Zo, dat is lullig...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:33 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Hetzelfde hier. Ik kreeg eerder vandaag wel een belletje. De klant had een klacht ingediend. Ik had gebeld om een lift, omdat ik vandaag geen lange afstanden kon lopen. Ze hielpen me vriendelijk, maar achteraf dienden ze een klacht in. Ik vertrouw niemand meer.
[..]
Hahahaha!
NEE!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:05 schreef Rubenr3 het volgende:
Maandag een Insignia rijden, moet ik nu ook een foto naar EW sturen?
Wie, EW of de klant? De klant was begripvol en wilde voor mij wel een uitzondering maken. Gewoonlijk halen ze niemand op, maar mij wel. Puik!quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:38 schreef Jieuwst het volgende:
[..]
Zo, dat is lullig...Wat zeiden ze toen je had uitgelegd waarom je niet ver kon lopen?
Daar vind ik Easyway sowieso wat pietepeuterig in. Iedereen weet dat de meest directe verbinding het snelst en duidelijkst, kortom het efficientst is. Altijd dat gedoe om eerst met EW te overleggen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:19 schreef Jieuwst het volgende:
Oke, wel stom dat de klant dan alsnog een klacht indient.
En als EW zijnde is het toch alleen maar fijn dat je hen werk bespaard?
Maarja, het zal wel
Ooh ik zie het al, met m'n dyslectische hoofd verkeerd gelezen.. :pquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:37 schreef Rubenr3 het volgende:
Faxen moet bij afleveren toch? Ik upload het gewoon als ik het niet bij een vestiging van hunzelf aflever.
Ik heb dat 1 keer gedaan, sinds dien vond ik het onzin en nooit wat van gehoordquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:37 schreef Rubenr3 het volgende:
Faxen moet bij afleveren toch? Ik upload het gewoon als ik het niet bij een vestiging van hunzelf aflever.
Ik heb een keer gehad dat ik niet met het OV op het adres kon komen. Toen ik dat tegen EW zei wilden ze iemand gaan zoeken met een eigen auto maar daar had ik niet zo'n zin in. Toen mocht ik, uitzondering, de klant bellen met de vraag of hij me wilde op halen. Maar ik moest expliciet aan de klant vermelden dat het geen verplichting was en dat we het probleem niet bij hem neerlegden. Terwijl een particulier er niet zo heel snel moeilijk over doet..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:56 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Wie, EW of de klant? De klant was begripvol en wilde voor mij wel een uitzondering maken. Gewoonlijk halen ze niemand op, maar mij wel. Puik!![]()
EW was strontchagrijnig en sprak me belerend toe. Ik had het via EW moeten regelen, in plaats van direct de klant te benaderen. Daar zit wat in, maar ik had geen zin om eventueel mijn rit af te laten blazen. Een taxi laten rijden lijkt me ook niet handig, dus uiteindelijk zou EW toch de klant hebben gevraagd om mij te laten ophalen.
Ik heb gewoon een schakel er tussenuit gehaald, maar dat stelden ze niet op prijs. Soit, ik lig er niet wakker van. Voortaan bel ik de centrale wel.
65+ers moeten gewoon betalen voor het OV. Studenten vanaf dan ook, nog wel met 40% korting denk ik. Dus dan maakt een student of 65+er niets uit toch?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:07 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Trouwens hè. Ik vroeg me nog wat af. Stel, met al dat gerommel met de studiebeurs, dat er binnen een paar jaar wordt besloten dat studenten alleen nog maar op een bepaald traject vrij mogen reizen (ouders-studiestad). Dan gaat EW toch over de kop of niet? Bedrijven met 65+ers in dienst zullen dan floreren.
Moet je over oudere werknemers niet minder belasting betalen oid?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:36 schreef Viezze het volgende:
65+ers moeten gewoon betalen voor het OV. Studenten vanaf dan ook, nog wel met 40% korting denk ik. Dus dan maakt een student of 65+er niets uit toch?
Ik gok zo dat joppie_saus daar meer over weet, maar ik zou niet weten waarom. Allereerst al omdat werkgevers geen belasting betalen (behalve de ZVW premie, maar ik ga er vanuit dat een 65+er die ook gewoon moet betalen) voor werknemers..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:50 schreef S-RS het volgende:
[..]
