abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117812752

Platform: PC
Genre: Space Sim
Release datum: TBA
Online/SP: Beide, game heeft een MMO en SP aspect welke ook speelbaar is in co-op.
Aantal spelers: 1 t/m ? (64 spelers is het minimale doel waar de dev voor wilt gaan)
Officiële site: http://robertsspaceindustries.com

Trailer met volledige ingame beelden:

quote:
Chris Roberts, de man achter Wing Commander, Privateer en Freelancer, is terug van weggeweest en is een crowd-funding gestart om wel een heel ambitieus pc-spel te maken: Star Citizen.

Star Citizen is een ruimtesimulator in de stijl van zijn eerdere games, maar dan in een immense wereld waarin jij kunt zijn wat je wilt. De engine achter deze game wordt CryEngine 3, dat zorgt voor verbluffende beelden. Het spel ondersteunt singleplayer, offline co-op, en online modi zoals we kennen van Demon's Souls, waarin je de wereld van een ander tijdelijk ingaat. Ook zijn er publieke servers om een MMO-ervaring te bieden.

Het achtergrondverhaal van Star Citizen is gebaseerd op het verval en verdwijnen van de Romeinen in onze geschiedenis. Als speler is jouw doel om in Squadron 42 te komen, een soort vreemdelingenlegioen in de ruimte. Maar Chris Roberts geeft al aan dat je kunt kiezen dat doel volledig links te laten liggen en je eigen plan te trekken. Je kunt bijvoorbeeld het leger in gaan om in ruimteoorlogen deel te nemen, een verkoper worden om zo geld te verdienen of piraat worden en andere schepen overvallen. De ruimtewereld gaat door en heeft een economie die reageert op de gebeurtenissen in het spel. Verkenning is belangrijke feature in het spel, er zijn dan ook grote stukken ruimte die nog niet in kaart zijn gebracht.

Het spel is zo gemaakt dat je niet alleen in een ruimteschip bent: je kunt op planeten eruit en in first- of third-person rondlopen en gevechten aangaan. Star Citizen ondersteunt allerlei apparaten: van muis, gamepads, joysticks tot aan Oculus Rift, de virtual reality-helm.

Het verdienmodel van het spel lijkt op Guild Wars 2: je koopt het spel en met optionele microtransacties kun je spullen kopen. De spelers kunnen eigen ruimteschepen ontwerpen in het spel en verkopen, een klein gedeelte van de opbrengst gaat naar de ontwikkelaar. De ontwikkelaar geeft aan dat mensen die ingame kopen geen gameplayvoordelen hebben. Er zijn geen abonnementen om het te blijven spelen, zoals andere MMO's wel hebben. De vroege alphaversie van het spel komt in 2013, het complete spel wordt pas in 2014 verwacht.

Je kunt Chris Roberts en de zijnen steunen door te pledgen op de Star Citizen-site. Als er tussen de twee en vier miljoen dollar is opgehaald gaan grote investeerders pas hun geld inleggen in de ontwikkeling van deze game.
Met dank aan Pheno voor bovenstaande text!

Ingame(!) footage

quote:
• Is it PC exclusive? Yes.
• Is there a single-player, Wing Commander-style campaign? Yes (that part's called Squadron 42).
• Can my friends drop in and fly as my wingmen? Yes.
• Does the story branch based on my actions? Yes.
• Does it have a Privateer-style open universe with a trade economy? Yes.
• Is the economy dynamic? Yes.
• Can I skip the single-player campaign and jump right into that part? Yes.
• Is there a free, massively multiplayer persistent online universe? Yes.
• Will that universe constantly expand with new content? Yes.
• Can I play offline? Yes.
• Can I host my own server for me and my friends? Yes.
• Are there real zero-G physics? Yes.
• Can my friends and I crew a ship together, with one piloting and others manning guns? Yes.
• Can I have 64 or more players in one area? Yes (and that's the bare minimum he's shooting for).
• Can I mod it? Yes.
• Can I pilot a carrier starship? Yes (but probably not in the persistent online universe).
• Can I have a medium-sized ship with a single launchable fighter aboard? Yes.
• Can I get out of my ship and shoot people in first- or third-person combat? Yes.
• Can I hijack an enemy ship? Yes.
• Can other players hijack my ship? Yes.
• Will there be location-specific damage on spaceships? Yes.
• Will there be customizable weapons on hardpoints? Yes.
• Can I play with a mouse? Yes.
• A gamepad? Yes.
• A joystick? Yes.
• Will it support Oculus Rift? Yes.
• Will it take user-created content (ships, etc) and sell it, splitting revenue with creators? Yes.
http://uk.pc.gamespy.com/articles/122/1226351p1.html

[ Bericht 12% gewijzigd door bjorntju op 11-10-2012 18:14:59 ]
pi_117812884
Damn, dit ziet er echt geweldig uit, het lijkt net CGI! Registreer je op de officiële site: http://robertsspaceindustries.com/start/ voor een (gratis) golden ticket wat je waarschijnlijk een paar extra's geeft als de game uitkomt. (access code is 42)

Vandaag om 4 uur is er ook een live uitzending over deze game op Gamespot waar waarschijnlijk meer info over de game wordt onthuld.

De game is gemaakt door Chris Roberts, de maker van Wing Commander.
pi_117813422
Nice!
pi_117821972
Game is nu te funden op http://robertsspaceindustries.com/star-citizen/ !

Heb ook wat direct feed screens aan de OP toegevoegd! Zie ook bovenstaande link voor meer footage! Game wordt trouwens gemaakt op de CryEngine 3.
pi_117822615
Binnen 2 uur zit hij al bijna aan de 2% van wat hij moet halen, hopelijk blijft het zo snel gaan, deze man verdient het in mijn ogen. Heb al zijn spellen compleet grijs gespeeld :)
pi_117823972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:24 schreef anti_kneus het volgende:
Binnen 2 uur zit hij al bijna aan de 2% van wat hij moet halen, hopelijk blijft het zo snel gaan, deze man verdient het in mijn ogen. Heb al zijn spellen compleet grijs gespeeld :)
3.5 % nu al bijna, ik hoop echt dat deze game zijn goal gaat halen. Dit kan echt zo vet worden _O_
pi_117824276
Wat tof :o _O_
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_117824528
Game gaat ook de Oculus Rift ondersteunen.

Damn nu moet ik ook zo'n ding hebben :D

En de full cinematic trailer van 5 minuten:

http://player.vimeo.com/video/51129845

_O_

[ Bericht 43% gewijzigd door bjorntju op 10-10-2012 19:23:48 ]
pi_117824975
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:02 schreef bjorntju het volgende:

[..]

3.5 % nu al bijna, ik hoop echt dat deze game zijn goal gaat halen. Dit kan echt zo vet worden _O_
Je bedoelt meer dan 5% ;)
pi_117825306
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:25 schreef anti_kneus het volgende:

[..]

Je bedoelt meer dan 5% ;)
Damn11.gif, En ik zat nog te twijfelen dat deze game zijn goal niet zal halen. Ik denk niet dat we daar ons zorgen over hoeven te maken. (hij is er nog niet, maar als hij in de eerste 2 en een half uur al 6.32% van 2.000.000 heeft opgehaald, met nog 30 dagen te gaan komt het wel goed denk ik :D ) Ga hem ook nog backen, maar ik wacht eerst nog even af totdat ze de euro naar dollar koers goed hebben.

quote:
• Is it PC exclusive? Yes.
• Is there a single-player, Wing Commander-style campaign? Yes (that part's called Squadron 42).
• Can my friends drop in and fly as my wingmen? Yes.
• Does the story branch based on my actions? Yes.
• Does it have a Privateer-style open universe with a trade economy? Yes.
• Is the economy dynamic? Yes.
• Can I skip the single-player campaign and jump right into that part? Yes.
• Is there a free, massively multiplayer persistent online universe? Yes.
• Will that universe constantly expand with new content? Yes.
• Can I play offline? Yes.
• Can I host my own server for me and my friends? Yes.
• Are there real zero-G physics? Yes.
• Can my friends and I crew a ship together, with one piloting and others manning guns? Yes.
• Can I have 64 or more players in one area? Yes (and that's the bare minimum he's shooting for).
• Can I mod it? Yes.
• Can I pilot a carrier starship? Yes (but probably not in the persistent online universe).
• Can I have a medium-sized ship with a single launchable fighter aboard? Yes.
• Can I get out of my ship and shoot people in first- or third-person combat? Yes.
• Can I hijack an enemy ship? Yes.
• Can other players hijack my ship? Yes.
• Will there be location-specific damage on spaceships? Yes.
• Will there be customizable weapons on hardpoints? Yes.
• Can I play with a mouse? Yes.
• A gamepad? Yes.
• A joystick? Yes.
• Will it support Oculus Rift? Yes.
• Will it take user-created content (ships, etc) and sell it, splitting revenue with creators? Yes.

[ Bericht 11% gewijzigd door bjorntju op 10-10-2012 22:37:47 ]
pi_117825539
quote:
Can I get out of my ship and shoot people in first- or third-person combat? Yes.
Hmm boarding parties? Zou helemaal geniaal zijn :D
pi_117825623
Site overbelast :D
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_117842797
Ow my gawd. He's back _O_
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_117842953
Ik zal de TT even aanpassen, de titel van de game is Star Citizen :P Squadron 42 is de naam van de campagne.

Even flink wat info gezocht na de submit van Tain: Chris Roberts werkt aan pc-game Star Citizen

Dus mocht de OP aangepast moeten worden met meer info, dan kan dat :P

[ Bericht 22% gewijzigd door Pheno op 11-10-2012 09:07:26 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_117852911
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:27 schreef Pheno het volgende:
Ik zal de TT even aanpassen, de titel van de game is Star Citizen :P Squadron 42 is de naam van de campagne.

Even flink wat info gezocht na de submit van Tain: Chris Roberts werkt aan pc-game Star Citizen

*;
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_117858392
Godverdomme. Ik probeer hier niet te veel van te verwachten maar tot nu toe klinkt alles echt heel erg tof. Ik ben blij dat dit soort projecten de laatste tijd eindelijk weer een beetje terug beginnen te komen.

RPS artikel: http://www.rockpapershotg(...)tar-citizen-preview/
Video van GDC: http://au.gamespot.com/sh(...)es_gdc_panel20121010

quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 14:17 schreef Tain het volgende:

[..]

*;
Jouw avatar is geweldig.

[ Bericht 7% gewijzigd door ChocolateJesus. op 11-10-2012 17:00:57 ]
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_117860851
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 08:27 schreef Pheno het volgende:

Thanks, wilde net gaan vragen om de TT aan te passen maar dat is dus al gebeurd :) Heb ook even jou stukje text van de frontpage in de OP gezet als je het niet erg vind :)

Weet iemand trouwens wat die [kleur] citizens card is die je krijgt als je de game backed? Een soort postcard ofzo?

[ Bericht 2% gewijzigd door bjorntju op 11-10-2012 17:47:51 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:59:43 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_117861447
Tvp.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_117862942
pi_117864279
Pc Only
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_117865807
Privateer maar weer uit de kast gehaald. Nostalgie en alles. Nog altijd de beste Space-sim. _O_
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:27:15 #22
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_117898794

Hier heb ik jaren en jaren op gewacht na Freelancer.

HAVE MY FUCKING MONEY

(toch even vraagje, hoe zit dat met je geld als ze het niet halen?)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:28:16 #23
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117898826
volgen
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:29:59 #24
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_117898893
8.000 euro pledge :')

(Ik denk dat ik 48 eu ga doen, vind ik wel even genoeg)
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:32:20 #25
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117898991
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 16:29 schreef RickoKun het volgende:
8.000 euro pledge :')

(Ik denk dat ik 48 eu ga doen, vind ik wel even genoeg)
zal freelancer eindelijk geëvenaard worden ? _O_
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')