abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:11:34 #276
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117915415
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Net over de grens in Duitsland zeker, want je komt niet echt over alsof je voorbij de horizon zal gaan :P
Waarom moet het weer zo op de man kerel? Zint het antwoord je niet?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117915481
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 18:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik heb op de vvd ipv de pvv gestemd vanwege het feit dat ik geen zin had in een onbestuurbaar land. Helaas kon ik nergens stemmen tegen de eu an sich.
Dat kon wel maar gek genoeg kwamen dat soort partijen nauwelijks in de media.
Het is erg jammer dat de EU als iets onomkeerbaars word gezien terwijl ik mijn linkerbal durf te verwedden dat als we een referendum krijgen over de EU we direct stemmen voor uittreding.
pi_117915549
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:13 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het is erg jammer dat de EU als iets onomkeerbaars word gezien terwijl ik mijn linkerbal durf te verwedden dat als we een referendum krijgen over de EU we direct stemmen voor uittreding.
Nederland kan in principe niet meer zonder EU. We hebben een open economie en zijn voornamelijk afhankelijk van de export. En als je in de EU zit gaat dat toch ietsje gemakkelijker al ben ik het totaal niet eens met de miljarden steun aan Griekenland..

Maar even ontopic, een politieke organisatie die een nobelprijs wint vind ik absurd. Er zijn genoeg mensen die zich inzetten voor 3de wereld landen en acties organiseren. En dan krijgt de EU de nobelprijs... Snap het echt niet..
pi_117915594
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:13 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De skeptische partijen zijn dan ook geen mainstream partijen.
De PVV is echt zo'n oppositiepartij/underdogpartij en de SP wil wel maar mag (?) niet. Er is qua EU niks te kiezen, was vroeger niet veel anders.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:16:31 #280
104871 remlof
Europees federalist
pi_117915637
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waarom moet het weer zo op de man kerel? Zint het antwoord je niet?
Nee, ik vraag indirect gewoon waar je dan buiten Nederland hebt gewoond.
pi_117915666
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:14 schreef Jordony het volgende:

[..]

Maar even ontopic, een politieke organisatie die een nobelprijs wint vind ik absurd. Er zijn genoeg mensen die zich inzetten voor 3de wereld landen en acties organiseren. En dan krijgt de EU de nobelprijs... Snap het echt niet..
Las eerder deze avond een bericht dat men nog niet eens weet wie de prijs op moet gaan halen, zegt ook wel het één en ander.
Want wie of wat is de EU precies eigenlijk?
  † In Memoriam † vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:17:18 #282
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117915677
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, ik vraag indirect gewoon waar je dan buiten Nederland hebt gewoond.
Dat andere directe maakt dat je de pleuris kunt krijgen.
Zo simpel is het.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:17:44 #283
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_117915692
quote:

[..]

Nederland kan in principe niet meer zonder EU.
Dat kan wel. We hebben geen ondemocratisch opgedrongen politieke unie nodig voor economische samenwerking.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:18:24 #284
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117915723
Beetje een rare prijs. Dat er vrede is in Europa is te danken aan buitenlandse mogendheden die bereid waren de nazi's totaal te verslaan. En het huidige Europa steunt oorlogen waarin die keuze niet gemaakt wordt en er daardoor onnodig burgers langer leiden. Ik snap dat niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_117915737
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan wel. We hebben geen ondemocratisch opgedrongen politieke unie nodig voor economische samenwerking.
Dat is inderdaad zo maar qua munt en beleid gaat het wel iets makkelijker. Hoe doet Zwisterland dat eigenlijk:P?
pi_117915769
quote:

[..]

Nederland kan in principe niet meer zonder EU. We hebben een open economie en zijn voornamelijk afhankelijk van de export. En als je in de EU zit gaat dat toch ietsje gemakkelijker al ben ik het totaal niet eens met de miljarden steun aan Griekenland..

Dat riedeltje begint oud te worden, voor dat we de EU in de huidige vorm hadden hadden we al een open economie en konden we ook gewoon vrijelijk handelen. Heel dit project heeft maar weinig met samen werken alleen te maken. Men wil Europa gewoon veranderen in een staat net zoals de VS. D66 is de enige partij die dat gewoon durft te zeggen en de andere partijen geven je nog een armzalige ilusie dat het anders kan.
pi_117915773
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:17 schreef karton2 het volgende:

[..]

Las eerder deze avond een bericht dat men nog niet eens weet wie de prijs op moet gaan halen, zegt ook wel het één en ander.
Want wie of wat is de EU precies eigenlijk?
Precies. Ze kunnen niemand aanwijzen. Wie mag nou die prijs in de prijzenkast zetten thuis?
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:20:13 #288
104871 remlof
Europees federalist
pi_117915779
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:17 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat andere directe maakt dat je de pleuris kunt krijgen.
Zo simpel is het.
Dat je geen antwoord wil geven zegt me genoeg.
Have fun verder in je dorp, het interessante gebeurt achter de horizon.
pi_117915813
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:15 schreef karton2 het volgende:

[..]

De skeptische partijen zijn dan ook geen mainstream partijen.
De PVV is echt zo'n oppositiepartij/underdogpartij en de SP wil wel maar mag (?) niet. Er is qua EU niks te kiezen, was vroeger niet veel anders.
Maar laat ze dan op z`n minst de waarheid spreken want ik geloof er niet in dat er iemand zit te wachten op een Europese superstaat met alle gevolgen van dien.
pi_117915851
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:20 schreef Jordony het volgende:

[..]

Precies. Ze kunnen niemand aanwijzen. Wie mag nou die prijs in de prijzenkast zetten thuis?
De bevolking had eigenlijk gewonnen zeiden ze, politiek correct goedmakertje. Prachtig dat ze sinds de crisis ineens zoveel met de EUbevolking op lijken te hebben, daarvoor hadden ze ons nooit nodig lijkt het.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:23:33 #291
104871 remlof
Europees federalist
pi_117915896
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:21 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Maar laat ze dan op z`n minst de waarheid spreken want ik geloof er niet in dat er iemand zit te wachten op een Europese superstaat met alle gevolgen van dien.
Oh ik wel hoor, hoe eerder hoe beter, het zal ons alleen maar ten goede komen nu China en India opkomen en de VS tanende is.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:23:35 #292
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117915900
Wel grappig dat het topic nu voornamelijk gaat over het nut van de EU in plaats van verdient de EU de Nobel prijs. Het nut van de EU is hopeloos. Het economisch beleid is hulpeloos. En in het winnen van oorlogen is Europa ook hopeloos.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_117915905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 22:44 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Als er iets de geschiedenis ons heeft willen leren dan is het dat centralisatie niet werkt. Ofwel het valt uiteen door onbestuurbaarheid (zie West-Romeinse rijk), dan wel door gemor onder de bevolking (Franse revolutie) ofwel omdat de burgers de bezuiniging op bezuiniging op koopkrachtverlies op werkloosheid beu zijn en volstrekt democratisch een type verkiezen die schoon schip maakt.
Wat is dit nou weer voor een domme vergelijking? 8)7

En het klopt ook nog niet. Ben je vergeten dat zowel hier in Nederland als in Griekenland onlangs nog verkiezingen zijn geweest? Wie hebben daarbij ook alweer de verkiezingen gewonnen? O ja, de grote middenpartijen, zowel hier als daar.
pi_117915910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:21 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Zo'n superstaat heeft z'n voordelen, maar dan alleen voor een bepaalde groep mensen vrees ik.
Een superstaat maait alle concurrentie neer wat ik niet zie zitten. Concurrentie houdt je scherp en zorgt ervoor dat je blijft zoeken naar verbeteringen, slappe eenheidsworst willen ze er van gaan maken. Karakterloze bende.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:26:06 #295
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117916005
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:23 schreef karton2 het volgende:

[..]

Zo'n superstaat heeft z'n voordelen, maar dan alleen voor een bepaalde groep mensen vrees ik.
Een superstaat maait alle concurrentie neer wat ik niet zie zitten. Concurrentie houdt je scherp en zorgt ervoor dat je blijft zoeken naar verbeteringen, slappe eenheidsworst willen ze er van gaan maken. Karakterloze bende.
Kijk eens wie er wint op het wereld toneel van de supermachten is wat ik zou doen als Europees staatshoofd. En mijn beleid daar op aan passen.
pi_117916007
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:18 schreef Jordony het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo maar qua munt en beleid gaat het wel iets makkelijker. Hoe doet Zwisterland dat eigenlijk:P?
Zwitserland heeft hun munt intussen aan de euro gekoppeld. Zwitserland doet via bilaterale verdragen ook mee met de interne markt. Zwitserland doet ook mee met Schengen. Zwitserland kan echter niet meebeslissen in Brussel, ze krijgen elke nieuwe regeling door de strot geduwd want als ze dwarsliggen treedt de 'guillotine-clausule' in werking en komen ze in een isolement terecht.

Moeten we dat in Nederland ook willen?
pi_117916024
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Oh ik wel hoor, hoe eerder hoe beter, het zal ons alleen maar ten goede komen nu China en India opkomen en de VS tanende is.
Kun je mij uitleggen wat het voordeel is van een enorm verdeeld blok tegenover China en India? En waarom de EU beter in staat is om handelsverdragen te sluiten wat beter aansluit op de behoeftes van de "provincies" Nederland en bijvoorbeeld Italië dan dat de nationale regeringen dit zelf zouden regelen?

En dan heb ik het nog niet eens over nationale gevoelens die je echt niet zomaar wegneemt en de culturele verschillen tussen de verschillende Europese volkeren. En dan zitten we ook nog eens met een taalbarriëre wat het samenwerken ook niet makkelijk maakt. De enorme inkomensverschillen tussen west Europa en de rest.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:26:26 #298
104871 remlof
Europees federalist
pi_117916025
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:23 schreef Megumi het volgende:
Wel grappig dat het topic nu voornamelijk gaat over het nut van de EU in plaats van verdient de EU de Nobel prijs. Het nut van de EU is hopeloos. Het economisch beleid is hulpeloos. En in het winnen van oorlogen is Europa ook hopeloos.
Europa heeft nog nooit een andere oorlog gevoerd dan met zichzelf. Maar dat nu al 67 jaar niet meer.
Dankzij de EU en haar voorlopers.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:28:48 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_117916129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:26 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Kun je mij uitleggen wat het voordeel is van een enorm verdeeld blok tegenover China en India? En waarom de EU beter in staat is om handelsverdragen te sluiten wat beter aansluit op de behoeftes van de "provincies" Nederland en bijvoorbeeld Italië dan dat de nationale regeringen dit zelf zouden regelen?
Je zegt het precies goed, een enorm verdeeld blok zal niets in de melk te brokkelen hebben op het wereldtoneel. Daarom juist moet de EU zo snel mogelijk een politieke unie vormen, met een gemeenschappelijk buitenlandbeleid en een een gemeenschappelijk leger.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:29:13 #300
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_117916150
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Europa heeft nog nooit een andere oorlog gevoerd dan met zichzelf. Maar dat nu al 67 jaar niet meer.
Dankzij de EU en haar voorlopers.
Grappig dat je dat post. We hebben dus als Europa geen troepen in het buitenland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')