Als je iets van eigenwaarde hebt ga je dat wel doen in een dergelijke situatie.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet iedereen kan dat. Bovendien is het minimumloon zo laag, dat iemand in de bijstand er nauwelijks op vooruit gaat, en soms nog achteruit ook. Neem jij het ze dan kwalijk dat ze niet gaan werken? Eerlijk zeggen, zou jij als alleenstaande ouder fulltime gaan werken voor 250 euro per maand?
[..]
Uiteraard, dat ontken ik ook nergens.
Zo weinig krijgen die lui niet hoor..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedenk me dan altijd dat ik als student met een bijbaantje meer geld over heb per maand dan zij, plus dat ik uitzicht heb op een goed salaris, en dan denk ik fuck yeah. Veel mensen lijken jaloers op bijstandstrekkers, ik kan daar niet bij.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:30 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Er hoort een bepaald gevoel van schaamte bij als je van een uitkering afhankelijk bent, althans, dat zou ik hebben.
Het is ook niet goed voor je sociale leven, en je leefritme.
Stelletje moraalriddersquote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Als je iets van eigenwaarde hebt ga je dat wel doen in een dergelijke situatie.
Overigens heb ik er ook geen moeite mee dat er een sociaal vangnet bestaat voor de mensen die echt niet kunnen. Maar het moet niet zo zijn dat mensen bij het minste of geringste meteen op de overheid terugvallen.
Kijk als je nou per se een rollator nodig hebt en 0 geld hebt dat er dan een subisidie is..ok prima. Maar het is onzin iedereen zo'n ding gratis te geven als er zat mensen zijn die er ook zelf een kunnen aanschaffen.
Nee? Jij vindt de maximale bijstand inclusief alles van 920 euro per maand veel?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo weinig krijgen die lui niet hoor..
Als je niet meer kan, dan zal je wel moeten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Stelletje moraalriddersKom op zeg, alsof die baantjes 'eervol' zijn. Dat het niet goed voor je is als mens is natuurlijk wel waar.
Dat zeg ik toch ook ofniet dan?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Stelletje moraalriddersKom op zeg, alsof die baantjes 'eervol' zijn. Dat het niet goed voor je is als mens is natuurlijk wel waar.
Ik durf best toe te geven dat ik liever op de bank lig dan vijf dagen per week schoonmaak ofzo hoor, als het verschil zo minimaal isquote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:34 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Als je niet meer kan, dan zal je wel moeten.
Ik snap niets van deze post.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook ofniet dan?maar dan is het opeens geen goed argument meer. Maar het is wel een argument om maar in de bijstand te blijven omdat progressie met een baan minimaal is....want tja je bent natuurlijk immers liever lui dan moe
![]()
Ja errrug goed beargumenteerd inderdaad kerel
Dat hebben ze dus nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar hij heeft toch wel eigenwaarde ofzo?en klein beetje ambitie.
Ik zei als je eigenwaarde hebt ga je werken. Dat vind jij een slecht argument want je scheept het af als moraalridderlijk geblaat. Maar je vindt het wel een argument dat je maar liever in de bijstand niks doet dan werkt voor een minimumloon dat iets hoger dan de bijstand is. Dus dat je liever lui dan moe bent is wel een argument maar dat je moet gaan werken als je eigenwaarde hebt niet.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik durf best toe te geven dat ik liever op de bank lig dan vijf dagen per week schoonmaak ofzo hoor, als het verschil zo minimaal isIk heb dat een tijdje gedaan en het is Kut. Natuurlijk ga ik er niet vanuit dat ik ooit in de bijstand kom, maar als ik me zo inleef...
[..]
Ik snap niets van deze post.
Ah, op die manier. Nouja, er zijn vast mensen die liever fulltime werken voor 1400 euro dan thuis zitten voor 1150 euro. Ik bedoelde alleen dat ik me best voor kan stellen dat er een hoop mensen zijn die dat niet doen, of die vrijwilligerswerk gaan doen (wat veel leuker is dan de slechtste baantjes in onze maatschappij). En het valt me tegen dat niemand toegeeft dat dat ook voor hem/haar geldt, terwijl ik niet geloof dat het echt zo zou zijn als puntje bij paaltje komt. Daarom noemde ik het moraalridderlijk, wat ik verder een kutwoord vind.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:40 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik zei als je eigenwaarde hebt ga je werken. Dat vind jij een slecht argument want je scheept het af als moraalridderlijk geblaat. Maar je vindt het wel een argument dat je maar liever in de bijstand niks doet dan werkt voor een minimumloon dat iets hoger dan de bijstand is. Dus dat je liever lui dan moe bent is wel een argument maar dat je moet gaan werken als je eigenwaarde hebt niet.
Daar kan ik niet bij.
Dat was in reactie op Phaelanx die zei dat het niet goed is voor je sociale leven en je ritme. Dat jij het impliceerde heb ik er niet uitgepikt. En waarom word je zo agressief?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:43 schreef H-D het volgende:
Verder erken je later wel dat het niet goed is voor je als mens als je niet werkt. Iets wat ik ook al impliceerde met die eigenwaarde maar toen was het dus ook geen goed standpunt...dus wat is je probleem ?
Ik ga dat niet toegeven voor mezelf omdat ik dat een compleet waardeloze instelling vind en ook een verwerpelijke. En ik heb daar geen respect voor.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Nouja, er zijn vast mensen die liever fulltime werken voor 1400 euro dan thuis zitten voor 1150 euro. Ik bedoelde alleen dat ik me best voor kan stellen dat er een hoop mensen zijn die dat niet doen, of die vrijwilligerswerk gaan doen (wat veel leuker is dan de slechtste baantjes in onze maatschappij). En het valt me tegen dat niemand toegeeft dat dat ook voor hem/haar geldt, terwijl ik niet geloof dat het echt zo zou zijn als puntje bij paaltje komt. Daarom noemde ik het moraalridderlijk, wat ik verder een kutwoord vind.
Oh jij bent er zelf eentje die toevallig vwo heeft gedaanquote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, iedereen kent wel zo 'gast'. Lekker boeiend. Niet dat dat gaat veranderen als het minimumloon maar een fractie hoger is dan een uitkering. Als ik geen uitzicht op een baan had met meer salaris ging ik ook niet werken. Maar godzijdank is dat niet zo.
Plus, het is natuurlijk wel lekker populair om dat te roepen, maar hoe veel uitkeringstrekkers doen nou daadwerkelijk geen flikker?
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh jij bent er zelf eentje die toevallig vwo heeft gedaan
Ik word helemaal niet agressief ik kreeg alleen, blijkbaar ten onrechte, de indruk dat je mijn argumenten waardeloos vindt terwijl je jezelf bediende van dezelfde soort argumenten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was in reactie op Phaelanx die zei dat het niet goed is voor je sociale leven en je ritme. Dat jij het impliceerde heb ik er niet uitgepikt. En waarom word je zo agressief?Ik heb geen enkel probleem. Nouja, ik ben wat verkouden. Maar dat mag geen naam hebben.
Het is als je alles optelt meer. Ong 1500 nettoquote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee? Jij vindt de maximale bijstand inclusief alles van 920 euro per maand veel?1320 voor samenwonenden? Ik verdien een kwart daar van door zes uur per week kutwerk te doen
Nouja, zo veel verschil is er niet. Jij bent wat rechtser, ik wat linkser, aan het eind hebben we allebei een dik salaris en een goede baan, hehe.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:51 schreef H-D het volgende:
Maar anyway ik denk dat we hier wel genoeg over gediscussieerd hebben...denk ook niet dat we het echt eens me elkaar kunnen worden
Als je het zo neerzet is er bijna geen verschil neequote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, zo veel verschil is er niet. Jij bent wat rechtser, ik wat linkser, aan het eind hebben we allebei een dik salaris en een goede baan, hehe.
Meestal helpt 4/5 liter bier wel, dan slaap je hele nacht doorquote:Op woensdag 10 oktober 2012 04:28 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Fuck ik word gek![]()
Het zal allemaal best, dat 4 vakken ipv de gebruikelijke 2 te doen is, maar dit is nu al de 4e keer in 2 weken tijd dat ik midden in de nacht wakker word en gewoon uren wakker lig omdat ik me van elk arrest allerlei belangrijke rechtsoverwegingen probeer te reproduceren in mijn hoofd, en op de een of andere manier ook niet meer kan stoppen.
En ik was de aanstichter door alleen maar te melden dat de studiebeurs eraf gaat wat vervolgens uitmondde in een politieke discussie haha. En ik zit bij privaatrecht.. het enige hoorcollege wat ik haatquote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Aardig doorgepost hier vannacht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |