abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:26:53 #1
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117872266

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee - Kanovinnie - KnutdeIJsbeer - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:28:54 #2
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117872415
Beetje jammer van de TT...
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:29:20 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117872447
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:26 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Jeez, moet ik het nu echt uitspellen? Hincapie en companen hebben bekend en LA ontkent nog steeds, alleen vandaag niet zo heel heftig meer. daarnaast was LA natuurlijk de regisseur van het collectieve gebruik binnen de ploeg en wilde je niet mee doen dan lag je er dus uit. Lees het rapport dan!

En officieel is dat er middels een rapport van de USADA nu een officiele beschuldiging met getuigen verklaringen is. Volgens mij voldoende om tot een fikse veroordeling te komen, al was het maar wegens wereldwijd bedrog. Er zijn er voor minder veroordeeld......
Ik het dat rapport niet gelezen en heb ook geen zin om het te lezen.

Ik vind het toch raar dat mensen worden veroordeelt voordat het door de rechter is gekomen. Dat er een rapport is bewijst toch nog niets?
Ik kan me iig niet zo druk maken over deze hele zaak. Het is sowieso een partij moddergooien van allebei de kanten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:34:36 #4
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117872798
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik vind het toch raar dat mensen worden veroordeelt voordat het door de rechter is gekomen. Dat er een rapport is bewijst toch nog niets?
Ik kan me iig niet zo druk maken over deze hele zaak. Het is sowieso een partij moddergooien van allebei de kanten.

Getuigen verklaringen van (vormalige) ploegmaats bewijzen niets? Vreemde redenering.... En er wordt niet met modder gegooid. Er wordt nu door die getuigen verklaringen duidelijk wat al jaren rondzong en beweerd werd.

Overigens komt er bij een dopingschorsing nooit een rechter aan te pas. Hooguit wanneer een renner het nodig vindt om z'n gelijk bij de rechter te halen.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:28 schreef Narcotical het volgende:
Beetje jammer van de TT...
Begrijp dat je zo reageert als je zelf helemaal Narcotical bent. :)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:35:59 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117872888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:34 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Getuigen verklaringen van (vormalige) ploegmaats bewijzen niets? Vreemde redenering.... En er wordt niet met modder gegooid. Er wordt nu door die getuigen verklaringen duidelijk wat al jaren rondzong en beweerd werd.

Overigens komt er bij een dopingschorsing nooit een rechter aan te pas. Hooguit wanneer een renner het nodig vindt om z'n gelijk bij de rechter t halen.
Zoals gezegd, ik heb het rapport niet gelezen en me er verder niet in verdiept. Waren die getuigen ook niet allemaal dopinggebruikers?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:36:53 #6
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117872951
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zoals gezegd, ik heb het rapport niet gelezen en me er verder niet in verdiept. Waren die getuigen ook niet allemaal dopinggebruikers?
Eerst lezen en dan verder vragen! En ja, Peter de la S. was ook een hitman!
pi_117873007
Ik ben het helemaal met Buzz eens.

Armstrong is de regisseur geweest. De ploeggenoten moesten wel gebruiken om te voorkomen dat ze uit de ploeg werden gezet. Natuurlijk kan een renner dan nee zeggen, maar dat is best lastig in zo'n positie.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:38:46 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117873079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Eerst lezen en dan verder vragen! En ja, Peter de la S. was ook een hitman!
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zoals gezegd, ik heb het rapport niet gelezen
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Practise what you preach.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:40:18 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117873168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:37 schreef Patroon het volgende:
Ik ben het helemaal met Buzz eens.

Armstrong is de regisseur geweest. De ploeggenoten moesten wel gebruiken om te voorkomen dat ze uit de ploeg werden gezet. Natuurlijk kan een renner dan nee zeggen, maar dat is best lastig in zo'n positie.
Doehoeg, dat argument werkt sinds de basisschool niet meer. Natuurlijk kunnen ze nee zeggen. En dan aan de bel trekken. Maar daar kozen ze niet voor.
pi_117873303
Goede TT
pi_117873472
Eentwee; ik vind dat Armstrong juist te lang een hand boven het hoofd is gehouden. O.a. de test in Zwitserland en de al vrij zware beschuldigingen van Landis. Je maakt juist een statement dat niemand groter is dan de sport.
pi_117873582
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Doehoeg, dat argument werkt sinds de basisschool niet meer. Natuurlijk kunnen ze nee zeggen. En dan aan de bel trekken. Maar daar kozen ze niet voor.
De wielerwereld zit wat dat betreft iets anders in elkaar..

Als armstrong zijn ploeggenoten niet hadden gepresteerd zouden ze er vanzelf uitgebonjourd worden.. Het is voor die mensen ook hun broodwinning.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:47:09 #13
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117873607
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat zou dan als hardfietsende ambiteuze neo-prof abrupt eindigen in een carriere die nog slechter is dan die van Remmert Wielinga. Kano wees eens niet zo naief vanavond.
pi_117873694
Is het goed dat dit gegeven naar buiten komt voor inzicht in en opschoning van de sport? Ja

Moet Armstrong harder aangepakt worden als de rest? Nee, hij is een grote schakel waarop men zich focust. Begrijpelijk maar niet reëel. De verstrekkers (doktoren en ploegleiding) zijn wat mij betreft de zwaarste overtreders. Daaronder Armstrong en daaronder de rest.

Zwaar straffen heeft nu toch weinig zin meer. Enige wat we kunnen hopen is dat de sport iets schoner is dan toen, en gezien de gemiddelde snelheden in het peloton (vooral bij beklimmingen) geloof ik wel dat er in ieder geval minder intensief gebruikt wordt.

Mijn bescheiden mening, maar wordt hier nog gefietst? Zo'n 20km over het strand gereden met de mtb vandaag, kon zelfs in korte mouwen. Heerlijk.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:49:22 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117873748
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:46 schreef MarcoD het volgende:

[..]

De wielerwereld zit wat dat betreft iets anders in elkaar..

Als armstrong zijn ploeggenoten niet hadden gepresteerd zouden ze er vanzelf uitgebonjourd worden.. Het is voor die mensen ook hun broodwinning.
Misschien heb ik er te weinig kijk op, maar als je baas aan jou vraagt om iets te doen wat niet mag/kan, dan doe je dat toch niet? Als mijn baas nu aan mij vraagt om iets te construeren waarvan ik weet dat het ondeugdelijk is en daardoor kapot kan gaan (en daarmee potentieel mensenlevens kost), dan weiger ik dat, en als hij mij dwingt zou ik 'm aangeven bij een instantie. Dat hadden hun ook moeten doen.

Vind ik dan.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:49:57 #16
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117873793
Zeg meisjes, laten jullie het even weten als jullie klaar zijn met deze discussie? Dan kom ik wel weer meeposten ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:51:12 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117873874
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:48 schreef keesfietst het volgende:
Is het goed dat dit gegeven naar buiten komt voor inzicht in en opschoning van de sport? Ja

Moet Armstrong harder aangepakt worden als de rest? Nee, hij is een grote schakel waarop men zich focust. Begrijpelijk maar niet reëel. De verstrekkers (doktoren en ploegleiding) zijn wat mij betreft de zwaarste overtreders. Daaronder Armstrong en daaronder de rest.

Zwaar straffen heeft nu toch weinig zin meer. Enige wat we kunnen hopen is dat de sport iets schoner is dan toen, en gezien de gemiddelde snelheden in het peloton (vooral bij beklimmingen) geloof ik wel dat er in ieder geval minder intensief gebruikt wordt.

Mijn bescheiden mening, maar wordt hier nog gefietst? Zo'n 20km over het strand gereden met de mtb vandaag, kon zelfs in korte mouwen. Heerlijk.
Niet gefietst vandaag, gister eerste krachttraining gedaan. Zaterdag ofzo maar weer wat doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:47 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat zou dan als hardfietsende ambiteuze neo-prof abrupt eindigen in een carriere die nog slechter is dan die van Remmert Wielinga. Kano wees eens niet zo naief vanavond.
Heeft het zin om dan evengoed maar door te zetten terwijl je weet dat je vroeg of laat gepakt gaat worden? Straks wordt je gebruikt als zondebok.

Maargoed, ik ga hier niet over verder. Rust is belangrijk, dus ik duik mijn bed in. ^O^
pi_117874258
Wow, heb je een IQ van 90 ofzo? Sheesh...
pi_117874311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Misschien heb ik er te weinig kijk op, maar als je baas aan jou vraagt om iets te doen wat niet mag/kan, dan doe je dat toch niet? Als mijn baas nu aan mij vraagt om iets te construeren waarvan ik weet dat het ondeugdelijk is en daardoor kapot kan gaan (en daarmee potentieel mensenlevens kost), dan weiger ik dat, en als hij mij dwingt zou ik 'm aangeven bij een instantie. Dat hadden hun ook moeten doen.

Vind ik dan.
Ken je dat experiment niet waarbij proefpersonen stroomschokken moeten toedienen en zelfs doorgaan als ze denken dat dit dodelijke gevolgen heeft? :)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 21:58:21 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117874381
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:56 schreef Pandarus het volgende:
Wow, heb je een IQ van 90 ofzo? Sheesh...
Op wie doel je? Zelf zal je er niet ver boven zitten als het vinden van de quote knop al te moeilijk blijkt.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ken je dat experiment niet waarbij proefpersonen stroomschokken moeten toedienen en zelfs doorgaan als ze denken dat dit dodelijke gevolgen heeft? :)
Nee?
pi_117874499
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Op wie doel je? Zelf zal je er niet ver boven zitten als het vinden van de quote knop al te moeilijk blijkt.

[..]

Nee?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Milgram-experiment
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:01:44 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117874589
Laten we het maar weer over bikes en recreatief wielrennen hebben. Zaterdag schijnt het pleurisweer te worden zoals ze dat in Rotteudam zegguh.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:03:04 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117874669
Dan zondag dus fietsen :P
  donderdag 11 oktober 2012 @ 22:03:17 #24
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117874678
quote:
Ik dacht dat die een artikel over Nikkie Terpstra uit z'n Milram tijd zou zijn. Maar soms heb ik wat moeite met lezen en sla wel eens een letter over...........
pi_117877063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je hebt zelf niet door dat je gewoon aan geeft dat je snapt dat het op jouw sloeg. Is ook niet echt een andere mogelijkheid, ofwel. Of vindt je dat iemand anders hier over komt als iemand met een laag IQ? Zo ja, wie dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')