Dat kan je echt niet menen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Europa is veel uniformer in het dagelijks leven dan veel mensen denken.
Jouw kennende zal die conclusie wel diep uit een pan pasta komen. Met bier.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb niet alleen op een terras gezeten in Italië, ik heb er vierenhalf jaar gewoond en gewerkt. En ik ben tot de conclusie gekomen dat de cultuur daar nauwelijks van die in Nederland verschilt. Europa is veel uniformer in het dagelijks leven dan veel mensen denken.
Nee dat zijn extremisten en die heb je overal, ook onder Nederlanders zoals jij wel eens doet blijken.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jouw kennende zal die conclusie wel diep uit een pan pasta komen. Met bier.
Laten we eerlijk wezen, dit zegt niks. Zo zijn er die moslims in Nederland als terroristen zien met hun jarenlange ervaring. Of hebben die toch ineens een punt?
Jammerlijke poging.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee dat zijn extremisten en die heb je overal, ook onder Nederlanders zoals jij wel eens doet blijken.
Wil je een standbeeld ofzo?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ga maar eens een een paar jaar in een ander EU-land wonen en werken, dan kan je pas oordelen.
Maar ook zonder extremisten zijn de cultuur verschillen tussen noord en zuidelijk Europa onoverbrugbaar.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee dat zijn extremisten en die heb je overal, ook onder Nederlanders zoals jij wel eens doet blijken.
Ik ben buiten Europa geboren en heb via met werk met enorm veel culturen gewerkt. Dus kan daar denk ik best over oordelen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ga maar eens een een paar jaar in een ander EU-land wonen en werken, dan kan je pas oordelen.
De verschillen zijn minimaal, de normen en waarden zijn hetzelfde en de geschiedenis ook, want die is voor alle Europeanen ook met elkaar verbonden, de huidige natiestaten bestaan gemiddeld immers pas één- a tweehonderd jaar.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:01 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Telt 6 maanden Frankrijk ook mee?
En ja het er waren wel degelijk cultuurverschillen en dat begint met het voedsel alleen al en de tijden van eten. En dan heb ik het nog niet eens over de werkethiek en de omgang met mensen in het algemeen. Er zijn gewoon cultuurverschillen en dat jij het toevallig erg goed kon vinden met die Italianen of mischien waren het wel een soort van wereldburgers dan wil dat nog niet zeggen dat de verschillen minimaal zijn.
Wij eten in Nederland haring zonder te bakken en in Italia draait hun maag waarschijnlijk om als ze er alleen al aan denken.
Dat was onder het Romeinse rijk inderdaad zo na de val daarvan niet meer.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:11 schreef remlof het volgende:
[..]
De verschillen zijn minimaal, de normen en waarden zijn hetzelfde en de geschiedenis ook, want die is voor alle Europeanen ook met elkaar verbonden
Maar kan je ook oordelen over de cultuurverschillen binnen Europa dan?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben buiten Europa geboren en heb via met werk met enorm veel culturen gewerkt. Dus kan daar denk ik best over oordelen.
Daarna werd het alleen maar erger. Cultuur heeft Europa na de Romeinse tijd niet meer verdeeld, daarna was het vooral geloof, politiek en vooral machtswellust van de individuele leiders.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat was onder het Romeinse rijk inderdaad zo na de val daarvan niet meer.
In elk geval is er wel wat veranderd hoe we tegen buitenlanders en anderen aan kijken dat merk ik zeker.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar kan je ook oordelen over de cultuurverschillen binnen Europa dan?
mischien omdat de laatste periode alle europese landen onder het juk van de EU dezelfde problemen hebben gekregen en daar een even humeur bij.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb niet alleen op een terras gezeten in Italië, ik heb er vierenhalf jaar gewoond en gewerkt. En ik ben tot de conclusie gekomen dat de cultuur daar nauwelijks van die in Nederland verschilt. Europa is veel uniformer in het dagelijks leven dan veel mensen denken.
Klopt. Beter dan wie ook hier.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben buiten Europa geboren en heb via met werk met enorm veel culturen gewerkt. Dus kan daar denk ik best over oordelen.
De grootse fout ooit was derhalve ook dat Constantijn het christendom tot staatsgodsdienst maakte met intolerantie als gevolg. Maar dat valt buiten dit topic.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarna werd het alleen maar erger. Cultuur heeft Europa na de Romeinse tijd niet meer verdeeld, daarna was het vooral geloof, politiek en vooral machtswellust van de individuele leiders.
Dat is vooral in Nederland. Toen ik hier in 2003 weer kwam wonen kende ik het land echt niet meer terug, alle tolerantie was weg.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval is er wel wat veranderd hoe we tegen buitenlanders en anderen aan kijken dat merk ik zeker.
Daar wil ik je dan best gelijk in geven. Want daar was ik slechts op doortocht. Maar ik merk los daarvan een toenemende iets in Europa tegen buitenlanders en anders denken. En ik maak me daar zorgen over.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is vooral in Nederland. Toen ik hier in 2003 weer kwam wonen kende ik het land echt niet meer terug, alle tolerantie was weg.
In Italië heb ik zo'n radicale ommezwaai niet waargenomen.
Ik heb van '96 t/m '02 in Milaan en Londen gewoond met een onderbreking van een klein jaar in '99 in Amsterdam.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:19 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
mischien omdat de laatste periode alle europese landen onder het juk van de EU dezelfde problemen hebben gekregen en daar een even humeur bij.
Klopt. Is overal wel het geval. Elk op eigen wijze, al dan niet beïnvloed door de mate van religie aldaar.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar wil ik je dan best gelijk in geven. Want daar was ik slechts op doortocht. Maar ik merk los daarvan een toenemende iets in Europa tegen buitenlanders en anders denken. En ik maak me daar zorgen over.
Ik maak me daar ook zorgen over. En het valt me op dat de mensen die xenofoob zijn ook vaak anti-EU zijn. Je ziet het ook aan sommige posters in dit topic.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar wil ik je dan best gelijk in geven. Want daar was ik slechts op doortocht. Maar ik merk los daarvan een toenemende iets in Europa tegen buitenlanders en anders denken. En ik maak me daar zorgen over.
Wat een zielige en opzichtige sneer naar mij weer.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik maak me daar ook zorgen over. En het valt me op dat de mensen die xenofoob zijn ook vaak anti-EU zijn. Je ziet het ook aan sommige posters in dit topic.
Als Nederlander heb je makkelijk praten omdat je uit een land komt dat bekend is met immigratie en andere culturen en gebruiken. Het aanpassen aan een ander land is daarom gemakkelijker dan als je uit een land komt wat amper echte immigratie kent zoals bijvoorbeeld Polen of Slowakije, laten we daarom niet te gemakkelijk om dergelijke landen heenlopen onder het mom van 'zoveel verschilt het allemaal niet'. Iets wat de EU allemaal wel doet en dat zint me niet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wil deze discussie niet winnen remlof.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik maak me daar ook zorgen over. En het valt me op dat de mensen die xenofoob zijn ook vaak anti-EU zijn. Je ziet het ook aan sommige posters in dit topic.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |