quote:
Op dinsdag 9 oktober 2012 20:58 schreef Ryon het volgende:Na even kort ingelezen te hebben:
Het OM maakt wel veel gebruik van de term 'verzuim' als zij te maken hebben met *in hun ogen* pro forma bezwaren. Dat klinkt wel een stuk berispender. Maar zij zullen ook wel moe worden van elke burger die in bezwaar gaat na het krijgen van een bekeuring.
Ik wist dat de RB die term hanteert als je een pro-forma indient. Je krijgt dan een aantal weken om je 'verzuim' (niet nader gemotiveerd) te 'herstellen'.
Dan nog stelt het OM je niet in verzuim. Zij constateren dat je hebt verzuimd je bezwaarschrift te motiveren. Overigens stel je iemand in gebreke, waardoor eventueel verzuim intreedt. Enfin, m'n punt is geloof ik gemaakt. Minder bashen op anderen

quote:
Op dinsdag 9 oktober 2012 20:43 schreef Yreal het volgende:[..]
Ik had dus een wob verzoekje gedaan en terug gekregen dat mijn bezwaarschrift is geaccepteerd.
En nu dus dat ik in verzuim ben omdat mijn bezwaarschrift geen gronden voor bezwaar bevat en ik 4 weken krijg het te herstellen.
Ze hebben het dus aangemerkt als een pro-forma. Nou prima, nu heb je nog 4 weken extra om je bezwaarschrift te motiveren.
Ik doe dat ook wel vaker. Soms omdat ik nog niet aan motiveren toe ben, soms omdat de klant laks is met gegevens en soms gewoon ter behoud van rechten.