Moet je over oudere werknemers niet minder belasting betalen oid?
Kwam pas een 65+er tegen die een rit van Limburg naar Groningen had en een heel A4'tje vol had geschreven met waar hij allemaal vertraging had gehad, inclusief hectometerpaaltjes...quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:50 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Haha, blijkbaar kan het dus toch!
Maandag kwam ik een 65+'er van AR tegen in Haarlem. Die had me toch een stapel printzooi van 9292 bij zich..
Overigens wel een leuk gesprek gehad!
Doe ik ook, nooit gezeik mee gehad. Het systeem van AR begint trouwens al snel te zeuren dat je ongewoon lang over een rit doet. Volgens mij gaat dat systeem uit van een gemiddelde snelheid van 75 km/h ofzo, maar dat is vaak echt niet haalbaar met stadsverkeer ertussen..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:09 schreef RobinhoAjax het volgende:
[..]
Kwam pas een 65+er tegen die een rit van Limburg naar Groningen had en een heel A4'tje vol had geschreven met waar hij allemaal vertraging had gehad, inclusief hectometerpaaltjes...
Als t systeem bij mij begint te mekkeren dat het ongewoon lang is en ik heb in de file gestaan, zet ik er gewoon altijd bij File A16 oid.
Blij dat het EW systeem te dom is om over tijden na te denken. Slaat ook nergens op dat het automatisch gecontroleerd wordt, er gaat zó vaak iets fout in ov of file. En daarbij hou ik ook gewoon pauze als ik zin heb, geen deadline heb en uren nodig heb. Een buschauffeur moet ook om de 2u ofzo verplicht pauze houdenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 00:27 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Doe ik ook, nooit gezeik mee gehad. Het systeem van AR begint trouwens al snel te zeuren dat je ongewoon lang over een rit doet. Volgens mij gaat dat systeem uit van een gemiddelde snelheid van 75 km/h ofzo, maar dat is vaak echt niet haalbaar met stadsverkeer ertussen..
Joppie_saus vertelde dat EW hem een keer had gebeld dat die ongewoon lang over een rit had gedaan...quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:52 schreef maxmin het volgende:
[..]
Blij dat het EW systeem te dom is om over tijden na te denken. Slaat ook nergens op dat het automatisch gecontroleerd wordt, er gaat zó vaak iets fout in ov of file. En daarbij hou ik ook gewoon pauze als ik zin heb, geen deadline heb en uren nodig heb. Een buschauffeur moet ook om de 2u ofzo verplicht pauze houden
Werknemers boven de 65 mogen maar een bepaald aantal weken achter elkaar werken, en een bepaald aantal weken per jaar. Daarna komt hun AOW in het geding en worden ze gekort. Of ze goedkoper zijn weet ik niet, dat is aan het bedrijf zelf dacht ik.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:50 schreef S-RS het volgende:
[..]
Moet je over oudere werknemers niet minder belasting betalen oid?
Als ik moet rennen voor een trein en ik haal hem, zet ik ook wel eens de tijd neer voor de trein die ik dan daarna zou pakken. EW is daarin ook niet erg scherp vind ik. Ik kan wel eens twee uur extra krijgen als ik ergens tien minuten vertraging heb. Maar volgens mij doen ze daar niet echt moeilijk over. Ik ben ook benieuwd wat ze doen als je een keer moet tanken, bij de Esso staat, betaalt met je pas en dan, bij wijze van spreken, in plaats van 'ja' 'nee' aanvinkt bij 'heb je de Esso pas gebruikt?'. Zouden ze daar ook naar kijken? Ik vraag het me af.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 10:58 schreef S-RS het volgende:
[..]
Joppie_saus vertelde dat EW hem een keer had gebeld dat die ongewoon lang over een rit had gedaan...
Tja, zo krijg je het ook voor elkaar dat ik geen stap harder zet om een trein eerder te kunnen nemen hoor. Wel rennen voor een trein maar vervolgens niet mogen uitrusten zeker
Ik denk dat EW die esso pas wel heel scherp in de gaten houdt eigenlijk. Maar OV-tijden niet, daar is ook echt geen beginnen aan. Ik ben er altijd wel eerlijk in eigenlijk, maar ik ga inderdaad mezelf niet kapot zitten haasten voor ze. Daarvoor vind ik dat ze domweg te weinig vergoeding en vriendelijkheid geven. Voor uitsloverij of goedheid krijg je toch nooit een schouderklopje.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:29 schreef Kevindinhinho het volgende:
[..]
Als ik moet rennen voor een trein en ik haal hem, zet ik ook wel eens de tijd neer voor de trein die ik dan daarna zou pakken. EW is daarin ook niet erg scherp vind ik. Ik kan wel eens twee uur extra krijgen als ik ergens tien minuten vertraging heb. Maar volgens mij doen ze daar niet echt moeilijk over. Ik ben ook benieuwd wat ze doen als je een keer moet tanken, bij de Esso staat, betaalt met je pas en dan, bij wijze van spreken, in plaats van 'ja' 'nee' aanvinkt bij 'heb je de Esso pas gebruikt?'. Zouden ze daar ook naar kijken? Ik vraag het me af.
Haha, Europoort en Botlek is wel drama inderdaadquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:39 schreef RobinhoAjax het volgende:
Over ov-tijden gesproken... Maandag 2:30 uur ov'en vanuit Den Haag naar de Europoort
Verkijk je er niet op.. Ze controleren soms wel degelijk je ritbonnen. Ik denk eerlijk gezegd dat het ook te maken heeft met het aantal uren dat je werkt. Ik heb namelijk wel eens een e-mail gehad met hun constatering dat ik vanaf de bushalte in mijn straat schreef i.p.v. het station.. Die mail kwam na 2 jaar ongeveer..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:35 schreef maxmin het volgende:
[..]
Ik denk dat EW die esso pas wel heel scherp in de gaten houdt eigenlijk. Maar OV-tijden niet, daar is ook echt geen beginnen aan. Ik ben er altijd wel eerlijk in eigenlijk, maar ik ga inderdaad mezelf niet kapot zitten haasten voor ze. Daarvoor vind ik dat ze domweg te weinig vergoeding en vriendelijkheid geven. Voor uitsloverij of goedheid krijg je toch nooit een schouderklopje.
Tijdens mijn sollicitatie werd gezegd dat een bushalte waar meer dan één buslijn stopt, door EW wordt gezien als een busstation. Een tijd later bleek dat opeens onaangekondigd te zijn veranderd, net zoals die rare regel dat je de reistijd niet vergoed krijgt wanneer je in je eigen woonplaats moet beginnen. Voor mij is het in sommige gevallen ook sneller om naar een bushalte te fietsen waar een boel streekbussen stoppen, in plaats van 10 minuten naar het centraal station te fietsen. Dan geef ik gewoon op hoe laat ik bij die halte in de bus stap.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:52 schreef Pizzabodem het volgende:
Hoe doen ze dat dan bij jullie als je 30 minuten van het station woont ofzo? Dan zijn dus 2x per dag 30 minuten onbetaald?
Ik heb voor AR hier best wel vaak ritten waarbij ik niet eens op een station kom. Naar veel locaties is vanaf hier de bus gewoon veel sneller dan via het treinstation. Mag je dan bij EW wel vanaf de bushalte in de straat rekenen?
Ik weet niet hoe lang jij al in dienst bent, maar volgens mij was het inderdaad eerst allemaal veel vrijblijvender qua tijden. Later is dat inderdaad aangescherpt en stond het opeens ook beter zwart op wit heb ik het idee. Die regel van meer dan één buslijn heb ik inderdaad ook gehoord. Rare regel sowieso. Bij mij loopt er maar één lijn.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Tijdens mijn sollicitatie werd gezegd dat een bushalte waar meer dan één buslijn stopt, door EW wordt gezien als een busstation. Een tijd later bleek dat opeens onaangekondigd te zijn veranderd, net zoals die rare regel dat je de reistijd niet vergoed krijgt wanneer je in je eigen woonplaats moet beginnen. Voor mij is het in sommige gevallen ook sneller om naar een bushalte te fietsen waar een boel streekbussen stoppen, in plaats van 10 minuten naar het centraal station te fietsen. Dan geef ik gewoon op hoe laat ik bij die halte in de bus stap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |