Nee wie moeten die huisbezoelen gaan doen dan denk je ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:43 schreef lezzer het volgende:
[..]
Gemeenten moeten 15% ambtenaren uit het apparaat wegwerken. Die hebben niet zo veel prioriteiten meer te stellen...
http://www.nu.nl/geldzake(...)igt-119-miljoen.htmlquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:38 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik ben echt ontzettend benieuwd naar een bron voor die bewering.
Ben je hysterisch ofzo?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waar is die bron dat elke gemeente miljoenen kwijt is aan bijstandsfraude ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door lezzer op 12-10-2012 23:02:48 ]
Die bron staat boven je en jij vroeg er zelf om.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:49 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ben je hysterisch ofzo?
Of moet ik nou terug gillen waar je bron is dat 25% die fraudeert met bijstand een huis in het buitenland heeft.
Misschien moet je eens beginnen met uitgaan van dat iemand jou niks kwaads aan wil doen. Maakt het leven een stuk makkelijker.
-oh, en de ninja edit zag ik-
Dus de cijfers kloppen niet ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:52 schreef lezzer het volgende:
Die bron zegt helemaal niks over percentages op het totale bestand. Dat gaat over een themacontrole die uitgevoerd is op een afgebakende groep mensen.
In die groep zijn die getoonde resultaten behaald.
Ze zijn niet toe te passen op het gehele bestand van bijstandscliënten. Dat is gewoon een project rondom onroerend goed in het buitenland geweest. Door nu.nl is gewoon van allerlei info in één artikel gegooid.quote:
Jaja met cijders goochelen, maar misschien zie je nu dat de nieuwe wet buitenproportioneel ingrijpt in de privacy van mensen en er meer is dan bijstandsfraude en waaruit die fraude bestaat.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ze zijn niet toe te passen op het gehele bestand van bijstandscliënten. Dat is gewoon een project rondom onroerend goed in het buitenland geweest. Door nu.nl is gewoon van allerlei info in één artikel gegooid.
Ga je nou ook al verwachten dat er bewijzen komen dat de totale fraude factor x groter is?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:52 schreef lezzer het volgende:
Die bron zegt helemaal niks over percentages op het totale bestand. Dat gaat over een themacontrole die uitgevoerd is op een afgebakende groep mensen.
In die groep zijn die getoonde resultaten behaald.
Blijft er 41 miljoen over, dus het kost de gemiddelde Nederlander niet eens 3 euro aan belasting.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ga je nou ook al verwachten dat er bewijzen komen dat de totale fraude factor x groter is?
Dit is wat je weet, dit is gevonden, wat niet gevonden is hoeft er niet te zijn. Kan er zijn, hoeft niet.
Dit onderzoek heeft uitgewezen dat van de 53 miljoen fraude 12 miljoen kwam door bezit in het buitenland.
Ik had het idd specifiek over de WWB .. in mijn situatie, WWB en alleenstaand, bestaat de mogelijkheid dat er iemand in huis woont die mij volledig zou kunnen onderhouden, en zolang die mogelijkheid bestaat en ik de controleur geen toegang heb gegeven tot en met mijn vuile wasgoed en kasten, tja ..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 22:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik reageer op Moussie, en die had het over bijstand.
Het topic zou er trouwens bij gebaat zijn als mensen zouden stoppen om alle regelingen en alle vormen van handhaving en alle instanties door elkaar te halen en/of over één kam te scheren.
Ik zal je reservetandenborstel maar vast weggooien, want dat is natuurlijk een bewijs dat je niet alleen woont. Grappig bedoeld maar het is wel zo.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik had het idd specifiek over de WWB .. in mijn situatie, WWB en alleenstaand, bestaat de mogelijkheid dat er iemand in huis woont die mij volledig zou kunnen onderhouden, en zolang die mogelijkheid bestaat en ik de controleur geen toegang heb gegeven tot en met mijn vuile wasgoed en kasten, tja ..
Dat begint in de VS overigens al vrij standaard te worden, vooral vanwege het bewijsmateriaal wat je dan bij een aanrijding hebt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:13 schreef macca728 het volgende:
We hangen ook geen camera in elke auto om te kijken of iedereen zich aan de regels houdt ( al zal die tijd ongetwijfeld nog weleens komen)
Als je op een badkamer twee glazen/bekers ziet, met elk een tandebortel....quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik zal je reservetandenborstel maar vast weggooien, want dat is natuurlijk een bewijs dat je niet alleen woont. Grappig bedoeld maar het is wel zo.
Dan kan je vast en zeker wel het betreffende stuk wettekst citeren waarin de lijst met ""toeslagen"" die onder die nieuwe wetgeving vallen genoemd worden. Aanhalingstekens expres gebruikt omdat de hier gebruikte term toeslag nogal ruim te interpreteren valt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 06:37 schreef Wokkel het volgende:Je moet toch wel heel simpel van geest zijn als je na alle informatie in dit topic gaat beweren dat zorgtoeslag en HRA onder dit voorstel vallen. Die vallen er niet onder.
Want BOA's zijn wèl zulke heldere lichten wou je zeggen?quote:Ah, jezelf verheven voelen boven anderen maar zelf geen flauw idee hebben waar de wet over gaat![]()
En wat als je een beker ziet met 3 tandenborstels?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 03:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je op een badkamer twee glazen/bekers ziet, met elk een tandebortel....
en dan is het dus de ene gemeente samenwonen en in de andere niet...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 07:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat als je een beker ziet met 3 tandenborstels?
Zo ziet mijn tandenborstelbeker er namelijk uit, en de twee andere tandenborstels zijn van mensen die niet in mijn huis wonen...
Nou woon ik daar sowieso al niet alleen, dus van de andere bewoner ligt er ook nog een tandenborstel.
Juist als mensen latten of regelmatig een nachtje op dezelfde plek logeren laat je dingen als een tandenborstel makkelijk staan.
Lol, dat zou echt humor zijn, de ene tandenborstel is van mijn lief, en die slaapt wellicht 1 keer per maand in mijn huis, de andere is van de vriendin van mijn zoon, die slaapt er wel regelmatig, maar ze slapen ook regelmatig bij haar thuis, hij heeft daar dan ook een tandenborstel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:22 schreef Re het volgende:
[..]
en dan is het dus de ene gemeente samenwonen en in de andere niet...
Leg dat maar uit aan de BOAquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lol, dat zou echt humor zijn, de ene tandenborstel is van mijn lief, en die slaapt wellicht 1 keer per maand in mijn huis, de andere is van de vriendin van mijn zoon, die slaapt er wel regelmatig, maar ze slapen ook regelmatig bij haar thuis, hij heeft daar dan ook een tandenborstel.
Tandenborstels zeggen niet zoveel, die zet je vrij makkelijk in twee huizen neer.
Belachelijk dat ik mezelf moet gaan quoten, maar ja....quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:22 schreef Re het volgende:
[..]
en dan is het dus de ene gemeente samenwonen en in de andere niet...
Alléén het feit van 2 tandenborstels is NIET genoeg om samenwonen vast te stellen.quote:En dan hebben we het niet om alléén maar over koken in het weekend, alléén maar samen op vakantie, alléén maar 3 dan wel 4 nachten bij elkaar overnachten of alléén maar etc etc....maar het gaat dan meestal om een combinatie van meerdere factoren.
Nee maar als de zoon en vriendin en partner toevalig blijven slapen en de BOA komt langs heb je wel een probleem.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Belachelijk dat ik mezelf moet gaan quoten, maar ja....
[..]
Alléén het feit van 2 tandenborstels is NIET genoeg om samenwonen vast te stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |