Ik snap er geen hol van. Het OM stelt jou in 'verzuim'?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:00 schreef Yreal het volgende:
Krijg ik een brief binnen dat het OM mij in verzuim stelt omdat mijn bezwaarschrift geen bezwaargronden bevat.
Nee lul, dat komt omdat je mijn wob verzoek aanmerkt als bezwaar.
OM bestaat volgens mij uit mbo´rs van de advocatenopleiding
Nouja, zo'n vermoeden had ik wel. Maar dan stelt het OM je in verzuim omdat je niet betaalt, niet omdat je bezwaarschrift geen gronden bevat (voor opschorting van de invordering).quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:33 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hij zal wel een boete moeten betalen, en de eerste termijn gemist hebben nu.
Vast een flitsfoto die hij wil zien.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nouja, zo'n vermoeden had ik wel. Maar dan stelt het OM je in verzuim omdat je niet betaalt, niet omdat je bezwaarschrift geen gronden bevat (voor opschorting van de invordering).
Je kan toch uberhaupt niet in verzuim zijn voor het niet opgeven van gronden voor bezwaar? Want je kan toch alleen in verzuim zijn als je niet presteert terwijl de prestatie wel opeisbaar is? Lijkt mij niet dat het opgeven van bezwaargronden iets is wat je uit hoofde van een verbintenis moet presteren...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nouja, zo'n vermoeden had ik wel. Maar dan stelt het OM je in verzuim omdat je niet betaalt, niet omdat je bezwaarschrift geen gronden bevat (voor opschorting van de invordering).
Snap je nu mijn vraagtekens?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Je kan toch uberhaupt niet in verzuim zijn voor het niet opgeven van gronden voor bezwaar? Want je kan toch alleen in verzuim zijn als je niet presteert terwijl de prestatie wel opeisbaar is? Lijkt mij niet dat het opgeven van bezwaargronden iets is wat je uit hoofde van een verbintenis moet presteren...
Ja ik dacht ik check even bij jou of mijn gedachtegang goed wasquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Snap je nu mijn vraagtekens?
Ik vond het gewoon grappig dat er wordt afgegeven op 'mbo-ers' die de advocatenopleiding doen terwijl iemand die dan een 'hogere rechtenopleiding' doet klaarblijkelijk ook geen idee heeft wat hij of zij nou net heeft geschreven.
Met andere woorden: karma.
Er lopen overal genoeg idioten rond. Ik ben ook inderdaad de grootste knuppels tegengekomen op de universiteit.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:44 schreef Speedy_T het volgende:
Dat afgeven op lagere niveaus slaat ook helemaal nergens op. Op de universiteit lopen ook genoeg idioten rond
Hoi.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:44 schreef Speedy_T het volgende:
Dat afgeven op lagere niveaus slaat ook helemaal nergens op. Op de universiteit lopen ook genoeg idioten rond
Dat laat ik aan bekenden over.quote:
Nee, er staat echt letterlijk ik stel u in verzuimquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik snap er geen hol van. Het OM stelt jou in 'verzuim'?
Vage shitquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, er staat echt letterlijk ik stel u in verzuim
Ik had dus een wob verzoekje gedaan en terug gekregen dat mijn bezwaarschrift is geaccepteerd.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Snap je nu mijn vraagtekens?
Ik vond het gewoon grappig dat er wordt afgegeven op 'mbo-ers' die de advocatenopleiding doen terwijl iemand die dan een 'hogere rechtenopleiding' doet klaarblijkelijk ook geen idee heeft wat hij of zij nou net heeft geschreven.
Met andere woorden: karma.
Ik ken de term verzuim om eerlijk te zijn ook niet. Als je bezwaar maakt kan dat ook pro forma (leeg), maar dan krijg je wel het verzoek om op korte termijn nog aanvullende gronden aan te leveren. Anders krijg je een b.o.b (beslissing op bezwaar) die gelijk is aan het oorspronkelijke besluit. En een verzoek tot inzage (op basis van de wob) staat los van een bezwaarschrift. Maar deze kan wel niet genoeg gespecificeerd zijn waardoor hij geweigerd mag worden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:43 schreef H-D het volgende:
Trouwens gebruikt het OM eigenlijk wel dat soort civielrechtelijke termen als je bijvoorbeeld je eerste termijn mist? Had laatst nog een Mulder beschikking gehad en daar stond nergens iets over verzuim..
Ja, dat bedoel ik dus met het pro forma bezwaarschrift. Dat klopt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had dus een wob verzoekje gedaan en terug gekregen dat mijn bezwaarschrift is geaccepteerd.
En nu dus dat ik in verzuim ben omdat mijn bezwaarschrift geen gronden voor bezwaar bevat en ik 4 weken krijg het te herstellen.
Ja pro forma enzo wist ik. ( ik heb nog wel wàt bestuursrecht gehad hè?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik ken de term verzuim om eerlijk te zijn ook niet. Als je bezwaar maakt kan dat ook pro forma (leeg), maar dan krijg je wel het verzoek om op korte termijn nog aanvullende gronden aan te leveren. Anders krijg je een b.o.b (beslissing op bezwaar) die gelijk is aan het oorspronkelijke besluit. En een verzoek tot inzage (op basis van de wob) staat los van een bezwaarschrift. Maar deze kan wel niet genoeg gespecificeerd zijn waardoor hij geweigerd mag worden.
Als de term 'verzuim u' gebruikt wordt ben ik heel nieuwsgierig naar de precieze formulering/strekking. En of dit om een wob verzoek of een mulder bezwaar gaat.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Patsen met je HEAO papiertje?
*Rent en schuilt*
Ah kijk verduidelijkingquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:58 schreef Ryon het volgende:
Na even kort ingelezen te hebben:
Het OM maakt wel veel gebruik van de term 'verzuim' als zij te maken hebben met *in hun ogen* pro forma bezwaren. Dat klinkt wel een stuk berispender. Maar zij zullen ook wel moe worden van elke burger die in bezwaar gaat na het krijgen van een bekeuring.
verklaar je nader; niet in de randstad wonen betekent niet dat je automatisch een boer bentquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:17 schreef Yreal het volgende:
Hoever zouden alle boeren willen reizen als er een rechtenmeet was ?
Niet?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
verklaar je nader; niet in de randstad wonen betekent niet dat je automatisch een boer bent
Ik wist dat de RB die term hanteert als je een pro-forma indient. Je krijgt dan een aantal weken om je 'verzuim' (niet nader gemotiveerd) te 'herstellen'.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:58 schreef Ryon het volgende:
Na even kort ingelezen te hebben:
Het OM maakt wel veel gebruik van de term 'verzuim' als zij te maken hebben met *in hun ogen* pro forma bezwaren. Dat klinkt wel een stuk berispender. Maar zij zullen ook wel moe worden van elke burger die in bezwaar gaat na het krijgen van een bekeuring.
Ze hebben het dus aangemerkt als een pro-forma. Nou prima, nu heb je nog 4 weken extra om je bezwaarschrift te motiveren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik had dus een wob verzoekje gedaan en terug gekregen dat mijn bezwaarschrift is geaccepteerd.
En nu dus dat ik in verzuim ben omdat mijn bezwaarschrift geen gronden voor bezwaar bevat en ik 4 weken krijg het te herstellen.
Yreal-post alertquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:17 schreef Yreal het volgende:
Hoever zouden alle boeren willen reizen als er een rechtenmeet was ?
Succes!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:12 schreef Paxcon het volgende:
Over 1,5 week 3 tussententamens. Spannend!
van wie niet?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:05 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nog twee hele lekkere flessen en en een normale en een beetje van een vieze, ik mag niet meer kopen
drank is een goede besteding van geldquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan het geld beter gebruiken. Vooral omdat ik niet bepaald droog sta
Als je het 150 jaar bewaart wel ja, anders valt het tegen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
drank is een goede besteding van geld
wutlolquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inhoudsloos zeiken in de hoop dat ik meer dan veertien woorden aan je ga verspillen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |