abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117859561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die hadden we al gehad... WW betaal je zelf en krijg je omdat je om wat voor reden dan ook ontslagen wordt, voor de max duur van 38 maanden. En ja, die heb je zelf lopen betalen.

[..]

Ja, en de AOW'er heeft in het voortraject betaald voor iedereen... Dus wel eigen geld.

[..]

Uitgaan van de "goedheid" van de overheid... Yeah, right.

[..]

Je uitleg loopt mank.

Deze wet is iedereen flitsen en we bepalen achteraf wel wie er te hard reed.
Dus als je niet te hard reed, is er niks aan de hand toch?

Prima :)
pi_117859668
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:45 schreef RemcoDelft het volgende:

Als je niet snapt hoe zwartwerken WW-fraude is houdt het op :')
Dat snap ik prima. Maar oh, oh, oh, die zwartwerkende WW'ers breken Nederland af... Kom nou toch. Je hebt er zelf voor betaald.

quote:
En blijkbaar ontgaat het omslagstelsel je ook... Niet dat dat uitmaakt, want A. niet iedereen heeft eraan meebetaald en B. doet dat niets af aan de fraude ermee.
Welke fraude? Bron?

quote:
Nee uitgaan van de eerlijkheid van de ontvangers van tientallen miljarden aan subsidies en uitkeringen, dat is een goed idee _O-
Tientallen miljarden nog wel... Kom nou eens met een valide bron dat er zoveel fraude is.

quote:
Komt op hetzelfde neer, en zou een goede zaak zijn, zodat ook vrachtwagens die 90 rijden een boete krijgen op een 130-weg.
Wat snap jij niet aan onschuldig todat het tegendeel bewezen is?
pi_117859883
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat snap ik prima. Maar oh, oh, oh, die zwartwerkende WW'ers breken Nederland af... Kom nou toch. Je hebt er zelf voor betaald.

Als je het prima begrijpt, dan begrijp je ook wel dat het verhaal van "zelf betaald" niet op gaat. Je hebt in je werkzame leven premie betaald om gebruik te kunnen maken van de WW als het nodig is.
Het is geen spaargeld dat je kunt gaan zitten op maken en voor de rest een beetje zwart badkamers tegelen.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar 20 jaar geleden werd er nog naar hartenlust gefraudeerd in de ww, en die ging toen niet voor niks op de schop.
pi_117860156
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 15:32 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Tekenend voor wie of wat? Jij krijgt er steeds minder trek in, eigen woorden.
Ik zit al bijna 20 jaar bij dezelfde werkgever... de komende 20 jaar ook nog wel.
Lol, wat schattig altijd, die arrogantie van 'wat kan mij nou gebeuren' ..
pleased to meet you
pi_117860163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:07 schreef lezzer het volgende:

[..]

Als je het prima begrijpt, dan begrijp je ook wel dat het verhaal van "zelf betaald" niet op gaat. Je hebt in je werkzame leven premie betaald om gebruik te kunnen maken van de WW als het nodig is.
Het is geen spaargeld dat je kunt gaan zitten op maken en voor de rest een beetje zwart badkamers tegelen.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar 20 jaar geleden werd er nog naar hartenlust gefraudeerd in de ww, en die ging toen niet voor niks op de schop.
Oud genoeg om dat te kennen. ;)

Echter is daar dus een stokje voor gestoken en is dat allemaal niet meer zo makkelijk en in de WW kom je niet zomaar en is een tijdelijk verhaal. Het niet zo dat je na een jaar of 10 werken de rest van je leven in de WW kunt gaan zitten. Of je nou wel of niet zwart bijklust die WW blijft uitgekeerd worden, is dat een probleem. Nee, dat denk ik niet. Je kunt natuurlijk ook thuis gaan zitten en wachten op de bijstand. Of zijn we hier in Nederland al zover afgezakt dat we het zonlicht in buurmans ogen niet meer gunnen terwijl hij pak hem beet 25 jaar gewerkt heeft.

Als hij dan een keer een zwart klusje heeft, soit. Het geeft iig aan dat hij wel wil werken, of moet hij maar verplicht niets doen?
pi_117860278
Zo jammer dat TS niet even de moeite neemt om een goede OP te maken.

Hij had op zijn minst de link naar de wijzigingen kunnen noemen aangezien het krantenartikel de boel nogal spectaculairder voorstelt dan het werkelijk is.
pi_117860392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oud genoeg om dat te kennen. ;)

Echter is daar dus een stokje voor gestoken en is dat allemaal niet meer zo makkelijk en in de WW kom je niet zomaar en is een tijdelijk verhaal. Het niet zo dat je na een jaar of 10 werken de rest van je leven in de WW kunt gaan zitten. Of je nou wel of niet zwart bijklust die WW blijft uitgekeerd worden, is dat een probleem. Nee, dat denk ik niet. Je kunt natuurlijk ook thuis gaan zitten en wachten op de bijstand. Of zijn we hier in Nederland al zover afgezakt dat we het zonlicht in buurmans ogen niet meer gunnen terwijl hij pak hem beet 25 jaar gewerkt heeft.

Als hij dan een keer een zwart klusje heeft, soit. Het geeft iig aan dat hij wel wil werken, of moet hij maar verplicht niets doen?
Vind je echt dat iemand 38 maanden moet kunnen zwartwerken in de WW?
pi_117860549
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:24 schreef lezzer het volgende:

[..]

Vind je echt dat iemand 38 maanden moet kunnen zwartwerken in de WW?
Ja, dat boeit me niet zoveel. Bedrijf gaat over de kop, betrokkene wordt ontslagen en verdwijnt in zijn zelf betaalde (max 38 maanden) WW. Wil wel werken kan echter geen baan vinden en doet hier en daar wat klusjes zwart. Nou, ellende hoor, Nederland gaat echt kapot aan dat soort volk. Hij kan natuurlijk ook gewoon thuis gaan zitten en alsnog die WW krijgen... :')
pi_117860609
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, dat boeit me niet zoveel. Bedrijf gaat over de kop, betrokkene wordt ontslagen en verdwijnt in zijn zelf betaalde (max 38 maanden) WW. Wil wel werken kan echter geen baan vinden en doet hier en daar wat klusjes zwart. Nou, ellende hoor, Nederland gaat echt kapot aan dat soort volk. Hij kan natuurlijk ook gewoon thuis gaan zitten en alsnog die WW krijgen... :')
De domheid op Fok verbaast me soms.
pi_117861079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:32 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De domheid op Fok verbaast me soms.
Waarom, ik ken een zwartwerker, die is 60, die had een baan kunnen krijgen, maar die ging er 150 euro op achteruit t.o.v. zijn uitkering. Nu werkt hij zwart bij. Daar kan ik niet echt mee zitten eigenlijk.

Overigens werkt hij nu ook wit.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:49:50 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117861147
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:47 schreef macca728 het volgende:
Waarom, ik ken een zwartwerker, die is 60, die had een baan kunnen krijgen, maar die ging er 150 euro op achteruit t.o.v. zijn uitkering. Nu werkt hij zwart bij. Daar kan ik niet echt mee zitten eigenlijk.
Des te meer reden om uitkeringen drastisch te verlagen.
censuur :O
pi_117861325
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of des te meer reden om werken lonend te maken?
Lijkt me ook ja, deze man was helemaal niet lui, heeft langer gewerkt dan de meeste Fokkers ooit zullen doen maar ik zou tot aan mijn pensioen ook niet geld inleveren om te mogen werken.
pi_117861475
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat jij niet inziet dat het stelsel drijft op de bereidheid om te betalen van mensen die zich aan de regels houden. De persoon die jij kent verwacht wel dat anderen voor hem opdraaien maar omgekeerd weigert hij dat te doen.
pi_117861478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

Lijkt me ook ja, deze man was helemaal niet lui, heeft langer gewerkt dan de meeste Fokkers ooit zullen doen maar ik zou tot aan mijn pensioen ook niet geld inleveren om te mogen werken.
Fokkers en werken... :')

Ja kom maar!
pi_117861605
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:00 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Omdat jij niet inziet dat het stelsel drijft op de bereidheid om te betalen van mensen die zich aan de regels houden. De persoon die jij kent verwacht wel dat anderen voor hem opdraaien maar omgekeerd weigert hij dat te doen.
Uh, wacht. Na een jarenlang diensverband waarbij je zelf een WW afdrage betaalt moet ie op de knietjes omdat Fok betaalt voor hem? Zoiets? :D
pi_117861669
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Fokkers en werken... :')

Ja kom maar!
Haha deze man had geen tijd om te internetten.
pi_117861704
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uh, wacht. Na een jarenlang diensverband waarbij je zelf een WW afdrage betaalt moet ie op de knietjes omdat Fok betaalt voor hem? Zoiets? :D
Ja hij had meer betaalt dan de Fokkers ooit zullen betalen aan WW premie en belasting.
Dan moeten ze zo iemand maar niet straffen als hij zelf wilt werken.
pi_117861739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:00 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Lezen is ook moeilijk, hij werkt ook wit als ZZP dus zoveel uitkering krijgt hij niet eens.
pi_117861741
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hoeft voor niemand op de knietjes, echter het is wel zo eerlijk dat je de spelregels naleeft. Doe je dat moedwillig niet dan ben je gewoon een fraudeur die op de hardst mogelijke wijze moet worden gestraft.
pi_117861798
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Lezen is ook moeilijk, hij werkt ook wit als ZZP dus zoveel uitkering krijgt hij niet eens.
Ah...een beetje fraude is geen fraude. Werkelijk alles wordt uit de kast getrokken om te ageren tegen deze nieuwe wet.
pi_117861812
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:09 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Je hoeft voor niemand op de knietjes, echter het is wel zo eerlijk dat je de spelregels naleeft. Doe je dat moedwillig niet dan ben je gewoon een fraudeur die op de hardst mogelijke wijze moet worden gestraft.
Uhm, nogmaals. Niemand is hier tegen het straffen van fraudeurs. Echter zijn de tools buiten proportioneel.
pi_117861834
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 18:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uhm, nogmaals. Niemand is hier tegen het straffen van fraudeurs. Echter zijn de tools buiten proportioneel.
Heb je de wijzigingsvoorstellen uberhaupt gelezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')