abonnement Unibet Coolblue
pi_118063597
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik snap het nog steeds niet eigenlijk. zo'n raket vliegt dus megasnel rondjes om de aarde? en als ie snelheid mindert valt ie wel? en hoe zit het dan buiten de atmosfeer van de aarde? :?
Ja, het ISS vliegt met bijna 8 km/s rond boven de aarde. Als het af zou remmen zou het inderdaad richting aarde vallen (met als meest duidelijke voorbeeld natuurlijk als het stil zou staan). Wat betreft de atmosfeer, die heeft er vrij weinig mee te maken. Het enige wat echt van belang is is de zwaartekracht van de aarde. 'Binnen' de atmosfeer moet je echter wel zorgen voor aandrijving, vanwege de wrijving met de atmosfeer. 'Buiten' de atmosfeer is dat niet meer nodig.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:37:21 #52
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_118064312
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik snap het nog steeds niet eigenlijk. zo'n raket vliegt dus megasnel rondjes om de aarde? en als ie snelheid mindert valt ie wel? en hoe zit het dan buiten de atmosfeer van de aarde? :?
Het ISS bijvoorbeeld heeft een snelheid van 7,7km/sec

edit: spuit 11 post :')
Ok stelletje hokboeren
pi_118064607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:22 schreef M.rak het volgende:

[..]

Ja, het ISS vliegt met bijna 8 km/s rond boven de aarde. Als het af zou remmen zou het inderdaad richting aarde vallen (met als meest duidelijke voorbeeld natuurlijk als het stil zou staan).
Ik las ook ergens dat het door de weerstand langzaam zijn snelheid verliest en dat ze dan gas bij moeten geven.

Bizar overigens als je dan bedenkt dat de capsule waarmee Andre Kuipers op het ISS is afgezet dan met die snelheid moet aankoppelen...
pi_118064961
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:43 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Ik las ook ergens dat het door de weerstand langzaam zijn snelheid verliest en dat ze dan gas bij moeten geven.

Bizar overigens als je dan bedenkt dat de capsule waarmee Andre Kuipers op het ISS is afgezet dan met die snelheid moet aankoppelen...
Merk je volgens mij niks van als je eenmaal uit de atmosfeer bent.
pi_118068136
Tijdbeleving, vroeger op de basisschool leek het wel 10 jaar voordat de zomervakantie eindelijk begon.
Nu, kan de tijd niet even 5 jaar stilstaan aub?

Maar dat begrijp ik nog steeds niet, waarom duurt het als je jong bent 1 jaar wel 10 jaar en wanneer je ouder word vliegen de jaren voorbij?
Ik zwaai naar dieren.
pi_118068700
Omdat je als kind helemaal in het nu bent. Geen planning of terugblikken. Dan lijken de dagen ook lang.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_118068752
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:00 schreef pietkanarie het volgende:
Omdat je als kind helemaal in het nu bent. Geen planning of terugblikken. Dan lijken de dagen ook lang.
goeie
Ik zwaai naar dieren.
pi_118069220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:24 schreef Geerd het volgende:
Tijdbeleving, vroeger op de basisschool leek het wel 10 jaar voordat de zomervakantie eindelijk begon.
Nu, kan de tijd niet even 5 jaar stilstaan aub?

Maar dat begrijp ik nog steeds niet, waarom duurt het als je jong bent 1 jaar wel 10 jaar en wanneer je ouder word vliegen de jaren voorbij?
Dat komt omdat je elke eerste ervaring zeer intens beleefd en dan ook onthoud, het gevoel daarbij is net of het langer duurt(omdat je herinnering zo goed is). Elk jaar dat je ouder word krijg je steeds minder "eerste" ervaringen en is het net of de tijd sneller gaat. Dit komt ook omdat je hersenen geen dingen opslaan die je al weet.

Autorijden gaat net zo, in elk geval als je langer dan 10 jaar autorijd. Elke seconde ben je heel intensief aan het concentreren(hoop ik) maar omdat alles al in je geheugen staat wat je tegenkomt word het niet in je lange termijn geheugen opgelsagen als nieuwe ervaring. Na de rit weet je niet precies meer wat je bent tegengekomen, of je bent ineens thuis en sta je op je oprit alsof de rit maar 5 minuten was.

Je hersenen werken immers op een een heel bijzondere manier

(vooral als je nu pas merkt dat er in de bovenstaande zin 2 x "een" achter elkaar staat)
🐱
pi_118069847
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:36 schreef padlarf het volgende:

[..]

Snap je wel dat je voorwaartse snelheid er voor zorgt dat je niet omdondert tijdens het fietsen?
Dat hebben ze laatst nog onderzocht en was behoorlijk complexer dan je denkt ;)

http://tudelft.nl/nl/actu(...)de-theorie-overhoop/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 oktober 2012 @ 09:00:53 #60
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_118070958
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 06:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat hebben ze laatst nog onderzocht en was behoorlijk complexer dan je denkt ;)

http://tudelft.nl/nl/actu(...)de-theorie-overhoop/
Interessant, dankjewel
Ok stelletje hokboeren
pi_118071636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:22 schreef M.rak het volgende:

[..]

Ja, het ISS vliegt met bijna 8 km/s rond boven de aarde. Als het af zou remmen zou het inderdaad richting aarde vallen (met als meest duidelijke voorbeeld natuurlijk als het stil zou staan). Wat betreft de atmosfeer, die heeft er vrij weinig mee te maken. Het enige wat echt van belang is is de zwaartekracht van de aarde. 'Binnen' de atmosfeer moet je echter wel zorgen voor aandrijving, vanwege de wrijving met de atmosfeer. 'Buiten' de atmosfeer is dat niet meer nodig.
zien de astronauten uit het iss de aarde dan ook supersnel ronddraaien? :@ ik vind het nog steeds vaag, het vliegt dus gewoon zoals ieder ander vliegtuig? dat stort ook neer als het niet de juiste snelheid heeft.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:15:15 #62
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_118072603
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:31 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

zien de astronauten uit het iss de aarde dan ook supersnel ronddraaien? :@ ik vind het nog steeds vaag, het vliegt dus gewoon zoals ieder ander vliegtuig? dat stort ook neer als het niet de juiste snelheid heeft.
Op die afstand is de weg die je aflegt voor je rond de aarde bent gegaan natuurlijk veel langer.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_118072865
dat wist ik wel, maar toch begreep ik het niet, nu wel denk ik :P
pi_118073712
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:31 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

zien de astronauten uit het iss de aarde dan ook supersnel ronddraaien? :@ ik vind het nog steeds vaag, het vliegt dus gewoon zoals ieder ander vliegtuig? dat stort ook neer als het niet de juiste snelheid heeft.
Het ISS vliegt rond de aarde in ongeveer anderhalf uur, maar omdat ze zo hoog zitten zien ze de aarde niet supersnel draaien. Vergelijk het met een vliegtuig wat je hoog in de lucht ziet, die vliegen heel hard (rond de 1000 km/h) maar die lijken ook amper vooruit te komen.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 11:22:07 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118074399
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:00 schreef pietkanarie het volgende:
Omdat je als kind helemaal in het nu bent. Geen planning of terugblikken. Dan lijken de dagen ook lang.
Volgens mij heeft het ook te maken met de lengte van een jaar ten opzichte van je hele leven. Mijn zoon wordt deze week 12. Een jaar is dus 1/12 van zijn leven. Ik ben 49, een jaar is dus 1/49 van mijn leven. Een jaar is relatief gezien voor hem dus véél langer dan voor mij :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:26:20 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118074563

Dat deze foto in scene is gezet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:29:19 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118074668
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 22:51 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik snap het nog steeds niet eigenlijk. zo'n raket vliegt dus megasnel rondjes om de aarde? en als ie snelheid mindert valt ie wel? en hoe zit het dan buiten de atmosfeer van de aarde? :?
Correct
Een astronaut gaat heel snel om de aarde en als zijn ruimteschip afremt valt het ruimteschip naar de aarde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118075651
Ik wist het al, maar wisten jullie dat Julio Iglesias en Dries Roelvink allebei profvoetballer zijn geweest :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 oktober 2012 @ 11:58:04 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118075796
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:54 schreef raptorix het volgende:
Ik wist het al, maar wisten jullie dat Julio Iglesias en Dries Roelvink allebei profvoetballer zijn geweest :)
Jan Mulder ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118075888
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jan Mulder ook
Die is toch geen zanger geworden?
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 12:21:14 #71
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_118076705
Viggo Waas dan ook, als je Dries meetelt.
  Donald Duck held donderdag 18 oktober 2012 @ 00:09:22 #73
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_118108827
quote:
Die in het onderste filmpje zijn duidelijk beter
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_118121212
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:22 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het ook te maken met de lengte van een jaar ten opzichte van je hele leven. Mijn zoon wordt deze week 12. Een jaar is dus 1/12 van zijn leven. Ik ben 49, een jaar is dus 1/49 van mijn leven. Een jaar is relatief gezien voor hem dus véél langer dan voor mij :)
Ja, dat is denk ik ook zeker een verklaring voor het feit dat de tijd steeds sneller lijkt te gaan wanneer je ouder wordt. Had het nog niet zo bekeken, maar het klinkt aannemelijk! En wat GekkePoes zegt zal ook meespelen, dat er steeds minder dingen zijn die je voor de eerste keer doet.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_118124039
Dat mensen niet vloeken met God friet van bouillon maar met Godfried van Bouillon.
Thomas Acda vloekte daar altijd mee in All Stars, toen was ik jong. Vond frietjes van bouillon natuurlijk altijd wel vreemd maar dacht dat het een random combinatie van woorden was om godverdomme te vervangen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')