Of mensen die met 100kg op de stang maar 2cm naar beneden zakken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:54 schreef Tito_Makani het volgende:
Mensen die aan bodybuilding doen zien er vaak veel jonger uit op oudere leeftijd dan leeftijdsgenoten die inactief zijn![]()
Let sinds kort ook op de benen van mensen bij mijn gym en het is echt een grappig gezicht hoeveel mensen hun benen niet trainen en maar trots zijn dat ze 100kg kunnen bankdrukken
Geen idee. Maar ik denk dat het vooral komt door sporten in het algemeen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik weet niet of het klopt. Maar wat ik gehoord heb is dat er door het eten van vele eiwitten een snellere celdeling plaatsvindt waardoor je o.a. sneller ouder wordt, misschien heelt alles daardoor ook sneller, of ben je sneller beter.
Klopt dit of?
Iets in die trant in ieder geval. Ik kwam het tegen in die BBC Horizon docu over fasting. Daar zeiden ze dat als je veel eiwitten consumeert, de cellen in je lichaam zich verdubbelen en als je bijvoorbeeld 3 dagen fastte, het lichaam de huidige cellen repareert (wat beter zou zijn). Vandaar dat ik misschien dacht dat het door de vele eiwitten sneller herstelt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:54 schreef Stereotomy het volgende:
I don't think so per se, maar ben wel benieuwd waar je het gelezen hebt
Restrictie van methionine kan mogelijk levensduur verlengen, dat wel, in muizen althans. (klik)
Ik moet die docu nog bekijkenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Iets in die trant in ieder geval. Ik kwam het tegen in die BBC Horizon docu over fasting. Daar zeiden ze dat als je veel eiwitten consumeert, de cellen in je lichaam zich verdubbelen en als je bijvoorbeeld 3 dagen fastte, het lichaam de huidige cellen repareert (wat beter zou zijn). Vandaar dat ik misschien dacht dat het door de vele eiwitten sneller hersteld.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik moet die docu nog bekijkenff op m'n todo-lijstje plempen
Thanksquote:
Goede documentairequote:
Iets te zwaar om mee te beginnen inderdaad.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:47 schreef kevin_ het volgende:
Note to self, ga je workout niet beginnen met 21-en. Kon geen dumbbell meer oppakken.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:50 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik heb gisteren gezopen en nu ga ik patat eten ahahaha.
Mooi, kleur maar in voor me.quote:
Om 10 uur sochtends? Nachtje doorgehaald of werk je in een snackbar? Of mag je voor het eerst een weekendje alleen thuis zijn van pa&maquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:50 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik heb gisteren gezopen en nu ga ik patat eten ahahaha.
Alledrie! En vanavond nog neuken ook.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Om 10 uur sochtends? Nachtje doorgehaald of werk je in een snackbar? Of mag je voor het eerst een weekendje alleen thuis zijn van pa&ma
Door veel eiwitten te consumeren zou je IGF-1 juist stijgen, waardoor je sneller veroudert.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Iets in die trant in ieder geval. Ik kwam het tegen in die BBC Horizon docu over fasting. Daar zeiden ze dat als je veel eiwitten consumeert, de cellen in je lichaam zich verdubbelen en als je bijvoorbeeld 3 dagen fastte, het lichaam de huidige cellen repareert (wat beter zou zijn). Vandaar dat ik misschien dacht dat het door de vele eiwitten sneller herstelt.
cal == carbs in dit geval? Dus high fat.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:57 schreef 16meter het volgende:
[..]
Door veel eiwitten te consumeren zou je IGF-1 juist stijgen, waardoor je sneller veroudert.
Low cal en low protein zou de beste optie zijn als je lang wilt leven.
Aha.. Ik ga de docu wel eens ff bekijken, maar vond het zo raar, low cal en low protein. Om m'n hersenen nu even rust te geven, met low cal bedoelen ze iets onder onderhoud zitten?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:10 schreef 16meter het volgende:
nee low cal, dacht dat er niets gezegd werd over weining carbs consumeren. Maar wel zo min mogelijk kcal.
Die docu heeft verder niks met bodybuilding te maken. Alleen met langer leven door je manier van eten aan te passen.
sneller in je bloedbaang, roken is het bestquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:40 schreef Tito_Makani het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat als je je shake poeder in de beker doet dat het gaat stuiven en je een halve shake in je longen krijgt?
Ergens zou ik het wel kunnen plaatsen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:10 schreef 16meter het volgende:
nee low cal, dacht dat er niets gezegd werd over weining carbs consumeren. Maar wel zo min mogelijk kcal.
Die docu heeft verder niks met bodybuilding te maken. Alleen met langer leven door je manier van eten aan te passen.
Haha, lekker is dat he. Ik vandaag ook PR met benchen, 2,5 kilo hoger dan mijn vorige. Is toch lekker. Al moet ik zeggen dat ik daarna wel redelijk gesloopt wasquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:03 schreef Tito_Makani het volgende:
Ging vandaag door al mijn plateaus heen.DL en OHP ging wel heel makkelijk dus kan nu 140 en 57,5 proberen
Ik heb vandaag iets in mijn rug verrekt. Ik heb nogal een aparte deadlift techniek waar ik vaak kritiek op krijg van mensen die ook trainen. Ik weet dat ze het erg goed bedoelen maar heb nooit ergens last van.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:52 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha, lekker is dat he. Ik vandaag ook PR met benchen, 2,5 kilo hoger dan mijn vorige. Is toch lekker. Al moet ik zeggen dat ik daarna wel redelijk gesloopt was
Same here wat gewrichten betreft. Meerdere malen bij de dokter geweest. "sommige mensen hebben dat gewoon" krijg je dan te horenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:54 schreef Levolution het volgende:
Ik heb al heel lang last van knakkende knieën. Als ik te lang gehurkt zit en ik sta op, knakken ze met heel veel pijn (ik kan veel knakken maar dan zonder pijn, maar mijn knieën doen altijd pijn).
Nu was ik gisteren de kattenbak aan het verschonen en was ik dus een hele lange tijd gehurkt. Toen ik opstond deed het erg pijn, maar nu doet het nog steeds pijn. Er is nu echt iets mis. Als ik mijn been strek voel ik het. Ik weet niet wat het is, knieband, gewricht?
Ik weet het, ik moet naar de huisarts, maar de vorige keer toen ik hem van mijn knakkende gewrichten vertelde wimpelde hij me af met 'je beweegt waarschijnlijk te weinig'.!
Gewoon een doorverwijzing eisen, simple as it is. Uiteindelijk mogen ze niet weigeren.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:54 schreef Levolution het volgende:
Ik heb al heel lang last van knakkende knieën. Als ik te lang gehurkt zit en ik sta op, knakken ze met heel veel pijn (ik kan veel knakken maar dan zonder pijn, maar mijn knieën doen altijd pijn).
Nu was ik gisteren de kattenbak aan het verschonen en was ik dus een hele lange tijd gehurkt. Toen ik opstond deed het erg pijn, maar nu doet het nog steeds pijn. Er is nu echt iets mis. Als ik mijn been strek voel ik het. Ik weet niet wat het is, knieband, gewricht?
Ik weet het, ik moet naar de huisarts, maar de vorige keer toen ik hem van mijn knakkende gewrichten vertelde wimpelde hij me af met 'je beweegt waarschijnlijk te weinig'.!
Als het pijnlijk is is het niet goed. Simpel. Second opinion vragen of inderdaad een doorverwijzing zoals Yuri zegt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Same here wat gewrichten betreft. Meerdere malen bij de dokter geweest. "sommige mensen hebben dat gewoon" krijg je dan te horen
Krava Maga lijkt mij echt vet. Sinds ik er een docu op Discovery over heb gezien een paar jaar terug wou ik het ook doen, maar het is te ver reizen als je in den Achterhoek woont.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:43 schreef Snakey het volgende:
Mmm, ik wil eigenlijk met Krav Maga beginnen. De tijden komen mij ook goed uit, maandag en donderdagavond van 21:00 tot 22:15. Maar ze geven het in blokken van 4 maanden, dat is niet zo handig als ik regelmatig in het buitenland ben.![]()
Ik ben bang dat ik tot volgend jaar moet wachten.
Het 'beste' lijkt mij MMA, dan heb je van alles wat.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:53 schreef Tito_Makani het volgende:
Een vechtsport zoals boksen en kickboksen is veel leuker. Kun je ook wedstrijden draaien en sparren.
Krav Maga heb je niks aan, als iemand een mes of een ander wapen heeft dan heb je toch al verloren.
Krav Maga is er juist op gericht iemand te ontwapenen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:53 schreef Tito_Makani het volgende:
Een vechtsport zoals boksen en kickboksen is veel leuker. Kun je ook wedstrijden draaien en sparren.
Krav Maga heb je niks aan, als iemand een mes of een ander wapen heeft dan heb je toch al verloren.
Staat in ieder geval leuk op je grafsteen dat je krav maga hebt gedaan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Krav Maga is er juist op gericht iemand te ontwapenen.
Het is gewoon een sport die ik wil beoefenen. Daar hoef je geen minderwaardige opmerkingen over te plaatsen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:12 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Staat in ieder geval leuk op je grafsteen dat je krav maga hebt gedaan.
Als je iemand probeert te ontwapenen ben je gewoon dom, 1 fout en je bent dood. Als iemand een mes heeft is het beste wat je kan doen is zo hard mogelijk wegrennen.
Maar het is geen sport. Het is iets wat mensen een vals gevoel van veiligheid geeft.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:17 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is gewoon een sport die ik wil beoefenen. Daar hoef je geen minderwaardige opmerkingen over te plaatsen.
Ik ben toevallig vorige week voor het eerst in 20 jaar in de situatie gekomen dat ik iemand van me af moest slaan die me probeerde te zakkenrollen. Dus daar heb ik het echt niet voor nodig.
Die ging direct naar de grond trouwens nadat zijn gezicht kennis had gemaakt met mijn knie.![]()
Meer geluk dan wijsheid trouwens.![]()
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:12 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Staat in ieder geval leuk op je grafsteen dat je krav maga hebt gedaan.
Misschien moet je je er eerst eens over inlezen voor je oordeelt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:24 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Maar het is geen sport. Het is iets wat mensen een vals gevoel van veiligheid geeft.
Waarschijnlijk heb je dan iets over de afgezwakte vorm van Krav Maga gelezen. Net zoals met pentjak silat zijn bepaalde vormen verboden in Nederland.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:27 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Heb ik gedaan en daar komt uit dat het bullshido is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |