Met dank aan Pheno voor bovenstaande text!quote:Chris Roberts, de man achter Wing Commander, Privateer en Freelancer, is terug van weggeweest en is een crowd-funding gestart om wel een heel ambitieus pc-spel te maken: Star Citizen.
Star Citizen is een ruimtesimulator in de stijl van zijn eerdere games, maar dan in een immense wereld waarin jij kunt zijn wat je wilt. De engine achter deze game wordt CryEngine 3, dat zorgt voor verbluffende beelden. Het spel ondersteunt singleplayer, offline co-op, en online modi zoals we kennen van Demon's Souls, waarin je de wereld van een ander tijdelijk ingaat. Ook zijn er publieke servers om een MMO-ervaring te bieden.
Het achtergrondverhaal van Star Citizen is gebaseerd op het verval en verdwijnen van de Romeinen in onze geschiedenis. Als speler is jouw doel om in Squadron 42 te komen, een soort vreemdelingenlegioen in de ruimte. Maar Chris Roberts geeft al aan dat je kunt kiezen dat doel volledig links te laten liggen en je eigen plan te trekken. Je kunt bijvoorbeeld het leger in gaan om in ruimteoorlogen deel te nemen, een verkoper worden om zo geld te verdienen of piraat worden en andere schepen overvallen. De ruimtewereld gaat door en heeft een economie die reageert op de gebeurtenissen in het spel. Verkenning is belangrijke feature in het spel, er zijn dan ook grote stukken ruimte die nog niet in kaart zijn gebracht.
Het spel is zo gemaakt dat je niet alleen in een ruimteschip bent: je kunt op planeten eruit en in first- of third-person rondlopen en gevechten aangaan. Star Citizen ondersteunt allerlei apparaten: van muis, gamepads, joysticks tot aan Oculus Rift, de virtual reality-helm.
Het verdienmodel van het spel lijkt op Guild Wars 2: je koopt het spel en met optionele microtransacties kun je spullen kopen. De spelers kunnen eigen ruimteschepen ontwerpen in het spel en verkopen, een klein gedeelte van de opbrengst gaat naar de ontwikkelaar. De ontwikkelaar geeft aan dat mensen die ingame kopen geen gameplayvoordelen hebben. Er zijn geen abonnementen om het te blijven spelen, zoals andere MMO's wel hebben. De vroege alphaversie van het spel komt in 2013, het complete spel wordt pas in 2014 verwacht.
Je kunt Chris Roberts en de zijnen steunen door te pledgen op de Star Citizen-site. Als er tussen de twee en vier miljoen dollar is opgehaald gaan grote investeerders pas hun geld inleggen in de ontwikkeling van deze game.
http://uk.pc.gamespy.com/articles/122/1226351p1.htmlquote:• Is it PC exclusive? Yes.
• Is there a single-player, Wing Commander-style campaign? Yes (that part's called Squadron 42).
• Can my friends drop in and fly as my wingmen? Yes.
• Does the story branch based on my actions? Yes.
• Does it have a Privateer-style open universe with a trade economy? Yes.
• Is the economy dynamic? Yes.
• Can I skip the single-player campaign and jump right into that part? Yes.
• Is there a free, massively multiplayer persistent online universe? Yes.
• Will that universe constantly expand with new content? Yes.
• Can I play offline? Yes.
• Can I host my own server for me and my friends? Yes.
• Are there real zero-G physics? Yes.
• Can my friends and I crew a ship together, with one piloting and others manning guns? Yes.
• Can I have 64 or more players in one area? Yes (and that's the bare minimum he's shooting for).
• Can I mod it? Yes.
• Can I pilot a carrier starship? Yes (but probably not in the persistent online universe).
• Can I have a medium-sized ship with a single launchable fighter aboard? Yes.
• Can I get out of my ship and shoot people in first- or third-person combat? Yes.
• Can I hijack an enemy ship? Yes.
• Can other players hijack my ship? Yes.
• Will there be location-specific damage on spaceships? Yes.
• Will there be customizable weapons on hardpoints? Yes.
• Can I play with a mouse? Yes.
• A gamepad? Yes.
• A joystick? Yes.
• Will it support Oculus Rift? Yes.
• Will it take user-created content (ships, etc) and sell it, splitting revenue with creators? Yes.
3.5 % nu al bijna, ik hoop echt dat deze game zijn goal gaat halen. Dit kan echt zo vet wordenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:24 schreef anti_kneus het volgende:
Binnen 2 uur zit hij al bijna aan de 2% van wat hij moet halen, hopelijk blijft het zo snel gaan, deze man verdient het in mijn ogen. Heb al zijn spellen compleet grijs gespeeld
Je bedoelt meer dan 5%quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:02 schreef bjorntju het volgende:
[..]
3.5 % nu al bijna, ik hoop echt dat deze game zijn goal gaat halen. Dit kan echt zo vet worden
Damnquote:
quote:• Is it PC exclusive? Yes.
• Is there a single-player, Wing Commander-style campaign? Yes (that part's called Squadron 42).
• Can my friends drop in and fly as my wingmen? Yes.
• Does the story branch based on my actions? Yes.
• Does it have a Privateer-style open universe with a trade economy? Yes.
• Is the economy dynamic? Yes.
• Can I skip the single-player campaign and jump right into that part? Yes.
• Is there a free, massively multiplayer persistent online universe? Yes.
• Will that universe constantly expand with new content? Yes.
• Can I play offline? Yes.
• Can I host my own server for me and my friends? Yes.
• Are there real zero-G physics? Yes.
• Can my friends and I crew a ship together, with one piloting and others manning guns? Yes.
• Can I have 64 or more players in one area? Yes (and that's the bare minimum he's shooting for).
• Can I mod it? Yes.
• Can I pilot a carrier starship? Yes (but probably not in the persistent online universe).
• Can I have a medium-sized ship with a single launchable fighter aboard? Yes.
• Can I get out of my ship and shoot people in first- or third-person combat? Yes.
• Can I hijack an enemy ship? Yes.
• Can other players hijack my ship? Yes.
• Will there be location-specific damage on spaceships? Yes.
• Will there be customizable weapons on hardpoints? Yes.
• Can I play with a mouse? Yes.
• A gamepad? Yes.
• A joystick? Yes.
• Will it support Oculus Rift? Yes.
• Will it take user-created content (ships, etc) and sell it, splitting revenue with creators? Yes.
Hmm boarding parties? Zou helemaal geniaal zijnquote:Can I get out of my ship and shoot people in first- or third-person combat? Yes.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:27 schreef Pheno het volgende:
Ik zal de TT even aanpassen, de titel van de game is Star CitizenSquadron 42 is de naam van de campagne.
Even flink wat info gezocht na de submit van Tain: Chris Roberts werkt aan pc-game Star Citizen
Dus mocht de OP aangepast moeten worden met meer info, dan kan dat
Jouw avatar is geweldig.quote:
Thanks, wilde net gaan vragen om de TT aan te passen maar dat is dus al gebeurdquote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:27 schreef Pheno het volgende:
Ik zal de TT even aanpassen, de titel van de game is Star CitizenSquadron 42 is de naam van de campagne.
Even flink wat info gezocht na de submit van Tain: Chris Roberts werkt aan pc-game Star Citizen
Dus mocht de OP aangepast moeten worden met meer info, dan kan dat
zal freelancer eindelijk geëvenaard worden ?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:29 schreef RickoKun het volgende:
8.000 euro pledge
(Ik denk dat ik 48 eu ga doen, vind ik wel even genoeg)
Hou op man, wilde even met mijn piemel spelen maar merkte dat er allemaal voorvocht aan zatquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:32 schreef leeell het volgende:
[..]
zal freelancer eindelijk geëvenaard worden ?
Sounds good to me!quote:The Kickstarter number will be combined with the RSI counter when we hit our minimum and stretch goals, so a pledge in either place counts towards our goal of reaching $2mill or more. We will link all Kickstarter pledges to their RSI account in the same way we intend to do with all the members that used the backed up site when our main one was down. We will have to get the data from Kickstarter so be patient as it wont be instant, but we promise we will link everything up and nothing will get lost!
Tsja, als hij iig de 2 mil maar haalt, dan heb ik voor weinig weer eens een leuke singleplayer, hoop ik tenminste...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:34 schreef RickoKun het volgende:
Het gaat nu wel wat lastiger merk ik
http://www.reddit.com/r/I(...)er/c6q7kpq?context=3quote:We plan on building the full SC experience even if we only end up with just $2-$2.5M which is unlikely given where we are now and our current pace. We should be well beyond here by the end but keep up the support!
Te only difference is that we cant promise the full SC experience in 24 months after funding - it may take longer and we may not have as much content on launch, but we'll still deliver it!
Ah okay! Dat zijn betere berichten! Hoewel het natuurlijk mooier is als t zo snel mogelijk klaar is door genoeg pledges!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:44 schreef bjorntju het volgende:
Hij heeft gezegd dat hij de volledige game wilt maken, maar als er minder gefund wordt, dan duurt het alleen wat langer
[edit]
Dit dus:
[..]
http://www.reddit.com/r/I(...)er/c6q7kpq?context=3
Ja precies, het zal echt super zijn als de game de 5 miljoen bereikt, maar ik ben bang van niet. Maar ik denk dat het de 3 miljoen nog wel gaat halen, misschien nog wel meerquote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:06 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ah okay! Dat zijn betere berichten! Hoewel het natuurlijk mooier is als t zo snel mogelijk klaar is door genoeg pledges!
quote:Congratulations everyone! We are an official “go” as of Thursday morning at 6:32 am EDT. Thanks to everyone’s enthusiasm we’ve got there in just two weeks.
I would like to say a big “thank you” to everyone. I know I have been saying thanks a lot recently, but you’ve earned them. You’re helping us put Space Sims back on the map! THANK YOU!
Now that Star Citizen has been funded, we’ve had a lot of questions about stretch goals. Many of you know the set of goals previously listed at the RSI site. They were broad design concepts that we needed additional funding to achieve. But quite frankly, they weren’t much fun for you and didn’t have enough concrete data!
So, we’ve heard you: our backers deserve a stretch goal system that isn’t just about game design but about rewarding our incredible community. To that end, we’ve developed two campaigns: one specifically for Kickstarter and one for the whole project. They still showcase our big ideas… but they also make the rest of the funding period about you.
The idea is that the money collected on Kickstarter and the money raised here on the RSI site will be pooled together and count towards the overall stretch goals which are listed here.
But, as added bonus, we’re running a Kickstarter set of stretch goals with are ADDITIVE to the overall stretch goals.
Our next goal is $750,000 on Kickstarter. That is within reach as I type this message! When we get there, every backer will start the game with a class I repair bot. Here’s the backstory:
The legend on the Saga Datasystems’ AMX-1 Repair Droid bot box says “a pilot’s best friend” and few experienced flyers would disagree. Thanks to a network of nine telescoping flex arms, the AMX-1 can access and repair any standard ship system with ease. Though it lacks the full speech boards and the emotional memory cores of more expensive models, the trademark whirring and beeping of an AMX is a welcome sound for anyone charting a path between the stars.
Next up is our main stretch goal: at $2.5 million we will add an additional flyable ship, the Anvil Gladiator, to the game. The Gladiator is the civilian variant of a powerful military bomber currently being used against the Vanduul on the frontiers of the galaxy. The Anvil’s pylons can support the heaviest grade antimatter torpedoes and it has up to a pair of turrets for protection during bombing runs. In short, they’re a capital ship’s worst nightmare!
Finally: we polled the community if it would be alright to extend the overall pledge campaign by ten days to match the Kickstarter and the answer was a resounding yes. So that’s what we’re going to do; it’s going to let us put together something special for when everything finishes on November 19 at 11 am PST!
So, lets get out there and earn some robots… and in the coming days, much more!
And again THANK YOU!
Doe maar rustig aan want t komt pas in 2014 uitquote:Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef Bitterlemon het volgende:
Cool!
Eerst even een nieuwe computer kopen.
Heb ik tenminste tijd om wat geld op te sparen.quote:Op zondag 11 november 2012 17:09 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Doe maar rustig aan want t komt pas in 2014 uit
Hmmm ik prefereer de aloude methode met vaste servers zoals met Freelancer. Maar misschien dat je op deze manier juist meer interactie in de multiplayer krijgt.quote:Op zondag 11 november 2012 21:13 schreef bjorntju het volgende:
Meer info over hoe de SP en MP werkt : http://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen/posts/346700
Klinkt erg tof!
quote:Op woensdag 14 november 2012 15:07 schreef leeell het volgende:
heb gewoon geld van mn spaarrekening gebruikt om te kunnen pledgen
het zijn skere tijden, maar kan toch zeker niet meewerken aan de teloorgang van pc gaming door niks te doenquote:
Iddquote:Op zaterdag 17 november 2012 12:44 schreef RickoKun het volgende:
Heb mijn tissues paraat, 4,1 miljoen!
Helaas zijn we met zijn drietjes. Zo blijkt maar weer dat 99% van de gamers skere losers zijn die in een goot gerold dienen te worden.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:15 schreef leeell het volgende:
op het forum was er ook een massale last minute upgrade oproep, mensen die al gepledged hadden zouden op de laatste dag ook nog upgraden
Idd, heb zelf 48 euro op de RSI site en die 5 euro skin op de kickstarter site gepleged, en dat vind ik wel genoegquote:Op zaterdag 17 november 2012 15:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]Daar heb ik dan weer geen zin in. Moeten sowieso nog twee jaar wachten voordat 't uitkomt
![]()
Zwak hoorquote:Op zaterdag 17 november 2012 18:31 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Ik wil meer pledgen maar ik heb geen cent te makken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.kickstarter.co(...)ken=d276bdfccf0f9816quote:Congratulation Citizens! Your dedication to the cause is impossible to deny. Working with the imperial fleet shipyards, I have secured one final lofty stretch goal for you: if we can reach the previously impossible $5.5 million level, then the Bengal carrier will be playable in the finished game. It will be very difficult to earn a Bengal… but when you do, it will be an amazing base for clans, squadrons and guilds. Can we get there?
Meh, 5.5 miljoen? Dat gaan ze niet meer halen ben ik bang. Dat ze er nou 5 miljoen van maken, die kans zit er dik in
[ Bericht 5% gewijzigd door bjorntju op 17-11-2012 22:04:54 ]
quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:47 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Zwak hoorSorry, ik moet helaas af en toe ook nog eten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
Golden ticket? Is dat golden citizen card (min. 500$ gepledged)?quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:20 schreef Verbodsbord het volgende:
Heb al een tijdje een Golden Ticket, en meteen geregistreerd toen het mogelijk wasDit kan alleen maar episch worden.
Jah idd, in ben ook echt benieuwd of ze het gaat lukken, ik denk het wel, maar als ik er zo hoor wat ze er allemaal in willen doen... Hoop dat ze er dan ook echt moeite in stoppen en er geen halfbakken features van gaan maken. Vooral dat boarden in FPS lijkt mij echt awesome, je kan ook op de hull van het schip lopen en shitquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:07 schreef RickoKun het volgende:
5,5 lukt hem inderdaad nooit.
Ze hebben wel super huge ambities man. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat ze dat allemaal vlekkeloos kunnen integreren. Als ze dat flikken hebben ze echt het meest complete spel ooit gemaakt in de history of mankind volgens mij
Ja dat is waar idd, wie weet, het gaat nu ook een stuk sneller dan de voorgaande dagen, maar de 5.5 miljoen? Ik ben bang van niet, zal wel gigantich awesome zijn natuurlijkquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:19 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Ik weet het niet, Project Eternity had er in de laatste dagen toch ook nog ruim een miljoen bijgehaald?
Nah, als je je voor 20 oktober regrestreerde op de RSI site (dus voordat de funding van start ging) kreeg je een golden ticket waarmee je wat extra ingame dingen krijgt volgens mij. Wat je er voor krijgt is nog niet bekend. Gelukkig had ik mij nog mooi net voordat de funding gestart werd kunnen registreren.quote:Op
zaterdag 17 november 2012 21:26 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Golden ticket? Is dat golden citizen card (min. 500$ gepledged)?
Pledge hier: https://www.robertsspaceindustries.com/star-citizen/ Daar kan je wel gewoon met paypal betalenquote:Op zaterdag 17 november 2012 23:29 schreef Verbodsbord het volgende:
Hoezo kan je kickstarter niet betalen met paypal(wel logisch, Amazon VS ebay enzo, maar toch..... Zuur.)
Mooi! hoe meer hoe beter!quote:Op zondag 18 november 2012 12:40 schreef Verbodsbord het volgende:
Heb gepledged via zijn eigen site ja
quote:At six million you’ll launch the game with 100 systems, a full orchestral score and a free copy of the first Squadron 42 mission disk, Behind Enemy Lines.
En wat krijg ik voor 125?quote:Op maandag 19 november 2012 12:19 schreef bjorntju het volgende:
Game heeft de 5.5 miljoen bereiktDie grote carrier van de trailer is nu ook bestuurbaar! Had echt nooit verwacht dat hij de 5.5 miljoen zal halen :lol: Heb mijn pledge ook geupgraded naar 125 trouwens
Geen 10.000 dollar pledgenquote:Op maandag 19 november 2012 14:54 schreef leeell het volgende:
let wel dat je hier pas mag meeposten als je minstens 60 dollar heb gepledged
als ik het over hadquote:
Done, 250 dollar geplegdedquote:Op maandag 19 november 2012 14:54 schreef leeell het volgende:
let wel dat je hier pas mag meeposten als je minstens 60 dollar heb gepledged
Zodra je een bedrag hebt gekozen zie je het scherm erna wat het inhoudt. Beetje lame, maar ja.quote:Op maandag 19 november 2012 15:02 schreef Murdera het volgende:
Waar kan ik zien wat je voor welke pledge krijgt? Op de homesite is het allemaal afgeknipt en staat er geen prijs bij?
nee hoor, je kan erop klikkenquote:Op maandag 19 november 2012 15:02 schreef Murdera het volgende:
Waar kan ik zien wat je voor welke pledge krijgt? Op de homesite is het allemaal afgeknipt en staat er geen prijs bij?
He jij ook hierquote:Op maandag 19 november 2012 15:02 schreef Murdera het volgende:
Waar kan ik zien wat je voor welke pledge krijgt? Op de homesite is het allemaal afgeknipt en staat er geen prijs bij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |