt het precies goed, een enorm verdeeld blok zal niets in de melk te brokkelen hebben op het wereldtoneel. Daarom juist moet de EU zo snel mogelijk een politieke unie vormen, met een gemeenschappelijk buitenlandbeleid en een een gemeenschappelijk leger.
Waarom lukt het landen als Singapore dan wel om zonder zo`n enorm blok wel economische vooruitgang te boeken?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:32:34 #3
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_117916298
Nou nou aan die miljoen zullen vast veel hebben
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:34:09 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117916368
quote:

[..]

Je zegt het precies goed, een enorm verdeeld blok zal niets in de melk te brokkelen hebben op het wereldtoneel. Daarom juist moet de EU zo snel mogelijk een politieke unie vormen, met een gemeenschappelijk buitenlandbeleid en een een gemeenschappelijk leger.
Dat ben ik met je eens maar ik denk dat Europa zo hopeloos verdeeld is dat dit een utopie is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_117916411
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor een domme vergelijking? 8)7

En het klopt ook nog niet.
Domme vergelijking, klopt niet? Que? :? Ik vergelijk het nergens mee, ik draag ze enkel aan omwille van het feit dat op meerdere momenten er in Europa sprake was van centralisatie wat gewoon niet lang stand wist te houden. En keer op keer werd het weer geprobeerd. Nu in de vorm van de EU. En jij durft, uit een uitslag van Tweede Kamerverkiezingen lezen dat dus de Nederlandse burger pro EU is. Wie zegt dat ze niet en masse VVD gestemd hebben om te voorkomen dat PvdA de grootste zou worden en andersom? De uitslag zegt 0,0 over hoe de Nederlandse burger tegen de EU aan kijkt. Dat deed het referendum in 2005 wèl. Maarja, die schoof Balkenende zo op zij en een tweede referendum was niet nodig want ja, het volk is toch maar onwetend dus niet het raadplegen waard.
mag het weten
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:36:51 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117916498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:31 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Waarom lukt het landen als Singapore dan wel om zonder zo`n enorm blok wel economische vooruitgang te boeken?
Omdat zij het geld wat ze extra hebben sparen terwijl wij dat in een bodemloze put storten wat de EU is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_117916619
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:35 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Domme vergelijking, klopt niet? Que? :? Ik vergelijk het nergens mee, ik draag ze enkel aan omwille van het feit dat op meerdere momenten er in Europa sprake was van centralisatie wat gewoon niet lang stand wist te houden. En keer op keer werd het weer geprobeerd. Nu in de vorm van de EU. En jij durft, uit een uitslag van Tweede Kamerverkiezingen lezen dat dus de Nederlandse burger pro EU is. Wie zegt dat ze niet en masse VVD gestemd hebben om te voorkomen dat PvdA de grootste zou worden en andersom? De uitslag zegt 0,0 over hoe de Nederlandse burger tegen de EU aan kijkt. Dat deed het referendum in 2005 wèl. Maarja, die schoof Balkenende zo op zij en een tweede referendum was niet nodig want ja, het volk is toch maar onwetend dus niet het raadplegen waard.
Wilders zei dat de verkiezingen van 12 september een referendum over de EU waren. Gezien zijn verlies concludeer ik dat de grote meerderheid van de Nederlanders hetzij de EU wel prima vindt of het niet echt interesseert.
pi_117916728
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Wilders zei dat de verkiezingen van 12 september een referendum over de EU waren. Gezien zijn verlies concludeer ik dat de grote meerderheid van de Nederlanders hetzij de EU wel prima vindt of het niet echt interesseert.
Of het overgrote deel van de Nederlanders word voorgelogen of er worden dingen niet verteld. Nergens is verteld dat ze toewerken naar een superstaat en als men de vraag zo stelt dan zal je wel andere keuzes zien in tijdens verkiezingen.
pi_117916780
quote:

[..]

Zij liggen aan een van de belangrijkste internationale scheepvaartroutes, om maar eens wat te noemen.

De haven van Rotterdam is natuurlijk ook belangrijk, maar wel veel meer afhankelijk van het Europese achterland. Als we uit de EU stappen zullen we het dus net als Zwitserland moeten doen: wel meedoen aan Schengen, bilaterale verdragen met de EU afsluiten om toch aan de interne markt mee te doen. Zo'n verdrag als Zwitserland heeft, bevat een 'guillotine-clausule' die zegt dat je bijv. bij een verdragswijziging moet instemmen of anders eruit ligt. Het komt er dus op neer dat je theoretisch alle soevereiniteit behoudt, maar in de praktijk alle bemoeizucht uit Brussel alsnog moet aanvaarden maar dan zonder er zelf een stem te hebben.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:44:04 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_117916828
quote:

[..]

Dat word dan een totalitaire dictatuur gezien het zonder een gemeenschappelijke cultuur en zonder de goedkeuring van elk land's hopelijk toch enigzins autonome bevolking.

Is dat 'leger' toch ergens goed voor ( de eigen burgers in 'het gareel houden he) gezien oorlogje voeren met andere landen enkel begint bij moedwillige politieke destabilisatie, oh wacht vandaar die 'unie'. *kuch*
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:44:39 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_117916845
quote:

[..]

De vrijheid die wij in Europa hebben is vele malen groter dan die in Singapore. Ons grondgebied en bevolking trouwens ook, je hebt het over een ministaatje :')
pi_117916863
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Zij liggen aan een van de belangrijkste internationale scheepvaartroutes, om maar eens wat te noemen.

De haven van Rotterdam is natuurlijk ook belangrijk, maar wel veel meer afhankelijk van het Europese achterland. Als we uit de EU stappen zullen we het dus net als Zwitserland moeten doen: wel meedoen aan Schengen, bilaterale verdragen met de EU afsluiten om toch aan de interne markt mee te doen. Zo'n verdrag als Zwitserland heeft, bevat een 'guillotine-clausule' die zegt dat je bijv. bij een verdragswijziging moet instemmen of anders eruit ligt. Het komt er dus op neer dat je theoretisch alle soevereiniteit behoudt, maar in de praktijk alle bemoeizucht uit Brussel alsnog moet aanvaarden maar dan zonder er zelf een stem te hebben.
Zo`n positie zou ik al een enorme verbetering vinden dan de vermeende invloed die wij nu denken te hebben.
pi_117916869
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:41 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Of het overgrote deel van de Nederlanders word voorgelogen of er worden dingen niet verteld. Nergens is verteld dat ze toewerken naar een superstaat en als men de vraag zo stelt dan zal je wel andere keuzes zien in tijdens verkiezingen.
Wilders heeft dat allemaal als een grijsgedraaide langspeelplaat verkondigd hoor. :)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:47:34 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_117916935
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dat word dan een totalitaire dictatuur gezien het zonder een gemeenschappelijke cultuur en zonder de goedkeuring van elk land's hopelijk toch enigzins autonome bevolking.

Is dat 'leger' toch ergens goed voor ( de eigen burgers in 'het gareel houden he) gezien oorlogje voeren met andere landen enkel begint bij moedwillige politieke destabilisatie, oh wacht vandaar die 'unie'. *kuch*
Er is nauwelijks een cultuurverschil binnen Europa, ik voelde me prima thuis in Italië, daar gelden dezelfde normen en waarden als hier in Nederland.

Ok, het is wat corrupter, maar dat is dan ook het enige.
pi_117916951
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Wilders heeft dat allemaal als een grijsgedraaide langspeelplaat verkondigd hoor. :)
De vraag is wie neemt Wilders nou eigenlijk serieus? Die one-liners beginnen na een aantal jaren toch een beetje te vervelen en dat weglopen uit het catshuis heeft hem ook geen goed gedaan (dankzij de media). Het is jammer dat het notabene Wilders moest zijn die begon over het stoppen met de EU. Dat werd helaas even serieus genomen als de opmerking dat Turkije Istanbul terug zou moeten geven aan Griekenland.
pi_117916982
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Er is nauwelijks een cultuurverschil binnen Europa, ik voelde me prima thuis in Italië, daar gelden dezelfde normen en waarden als hier in Nederland.

Onzin van de bovenste plank, ik woon vlak bij de grens en het verschil tussen Vlamingen en Nederlanders is al enorm laat staan tussen Nederlanders en Italianen.
pi_117916989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat NLers na ruim 3 jaar ineens helemaal om zijn, vooral als je kijkt naar het strooien van miljarden belastinggeld.
Verder waren het ook de verkiezingen van de strategische stemmen natuurlijk.
pi_117916998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Dus omdat een kamerlid die houdt van roeptoeteren de Tweede Kamerverkiezingen bombardeert tot referendum over de EU, trek jij daar dus je conclusies uit diezelfde uitslag van die verkiezingen? Beetje naïef, want NL kent geen bindend referendum en slechts een raadplegend referendum. Misschien vond de meerderheid van NL wel dat het eens afgelopen moet zijn met om de twee jaar naar de stembus te moeten en dat het eens tijd is voor een meerderheidskabinet die sinds Paars I de rit gewoon zal uitzitten? En stemde men daarom en masse VVD/PvdA waarbij ze elk hun partijstandpunt omtrent Europa dus niet leidend vonden?

Zelf overwoog ik PvdD te stemmen juist omwille van hun dierenstandpunt, milieustandpunt èn Europa-standpunt. Maar ik had geen zin om weer de VVD te zien plakken met het CDA, dus besloot strategisch PvdA te stemmen. En daar heb ik 0,0 spijt van want de VVD werd juist daardoor gedwongen samen met de PvdA in het schuitje te stappen. Het interesseert mij dus zeker wel, maar het is niet voor mij prioriteit #1 om een stem op een politieke partij op te baseren. En dat zal voor anderen anders zijn, want iedereen heeft zo zijn/haar eigen overwegingen om juist op partij A of B te stemmen. Ik ben het gewoon met je oneens dat je uit uitslag X vaststelling Y kunt halen zonder de stemmer te vragen waarom die gestemd heeft zoals ie gedaan heeft. Bij gebrek aan 'ik stem partij A want..' invulvak op het biljet zul je nooit die beweegredenen weten. En dus kun je nooit aan zulke uitslagen welke vaststelling dan ook stellen ala 'dus de NLse bevolking is voor/tegen [insert onderwerp]'

OT dan maar.. tis wel een novum om de nobelprijs aan een instituut als de EU uit te reiken. Maar de reden waarom: dat ze zo daadkrachtig hebben opgetreden tegen de euro-crisis? :') Dus door doormodderen en besluiteloosheid kwalificeer je jezelf voor de nobelprijs voor vrede huh? :+ Had dan de oprichters en de bedenkers van de EGKS de nobelprijs gegeven. Want dat heeft er direct toegeleid dat DLD/FR hun zakelijk belang zouden schaden (v/d staalindustrie) zodra ze weer oorlogje zouden willen spelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Joosie200 op 12-10-2012 23:56:28 ]
mag het weten
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:53:27 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117917136
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens maar ik denk dat Europa zo hopeloos verdeeld is dat dit een utopie is.
Nee hoor. Je forceert gewoon een crisis en dwingt de lidstaten en de bewoners in een dictatuur.

Sim-pel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:53:39 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_117917143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:48 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Onzin van de bovenste plank, ik woon vlak bij de grens en het verschil tussen Vlamingen en Nederlanders is al enorm laat staan tussen Nederlanders en Italianen.
Ga eens over de grens wonen en werken en dan op een afstand dat je niet elk weekend terug naar Nederland kan, dat je jezelf dus moet redden.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:53:41 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_117917148
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:47 schreef remlof het volgende:

[..]

dat jij je 'thuis voelt' (op een terras) in italie wil niet zeggen dat hun zich thuis voelen in een gelijke cultuur, en die culturen zijn er en die zijn verschillend als je wat verder zou kijken dan je neus lang is, in portugal bijv. zegt iedereen elkaar in bepaalde streken standaard welgemeend gedag, dan kom je terug in nederland en zie je tegenwoordig overal mensen naar de grond kijken, of verschrikt als je ze aanspreekt, en dat is typisch (de nieuwe) europese cultuur. Overigens vind ik bijv die vele (oude) cultuurverschillen juist ook waardevol voor de wereld zelf, het maakt het een schilderij met vele kleuren, leg daar een grijze drab overheen en je hebt je europa.
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:58:01 #22
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117917270
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Ga eens over de grens wonen en werken en dan op een afstand dat je niet elk weekend terug naar Nederland kan, dat je jezelf dus moet redden.
Alsof jij met je pleegvakanties in Italie er ineens wat vanaf weet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:59:19 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117917314
Europa is denk ik in het spel van oorlog en politiek en macht behoorlijk kansloos remlof. En of je dan op een terras in Londen of Italië zit maakt niks uit. Behalve dan dat je op het terras in Italië wat meer betaald. Omdat er wat protectie geld naar de maffia moet.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:00:08 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_117917342
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

dat jij je 'thuis voelt' (op een terras) in italie wil niet zeggen dat hun zich thuis voelen in een gelijke cultuur, en die culturen zijn er en die zijn verschillend als je wat verder zou kijken dan je neus lang is, in portugal bijv. zegt iedereen elkaar in bepaalde streken standaard welgemeend gedag, dan kom je terug in nederland en zie je tegenwoordig overal mensen naar de grond kijken, of verschrikt als je ze aanspreekt, en dat is typisch (de nieuwe) europese cultuur. Overigens vind ik bijv die vele (oude) cultuurverschillen juist ook waardevol voor de wereld zelf, het maakt het een schilderij met vele kleuren, leg daar een grijze drab overheen en je hebt je europa.
Ik heb niet alleen op een terras gezeten in Italië, ik heb er vierenhalf jaar gewoond en gewerkt. En ik ben tot de conclusie gekomen dat de cultuur daar nauwelijks van die in Nederland verschilt. Europa is veel uniformer in het dagelijks leven dan veel mensen denken.
pi_117917410
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Telt 6 maanden Frankrijk ook mee?
En ja het er waren wel degelijk cultuurverschillen en dat begint met het voedsel alleen al en de tijden van eten. En dan heb ik het nog niet eens over de werkethiek en de omgang met mensen in het algemeen. Er zijn gewoon cultuurverschillen en dat jij het toevallig erg goed kon vinden met die Italianen of mischien waren het wel een soort van wereldburgers dan wil dat nog niet zeggen dat de verschillen minimaal zijn.
Wij eten in Nederland haring zonder te bakken en in Italia draait hun maag waarschijnlijk om als ze er alleen al aan denken.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:02:32 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117917428
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef remlof het volgende:

[..]
Europa is veel uniformer in het dagelijks leven dan veel mensen denken.
Dat kan je echt niet menen. _O-
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:04:31 #27
341203 3-voud
pi_117917485
quote:

[..]

Ik heb niet alleen op een terras gezeten in Italië, ik heb er vierenhalf jaar gewoond en gewerkt. En ik ben tot de conclusie gekomen dat de cultuur daar nauwelijks van die in Nederland verschilt. Europa is veel uniformer in het dagelijks leven dan veel mensen denken.
Jouw kennende zal die conclusie wel diep uit een pan pasta komen. Met bier.
Laten we eerlijk wezen, dit zegt niks. Zo zijn er die moslims in Nederland als terroristen zien met hun jarenlange ervaring. Of hebben die toch ineens een punt?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:06:59 #28
104871 remlof
Europees federalist
pi_117917547
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:04 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jouw kennende zal die conclusie wel diep uit een pan pasta komen. Met bier.
Laten we eerlijk wezen, dit zegt niks. Zo zijn er die moslims in Nederland als terroristen zien met hun jarenlange ervaring. Of hebben die toch ineens een punt?
Nee dat zijn extremisten en die heb je overal, ook onder Nederlanders zoals jij wel eens doet blijken.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:08:18 #29
104871 remlof
Europees federalist
pi_117917591
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat kan je echt niet menen. _O-
Ga maar eens een een paar jaar in een ander EU-land wonen en werken, dan kan je pas oordelen.
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:08:21 #30
341203 3-voud
pi_117917592
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee dat zijn extremisten en die heb je overal, ook onder Nederlanders zoals jij wel eens doet blijken.
Jammerlijke poging.
Maar goed. Je conclusie zegt net zoveel als bakstenen.
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:08:47 #31
341203 3-voud
pi_117917604
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Ga maar eens een een paar jaar in een ander EU-land wonen en werken, dan kan je pas oordelen.
Wil je een standbeeld ofzo?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:10:01 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117917646
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar ook zonder extremisten zijn de cultuur verschillen tussen noord en zuidelijk Europa onoverbrugbaar.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:11:48 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117917699
quote:

[..]

Ik ben buiten Europa geboren en heb via met werk met enorm veel culturen gewerkt. Dus kan daar denk ik best over oordelen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:11:49 #34
104871 remlof
Europees federalist
pi_117917701
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:01 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Telt 6 maanden Frankrijk ook mee?
En ja het er waren wel degelijk cultuurverschillen en dat begint met het voedsel alleen al en de tijden van eten. En dan heb ik het nog niet eens over de werkethiek en de omgang met mensen in het algemeen. Er zijn gewoon cultuurverschillen en dat jij het toevallig erg goed kon vinden met die Italianen of mischien waren het wel een soort van wereldburgers dan wil dat nog niet zeggen dat de verschillen minimaal zijn.
Wij eten in Nederland haring zonder te bakken en in Italia draait hun maag waarschijnlijk om als ze er alleen al aan denken.
De verschillen zijn minimaal, de normen en waarden zijn hetzelfde en de geschiedenis ook, want die is voor alle Europeanen ook met elkaar verbonden, de huidige natiestaten bestaan gemiddeld immers pas één- a tweehonderd jaar.

En ik denk dat 6 maanden te kort is om een ander land als je thuis te kunnen beschouwen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:15:18 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117917815
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:11 schreef remlof het volgende:

[..]

De verschillen zijn minimaal, de normen en waarden zijn hetzelfde en de geschiedenis ook, want die is voor alle Europeanen ook met elkaar verbonden
Dat was onder het Romeinse rijk inderdaad zo na de val daarvan niet meer. _O-
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:15:50 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_117917833
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik ben buiten Europa geboren en heb via met werk met enorm veel culturen gewerkt. Dus kan daar denk ik best over oordelen.
Maar kan je ook oordelen over de cultuurverschillen binnen Europa dan?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:18:35 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_117917924
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat was onder het Romeinse rijk inderdaad zo na de val daarvan niet meer. _O-
Daarna werd het alleen maar erger. Cultuur heeft Europa na de Romeinse tijd niet meer verdeeld, daarna was het vooral geloof, politiek en vooral machtswellust van de individuele leiders.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:18:59 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117917939
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar kan je ook oordelen over de cultuurverschillen binnen Europa dan?
In elk geval is er wel wat veranderd hoe we tegen buitenlanders en anderen aan kijken dat merk ik zeker.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:19:01 #39
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_117917942
quote:

[..]

mischien omdat de laatste periode alle europese landen onder het juk van de EU dezelfde problemen hebben gekregen en daar een even humeur bij.
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:19:19 #40
341203 3-voud
pi_117917947
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Beter dan wie ook hier.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:21:21 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117918018
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarna werd het alleen maar erger. Cultuur heeft Europa na de Romeinse tijd niet meer verdeeld, daarna was het vooral geloof, politiek en vooral machtswellust van de individuele leiders.
De grootse fout ooit was derhalve ook dat Constantijn het christendom tot staatsgodsdienst maakte met intolerantie als gevolg. Maar dat valt buiten dit topic.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:22:04 #42
104871 remlof
Europees federalist
pi_117918047
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval is er wel wat veranderd hoe we tegen buitenlanders en anderen aan kijken dat merk ik zeker.
Dat is vooral in Nederland. Toen ik hier in 2003 weer kwam wonen kende ik het land echt niet meer terug, alle tolerantie was weg.
In Italië heb ik zo'n radicale ommezwaai niet waargenomen.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:26:58 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117918177
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is vooral in Nederland. Toen ik hier in 2003 weer kwam wonen kende ik het land echt niet meer terug, alle tolerantie was weg.
In Italië heb ik zo'n radicale ommezwaai niet waargenomen.
Daar wil ik je dan best gelijk in geven. Want daar was ik slechts op doortocht. Maar ik merk los daarvan een toenemende iets in Europa tegen buitenlanders en anders denken. En ik maak me daar zorgen over.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:27:10 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_117918184
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

mischien omdat de laatste periode alle europese landen onder het juk van de EU dezelfde problemen hebben gekregen en daar een even humeur bij.
Ik heb van '96 t/m '02 in Milaan en Londen gewoond met een onderbreking van een klein jaar in '99 in Amsterdam.

Dus ik woon alweer bijna 10 jaar hier.
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:28:27 #45
341203 3-voud
pi_117918208
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daar wil ik je dan best gelijk in geven. Want daar was ik slechts op doortocht. Maar ik merk los daarvan een toenemende iets in Europa tegen buitenlanders en anders denken. En ik maak me daar zorgen over.
Klopt. Is overal wel het geval. Elk op eigen wijze, al dan niet beïnvloed door de mate van religie aldaar.
Daarbij is in Nederland de vlam simpelweg eerder in de pan gevlogen.
Dat is dus ook precies het verschil in cultuur wat in de EU heerst.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:29:17 #46
104871 remlof
Europees federalist
pi_117918225
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik maak me daar ook zorgen over. En het valt me op dat de mensen die xenofoob zijn ook vaak anti-EU zijn. Je ziet het ook aan sommige posters in dit topic.
  † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:31:16 #47
341203 3-voud
pi_117918273
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik maak me daar ook zorgen over. En het valt me op dat de mensen die xenofoob zijn ook vaak anti-EU zijn. Je ziet het ook aan sommige posters in dit topic.
Wat een zielige en opzichtige sneer naar mij weer.
Wordt eens volwassen. Of begin eens met minder bier.
pi_117918307
quote:

[..]

Als Nederlander heb je makkelijk praten omdat je uit een land komt dat bekend is met immigratie en andere culturen en gebruiken. Het aanpassen aan een ander land is daarom gemakkelijker dan als je uit een land komt wat amper echte immigratie kent zoals bijvoorbeeld Polen of Slowakije, laten we daarom niet te gemakkelijk om dergelijke landen heenlopen onder het mom van 'zoveel verschilt het allemaal niet'. Iets wat de EU allemaal wel doet en dat zint me niet.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:33:01 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117918320
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 00:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wil deze discussie niet winnen remlof. :) En deel deze zorgen. Maar ik ben slechts anti-eu omdat de doelen die denk ik nodig zijn niet gehaald worden.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:33:41 #50
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117918337
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')