Dit dus. En met deze conclusie ga ik pitten. Morgen lekker 8 uur eruit en ik ga gewoon 's morgen bapao eten met appeltaart-yoghurt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Als de overheid meer krijgt van jouw verdiende euro dan jij zelf overhoudt, kan je dat best als bullshit kwalificeren.
Heb je enig idee hoe laag die uitkeringen zijn?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:05 schreef H-D het volgende:
[..]
Maargoed. Je hoeft ook niet alles van de staat te krijgen als je geen zak wilt uitvoeren. Je mag ook een beetje zelf regelen en doen. Als in iets doen om je positie te verbeteren en niet alleen elke maand steun trekken en ook nog eens zeuren en menen recht te hebben op hetzelfde als mensen die wel werken.
Relatief kleine uitgaven kunnen best veel geld zijn als je weinig hebt. Nogmaals, een uitkering is geen vetpot. Dan kan zeg, 200 euro bijna een maand eten zijn.quote:Netbals dat mensen dingen als een rollator bijv. ook gewoon zelf kunnen betalen. Dat zie je toch mijlenver aankomen doorgaans wanneer je daaraan toe bent en zijn relatief kleine uitgaven. Je hoeft niet voor alles bij de overheid aan te kloppen.
Tss, ik eet voor 20 euro per weekquote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe laag die uitkeringen zijn?Het is niet zo dat je van belastinggeld lekker in je jacuzzi op je penthouse kunt gaan zitten, hoor
Tegenstanders willen nogal graag doen alsof het een luxeleventje is hier als je een uitkering hebt.
[..]
Relatief kleine uitgaven kunnen best veel geld zijn als je weinig hebt. Nogmaals, een uitkering is geen vetpot. Dan kan zeg, 200 euro bijna een maand eten zijn.
Het doet af en toe ook een beetje onrechtvaardig aan als je ziet hoe sommige mensen gesponsord door de overheid leven. En te lui zijn om iets bij te dragen aan de samenleving maar wel een grote bek hebben over waar zij recht op hebben/hoe goed zij wel niet bezig zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geef eens een argument? Behalve 'te zot voor woorden' of 'bullshit'?
Je doet net alsof mensen met een uitkering meer geld overhouden dan mensen die 52% belasting betalenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mensen die niet werken krijgen alles, mensen die wel werken moeten het weggeven. Is dat niet voldoende of vind je serieus dat dit een rechtvaardig systeem is?
Jij bent dan ook geen bijstandsgezin met kinderen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tss, ik eet voor 20 euro per week
Oja trusten!
Vergeet niet dat ze alles al bij de gratie van de werkenden krijgen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe laag die uitkeringen zijn?Het is niet zo dat je van belastinggeld lekker in je jacuzzi op je penthouse kunt gaan zitten, hoor
Tegenstanders willen nogal graag doen alsof het een luxeleventje is hier als je een uitkering hebt.
[..]
Relatief kleine uitgaven kunnen best veel geld zijn als je weinig hebt. Nogmaals, een uitkering is geen vetpot. Dan kan zeg, 200 euro bijna een maand eten zijn.
Ik bedenk me dan altijd dat ik als student met een bijbaantje meer geld over heb per maand dan zij, plus dat ik uitzicht heb op een goed salaris, en dan denk ik fuck yeah. Veel mensen lijken jaloers op bijstandstrekkers, ik kan daar niet bij.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Het doet af en toe ook een beetje onrechtvaardig aan als je ziet hoe sommige mensen gesponsord door de overheid leven. En te lui zijn om iets bij te dragen aan de samenleving maar wel een grote bek hebben over waar zij recht op hebben/hoe goed zij wel niet bezig zijn.
Daar ben ik het wel met je eens, we mogen ons echt wel gelukkig prijzen met de kansen die we hebben.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedenk me dan altijd dat ik als student met een bijbaantje meer geld over heb per maand dan zij, plus dat ik uitzicht heb op een goed salaris, en dan denk ik fuck yeah. Veel mensen lijken jaloers op bijstandstrekkers, ik kan daar niet bij.
Oh het is absoluut geen jaloezie! Ik betaal met plezier 42% belasting als ik weet dat ik daarvan op vakantie kan ipv luiers kopen. Maar, ook niet iedereen, veel uitkeringtrekkers doen geen flikker terwijl ze dat wel zouden kunnen. Ze houden hun handje maar op zonder inspanning en zijn nog blij met hun leven ook... veelal gaat het hier ook om extreem domme mensen die bijvoorbeeld ook bullshit-partijen als PVV zouden kunnen stemmen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedenk me dan altijd dat ik als student met een bijbaantje meer geld over heb per maand dan zij, plus dat ik uitzicht heb op een goed salaris, en dan denk ik fuck yeah. Veel mensen lijken jaloers op bijstandstrekkers, ik kan daar niet bij.
Ja dat weet ik. Bevalt het je niet hou dan op met zeiken en probeer er wat van te maken zou ik zeggen. Maar ik kan niet tegen mensen die wel menen recht te hebben op alles maar zelf niks willen doen of zich te goed voelen daarvoor. Ik ken toevallig twee van die gevallen. Vreselijk gewoon.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Dat dus.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh het is absoluut geen jaloezie! Ik betaal met plezier 42% belasting als ik weet dat ik daarvan op vakantie kan ipv luiers kopen. Maar, ook niet iedereen, veel uitkeringtrekkers doen geen flikker terwijl ze dat wel zouden kunnen. Ze houden hun handje maar op zonder inspanning en zijn nog blij met hun leven ook... veelal gaat het hier ook om extreem domme mensen die bijvoorbeeld ook bullshit-partijen als PVV zouden kunnen stemmen.
That makes me sad
Ja, iedereen kent wel zo 'gast'. Lekker boeiend. Niet dat dat gaat veranderen als het minimumloon maar een fractie hoger is dan een uitkering. Als ik geen uitzicht op een baan had met meer salaris ging ik ook niet werken. Maar godzijdank is dat niet zo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh het is absoluut geen jaloezie! Ik betaal met plezier 42% belasting als ik weet dat ik daarvan op vakantie kan ipv luiers kopen. Maar, ook niet iedereen, veel uitkeringtrekkers doen geen flikker terwijl ze dat wel zouden kunnen. Ze houden hun handje maar op zonder inspanning en zijn nog blij met hun leven ook... veelal gaat het hier ook om extreem domme mensen die bijvoorbeeld ook bullshit-partijen als PVV zouden kunnen stemmen.
That makes me sad
Ik ben ook niet jaloers. Dat heb ik nergens beweerd.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo kom je wel over. En ook nogal narrow-minded.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ben ook niet jaloers. Dat heb ik nergens beweerd.
Dat is niet zo. En als je mijn posts goed gelezen had had je dat zelf ook wel door.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo kom je wel over. En ook nogal narrow-minded.
Als jij volhoudt dat iemand met minimale financiële middelen maar 'logisch moet nadenken' om zijn rollator te betalen kan ik geen andere conclusie trekken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is niet zo. En als je mijn posts goed gelezen had had je dat zelf ook wel door.
Ja dat vind ik echt ja.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als jij volhoudt dat iemand met minimale financiële middelen maar 'logisch moet nadenken' om zijn rollator te betalen kan ik geen andere conclusie trekken.
Enige conclusie die ik kan trekken is dat je schromelijk overschat hoe veel geld een bijstandsuitkering oplevert.quote:
Het moet ook niet. Het staat je vrij om daar verandering in aan te brengen. Plus dat je voor zo ongeveer iedere subsidie/vrijstelling/speciaal geldpotje in aanmerking komt. Maar het is logisch dat het geen vetpot is want het moet wel stimuleren om je situatie te verbeteren en mensen te laten streven naar meer.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:21 schreef Tchock het volgende:
Je zult maar je hele leven moeten leven van 668 euro per maand, holy fuck
668 x 12 x 60 = 480960quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:21 schreef Tchock het volgende:
Je zult maar je hele leven moeten leven van 668 euro per maand, holy fuck
Niet iedereen kan dat. Bovendien is het minimumloon zo laag, dat iemand in de bijstand er nauwelijks op vooruit gaat, en soms nog achteruit ook. Neem jij het ze dan kwalijk dat ze niet gaan werken? Eerlijk zeggen, zou jij als alleenstaande ouder fulltime gaan werken voor 250 euro per maand?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Het moet ook niet. Het staat je vrij om daar verandering in aan te brengen.
Uiteraard, dat ontken ik ook nergens.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
668 x 12 x 60 = 480960
Flink beslag op de productie van anderen.
Er hoort een bepaald gevoel van schaamte bij als je van een uitkering afhankelijk bent, althans, dat zou ik hebben.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet iedereen kan dat. Bovendien is het minimumloon zo laag, dat iemand in de bijstand er nauwelijks op vooruit gaat, en soms nog achteruit ook. Neem jij het ze dan kwalijk dat ze niet gaan werken? Eerlijk zeggen, zou jij als alleenstaande ouder fulltime gaan werken voor 250 euro per maand?
[..]
Uiteraard, dat ontken ik ook nergens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |